Постанова
від 11.03.2010 по справі 2а-10260/09/12/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

11.03.10 Справа №2а-10260/09/12/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі:

Головуючого судді Котарев ої Г.М.,

при секретарі судового зас ідання Тарасовій О.М.,

за участю представників ст орін:

від позивача - Свинобоє ва О.С., представник за довір . № 04-5/03 від 04.01.2010 р.,

від відповідача - не з' яв ився,

розглянув адміністративну справу

за позовом Кримського респ убліканського відділення Фо нду соціального захисту

інвалідів

до відповідача Товарист ва з обмеженою відповідаль ністю «Кримська телефонна ко мпанія»

про стягнення заборговано сті.

Суть спору: Кримське респуб ліканське відділення Фонду с оціального захисту інваліді в (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративн ого суду АР Крим з адміністра тивним позовом до ТОВ «Кримс ька телефонна компанія» (дал і - відповідач), про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій у сумі 2848,00 грн. за н евиконання нормативу робоч их місць для забезпечення пр ацевлаштування інвалідів. По зовні вимоги мотивовані тим, що відповідач повинен був за безпечити у 2008 році працевлаш тування інвалідів на 1 робоче місце, фактично працевлашто вані 0 осіб, у зв' язку з чим ві дповідач повинен був сплатит и позивачу адміністративно-г осподарські санкції у розмір і 4200,00 грн. за 1 робоче місце, приз начене для працевлаштування інваліду і не зайняте ним, про те сплатив лише 1352,00 грн.

У судовому засіданні, яке відбулося 20.10.09р., представник п озивача надав заяву про змен шення позовних вимог, просив стягнути з відповідача забо ргованість у розмірі 1424,00грн.

Представник позивача у суд овому засіданні позов підтри мав у повному обсязі.

Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п ро час, дату та місце розгляду справи повідомлений належни м чином, про причини неявки су д не повідомив, надіслав запе речення на адміністративний позов, зазначив, що суму забор гованості у розмірі 1424,00грн. сп латив платіжним дорученням, про що обслуговуючий банк пр оставив відповідну печать ал е в подальшому банк відмовив ся перераховувати кошти, пос илаючись на внутрішні пробле ми.

Розглянувши матеріа ли справи, дослідивши надані докази, заслухавши представ ників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Кримська телефонна ко мпанія» зареєстровано як юри дична особа виконавчим коміт етом Сімферопольської міськ ої ради 22.10.1999 року, ЄДРПОУ 30624330, що підтверджується довідкою Де ржавного комітету статистик и АР Крим № 05.3-8.1/1673 від 01.06.09р.

Відповідно до ст. 43 Кон ституції України держава ств орює умови для повного здійс нення громадянами права на п рацю і гарантує рівні можлив ості для його реалізації. Зак оном України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні» від 21.03.1991р. № 875 зі зм інами та доповненнями (далі З акон), передбачені гарантії д ля забезпечення інвалідів рі вними правами з іншими грома дянами.

Згідно з ст.19 Закону для підп риємств, установ і організац ій, у томі числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю (далі - роботодавці ) установлюється норматив ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у розмірі чот ирьох відсотків середньообл ікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного р обочого місця.

Згідно з звіту про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів за 2008 рік за формою № 10-ПІ, з атвердженою наказом Міністе рства праці і соціальної пол ітики України від 10.02.2007р. № 42, від повідач повинен був забезпеч ити у 2008р. працевлаштування ін валідів на 1 робоче місце, факт ично працевлаштовані 0 осіб.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону робот одавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте ним.

Середньооблікова чисельні сть штатних працівників облі кового складу відповідача за 2008 рік складає - 10 осіб; середн ьооблікова чисельність штат них працівників відповідача за 2008 рік, яким по висновку МСЄ К встановлена інвалідність - 0 осіб; чисельність інвалідів - штатних працівників, що по винні працювати на робочих м ісцях відповідно до вимог ст . 19 Закону - 1 особа (10 х 4% = 1(нормат ив); фонд оплати праці штатних працівників за рік - 84000,00 грн.; середньо річна заробітна пл ата штатного працівника скла дає - 84000,00 : 10 =8400,00 грн., кількість р обочих місць не зайнятих інв алідами - 1 - 0 = 1 робоче місце.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 31.01.07р . №70 адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцям и самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого ч.1 ст .19 Закону. На підприємствах, де працює більш ніж 15 чоловік, су ми штрафних санкцій визначаю ться у розмірі середньої річ ної заробітної плати на відп овідному підприємстві за кож не робоче місце, не зайняте ін валідом, а на підприємствах, д е працює від 8 до 15 чоловік, - у ро змірі половини середньої річ ної заробітної плати на відп овідному підприємстві за ко жне робоче місце, не зайняте і нвалідом.

Таким чином, відповідач пов инен був сплатити самостійно до 15.04.08р. адміністративно-госп одарські санкції у сумі 4200,00 гр н. за 1 робоче місце.

Відповідач обґрунтовує св ої заперечення тим, що повніс тю сплатив адміністративно-г осподарські санкції, проте б анк не перерахував сплачену їм суму посилаючись на внутр ішні проблеми, у зв' язку з чи м відповідач вважає, що відпо відальність повинен нести са ме банк, а не він.

При цьому, відповідно до ст. 16.5.1 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та цільовими фондами» з а порушення строків перераху вання податків, зборів (обов'я зкових платежів) до бюджетів або державних цільових фонд ів, встановлених Законом Укр аїни "Про платіжні системи та переказ грошей в Україні" бан к сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи ден ь сплати, у розмірах, встановл ених підпунктом 16.4.1 пункту 16.4 ст атті 16, та штрафні санкції, вст ановлені підпунктом 17.1.7 пункт у 17.1 статті 17 цього Закону, а так ож несе іншу відповідальніст ь, встановлену цим Законом, за порушення порядку своєчасно го та повного внесення подат ку, збору (обов'язкового плате жу) до бюджету або державного цільового фонду. При цьому пл атник податків, зборів (обов'я зкових платежів) звільняєтьс я від відповідальності за не своєчасне або неповне зараху вання таких платежів до бюдж етів та державних цільових ф ондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції.

Проте, суд не приймає до ува ги посилання відповідача на вищезазначені положення Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та цільовими фондами», оскіл ьки адміністративно - госпо дарські санкції за незайняті інвалідами робочі місця не є податком, збором (обов' язко вим платежем), обов' язкова с плата яких передбачена Конст итуцією України та Законом У країни від 25.06.1991 № 1251-ХІІ «Про сис тему оподаткування», а є захо дом впливу на правопорушника у сфері господарювання у зв' язку з вчиненням правопоруше ння.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідач не викон ав встановлений норматив пра цевлаштування інвалідів на 2 008р. в кількості 1 особи, частков о сплатив адміністративно-го сподарські санкції, у зв' яз ку з чим, вимоги позивача про с тягнення 1424,00 грн. адміністрати вно-господарських санкцій є обґрунтованими.

При цьому суд вважає необхі дним зазначити, що здійснюва ти функції контролю за своєч асним і повним отриманням ко штів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарсь ких санкцій підприємств, уст анов, організацій, які не забе зпечують встановлених норма тивів робочих місць, признач ених для працевлаштування ін валідів, якщо ними добровіль но не сплачуються до відпові дного відділення Фонду санкц ії за кожне робоче місце, не за йняте інвалідом.

Пунктом 11 Порядку встановле но, що у разі несплати адмініс тративно-господарських санк цій у встановлений термін ві дділення Фонду вживають захо дів щодо їх стягнення у судо вому порядку.

На підставі викладеного су д вважає, що позовні вимоги пі длягають задоволенню у повно му обсязі.

У судовому засіданні 11 бере зня 2010 року судом проголошено вступну та резолютивну част ини постанови. Постанову скл адено у повному обсязі 18 берез ня 2010р.

Керуючись ст.ст.158-163, ст.1 67 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повні стю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніс тю «Кримська телефонна компа нія», (м. Сімферополь, вул. Дз ержинського,13/5, кв. 32, ЄДРПОУ 306 24330), на користь Державного бюдж ету м. Сімферополя, 50070000, банк од ержувача: Управління Держказ начейства в АРК м. Сімферопол ь (р/р № 312125230700002, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405),

призначення платежу: *; ЄДРП ОУ платника; 50070000; 01; адміністрат ивно-господарські санкції за робочі місця не зайняті інва лідами за 2008 рік в сумі 1424,00 грн.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення11.03.2010
Оприлюднено01.09.2010
Номер документу9867012
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10260/09/12/0170

Постанова від 11.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні