Ухвала
від 26.07.2021 по справі 640/812/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті

26 липня 2021 року м. Київ № 640/812/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О., з участю секретаря судових засідань Шевченко М.В., розглянувши у підготовчому судовому засіданні справу

за позовом ОСОБА_1

до Кабінету Міністрів України, Миколаївської обласної державної адміністрації

про визнання незаконним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії,-

суд прийняв до уваги таке:

В провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва перебуває адміністративна справа №640/812/21 за позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, Миколаївської обласної державної адміністрації

- визнання незаконним та скасування Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.04.2020 № 480-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Миколаївської області" в частині включення Лепетиської територіальної громади до складу Березнегуватської територіальної громади (Код населеного пункту - адміністративного центру територіальної громади згідно з КОАТУУ 4821155100), як однієї із спроможних територіальних громад Миколаївської області, згідно Перспективного плану формування територій громад Миколаївської області, затвердженого Розпорядженням КМУ від 15 квітня 2020 року №480-р із виключенням Лепетиської сільської ради Березнегуватського району Миколаївської області із переліку територіальних громад, що ввійшли до складу спроможної територіальної громади - Березнегуватської територіальної громади з пунктом адміністративного центру територіальної громади у смт Березнегувате (Код населеного пункту - адміністративного центру територіальної громади згідно з КОАТУУ 4821155100);

- визнання незаконним та скасування Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року №719-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Миколаївської області" в частині включення Лепетиської територіальної громади (населеного пункту), територія якої ввійшла до складу території Березнегуватської територіальної громади (Код населеного пункту - адміністративного центру територіальної громади згідно з КОАТУУ 4821155100);

- зобов`язання Кабінету Міністрів України внести зміни у Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2020 року №480-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Миколаївської області" та переліку територіальних громад Миколаївської області, територія якої ввійшла до складу території Березнегуватської територіальної громади (Код населеного пункту - адміністративного центру територіальної громади згідно з КОАТУУ 4821155100), згідно Додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 р. № 719-р "Адміністративні центри та території" територіальних громад Миколаївської області. - зміни за такими параметрами:

а) Назва територіальної громади - Лепетиська;

б) Код населеного пункту - адміністративного центру територіальної громади згідно з КОАТУ 4821181701;

- Назва населеного пункту адміністративного центру територіальної громади - село Лепетиха;

в) Назва територіальної громади, що входять до складу спроможної територіальної громади - Лепетиська;

г) Назва району чи міста обласного значення, до якого входить адміністративний центр територіальної громади - Березнегуватський район Миколаївської області.

- зобов`язання Миколаївської обласної державної адміністрації внести зміни до Перспективного плану формування територій громад Миколаївської області, а Кабінет Міністрів України внести зміни у Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року 719-р "Адміністративній центри та території територіальних громад Миколаївської області" та додатків до них за такими параметрами:

а) Назва територіальної громади - Лепетиська;

б) Код населеного пункту - адміністративного центру територіальної громади згідно з КОАТУ 4821181701;

- Назва населеного пункту адміністративного центру територіальної громади - село Лепетиха;

в) Назва територіальної громади, що входять до складу спроможної територіальної громади - Лепетиська;

г) Назва району чи міста обласного значення, до якого входить адміністративний центр територіальної громади - Березнегуватський район Миколаївської області.. Позивач у встановлені судом строки усунув недоліки позовної заяви.

Справа перебувала у провадженні судді Іщука І.А.

За час розгляду справи, представником позивача було заявлено відвід судді Іщуку ІА., який відповідними судовими рішеннями визнано необгрунтованим та відмовлено у його задоволенні.

Разом з тим, суддею Іщуком І.О. заявлено собі самовідвід в адміністративній справі №640/812/21, враховуючи, що представником позивача в адміністративній справі №640/812/21 заявлено відвід судді Іщуку І.О. та з метою недопущення сумнівів у неупередженості та справедливості суду, враховуючи практику Європейського суду з прав людини, з метою гарантування виключення будь-якого сумніву стосовно безсторонності суду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.04.2021 задоволено заяву судді Іщука І.О. про самовідвід у справі №640/812/21. Передано адміністративну справу №640/812/21 за позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, Миколаївської обласної державної адміністрації про зобов`язання вчинити дії для розгляду іншим складом суду, який визначити в порядку, встановленому частиною першою статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу №640/812/21 передано на розгляд судді Арсірію Р.О.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.04.2021 справу № 640/812/21 прийнято до провадження судді Арсірія Р.О., призначено підготовче судове засідання.

Підготовче судове засідання неодноразово відкладалось, зокрема у зв`язку з подачею позивачем та його представником заяви про відвід від розгляду справи № 640/812/21 судді Арсірія Р.О.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва (суддя Шейко Т.І.) від 10 червня 2021 року у задоволенні заяви представника ОСОБА_1 про відвід судді Арсірія Р.О. від розгляду адміністративної справи №640/812/21 - відмовлено.

Зважаючи на зазначене, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.06.2021 призначено підготовче судове засідання на 26.07.2021.

У підготовче судове засідання 26.07.2021 прибув представник Кабінету Міністрів України. Позивач або його представник, а також Миколаївська обласна державна адміністрація явку представника в підготовчому судовому засіданні не забезпечили.

Разом з тим, 22.07.2021 від представника позивача надійшли заяви про залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Березнегуватську селищну раду та Міністерство розвитку громад та територій України, а також про проведення судового засідання, призначеного на 26.07.2021 в режимі відеоконференції через систему програмного забезпечення "Easycon".

В обґрунтування заяви представник позивача вказує на введення карантину на території України у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211., а також постановами про внесення змін

Представник Кабінету Міністрів України заперечував проти задоволення заяви представника позивача про проведення засідання в режимі відеоконференцції, зазначив що будь - яких обмежень щодо пересування по території України акти Уряду не містять.

Вирішуючи заяву представника позивача щодо проведення підготовчого судового засідання 26.07.2021 в режимі відеоконференції, суд зазначає наступне.

Згідно ч.ч.1,2,3 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) учасники справи мають право брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за умови наявності у суді відповідної технічної можливості, про яку суд зазначає в ухвалі про відкриття провадження у справі, крім випадків, коли явка цього учасника справи в судове засідання визнана судом обов`язковою (ч.1). Учасник справи подає заяву про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду не пізніше ніж за п`ять днів до судового засідання. Копія заяви в той самий строк надсилається іншим учасникам справи (ч.2). Учасники справи беруть участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів та електронного цифрового підпису згідно з вимогами Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему (ч.3).

Під час карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), учасники справи можуть брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів. Підтвердження особи учасника справи здійснюється із застосуванням електронного підпису, а якщо особа не має такого підпису, то у порядку, визначеному Законом України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" або Державною судовою адміністрацією України (ч.4 ст.195 КАС України).

Однак (1), в порушення наведених вище вимог заява про участь у засіданні в режимі відеоконференції подана з порушенням встановленого строку. Так, заява надійшла 22.07.2021, підготовче засідання призначено на 26.07.2021.

(2) Виходячи з положень КАС України участь особи в судовому засіданні, як правило, є очною.

У даному випадку, враховуючи предмет та підстави спору, у підготовчому провадженні справа готується до судового розгляду по суті та призначатиметься до розгляду по суті з метою з`ясування всіх обставин у справі, дослідження наявних у справі доказів за присутності учасників справи з метою з`ясування думки учасників щодо кожного доказу, у т.ч. з поставлених позивачем питань, що пов`язано також з необхідністю пред`явлення доказів учасникам справи, що у сукупності та у зв`язку з особливостями даної справи (предмет спору, предмет доказування) неможливо без очної присутності учасників.

У підготовче судове засідання викликані представники учасників справи, що, відповідно, зумовлює їх явку у судове засідання.

У даному випадку, враховуючи послаблення карантинних заходів та відновлення можливості діяльності адвокатів, з боку заявника не надано жодних доказів, які б свідчили про наявність непереборних обставин, які унеможливлюють участь у підготовчому засіданні у приміщенні ОАСК.

(3) При цьому, наказом Державної судової адміністрації України від 23.04.2020 №196 затверджено Порядок роботи з технічними засобами відеоконференцзв`язку під час судового засідання в адміністративному, цивільному та господарському процесах за участі сторін поза межами приміщення суду (далі - Порядок).

Відповідно до п.п.2.4 п.2 розділу IV Порядку використовувані судом і учасниками судового процесу технічні засоби і технології мають забезпечувати належну якість зображення та звуку, а також інформаційну безпеку.

Відповідно до ч.11 ст.195 КАС України використовувані судом і учасниками судового процесу технічні засоби і технології мають забезпечувати належну якість зображення та звуку, а також інформаційну безпеку.

В той же час, у суду відсутнє підтвердження, що проведення засідання в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду може забезпечити інформаційну безпеку судового процесу.

Додатково варто зазначити, що статтею 195 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено можливість проведення саме судового засідання в режимі відеоконференції, разом з тим, 26.07.2021 у справі № 640/812/21 призначено підготовче судове засідання.

Виходячи з наведених мотивів підстав для зміни формату проведення підготовчого засідання судом не вбачається, як і для задоволення заявленого клопотання.

Крім того, враховуючи предмет позову, з`ясування всіх обставин у справі, дослідження наявних у справі доказів з метою з`ясування думки учасників щодо кожного доказу, у т.ч. з поставлених позивачем питань, що пов`язано також з необхідністю пред`явлення доказів учасникам справи, що у сукупності та у зв`язку з особливостями даної справи (предмет спору, предмет доказування), суд дійшов висновку про визнання особистої явки позивача в судове засідання обов`язковою.

Щодо клопотання представника позивача про залучення третіх осіб: Березнегуватську селищну раду та Міністерство розвитку громад та територій України, суд дійшов висновку про часткове його задоволення зважаючи на таке.

У відповідності до частини другої статті 49 КАС України, якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

Як вказує заявник у клопотанні, рішення у даній справі може вплинути на права та обов`язки Березнегуватської селищної ради, оскільки оскаржуваними актами Уряду, визначається територіально - кількісний склад вказаної територіальної одиниці. Відтак, суд погоджується з доводами заявника про необхідність залучення до участі у справі № 640/812/21 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Березнегуватську селищну раду.

Щодо залучення третьою особою Міністерства розвитку громад та територій України, суд відмовляє у задоволенні, зважаючи, що не вказано на які права та обов`язки вказаної особи може вплинути рішення у справі.

Крім того, суд вважає за необхідне залучити до участі у справі в якості третьої особи Лепетиську сільську раду, зважаючи що рішення у справі може вплинути на права та обов`язки зазначеної особи, оскільки спірним Розпорядженням вирішено приєднати вказану сільську раду у склад Березнегуватської селищної ради.

Щодо клопотання позивача (його представника) про об`єднання справ в одне провадження, таке буде розглянуте в судовому засіданні до початку розгляду справи по суті.

Під час підготовки справи до судового розгляду, судом з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи з`ясовано остаточне визначення предмета спору та характер спірних правовідносин, уточнено позовні вимоги і склад учасників судового процесу, визначено обставини справи, які підлягають встановленню, зібрано відповідні докази та встановлено порядок розгляду справи.

Враховуючи, що у справі проведено всі необхідні підготовчі дії, суд приходить до висновку про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті, у складі колегії суддів.

На підставі викладеного, керуючись статтями 173, 181, 183, 248, 256 КАС України, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання представника позивача про проведення підготовчого судового засідання призначеного на 26.07.2021 відмовити.

Клопотання представника позивача про залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору задовольнити частково.

Залучити до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Березнегуватську селищну раду (56203, Миколаївська обл., Баштанський район, смт Березнегувате, Соборно-Миколаївська площа, 10 код ЄДР: 04375808) та Лепетиську сільську раду (56234, Миколаївська обл, Березнегуватський район, с. Лепетиха, вул. Центральна, 1 код ЄДР: 04375843).

Запропонувати третім особам подати до суду протягом п`ятнадцяти днів з моменту отримання ухвали письмові пояснення щодо позову та доказів на підтвердження викладених обставин.

Зобов`язати позивача направити копію позовної заяви з додатками залученим третім особам, докази чого надати суду.

Закінчити підготовче провадження та призначити справу № 640/812/21 до судового розгляду колегією суддів у судовому засіданні на 08 вересня 2021 року о 13:30 год. за адресою: м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1, каб. № 32.

Особисту явку позивача ОСОБА_1 в судове засідання 08.09.2021 визнати обов`язковою.

Клопотання позивача (представника) про об`єднання справ в одне провадження розглянути в судовому засіданні до початку розгляду справи по суті.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Суддя Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.07.2021
Оприлюднено30.07.2021
Номер документу98611575
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/812/21

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Жук Р.В.

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Жук Р.В.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Жук Р.В.

Ухвала від 02.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 08.10.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 06.10.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 10.06.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні