Рішення
від 29.07.2021 по справі 420/14932/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/14932/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 липня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Токмілової Л.М.,

за участю секретаря Мунтян С.І.,

за участю сторін:

представників позивача - Михасюк О.О.,

представника відповідача - Созонтов А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

24.12.2020 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 , в якому позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 вул. Жуковського, буд. 10, м. Одеса, 65014, код ЄДРПОУ: 36155894 шляхом зобов`язання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 зупинити експлуатацію устаткування шафового газорегуляторного пункту, котельні з газовими котлами УКРІНТЕРМ 1200 кВт - 10 одиниць та КЕЖЮМАКЗ 600 кВт - 1 одиниця, ліфти пасажирські, облік.№№ 7853, 7854, 7855, 7856, 7857, виробництва ПрAT ОТІС , роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; експлуатацію та роботи в діючих електроустановок до 1 кВ, що знаходяться за адресою: м. Одеса, вул. Жуковського, будинок 10, у зв`язку із загрозою житло та здоров`ю людей.

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що під час проведення позапланової перевірки було виявлено всього 17 порушень з яких 7 створюють загрозу життю та здоров`ю людей. Враховуючи зазначене, а також порушення законодавства, викладене у рядках № 1,2, 4, 5,10,11,13 розділу V Акту перевірки суб`єкта господарювання (виробничого об`єкта) від 17 листопада 2020 року № 15/14.2/05-709 з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей позивач переконаний в тому, що є підстави для застосування заходів реагування, зокрема негайного зупинення експлуатації устаткування шафового газорегуляторного пункту, котельні з газовими котлами УКРІНТЕРМ 1200 кВт - 10 одиниць та RENDGMAKS 600 кВт - 1 одиниця, ліфти пасажирські, облік.№№ 7853, 7854, 7855, 7856, 7857, виробництва ПрАТ ОТІС , робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; експлуатації та робіт в діючих електроустановок до 1 кВ, що знаходяться за адресою: м. Одеса, вул. Жуковського, будинок 10.

29.12.2020 року ухвалою суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

24.02.2020 року ухвалою суду здійснено перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження. Розгляд справи розпочато спочатку.

01.03.2021 року представником відповідача до суду подано відзив на позовну заяву, в якому останній заперечує проти позову та зазначає, що у задоволенні позовної заяви Головного управління Держпраці в Одеській області до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 про застосування заходів реагування необхідно відмовити у повному обсязі. В обґрунтування заперечень відповідачем зазначено, що у 2020 році проходила перевірка Головного управління Держпраці в Одеській області. За результатами перевірки був складений акт та приписи на усунення недоліків. У встановлений строк недоліки були виправлені та у письмовій формі передано до секретаріату Начальника головного управління. Голова правління ОСББ Чорномор-4 забезпечив виконання раніше виданих приписів №№15/14.1/06-483-721, 15/14.2/05-483-719, 15/14.3/06-483-720 від 15.07.2020 року. посадових осіб органів виконавчої влади з нагляду за охороною праці, про що у письмовій формі повідомив позивача. Відповідач також зазначає, що перша декларація відправлена ним 02.10.2020 року через ЦНАП до територіального органу Держпраці, проте її повернули без реєстраційного номеру. Позивачем вдруге 19.11.2020 року через ЦНАП до територіального органу Держпраці подано декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Але і в друге позивачем не надано реєстраційний номер та встановлено вимогу надати додаткову інформацію. 21.01.2021 року втретє подано декларацію через ЦНАП до територіального органу Держпраці та 09.02.2021 року отримано зареєстровану декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за № 065 від 03.02.2021 року. Копія декларації додаток №1. Проте, як зазначає відповідач у час між наданням першої та другої декларації позивачем проведена повторна перевірка якою зазначено, що у ОСББ Чорномор-4 немає декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Відповідач стверджує, що допущені порушення під час експлуатації ГРП(ШРП) виявлені під час перевірки усунені. Відповідач зазначає, що з вказаних підстав необхідно відмовити у задоволенні позову.

24.03.2021 року позивачем надано відповідь на відзив, в якій зазначено, що відповідачем частково усуненні порушення і у зв`язку з тим, що виявлені порушення створюють загрозою життю та здоров`ю людей, керуючись ст. 3, ч. 2 ст. 19, ст. 27 Конституції України, абз. 1 ч. 5 ст. 4, ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , ст. 4 Закону України Про охорону праці , а також ч. 4 ст. 5, п. 5 ч. 1 ст. 19, абз. 2 ч. 2 ст. 122 ст. 259 КАС України, позивач переконаних в необхідності застосування заходів реагування.

06.04.2021 року від позивача надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог, в якій позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 вул. Жуковського, буд. 10, м. Одеса, 65014, код ЄДРПОУ: 36155894 шляхом зобов`язання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 зупинити експлуатацію устаткування шафового газорегуляторного пункту, ліфтів пасажирських, облік.№№ 7853, 7854, 7855, 7856, 7857, виробництва ПрAT ОТІС , роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; експлуатацію та роботі в діючих електроустановок до 1 кВ, що знаходяться за адресою: м. Одеса, вул. Жуковського, будинок 10, у зв`язку із загрозою життю та здоров`ю людей.

06.04.2021 року ухвалою занесеною до протоколу судового засідання, вказану заяву про зменшення розміру позовних прийнято до розгляду.

06.04.2021 року відповідачем надано заперечення в порядку ст.164 КАС України, в яких зазначено спростування стосовно зауважень позивача, зокрема щодо зауважень позивача про порушення зазначеного у пункті 1,2 (в частині реєстрації декларації на експлуатацію шафового газорегуляторного пункту) повідомлено, що згідно договору №014 - КО від 14.09.2020 року експлуатацію, технічне обслуговування, ремонт проводить ФОП ОСОБА_1 , на підставі дозволу №027.18.51 від 21.01.2018 року наданого Головним Управлінням Держпраці в Одеській області; щодо зауважень позивача про порушення п. 5 акту перевірки повідомлено, що роботи на висоті понад 1,3 м згідно договору № 014-КО від 14.09.2020 року виконує ФОП ОСОБА_1 , на підставі дозволу № 027.18.51 віл 21.01.2018 року наданого Головним Управлінням Держпраці в Одеській області; щодо зауважень позивача про порушення п. 10 акту перевірки, повідомлено, що згідно ДП ТПТАОП 40.1-1.21-98 ПБЕЕС, акт посвідчення стану безпеки електроустановок споживачів заповнюється у дозвільній формі з перерахуванням наявних електроустановок ОСББ Чорномор-4 ; щодо зауважень про порушення п. 1 акту перевірки, повідомлено, що під час повторної перевірки було надано акт усунення недоліків за приписом від 15.07.2020 року №15/14.1/06-483-721. З урахуванням викладеного, відповідач вважає, що всі доводи позивача викладені, як в позовній заяві, так і у відповіді на відзив є необґрунтованими та немає підстав для вжиття заходів реагування до ОСББ Чорномор-4 через виконання ним всіх необхідних дій по забезпеченню безпеки.

15.04.2021 року ухвалою суду зупинено провадження по справі до 18.05.2021 року.

18.05.2021 року ухвалою занесеною до протоколу судового засідання, поновлено провадження у справі.

26.05.2021 року судом продовжено строк підготовчого провадження у справі.

08.06.2021 року від позивача надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог, в якій позивач зазначає, що ОСББ ЧОРНОМОР-4 усунено порушення зазначені у п. 14, 15, 16, 17 розділу V Акту від 17 листопада 2020 року № 15/14.2/05-709. На виконання пункту 14 акту надано лист ПрАТ ОТІС щодо врегулювання захисту від перенавантаження кабіни ліфта облік № 7854. На виконання пункту 15, 16, 17 акту надані копії протоколів профілактичних випробувань електромереж ліфтів облік. №№ 7853, 7854, 7855, 7856, 7857. Враховуючи вищевикладене, Головне управління не наполягає на застосуванні заходів реагування в сфері державного нагляду шляхом зобов`язання ОСББ ЧОРНОМОР-4 зупинити експлуатацію ліфтів облік№ 7853, 7854, 7855, 7856, 7857. Однак, порушення зазначені у п. 2 (в частині реєстрації декларації на експлуатацію шафного регуляторного пункту) 5, 10, 11 розділу V Акту від 17 листопада 2020 року № 15/14.2/05 709 не усунені, а тому позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 вул. Жуковського, буд. 10, м. Одеса, 65014, код ЄДРПОУ: 36155894 шляхом зобов`язання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 зупинити експлуатацію устаткування шафового газорегуляторного пункту; роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; експлуатацію та роботі в діючих електроустановок до 1 кВ, що знаходяться за адресою: м. Одеса, вул. Жуковського, будинок 10, у зв`язку із загрозою життю та здоров`ю людей.

23.06.2021 року судом вказану заяву про зменшення розміру позовних прийнято до розгляду.

20.07.2021 року в судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила задовольнити позов.

Представник відповідача заперечував щодо задоволення позовних вимог та просив у задоволенні позову відмовити.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 зареєстровано 13.10.2008 року, номер запису: 15561200000033676.

У період з 02.07.2020 року по 15.07.2020 року Головним державним інспектором відділу нагляду на виробництвах і на об`єктах підвищеної небезпеки ОСОБА_2 проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також, ведення робіт, пов`язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, використанням і переробкою мінеральної сировини в Газовому господарстві ОСББ ЧОРНОМОР-4 що знаходиться: м. Одеса, вуя. Жуковського будинок 10, за результатами якого складено Акт перевірки від15.07.2020 року №15/14.2/05-483.

15.07.2020 року на підставі вказаного акту перевірки Головним управлінням Держпраці в Одеській області прийнято припис № 15/14.2/05-483-719 яким перед Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 поставлено вимогу усунути наступні порушення:

1. Відсутні Дозвільні документ Головного управління Держпраці в Одеській області на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (технологічне устаткування, лінійні сталеві частини та їх елементи систем газопостачання природним газом суб`єктів господарювання та населених пунктів, а також газовикористовуючого обладнання потужністю понад 100 кВт; порушено п.6 ПКМУ № 1107 від 26.10.2011 зі змінами п.3.1, розділ III НПАОП 0.00-1.76-15 Правила Безпеки Систем Газопостачання ; термін усунення порушення до 15.10.2020 року.

2. Не переглянуті інструкції з охорони праці в строки не рідше ніж один раз на 3 роки$ порушено розділ VI п. 1 НПАОП 0.00-4.15-98 Положення про розробку інструкцій з охорони праці; термін усунення порушення до 15.09.2020 року.

3. Не перероблено наказ на особу відповідального за справний стан і безпечну експлуатацію котлів (газової котельні); порушено п. 3.1 Розділу V НПАОП 0,00-1.76-15. Правила Безпеки Систем Газопостачання ; термін усунення порушення до 15.09.2020 року.

4. Відсутній наказ про створені комісії проведення контрольних оглядів газового господарства котельні не рідше ніж два рази на рік. Контрольні огляди не приводяться; порушено п. 3.10 Розділу V НПАОП 0.00-1.76-15. Правила Безпеки Систем Газопостачання ; термін усунення порушення до 15.09.2020 року.

5. Відсутній графік технічного огляду, технічного обслуговування і ремонту; порушено п. 3.2 Розділу V НПАОП 0.00-1.76-15. Правила Безпеки Систем Газопостачання ; термін усунення порушення до 15.09.2020 року (а.с.9-10).

У період з 02.07.2020 року по 15.07.2020 року Головним державним інспектором відділу нагляду на виробництвах і на об`єктах підвищеної небезпеки ОСОБА_3 проведено планову перевірку додержання законодавства у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни і праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення в ОСББ ЧОРНОМОР-4 що знаходиться: м. Одеса, вуя. Жуковського будинок 10, за результатами якого складено Акт перевірки від 15.07.2020 року №15/14.2/05-483.

15.07.2020 року на підставі вказаного акту перевірки Головним управлінням Держпраці в Одеській області прийнято припис № 15/14.2/05-483-720 яким перед Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 поставлено вимогу усунути наступні порушення:

1. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки для виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, в Головному управлінні Держпраці не зареєстрована; порушено ст. 21 Закон України Про охорону праці , п. 21; Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 р. (зі змінами).

2. Голова правління ОСББ ЧОРНОМОР-4 не пройшов навчання та перевірку знань з питань охорони праці; порушено ст. 18 Закон України Про охорону праці ; п.5.1; Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, НПАОП 0.00-4.12-05;

3. Не проводиться вступний інструктаж з працівниками інших організацій, які беруть безпосередню участь у виробничому процесі або виконують інші роботи для ОСББ; порушено ст.18 Закон України Про охорону праці ; п.6.3; Типове Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці. НПАОП 0.00-4.12-05.

4. Відповідальний за електрогосподарство ОСББ ЧОРНОМОР-4 під час прийняття на роботу в ОСББ не пройшов за рахунок роботодавця навчання та перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці; порушено ст. 18 Закон України Про охорону праці ; п.3.1; Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці. НПАОП 0.00-4.12-05; п. 1.3.1; ПБЕЕС НПАОП 40.1-1, 21-98.

5. Не розроблений і не затверджений у встановленому порядку перелік необхідних інструкцій; порушено ст. 13 Закон України Про охорону праці ; розд. IV; п.2; Положення про розробку інструкцій з охорони праці. НПАОП 0.00-4.15-98.

6. Не складений перелік професій, посад і видів робіт, на які повинні бути розроблені інструкції 3 охорони праці, що діють в межах ОСББ І ЧОРНОМОР-4 ; порушено ст. 13 Закон України Про охорону праці ; п. 3.8; Типове положення про службу охорони праці НПАОП 0.00-4.21-04.

7. Журнал реєстрації інструкцій з охорону праці в І ОСББ ЧОРНОМОР-4 відсутній; порушено ст.13; Закон України Про охорону праці ; розд. V; п.1; дод. 4; Положення про розробку інструкцій 3 охорони праці. НПАОП 0.00-4.15-98.

8. Інструкціям з охорони праці не присвоєні скорочені позначення (код, порядковий номер); порушено ст. 13 Закон України Про охорону праці ; розд. II; п. 1; Положення про розробку інструкцій 3 охорони праці. НПАОП 0.00-4.15-98.

9. При проведенні з працівниками інструктажів з питань охорони праці на робочому місці не вказуються інструкції, по яких проводились 1 інструктажі; порушено ст. 13 Закон У країни Про охорону праці ; п.6.10; дод.6; Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці. НПАОП 0.00-4.12-05.

10. Голова правління ОСББ ЧОРНОМОР-4 не забезпечив проведення профілактичних випробувань та вимірювань електроустановок згідно з правилами і нормами (ПТЕ); порушено ст. 13 Закон України Про охорону праці ; п. 1.3.1; ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98.

11. Не розроблений і не затверджений роботодавцем 1 перелік робіт з підвищеною небезпекою, для проведення яких потрібні спеціальне навчання і щорічна перевірка знань з питань охорони праці; порушено ст. 13 Закон України Про охорону праці ; Перелік робіт з підвищеною небезпекою НПАОП 0.00-2.01-05; п.4.1; Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці НПАОП 0.00-4.12-05.

12. Не розроблена програма та тривалість вступного інструктажу; порушено ст.13 Закон України Про охорону праці ; п. 6.3; Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці. НПАОП 0.00-4.12-05.

13. Не розроблені програми стажування для конкретних професій ВІДПОВІДІ о до функціональних обов`язків працівників; порушено ст. 13 Закон України Про охорону праці ; п.7.6; Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці. НПАОП 0.00-4.12-05.

14. Не проведені профілактичні випробовування та вимірювання електроустановок, порушено ст.13; Закон України Про охорону праці ; п. 1.3.1; ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98.

15. Не проведено опосвідчення стану безпеки електроустановок; порушено ст. 13; Закон України Про охорону праці ; п. п. 8.1-8.3; ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98.

16. Не передбачені місця зберігання засобів захисту, які повинні бути обладнані гаками або кронштейнами, шафами, стелажами; порушено ст. 13 Закон України Про охорону праці ; п.4.3.3, 4.3.4; ПЕЕЗ НПАОП 40.1-1.07-01.

17. Перелік електрозахисних засобів з визначенням місць зберігання не розроблений та не затверджений у встановленому порядку; порушено ст. 13 Закон України Про охорону праці ; п.4.2.9; дод.2; ПЕЕЗ НПАОП 40.1-1.07-01.

18. В ОСББ ЧОРНОМОР-4 Журнал обліку та зберігання засобів захисту відсутній; порушено ст. 13 Закон України Про охорону праці ; п.4.4.2; дод. 1; ПЕЕЗ НПАОП 40.1-1.07-01.

19. Особа, відповідальна за електрогосподарство, не проводить інструктаж на групу з електробезпеки з оформленням в журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці; порушено ст. 18 Закон України Про охорону праці ; п. 2.1.3; ПБЕЕС НПАОП 40.1-1.21-98 (а.с.11-12).

15.07.2020 року Головним управлінням Держпраці в Одеській області, на підставі Акту перевірки від 15.07.2020 року №15/14.2/05-483, прийнято припис № 15/14.2/05-483-721 яким перед Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 поставлено вимогу усунути наступні порушення:

1. Не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці під час експлуатації п`ятьох пасажирських ліфтів, облік №№7853, 7854, 7855, 7856, 7857 виробництва ПрАТ ОТІС . Порушено вимоги п. 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки ГЖМУ № 1107 від 26.10.2011р, із змінами; порушено ст. 21 ЗУ №2694.

2. Після монтажу ліфтів, їм не було проведено первинний (повний) технічний огляд, який проводить уповноважена організація; порушено п. 9.3.1 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів ; порушено ст.13 ЗУ №2694.

3. Не забезпечено утримання ліфта облік.№7854 у справному стані, а саме: не функціонує захист від перенавантаження кабіни. Порушено п. 9.7.1 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів ; порушено ст.13 ЗУ №2694.

4. Не проведена перевірка опору ізоляції електромереж ліфтів. Порушено п. 9.4.2 НПАОП 00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів ; порушено ст. 13 ЗУ №2694.

5. Не проведена перевірка елементів заземлення електробладнання ліфтів. Порушено п. 9.4.2 НПАОП.00-1.02-08 правил будови та безпечної експлуатації ліфтів ; порушено ст. 13 ЗУ №2694.

6. Не проведена перевірка повного опору петлі фаза-нуль електромереж ліфтів. Порушено п. 9.4.2 НПАОП 0.00-1.02-0 8 Правил будови та безпечної експлуатації ліфтів ; порушено ст.13 ЗУ №2694.

7. Отвори для проходження канатів в підлозі машинних приміщень ліфтів не обладнані бортиками, відповідно до вимог п. 6.4.12 НПАОП 0.00-1.02- 08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів ; порушено ст. 13 ЗУ №2694 (а.с.13-14).

12.08.2020 року ПрAT ОТІС , складено акт усунення порушень зазначених у приписі від 15.07.2020 року № 15/14.1/06-483-727, в якому зазначено, що після проведення комплексної перевірки, настройки та ремонту ліфтів ОСББ Чорномор -4 відрегульовано захист кабіни від перевантаження; Лабораторно-приборним способом проведена: перевірка опору Ізоляції електромереж ліфтів; перевірено заземлення електрообладнання; проведена перевірка повторного опору петлі фаза-нуль електромереж ліфтів (а.с.111).

Також в матеріалах справи на усунення порушень зазначених у приписі від 15.07.2020 року № 15/14.1/06-483-727 наявні копії відповідних протоколів ПрAT ОТІС від 03.08.2020 року забезпечення технічної безпеки ліфтових кабін стосовно перевірки опору Ізоляції електромереж ліфтів; перевірки заземлення електрообладнання; перевірки повторного опору петлі фаза-нуль електромереж ліфтів (а.с.180-125).

14.09.2020 року між ОСББ ЧОРНОМОР-4 та ФОП ОСОБА_1 укладено договір №014-КО про надання послуг з технічного обслуговування відповідно до предмету якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання надати послуги з комплексного технічного обслуговування газового обладнання та газопроводу Замовника за адресою: м. Одеса, Жуковського буд. 10, в наступному складі: Технічне обслуговування, аварійно-диспетчерське забезпечення газового обладнання, газорегуляторного пункту, газопроводу від фланця після засувки перед підприємством до фланця пальникових пристроїв передачі газовикористовуючим обладнанням (без фарбування); Технічне обслуговування газовикористовуючого обладнання; Аварійно-диспетчерське забезпечення вузла обліку газу, зі зняттям звіту; Перевірка газосигналізаторів на спрацьовування звукової, світлової сигналізації і клапана відсікання щомісяця, з видачею акта. Технічне обстеження димових та вентиляційних каналів з видачею Акту (Один раз на рік) (а.с.96-97).

20.09.2020 року комісією ОСББ ЧОРНОМОР-4 складено Акт опосвідчення стану безпеки електроустановок споживачів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Чорномор-4 , відповідно до висновків якого стан безпеки електроустановок нормативним вимогам безпеки відповідає законодавчим та експлуатаційним актам. Експлуатація електроустановок відповідає нормативним вимогам безпеки. Документація наявна в повному обсязі і відповідає нормативним вимогам. Експлуатація електроустановок енергогосподарства ОСББ ЧОРНОМОР-4 проводиться відповідно законодавчим нормам (а.с.110).

В матеріалах спарив наявна Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці ОСББ ЧОРНОМОР-4 без відмітки про реєстрацію у журналі обліку суб`єктів господарювання у територіальному органі Держапроаці (а.с.199-201).

У період з 11.11.2020 року по 17.11.2020 року відповідно до наказу Головного управління від 10.11.2020 року № 2773 посадовими особами Головного управління було проведено позапланову перевірку ОСББ ЧОРНОМОР-4 в частині виконання приписів від 15.07.2020 року № 15/14.2/05-483-719, № 15/14.3/06-483-720, № 15/14.2/06-483-721 за результатами якої складено акт № 15/14.2/05-709 від 17.11.2020 року (а.с.17-22).

Відповідно до п. V вказаного акту перевіряючими виявлені наступні порушення:

1. Голова правління ОСББ ЧОРНОМОР-4 не забезпечив виконання раніше виданих приписів посадових осіб органів виконавчої влади з нагляду за охороною праці. Порушено ст. 43 ЗУ Про охорону праці .

2. Відсутні Дозвільні документи Головного управління Держпраці в Одеській обл. на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (технологічне устаткування, лінійні сталеві частини та їх елементи систем газопостачання природним газом суб`єктів господарювання та населених пунктів, а також газовикористовуючого обладнання потужністю понад 100 кВт) порушено п.6 ПКМУ № 1107 від 26.10.2011 зі змінами п.3.1, розділ IIIНПАОП 0.00-1.76-15 Правила Безпеки Систем Газопостачання ; ст. 21 ЗУ № 2694

3. Відсутній графік технічного огляду, технічного обслуговування і ремонту системи газопостачання котельні затверджений посадовою особою, порушено п. 3.2 Розділ V НПАОП 0.00- 1.76-15. Правила Безпеки Систем Газопостачання ; ст. 13 ЗУ № 2694.

4. Допущені порушення під час експлуатації ГРП:

- Не вивішені у ГРП режимні карти настройки обладнання;

- не пронумеровано обладнання ГРП ;

- немає схеми обладнання ГРП; порушено ст. 13 ЗУ № 2694, п. 2.1. Розділ V НПАОП 0.00-1.76-15 Правила Безпеки Систем Газопостачання .

5. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки для виконанні робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, в Головному управлінні Держпраці не зареєстрована. Порушено п. 21; Постанові КМУ№ 1107 від 26.10.2011 р. (зі змінами).

6. Голова правління ОСББ ЧОРНОМОР-4 не пройшов навчання та перевірку знань з питань охороні праці. Порушено п. 5.1 НПАОП 0.00-4.12-0: Типове положення про порядок проведенні навчання і перевірки знань з питань охорони праці .

7. Відповідальний за електрогосподарство ОСББ ЧОРНОМОР-4 під час прийняття на роботу а ОСББ не пройшов за рахунок роботодавця навчання та перевірку знань відповідні нормативно-правових актів з охорони праці. Порушено п. 3.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання перевірки знань з питань охорони праці ; п. 1.31 НПАОП 40.1-1.21-98 ПБЕЕС.

8. Голова правління ОСББ ЧОРНОМОР-4 не забезпечив проведення профілактична випробувань та вимірювань електроустановок згідно з правилами і нормами.(ПТЕ). Порушено п.1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98.

9. Не розроблені програми стажування для конкретних професій відповідно до функціональних обов`язків працівника. Порушено п.7.6; НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання перевірки знань з питань охорони праці .

10. Не проведені профілактичні випробування вимірювання електроустановок. Порушено п. 1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 ПБЕЕС.

11. Не пройдено опосвідчення стану безпеки електроустановок. Порушено п.п..8.1-8.3 НПАСІ 4С 1-1.21-98 ПБЕЕС.

12. Особа, відповідальна за електрогосподарство, що вводить інструктаж на І групу з електробезпеки з оформленням в журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці. Порушено п. 2.1.3 КПАОП 40.1-1.21-98 ПБЕЕС.

13. Не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці під час експлуатації п`ятьох пасажирських ліфтів, облік №№7853, 7854, 7855, 7856, 7857 виробництва ПрАТ ОТІС . Порушено вимоги п.21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки ГЖМУ №1107 від 26.10.2011р, із змінами.

14. Не забезпечено утримання ліфта облік.№7854 у справному стані, а саме: не функціонує захист від перенавантаження кабіни. Порушено п. 9.7.1 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів .

15. Не проведена перевірка опору ізоляції електромереж ліфтів. Порушено п. 9.4.2 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів .

16. Не проведена перевірка елементів заземлення електрообладнання ліфтів. Порушено п. 9.4.2НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови та безпечної експлуатації ліфтів .

17. Не проведена перевірка повного опору петлі фаза-нуль електромереж ліфтів. Порушено п. 9.4.2 НПАОП 0.00-1.02-08 Правил будови та безпечної експлуатації ліфтів (а.с.20-21).

Отже, порушення зазначені у п. 2 (в частині реєстрації декларації на експлуатацію шафного регуляторного пункту) 5, 10, 11 розділу V Акту від 17 листопада 2020 року № 15/14.2/05-709 не усунені, а тому позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 вул. Жуковського, буд. 10, м. Одеса, 65014, код ЄДРПОУ: 36155894 шляхом зобов`язання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 зупинити експлуатацію устаткування шафового газорегуляторного пункту; роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; експлуатацію та роботі в діючих електроустановок до 1 кВ, що знаходяться за адресою: м. Одеса, вул. Жуковського, будинок 10, у зв`язку із загрозою життю та здоров`ю людей.

Надаючи оцінку спірній постанові, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 № 96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Основними завданнями Держпраці є: 1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб; 2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні; 3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки; 4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об`єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об`єктів Єдиної газотранспортної системи (пункт 3 Положення).

Наказом Державної служби України з питань праці від 03 серпня 2018 року № 84 затверджено положення про Головне управління Держпраці в Одеській області (далі - Головне управління), у пункті 1 якого зазначено, що головне управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Одеської області.

Згідно пп. 4, 16 п. 4 вказаного Положення Управління Держпраці відповідно до покладених на неї завдань: здійснює контроль за виконанням функцій державного управління охороною праці міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування; здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення та перевірки їх знань.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом (частина 1).

Виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю) (частина 4).

Статтею 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Відповідно до ч.7, 8 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Закон України "Про охорону праці" визначає основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров`я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.

Положеннями ст. 1 Закон України "Про охорону праці" визначено, що охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров`я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.

Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних умов праці.

Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України "Про охорону праці" працівники, зайняті на роботах з підвищеною небезпекою або там, де є потреба у професійному доборі, повинні щороку проходити за рахунок роботодавця спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.

Згідно положень ст. 21 Закону України "Про охорону праці" роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно п. 3 гл.3, розділу VI та п. 1 гл. 4, розділу VI НПАОП 0.00-1.80-18 Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання первинному технічному огляду підлягає обладнання перед першим уведенням в експлуатацію. Періодичному технічному огляду підлягає обладнання, що перебуває в експлуатації до закінчення призначеного строку служби (граничного строку експлуатації), зазначеного в експлуатаційних документах їх виробника, а у разі відсутності таких даних - відповідно до призначеного строку служби (граничного строку експлуатації) обладнання, зазначеного в додатку 7 до цих Правил:

- повному технічному огляду - не рідше одного разу на три роки, за винятком випадків, зазначених у пунктах 4, 5, 20, 35 цієї глави;

- частковому технічному огляду - не рідше одного разу на 12 місяців;

Експертне обстеження обладнання проводиться у разі:

- закінчення призначеного строку служби (граничного строку експлуатації) або нового призначеного строку служби (продовжуваного строку безпечної експлуатації) обладнання;

- перед модифікацією (реконструкцією або модернізацією) обладнання з метою визначення можливості її проведення;

- аварії або пошкодження, спричиненого надзвичайною ситуацією природного чи техногенного характеру, з метою визначення можливості відновлення;

- за ініціативою власника.

Стаття 27 Закону України "Про охорону праці" визначає, що нормативно-правові акти з охорони праці - це правила, норми, регламенти, положення, стандарти, інструкції та інші документи, обов`язкові для виконання.

Роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці (ст.13 Закону України "Про охорону праці").

Положеннями ч. 1 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю). Під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Як встановлено судом, суть спірних правовідносин полягає у неусунені відповідачем встановлених Головним управлінням Держпраці в Одеській області під час проведення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та зазначених в Акті перевірки від 17.11.2020 року № 15/14.2/05-709 порушень вимог законодавства у сфері охорони праці, які становлять загрозу життю та здоров`ю людей.

Судом під час офіційного з`ясування обставин справи та за наявними в матеріалах справи доказами встановлено, що відповідачем не в повному обсязі виконано вимоги приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері охорони праці, що становлять загрозу життю та здоров`ю людей, що підтверджено актом перевірки від 17.11.2020 року № 15/14.2/05-709.

У відзиві на адміністративний позов відповідач зазначив про усунення деяких порушень, встановлених за результатами позапланової перевірки, проте в підтвердження факту усунення інших порушень відповідачем до суду не надано жодних належних, допустимих та обґрунтованих доказів.

Суд зазначає, що належним доказом усунення зафіксованих в акті перевірки від 17.11.2020 року № 15/14.2/05-709 року порушень, може також бути результат повторної перевірки контролюючим органом.

Окрім того, суд зауважує, що ч. 9 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.

Також п. 26 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №823 Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю встановлює, що припис або вимога інспектора праці можуть бути оскаржені відповідно у десятиденний та одноденний строк з дати їх отримання до керівника або заступника керівника відповідного територіального органу Держпраці.

Отже, відповідач у разі усунення недоліків в повному обсязі, виявлених органом перевірки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не позбавлений можливостей звернутись до суду першої інстанції з заявою про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду адміністративної справи.

Вказаний висновок узгоджується з висновками Верховного Суду, наведеними у постановах від 10 вересня 2020 року у справі № 620/1857/19 та від 29.10.2020 року у справі №815/6378/17.

З наданих сторонами письмових пояснень та наявних в матеріалах справи доказів не вбачається оскарження відповідачем заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), зокрема і приписів № 15/14.1/06-483-721, № 15/14.2/05-483-719, № 15/14.3/06-483-720 від 15.07.2020 року.

Також, відповідачем до суду не надано доказів на виконання вимог позивача про усунення всіх порушень зафіксованих в акті перевірки 17.11.2020 року № 15/14.2/05-709 року.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом (ст. 43 Конституції України).

Отже, саме людина, її життя і здоров`я, зокрема визнаються найвищою соціальною цінністю в Україні. Кожен громадянин повинен бути забезпечений безпечними для його життя і здоров`я умовами праці.

Недотримання правил у сфері промислової безпеки, охорони праці може призвести до тяжких наслідків, що є неприпустимим, оскільки порушуватиме конституційно закріплені права людей, зокрема тих, які працюють на електроустановках, та, окрім того, створює загрозу життю та здоров`ю людей, які працюють на підприємствах, установах, організаціях, які обслуговуються такими електроустановками.

Положення ст. 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантують, що право кожного на життя охороняється законом та обов`язок захищати право на життя за ст. 2 цієї Конвенції визначається у поєднанні із загальним обов`язком держави за ст. 1 Конвенції, яка визначає гарантування кожному, хто перебуває під юрисдикцією, прав і свобод, визначених в Конвенції.

З урахування вищевикладеного, суд дійшов висновку про існування підстав для вжиття заходів державного нагляду (контролю) та задоволення позовних за даним позовом.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 72-73, 77, 90, 242, 245, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області (адреса: проспект Шевченка, буд.2, м.Одеса, 65044, РНОКПП 39781624) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 (адреса: вул. Жуковського, 10, Одеса, Одеська область, 65014, код ЄДРПОУ 36155894) про застосування заходів реагування - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 вул. Жуковського, буд. 10, м. Одеса, 65014, код ЄДРПОУ: 36155894 шляхом зобов`язання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЧОРНОМОР-4 зупинити експлуатацію устаткування шафового газорегуляторного пункту; роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; експлуатацію та роботі в діючих електроустановок до 1 кВ, що знаходяться за адресою: м. Одеса, вул. Жуковського, будинок 10, у зв`язку із загрозою життю та здоров`ю людей.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.

Повний текст рішення виготовлено та підписано суддею 29.07.2021 року.

Суддя Л.М. Токмілова

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2021
Оприлюднено02.08.2021
Номер документу98675904
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/14932/20

Рішення від 29.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 26.05.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 15.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 13.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 24.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні