ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про забезпечення адміністративного позову
26 липня 2021 року
м. Київ № 640/15644/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Мамедової Ю.Т., розглянувши заяву позивача про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ріглі Україна" до Головного управління Держпраці у Київській області про визнання протиправною та скасування постанови.,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва (також далі - суд) надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Ріглі Україна" (далі - позивач, ТОВ Ріглі Україна") до Головного управління Держпраці у Київській області (далі - відповідач) про визнання неправомірною та скасування постанови відповідача про накладення штрафу за порушення законодавства про працю та зайнятість населення від 16.04.2021 №КВ359/766/НД/АВ/СП/ФС-56 (далі - оскаржувана постанова) .
Ухвалою суду від 11 червня 2021 року відкрито провадження в адміністративній справі №640/15644/21 (далі - справа №640/15644/21) .
При цьому, після відкриття провадження у справі позивачем подано до суду письмову заяву про забезпечення позову шляхом:
- зупинення дії оскаржуваної постанови відповідача до набрання законної сили судовим рішенням у цій справі;
- заборони відповідачу й органам державної виконавчої служби здійснювати стягнення штрафу за оскаржуваною постановою відповідача до набрання законної сили судовим рішенням у цій справі (далі - подана заява) .
В обґрунтування поданої заяви позивачем зазначено зокрема, що 29.06.2021 Голосіївським відділом державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (Київ) відкрито виконавче провадження №65913802 про примусове виконання оскаржуваної постанови, що передбачає примусове стягнення з позивача штрафу в розмірі 18000,00 грн.
При цьому наразі позивач перебуває у стані припинення шляхом ліквідації, відомості щодо чого 02.02.2021 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців і громадських формувань, запис № 1000681100036036025. У зв`язку з цим у позивача відсутні робітники, закриті всі належні йому банківські рахунки, передано третім особам все й будь-яке майно позивача, передано до архівної установи належні до зберігання документи, сформовано й затверджено ліквідаційний баланс, подано ліквідаційну звітність.
У викладеній ситуації звернення до примусового виконання очевидно неправомірної постанови серйозно ускладнить завершення процедури ліквідації Товариства, зокрема, значно подовжить пов`язані з ліквідацією Товариства процеси; зумовить необхідність залучення учасниками Товариства додаткових коштів для забезпечення діяльності Товариства; завдасть значної шкоди законним інтересам учасників Товариства, які нестимуть репутаційні ризики та додаткові витрати.
А тому, невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Так, згідно з ч.ч. 1, 2, 4 ст. 150, ч. 1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України, (далі - КАС України) , суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Розглядаючи та вирішуючи по суті подану заяву, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову допускається, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.
Забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до прийняття у справі судового рішення по суті заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.
Так, оскаржуваною постановою, керуючись статтею 265 Кодексу законів про працю України, статтею 53 Закону України "Про зайнятість населення", частиною третьою статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року №509, (далі - Порядок - №509) , та на підставі абзацу 7, частини 2, ст. 265 КЗпП України, вирішено накласти на ТОВ Ріглі Україна" штраф у розмірі 18000,00 грн.
Відповідно до п. 9, пп. 3 п. 11 Порядку №509, штраф сплачується протягом одного місяця з дня прийняття постанови про його накладення, про що суб`єкт господарювання або роботодавець повідомляють уповноваженій посадовій особі, яка склала постанову про накладення штрафу.
Не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються, органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України).
Отже, з огляду на те, що оскаржувана постанова прийнята у зв`язку з виявленням уповноваженими особами порушень з боку ТОВ Ріглі Україна" вимог абзацу 7, частини 2, ст. 265 КЗпП України, остання, згідно з наведеними законодавчими положеннями, має силу виконавчого документу.
З наведеного вбачається, що відповідач реалізував свої повноваження, передбачені п. 11 Порядку №509, та подав оскаржувану постанову на примусове виконання до органів виконавчої служби.
У зв`язку з цим старшим державним виконавцем відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Танащук Олесею Миколаївною прийнято постанову від 29.06.2021 про відкриття виконавчого провадження ВП №65913802.
Суд звертає увагу, оскільки нормами Порядку №509 та ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" не передбачено такої підстави для зупинення дії (реалізації) постанов органів Держпраці про накладення штрафів як оскарження таких постанов до суду, та з огляду на фактичне пред`явлення оскаржуваної постанови до примусового виконання, наразі існує очевидна та реальна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам ТОВ Ріглі Україна" до ухвалення рішення у справі №640/15644/21.
Також у випадку встановлення за результатами судового розгляду справи №640/15644/21протиправності оскаржуваної постанови, позивачу доведеться докласти значних зусиль і витрат для відновлення своїх порушених прав свобод та інтересів.
Враховуючи вищезазначене у сукупності, суд приходить до висновку про обґрунтованість тверджень позивача відносно того, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити реалізацію виконання рішення суду, ефективний захист та поновлення порушених прав та інтересів позивача.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Згідно з Рекомендаціями № R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятій Комітетом Міністрів Ради Європи від 13 вересня 1989 року, рішення про вжиття заходів тимчасового захисту може, зокрема, прийматися у разі, якщо виконання адміністративного акта може спричинити значну шкоду, відшкодування якої неминуче пов`язано з труднощами, і якщо на перший погляд наявні достатньо вагомі підстави для сумнівів у правомірності такого акта. Суд, який постановляє вжити такий захід, не зобов`язаний одночасно висловлювати думку щодо законності чи правомірності відповідного адміністративного акту; його рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв`язку з оскарженням адміністративного акту.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 29 червня 2006 року у справі "Пантелеєнко проти України" (Заява №11901/02) зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.
Таким чином, перевіривши зазначені у поданій заяві доводи позивача на предмет їх відповідності вище викладеним нормам та з`ясованим судом обставинам, а також оцінивши докази, які уже містяться у матеріалах справи, суд вважає за доцільне для забезпечення ефективного захисту прав, свобод та інтересів позивача задовольнити подану заяву частково, та викласти зміст резолютивної частини судового рішення, з урахуванням характеру спірних правовідносин, зокрема шляхом зупинення стягнення на підставі оскаржуваної постанови, оскільки, за переконанням суду, дійсно невжиття таких заходів може істотно ускладнити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
При цьому, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову за результатами розгляду поданої заяви не є вирішенням публічно-правового спору по суті без фактичного його розгляду судом. Вжиття заходів забезпечення позову, у даному випадку, суд вважає вимушеним заходом, оскільки, як уже зазначено у даному судовому рішенні, невжиття заходів забезпечення позову призведе до негативних наслідків, для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.
На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 72, 77, 150, 151, 154, 241-243, 248 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Ріглі Україна" про забезпечення адміністративного позову - задовольнити частково.
2. Зупинити стягнення на підставі Постанови про накладення штрафу за порушення законодавства про працю та зайнятість населення від 16.04.2021 №КВ359/766/НД/АВ/СП/ФС-56.
3. Дана ухвала підлягає негайному виконанню згідно з ч. 1 ст. 156 КАС України.
4. Дана ухвала може бути пред`явлена до виконання у порядку та спосіб, встановлені Законом України "Про виконавче провадження", у строк до 26 липня 2024 року.
Стягувач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Ріглі Україна" ( 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 100 літ. А; код ЄДРПОУ: 30777122)
Боржник: Головне управління Держпраці у Київській області (04060, м. Київ, вул. Вавілових, 10; код ЄДРПОУ: 39794214).
Роз`яснити, що дана ухвала діє до вирішення адміністративної справи №640/15644/21 по суті та набрання судовим рішенням у вказаній справі законної сили.
Дана ухвала суду підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
Ухвалу про забезпечення позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ю.Т. Мамедова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2021 |
Оприлюднено | 02.08.2021 |
Номер документу | 98639048 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мартинюк Віталій Ярославович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Мамедова Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні