Рішення
від 22.07.2021 по справі 200/4532/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 липня 2021 р. Справа№200/4532/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Мозгової Н.А.,

при секретарі: Зурабашвілі А.О.,

за участю:

представника позивача Таран Д.В.

представника відповідача Золотарьова Г.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю РУДЕКОМ ІНВЕСТ до Слов`янської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

16.04.2021 року позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю РУДЕКОМ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ:42471411, місцезнаходження: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, просп. Гвардійський, б.46), звернувся до суду з позовом до Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ:04052821, місцезнаходження: Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 2) про визнання протиправною бездіяльності, яка виражена у не прийнятті рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду, яка викладена у Протоколі І Пленарного засідання LXXXVIII сесії Слов`янської міської ради 7 скликання, що відбулось 16.10.2020 року, зобов`язання розглянути на найближчому пленарному засіданні подані заяву та документи у відповідності до Опису справи про реєстрацію адміністративної послуги від 04.06.2020 року за реєстраційним номером 72855 та прийняти рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки з кадастровим №1414100000:01:004:0260, площею 2,2000 га, яка знаходиться за адресою: бульвар Пасова (Героїв Крут) 14, м. Слов`янськ в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду.

В обґрунтування позову зазначив, що 27.05.2019 року позивач звернувся до Слов`янської міської ради із клопотанням щодо надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для відведення її в оренду з метою будівництва та функціонування торгового комплексу. Рішенням від 25.07.2019 року №33-LXVII-7 позивачу надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для відведення її в оренду площею 2,2000 га (кадастровий номер 1414100000:01:004:0260) для обслуговування незавершеного будівництва готовністю 14% за адресою: м. Слов`янськ, бульвар Героїв Крут, 14 із земель житлової громадської забудови (03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі). На виконання пп.2.1 Рішення №33-LXVII-7 позивач у місячний термін уклав договір з ТОВ ЗЕМЕКСПЕРТ на розроблення технічної документації. 04.06.2020 позивач звернувся до відповідача із заявою щодо затвердження технічної документації із землеустрою. Згодом, на І Пленарному засіданні LXXXVIII сесії Слов`янської міської ради 7 скликання, що відбулось 16.10.2020 року рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду ТОВ РУДЕКОМ ІНВЕСТ не прийнято. В свою чергу Протокол І Пленарного засідання LXXXVIII сесії Слов`янської міської ради 7 скликання не містить жодних мотивів відмови та у ньому не наведено посилань на закони і нормативно - правові акти, які б обґрунтували підстави такої відмови, яка полягає у не затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та не передачі її в оренду позивачу. Вважає таку бездіяльність необґрунтованою та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства, тому вимушений звернутись до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 21.04.2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Ухвалою суду від 28.05.2021 року розгляд справи №200/4532/21 вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 22.06.2021 року.

Ухвалою суду від 22.06.2021 року закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 07.07.2021 року.

Ухвалою суду від 07.07.2021 року відкладено судове засідання на 21.07.2021 року.

21.07.2021 року відкладено судове засідання на 22.07.2021 року у зв`язку з відсутністю електропостачання в суді.

Представник відповідача через відділ діловодства та документообігу суду надав відзив на адміністративний позов, у якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог. Свою позицію обґрунтував тим, що рішенням Слов`янської міської ради від 25.07.2019 року №33-LXVII-7 ТОВ РУДЕКОМ ІНВЕСТ було надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для відведення її в оренду. Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (дата державної реєстрації 01.02.2019 року, номер запису про право власності 30109846) на земельній ділянці знаходиться незавершене будівництво (готовність 14%), що належить позивачу на праві приватної власності. 04.06.2020 року на адресу Слов`янської міської ради надійшла заява із проханням затвердити технічну документацію із землеустрою та надати земельну ділянку в оренду строком на 10 років, на підставі якої відділом раціонального використання земельних ресурсів Слов`янської міської ради було підготовлено відповідний проєкт рішення міської ради. Дане питання було заплановано до розгляду на пленарному засіданні міської ради 28.08.2020 року, але було знято з розгляду на засіданні погоджувальної ради для більш детального вивчення. Вказав, що даний проєкт рішення про затвердження технічної документації із землеустрою було розглянуто на засіданні постійної комісії міської ради з питань землекористування, містобудування та екології Слов`янської міської ради 12.08.2020 року, засіданні постійної комісії міської ради з питань землекористування, містобудування та екології Слов`янської міської ради 30.09.2020 року №10, на Погоджувальній раді Слов`янської міської ради 7 скликання 26.08.2020 року №4. Вважає, що радою були прийняті всі необхідні заходи з розгляду даного проєкту, тому бездіяльність відсутня. 16.10.2020 року даний проєкт рішення було винесено на розгляд депутатами на пленарному засіданні сесії міської ради. Проєкт рішення не набрав необхідної кількості голосів депутатів. Посилаючись на правову позицію, яка викладена у постанові Вищого Адміністративного Суду України від 20.08.2014 року №К/9991/21567/12 вказав, що до компетенції суду не входить зобов`язання відповідача приймати на сесії будь-яке конкретне рішення, оскільки відповідно до чинного законодавства України суд не має права перебирати на себе повноваження, віднесені до компетенції органів місцевого самоврядування.

Представник позивача у судовому засіданні просив задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши думку представників сторін, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення справи по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 01.02.2019 року на земельній ділянці, яка розташована за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, бульвар Героїв Крут, б.14, кадастровий номер 1414100000:01:004:0260 знаходиться незавершене будівництво (14%) (а.с.5).

Рішенням Слов`янської міської ради від 25.07.2019 року №33-LXVII-7 надано дозвіл ТОВ РУДЕКОМ ІНВЕСТ на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для відведення іі в оренду площею 2,2000 га (кадастровий номер 1414100000:01:004:0260) для обслуговування незавершеного будівництва, готовністю 14% за адресою: м. Слов`янськ, бульвар Героїв Крут, 14 із земель житлової та громадської забудови (03.07 будівництва та обслуговування будівель торгівлі) комунальної власності Слов`янської міської ради (а.с.9).

04.06.2020 року позивач звернувся до Слов`янської міської ради із заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу її (в оренду, у власність шляхом викупу, безоплатно у власність, у постійне користування) (а.с.10).

У матеріалах справи наявна технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) кадастровий номер 1414100000:01:004:0260, яка розташована за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, бульвар Героїв Крут, 14 (а.с.11-64).

03.07.2020 року Слов`янська міська рада повідомила позивача про те, що відділом раціонального використання земельних ресурсів підготовлено проєкт рішення міської ради, який знаходиться на узгодженні у відповідних службах та відділах Слов`янської міської ради (а.с.65).

05.08.2020 року Слов`янська міська рада повідомила позивача про те, що відділом раціонального використання земельних ресурсів підготовлено проєкт рішення, який буде розглянутий на засіданні постійної комісії з питань землекористування, містобудування та екології (а.с.66).

16.09.2020 року Слов`янська міська рада повідомила позивача про те, що відділом раціонального використання земельних ресурсів підготовлено проєкт рішення, який було розглянуто 28.08.2020 року на засіданні погоджувальної ради та було направлено депутатами міської ради для більш детального розгляду.

Слов`янською міською радою 16.10.2020 року в ході LXXXVIII сесії міської ради 7 скликання було розглянуто питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості та передачу її в оренду ТОВ РУДЕКОМ ІНВЕСТ . За результатами розгляду рішення не прийнято (а.с.85).

До сьогодні рішення про затвердження або відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою не прийнято.

Незгода позивача із такою бездіяльністю відповідача щодо не прийняття відповідного рішення стала підставою для звернення до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 14 Конституції України та статті 373 Цивільного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізовується громадянами, юридичними особами та державою відповідно до закону.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року №280/97-ВР (далі - у редакції на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно з ч.1 ст.59 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до ст.12 Земельного Кодексу України (далі - у редакції на момент виникнення спірних правовідносин) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; вирішення земельних спорів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Частиною 1 статті 78 Земельного Кодексу України встановлено, що право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.

Згідно ч.7 ст.79-1 Земельного Кодексу України передбачено, що винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

Як передбачено ч.2 ст.116 Земельного Кодексу України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою визначаються нормами Закону України Про землеустрій , який спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування (далі - у редакції на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно ст.1 Закону України Про землеустрій у цьому Законі наведені нижче основні терміни вживаються в такому значенні: документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо; технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.

Як визначено ст.19 Закону України Про землеустрій до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать:

а) організація і здійснення землеустрою;

б) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою;

в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності;

г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм;

ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.

Згідно ст. 20 Закону України Про землеустрій землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі:

а) розробки документації із землеустрою щодо організації раціонального використання та охорони земель;

б) встановлення та зміни меж об`єктів землеустрою, у тому числі визначення та встановлення в натурі (на місцевості) державного кордону України;

в) надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок;

г) встановлення в натурі (на місцевості) меж земель, обмежених у використанні і обмежених (обтяжених) правами інших осіб (земельні сервітути);

ґ) організації нових і впорядкування існуючих об`єктів землеустрою;

д) виявлення порушених земель і земель, що зазнають впливу негативних процесів, та проведення заходів щодо їх відновлення чи консервації, рекультивації порушених земель, землювання малопродуктивних угідь, захисту земель від ерозії, підтоплення, заболочення, вторинного засолення, висушення, ущільнення, забруднення промисловими відходами, радіоактивними і хімічними речовинами та інших видів деградації, консервації деградованих і малопродуктивних земель.

Відповідно до ст.22 Закону України Про землеустрій землеустрій здійснюється на підставі:

а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою;

б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою;

в) судових рішень.

Згідно ст.25 Закону України Про землеустрій документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Одним із видів документації із землеустрою є технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Відповідно до статті 30 Закону України Про землеустрій погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.

Положеннями статті 55 Закону України Про землеустрій встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Власники землі та землекористувачі, у тому числі орендарі, зобов`язані дотримуватися меж земельної ділянки, закріпленої в натурі (на місцевості) межовими знаками встановленого зразка.

У разі якщо на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) передбачається здійснити передачу земельних ділянок державної чи комунальної власності у власність чи користування, така технічна документація розробляється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України (у випадках, передбачених законом).

Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає: а) завдання на складання технічної документації із землеустрою; б) пояснювальну записку; в) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою (у випадках, передбачених законом); г) згоду власника земельної ділянки, а для земель державної та комунальної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на відновлення меж земельної ділянки користувачем; ґ) довідку, що містить узагальнену інформацію про землі (території); д) копію документа, що посвідчує фізичну особу, або копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; е) копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку (у разі проведення робіт щодо відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); є) копію правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці (за умови якщо права власності на такі об`єкти зареєстровані); ж) матеріали польових топографо-геодезичних робіт; з) план меж земельної ділянки, складений за результатами зйомки, на якому відображаються зовнішні межі земельної ділянки із зазначенням власників (користувачів) суміжних земельних ділянок, усі поворотні точки меж земельної ділянки, лінійні проміри між точками на межах земельної ділянки, межі вкраплених земельних ділянок із зазначенням їх власників (користувачів); и) кадастровий план земельної ділянки; і) перелік обмежень у використанні земельної ділянки; ї) у разі необхідності документ, що підтверджує повноваження особи діяти від імені власника (користувача) земельної ділянки при встановленні (відновленні) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); й) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання, що включається до документації із землеустрою після виконання робіт із встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками.

Відповідно з ч.ч.14-18 ст. 186 ЗК України, технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) погодженню не підлягає і затверджується: Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у разі якщо земельна ділянка перебуває у державній або комунальній власності; власником земельної ділянки, у разі якщо земельна ділянка перебуває у приватній власності.

Оригінал відповідної документації із землеустрою подається розробником для погодження територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а іншим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування та іншим суб`єктам, які здійснюють погодження документації із землеустрою, - копії такої завіреної розробником документації.

Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, інші суб`єкти, визначені цією статтею, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання документації із землеустрою безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері. Строк дії цих висновків є необмеженим.

Підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, іншим суб`єктам, визначеним цією статтею, при погодженні та затвердженні документації із землеустрою забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до складу документації із землеустрою, встановленого Законом України "Про землеустрій"; надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, погодження яких не передбачено цією статтею; проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Кожен орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, інший суб`єкт, визначений цією статтею, розглядає та погоджує документацію із землеустрою самостійно та незалежно від погодження документації із землеустрою іншими органами.

Аналізуючи положення чинного законодавства, суд доходить висновку, що технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) погодженню не підлягає і затверджується, зокрема, органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених ст.122 ЗК Кодексу, у разі якщо земельна ділянка перебуває у державній або комунальній власності.

Підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Судом встановлено, що 04.06.2020 року позивач через ЦНАП звернувся до Слов`янської міської ради із заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу її (в оренду, у власність шляхом викупу, безоплатно у власність, у постійне користування) (а.с.10).

Слов`янською міською радою 16.10.2020 року в ході LXXXVIII сесії міської ради 7 скликання було розглянуто питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натури на місцевості та передачу її в оренду ТОВ РУДЕКОМ ІНВЕСТ .

За результатами розгляду рішення про затвердження технічної документаії із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду позивачу не прийнято (а.с.85).

Тобто, тривалий час орган місцевого самоврядування не приймає рішення по суті заяви, що є ознаками бездіяльності.

На думку суду, орган місцевого самоврядування має або затвердити технічну документацію, або відмовити у її затвердженні із посиланням на причини такої відмови

Відповідно до п.4 ч.2 ст.245 КАС України в разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Отже, суд наділений повноваженнями щодо зобов`язання відповідача вчинити певні дії, і це прямо вбачається з п.4 ч.2 ст.245 КАС України.

При цьому, спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

З огляду на викладене вище, суд вважає, що позовні вимоги в частині визнання протиправною бездіяльність Слов`янської міської ради щодо не прийняття рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду, яка викладена у Протоколі І Пленарного засідання LXXXVIII сесії Слов`янської міської ради 7 скликання, що відбулось 16.10.2020 року є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Що стосується позовних вимог в частині зобов`язання Слов`янську міську раду прийняти рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки з кадастровим №1414100000:01:004:0260, площею 2,2000 га, яка знаходиться за адресою: бульвар Пасова (Героїв Крут) 14, м. Слов`янськ в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду, суд зазначає наступне.

Підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації (ст.186 ЗК України).

У судовому засіданні представник відповідача пояснив, що технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки з кадастровим №1414100000:01:004:0260, площею 2,2000 га, яка знаходиться за адресою: бульвар Пасова (Героїв Крут) 14, м. Слов`янськ в натурі (на місцевості) відповідала вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Вказане також підтверджується проєктом рішення Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду ТОВ РУДЕКОМ ІНВЕСТ (а.с.68).

Таким чином, суд доходить висновку про те, що відповідач за результами розгляду клопотання позивача від 04.06.2020 року про затвердження технічної документації може зобов`язаний прийняти виключно рішення про затвердження технічної документації із землеустрою та передачу її в оренду, що спростовує доводи відповідача щодо втручання в його повноваження.

Суд не приймає посилання представника відповідача в частині відсутності рішення ради про відмову у затвердження технічної документації із землеустрою та передачу її в оренду, оскільки відповідно до витягу з протоколу І пленарного засідання від 16.10.2020 року Слов`янською міською радою в ході LXXXVIII сесії міської ради 7 скликання за результатами розгляду питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натури на місцевості та передачу її в оренду ТОВ РУДЕКОМ ІНВЕСТ рішення не прийнято.

Відділом раціонального використання земельних ресурсів Слов`янської міської ради було підготовлено відповідь від 26.10.2020 року №72855-02-10 щодо повернення наданих позивачем документів з правом повторного звернення до міської ради з порушеного питання, що підтверджується листом від 06.05.2021 року №1516/1112.

З огляду на викладене, питання, що ставилось позивачем у поданому до відповідача клопотанні від 04.06.2020 року вирішуватись у подальшому на голосуванні у Слов`янській міській раді не буде без повторного звернення з аналогічним клопотанням.

Отже, суд доходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині зобов`язання Слов`янську міську раду розглянути на найближчому пленарному засіданні подані Товариством з обмеженою відповідальністю РУДЕКОМ ІНВЕСТ заяву та документи у відповідності до Опису справи про реєстрацію адміністративної послуги від 04.06.2020 року за реєстраційним номером 72855 та прийняти рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки з кадастровим №1414100000:01:004:0260, площею 2,2000 га, яка знаходиться за адресою: бульвар Пасова (Героїв Крут) 14, м. Слов`янськ в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду.

Згідно з нормами частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено правомірність пред`явленого позову в частині, а відповідачем доводи позовної заяви не були спростовані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 2270,00 грн. , який підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-10, 20, 22, 25, 72-77, 90, 132, 139, 143, 241-246, 250, 251, 255, 295, 297, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю РУДЕКОМ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ:42471411, місцезнаходження: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, просп. Гвардійський, б.46) до Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ:04052821, місцезнаходження: Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 2) про визнання протиправною бездіяльності, яка виражена у не прийнятті рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду, яка викладена у Протоколі І Пленарного засідання LXXXVIII сесії Слов`янської міської ради 7 скликання, що відбулось 16.10.2020 року, зобов`язання розглянути на найближчому пленарному засіданні подані заяву та документи у відповідності до Опису справи про реєстрацію адміністративної послуги від 04.06.2020 року за реєстраційним номером 72855 та прийняти рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки з кадастровим №1414100000:01:004:0260, площею 2,2000 га, яка знаходиться за адресою: бульвар Пасова (Героїв Крут) 14, м. Слов`янськ в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ:04052821, місцезнаходження: Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 2) щодо не прийняття рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду, яка викладена у Протоколі І Пленарного засідання LXXXVIII сесії Слов`янської міської ради 7 скликання, що відбулось 16.10.2020 року.

Зобов`язати Слов`янську міську раду (код ЄДРПОУ:04052821, місцезнаходження: Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 2) розглянути на найближчому пленарному засіданні подані Товариством з обмеженою відповідальністю РУДЕКОМ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ:42471411, місцезнаходження: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, просп. Гвардійський, б.46) заяву та документи у відповідності до Опису справи про реєстрацію адміністративної послуги від 04.06.2020 року за реєстраційним номером 72855 та прийняти рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки з кадастровим №1414100000:01:004:0260, площею 2,2000 га, яка знаходиться за адресою: бульвар Пасова (Героїв Крут) 14, м. Слов`янськ в натурі (на місцевості) та передачу її в оренду.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань зі Слов`янської міської ради (код ЄДРПОУ:04052821, місцезнаходження: Донецька область, м. Слов`янськ, площа Соборна, 2) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю РУДЕКОМ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ:42471411, місцезнаходження: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, просп. Гвардійський, б.46) судовий збір у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. 00 коп.

У судовому засіданні 22.07.2021 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст судового рішення виготовлений та підписаний 28.07.2021 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Донецький окружний адміністративний суд.

Суддя Н.А. Мозговая

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2021
Оприлюднено02.08.2021
Номер документу98636515
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/4532/21

Рішення від 22.07.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Рішення від 22.07.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Ухвала від 28.05.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

Ухвала від 21.04.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мозговая Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні