ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" червня 2010 р. Справа № 2a-15 57/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний с уд в складі:
головуючого судді Тимощ ука О.Л.,
при секретарі Дущак С.М.,
за участю:
представника позивача: П авловича М.І.
представник відповідача: н е з' явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду справу
за позовом Державної под аткової інспекції в Тлумацьк ому районі
до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Склоза вод ім. Смижука»
про стягнення податков ого боргу за рахунок активів боржника в сумі 22081,58 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інсп екція у Тлумацькому районі (н адалі - позивач) звернулась в суд з адміністративним поз овом до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Склоза вод ім. Смижука»(надалі - від повідач) про стягнення боргу за рахунок активів боржника в сумі 22081,58 грн.
Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача заб оргованості по сплаті податк у на прибуток в сумі 548,97грн., оре ндної плати за землю в розмір і 21401,81грн., узгодженої суми кому нального податку в розмірі 43,8 3грн. та нарахованої пені в сум і 86,97грн. станом на 19.04.2010р. за несво єчасну сплату податків та об ов' язкових платежів, що під тверджується розрахунком за боргованості перед бюджетом (а.с. 5).
Представник позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримав в повному обся зі з підстав викладених в поз овній заяві. Просив позов зад овольнити повністю.
Відповідач повторно в суд ове засідання не з' явився х оч про час, дату та місце розгл яду адміністративної справи повідомлявся належним чином , що підтверджується поштови ми повідомленнями про вручен ня, наявними в матеріалах спр ави, заяв про розгляд справи б ез його участі суду не надсил ав, своїм правом подати запер ечення на адміністративний п озов не скористався. Відпові дно до приписів ст.128 КАС Украї ни повторне неприбуття в суд ове засідання без поважних п ричин сторони або її предста вника або неповідомлення ним и про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду спр ави.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представника позивача, дослідивши письмо ві докази, суд вважає вимоги п озивача обґрунтованими, а по зов таким, що підлягає задово ленню з таких підстав.
Судом встановлено, що товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Склозавод ім. Смижук а»зареєстроване Тлумацькою районною державною адмініст рацією 26.02.2004р. та взяте на облік ДПІ в Тлумацькому районі як п латник податків.
Так, відповідачем 03.05.2008р. та 02.11. 2008р. було самостійно здійснен о розрахунок комунального по датку відповідно: за перший т а третій квартали 2008 року та за декларовано до сплати суму к омунального податку в загаль ному розмірі 52,70 грн.
Згідно декларацій орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості за 2008, 2009 та 2010 роки, за відпов ідачем рахується заборгован ість по сплаті орендної плат и за земельні ділянки держав ної і комунальної власності на загальну суму 21401,81грн., що під тверджується розрахунком та наявними матеріалами справи . Заборгованість виникла вна слідок несвоєчасної та непов ної сплати податку.
За результатами проведено ї перевірки щодо своєчасност і сплати податку на прибуток за 2008р. та І-ий квартал 2009р., позив ачем складено акт №000047/1530/32523300 від 07.09.2009р., згідно з яким встановле но порушення у вигляді несво єчасної сплати податку на пр ибуток, яке полягало в тому, що відповідачем не сплачено 40гр н. узгодженого податкового з обов'язання відповідно до по даної податкової декларації з податку на прибуток підпри ємства за перший квартал 2009 ро ку, внаслідок чого винесено п одаткове повідомлення-рішен ня від 07.09.2009р. за №0000521530/0, яким засто совано штрафні санкції в роз мірі 508,96грн.
Частиною 1 ст.67 Конституції У країни передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати под атки і збори в порядку і розмі рах, встановлених законом.
Згідно ст. 2 Закону Україн и «Про плату за землю», із змін ами та доповненнями, передба чено, що використання землі в Україні є платним. Плата за зе млю справляється у вигляді з емельного податку або орендн ої плати, що визначається зал ежно від грошової оцінки зем ель. Розміри податку за земел ьні ділянки, грошову оцінку я ких не встановлено, визначаю ться до її встановлення в пор ядку, визначеному цим Законо м.
Згідно ст. 14 Закону України «Про плату за землю»платник и земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної або комунал ьної власності (крім громадя н) самостійно обчислюють сум у земельного податку та орен дної плати щороку за станом н а 1 січня і до 1 лютого поточног о року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з а формою, встановленою центр альним податковим органом, з розбивкою річної суми рівни ми частками за місяцями. Пода ння такої декларації звільня є від обов'язку подання щоміс ячних декларацій.
Відповідно до ст.17 Закону У країни «Про плату за землю»п одаткове зобов' язання по зе мельному податку, а також по о рендній платі за землі держа вної та комунальної власност і, визначене у податковій дек ларації на поточний рік, спла чується рівними частками вла сниками та землекористувача ми земельних ділянок за місц езнаходженням земельної діл янки за базовий податковий (з вітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щоміся чно протягом 30 календарних дн ів, наступних за останнім кал ендарним днем звітного (пода ткового) місяця.
Згідно із п.5.1. ст.5 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами»№ 2181- III від 21.12.2000р. із змінами та допов неннями (надалі Закону), подат кове зобов' язання, самостій но визначене платником подат ків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової де кларації.
Згідно із п.п. 6.2.1 п. 6.2 Закону у разі коли платник податків н е сплачує узгоджену суму под аткового зобов' язання в уст ановлені строки, податковий орган надсилає такому платни ку податків податкові вимоги .
Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення (абз. 2 п.п.6.2.2).
Як вбачається з матеріалі в справи позивачем були вжит і заходи щодо вручення відпо відачу першої податкової вим оги форми «Ю1»№ 1/143 від 31.05.2008р. на с уму 491,32 грн. та другої податков ої вимоги форми «Ю2»№ 2/162 від 07.07.20 08р. на суму 1128,79 грн., які були отри мані представником відповід ача, що підтверджується пові домленням про вручення пошто вого відправлення (рекомендо ване а.с. 15) .
Пунктом 16.4. ст.16 Закону Україн и „Про оподаткування прибутк у підприємств” передбачено, що платники податку у строки , визначені законом, подають д о податкового органу податко ву декларацію про прибуток з а звітний період, розрахован у наростаючим підсумком з ур ахуванням від'ємного значенн я об'єкта оподаткування мину лих податкових періодів у ра зі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Зако ну. При цьому за звітні кварта л, півріччя та три квартали пл атники податку подають спрощ ену декларацію, а за результа тами звітного року - повну. Фор ми декларацій з цього податк у встановлюються центральни м податковим органом за узго дженням з комітетом Верховно ї Ради України, що відповідає за проведення податкової по літики.
Так, п.п.4.1.4. п.4.1. ст.4 Закону вста новлено, що якщо податкова де кларація за квартал, піврічч я, три квартали або рік розрах овується наростаючим підсум ком на підставі показників б азових податкових періодів, з яких складаються такі квар тал, півріччя, три квартали аб о рік (без урахування авансов их внесків) згідно з відповід ним законом з питань оподатк ування, така декларація пода ється у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Під тер міном " базовий податковий пе ріод" слід розуміти перший по датковий період звітного рок у, визначений відповідним за коном з питань оподаткування , зокрема календарний квар тал для цілей оподаткування прибутку підприємств.
Пунктом 16.1.1., частини 16.1. статті 16 Закону передбачено, що післ я закінчення встановлених ст років погашення узгодженого податкового зобов' язання н а суму податкового боргу нар аховується пеня.
В абзаці 4, п.п.17.1.7. п.17.1. ст.17 Закон у зазначено, що у разі коли пла тник податків не сплачує у згоджену суму податкового зобов'язання протягом гра ничних строків, що становить більш як 90 календарних днів, н аступних за останнім днем гр аничного строку сплати узгод женої суми податкового зобов 'язання, то такий платник податку зобов'язаний сплат ити штраф у розмірі п'ятдеся ти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Як вбачається з матеріалів перевірки (акт №000047/1530/32523300 від 07.09.2009 р.) розмір несвоєчасно погаше ної суми податкового боргу з податку на прибуток станови ть 1017,91грн., а отже сума штрафних санкцій, визначена в податко вому повідомленні - рішенні в ід 07.09.2009р. за №0000521530/0 відповідає ви могам ст. 17 Закону.
Згідно із вимогами п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону податкове зобов' язання платника податків вва жається узгодженим в день от римання платником податків п одаткового повідомлення, а в ідповідно до абзацу третього п.п.5.3.1 п.5.3 вказаної статті Зако ну нарахована сума податково го зобов' язання повинна бут и погашена платником податкі в на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгод ження. Узгоджена сума податк ового зобов' язання, не спла чена платником податків у ст роки, визначені цією статтею , визнається сумою податково го боргу платника податків.
Відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 За кону в рахунок погашення под аткових зобов' язань можуть бути примусово стягнуті акт иви платника, джерелами спла ти яких є будь-які власні кошт и, у тому числі отримані від пр одажу товарів (робіт, послуг), майна і немайнових цінностей , випуску цінних паперів, а так ож з інших джерел.
Наявність заборгованості відповідача перед державним бюджетом крім вищенаведеног о підтверджується письмовим и доказами в матеріалах спра ви, а також розрахунком забор гованості перед бюджетом ста ном на 19.04.2010 року в розмірі 22081,58гр н. (а.с.5).
Доказів, які б свідчили про сплату податкового боргу від повідач суду не надав, доводи позивача не спростував. За та ких обставин, вимоги позивач а є обґрунтованими, а позов пі длягає задоволенню.
На підставі ст. 124 К онституції України, керуючис ь ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути за рахун ок активів Товариства з обме женою відповідальністю «Скл озавод ім. Смижука» (ЄДРПОУ 325233 00) в доход бюджету - 22081 (двад цять дві тисячі вісімдесят о дна) гривня 58 коп. податкового боргу.
Відповідно до ст. 186 Ко дексу адміністративного суд очинства України постанова м оже бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно д о ст. 160 Кодексу адміністратив ного судочинства України - з д ня складення в повному обсяз і шляхом подачі заяви про апе ляційне оскарження. Якщо пос танову було проголошено у ві дсутності особи, яка бере уча сть у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарж ення обчислюється з дня отри мання нею копії постанови. Ап еляційна скарга на постанову суду першої інстанції подає ться протягом двадцяти днів після подання заяви про апел яційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та ап еляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд, який ухвалив оскар жуване судове рішення.
Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Суддя (підпис) Тимощ ук О.Л.
Постанова складена в пов ному обсязі 09.06.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 9867575 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні