ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11 травня 2010 року 16:52 № 2а-3269/10/2670
Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і колегії суддів:
головуючого судді Вєкуа Н .Г. суддів Шелест С.Б., Клименчу к Н.М.
при секретарі судового зас ідання Гладій А.В., розглянув у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу
за позовом Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Юнімілк»
до Державної пода ткової інспекції у Дніпровсь кому районі міста Києва
Головного управ ління Державного казначейст ва України у м. Києві
Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку
про пов ернення мита
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Юнімілк» (надалі ТОВ «Юнімілк», позива ч) звернулось до суду з позово м, в якому просить стягнути з у правління Державного казнач ейства у Дніпровському район і м. Києва з бюджетного рахунк у на поточний банківський ра хунок позивача помилково спл ачене до державного бюджету державне мито в сумі 30 000, 00 грн.; з обов'язати відповідача - 3 нада ти до управління Державного казначейства у Дніпровськом у районі м. Києва документи, не обхідні управлінню для повер нення позивачу з Державного бюджету України помилково сп лаченого до Державного бюдже ту України державного мита в сумі 30 000, 00 грн. за вчинення дій щ одо реєстрації інформації пр о випуск цінних паперів.
Ухвалою Вищого адмініст ративного суду України від 16.0 2.2010 року постанову Господарсь кого суду м. Києва від 03.03.2008 року та постанову Київського апе ляційного адміністративног о суду від 26.08.2009 року скасовано, а справу направлено на новий розгляд до Окружного адміні стративного суду м. Києва.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 05 .03.2010 року справу прийнято до св ого провадження та призначен о справу до судового розгляд у.
Представник позивача в суд овому засіданні 11.05.2010 року уточ нив позовні вимоги, просив по вернути з Державного бюджету України через Головне управ ління державного казначейст ва України у м. Києві ТОВ «Юнім ілк»(р/р 260050110002916 в ТОВ «УніКредит Банк»м. Київ, МФО 300744, код ЄДРПОУ 33543684) помилково сплачене держа вне мито в сумі 30 000 грн.
Позовні вимоги мотивова ні тим, що під час випуску облі гацій позивачем помилково сп лачено державне мито у сумі 30 000, 00 грн. до Державного бюджету України за вчинення дій щодо реєстрації інформації про в ипуск цінних паперів замість місцевого бюджету. Під час зд ійснення перевірки відповід ачем - 1 позивача, виявилась та ка помилка, в зв'язку з чим бул о прийнято рішення, яким зобо в'язано позивача перерахуват и державне мито у сумі 30000,00 грн. на рахунок місцевого бюджету , що й було зроблено позивачем .
За таких обставин, позивач неодноразово звертався до в ідповідачів про повернення п омилково сплаченого до Держа вного бюджету України держав ного мита в сумі 30 000,00 грн., однак його заяви останніми були за лишені без задоволення.
Відповідач -1 проти задово лення позову заперечує на пі дставі того, що інспекція не м оже повернути кошти, сплачен і по коду бюджетної класифік ації 22090200, оскільки Законом Укр аїни «Про державний бюджет У країни на 2006 рік»органи держа вної податкової служби визна чено як контролюючий орган з а справлянням (стягненням) пл атежів до бюджету тільки за а ктами перевірок (додаток № 8 до вказаного Закону).
Відповідач-3 зазначив, що 23.0 2.2006р. комісією було здійснено р еєстрацію випуску облігацій серії А,В ТОВ «Юнімілк». Згідн о з вимогами інструкції про п орядок обчислення та справля ння державного мита позиваче м сплачено державне мито пер ед реєстрацією проспекту емі сії цінних паперів до бюджет у місцевого самоврядування з а місцем оформлення проспект у емісії. В пакеті документів на реєстрацію випуску обліг ацій ТОВ «Юнімілк»було надан о копію платіжного вручення від 21.12.2005р. № 9 про сплату державн ого мита в сумі 30000,00 грн. одержув ач ВДК Дніпровського району. Також відповідач наполягав на тому, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку законодавством не зоб ов' язана давати висновок пр о обставини, що є підставою дл я повного або часткового пов ернення державного мита.
В судовому засіданні 11 тра вня 2010 р. оголошено вступну та р езолютивну частини постанов и.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача, адмініст ративний суд, -
ВСТАНОВИВ:
Платіжним дорученням від 21.12.2005р. № 9 Товариство з обмеж еною відповідальністю «Юнім ілк»перерахувало на рахунок № 31111095500005 (отримувач ВДК Дніпров ського району Код 26077906 банк отр имувача УДК у м. Києві, КОД БАН КУ 820019) державне мито за випуск облігацій без ПДВ.
Державною податкової інсп екцією у Дніпровському район і м. Києва здійснено планову к омплексну документальну пер евірку позивача, за результа тами якої складено акт № 1760/23-316/335 43684 від 28.08.2006р. та п 3.3.2 якого встано влено порушення позивачем ч. 1 ст.6 Декрету Кабінету Міністр ів , п 12 р.3 Інструкції «Про поря док обчислення та справляння державного мита», оскільки п озивачем перерахована сума д ержавного мита у розмірі 30000,00 г рн. за вчинення дії щодо реєст рації інформації про випуск цінних паперів загальною ном інальною вартістю 30000000,00 грн. до державного бюджету України замість районного (місцевого ) бюджету.
На підставі акту перевірки Державною податкової інспек цією у Дніпровському районі м. Києва прийнято податкове п овідомлення-рішення від 08.09.2006р . № 0000131706/0, яким позивачу визначен о суму податкового зобов'яза ння за платежем - державне мит о у розмірі 30000,00 грн.
Платіжним дорученням від 12.09.2006р. № 11964 Товариство з обмежен ою відповідальністю «Юніміл к»перерахувало на рахунок № 31446537600005 (отримувач ВДК Дніпровсь кого району Код 26077906, КОД БАНКУ 8 20019) державне мито за випуск обл ігацій згідно повідомлення - рішення від 08.09.2006р.
Відповідно до ст.1 Декрет у Кабінету Міністрів України «Про державне мито»платника ми державного мита на терито рії України є фізичні та юрид ичні особи за вчинення в їхні х інтересах дій та видачу док ументів, що мають юридичне зн ачення, уповноваженими на те органами.
Пунктом 9 ст.2 Декрету Кабін ету Міністрів України «Про д ержавне мито»передбачено, що державне мито справляється за операції з випуску (емісії ) цінних паперів, крім облігац ій державних та місцевих поз ик, іпотечних сертифікатів, с ертифікатів фондів операцій з нерухомістю та з видачі при ватизаційних паперів.
Згідно ст.6 Декрету державне мито сплачується за місцем р озгляду та оформлення докуме нтів і зараховується до бюдж ету місцевого самоврядуванн я, крім державного мита, що спр авляється з позовних заяв, як і подаються до господарськог о суду, із апеляційних і касац ійних скарг на рішення та пос танови господарських судів, заяв про їх перегляд за новов иявленими обставинами, а так ож за дії, пов'язані з видачею охоронних документів (патент ів і свідоцтв) на об'єкти інтел ектуальної власності, і за ді ї, пов'язані з підтриманням чи нності патентів на сорти рос лин, та за подання до Кабінету Міністрів України проекту с творення промислово-фінансо вої групи; за дії, передбачені підпунктами "б" - "є", "и", "к", "л" та "н " пункту 6 статті 3, в частині, що стосується загальногромадя нських закордонних паспорті в, яке зараховується до Держа вного бюджету України.
Таким чином, державне мито з а операції з випуску (емісії) ц інних паперів сплачується до бюджету місцевого самовряду вання.
Пунктом 73 Інструкції «Про п орядок обчислення та справля ння державного мита»Сплата д ержавного мита за операції з цінними паперами провадитьс я у такому порядку: при провед енні операцій з цінними папе рами підприємства і організа ції, які виявили бажання здій снити емісію (випуск) таких па перів, сплачують державне ми то перед реєстрацією проспек ту емісії цінних паперів вих одячи з номінальної вартості запланованого обсягу емісії , вказаного в проспекті.
Державне мито сплачується до бюджету місцевого самовр ядування за місцем оформленн я проспекту емісії, а у випадк ах, коли емітент є юридичною о собою, яка знаходиться за меж ами України, - за місцем розгля ду проспекту емісії.
Місцем оформлення прос пекту емісії вважається юрид ична адреса емітента.
Місцем розгляду проспе кту емісії вважається місце розташування фінансового ор гану, що здійснює реєстрацію .
Згідно ст.8 Декрету сплачене державне мито підлягає пове рненню частково або повністю у випадках: 1) внесення мита в б ільшому розмірі, ніж передба чено чинним законодавством; 2) повернення заяви (скарги) аб о відмови в її прийнятті, а так ож відмови державних нотаріа льних контор або виконавчих комітетів міських, селищних і сільських Рад народних деп утатів у вчиненні нотаріальн их дій; 3) припинення проваджен ня у справі або залишення поз ову без розгляду, якщо справа не підлягає розглядові в суд і чи в господарському суді, а т акож коли позивачем не додер жано встановленого для даної категорії справ порядку дос удового врегулювання спору а бо коли позов подано недієзд атною особою; 4) скасування в у становленому порядку рішенн я суду, припинення проваджен ня у справі, якщо справа не під лягає розглядові в судах, або якщо заінтересованою особою , яка звернулася до суду, не до держано встановленого для да ної категорії справ порядку попереднього позасудового р озв'язання спору і можливіст ь застосування цього порядку втрачено, якщо при цьому держ авне мито було вже стягнуто в доход бюджету; 5) неприйняття Кабінетом Міністрів України у встановлені строки рішенн я про створення (реєстрацію) п ромислово-фінансової групи а бо зняття проекту створення промислово-фінансової групи з розгляду уповноваженою ос обою ініціаторів створення ц ієї промислово-фінансової гр упи. 6) в інших випадках, передб ачених законодавством Украї ни.
Повернення державного мит а провадиться за умови, якщо з аяву подано до відповідної у станови, що справляє мито, про тягом року з дня зарахування його до бюджету.
На підставі Декрету Кабін ету Міністрів України «Про д ержавне мито»видана Інструк ція «Про порядок обчислення та справляння державного мит а».
Розділом 4 Інструкції перед бачено, що сплачене державне мито підлягає поверненню ча стково або повністю у випадк ах, передбачених статтею 8 Дек рету "Про державне мито".
Державне мито повертаєтьс я фінансовим органом того ра йону чи міста, до бюджету яког о воно надійшло.
На підставі заяви платника відповідний орган подає до ф інансового відділу району чи міста, до бюджету якого надій шло державне мито і де знаход иться другий примірник докум ента про його сплату, разом з з аявою платника свій висновок (ухвалу суду, господарського суду, в інших випадках - довід ку установи, яка справляла ми то, - нотаріальної контори, ВВІ Р, тощо) про обставини, що є під ставою для повного або частк ового повернення державного мита, а також оригінали докум ентів, що підтверджують спла ту державного мита, якщо воно підлягає поверненню в повно му розмірі, із зазначенням но мера квитанції, суми державн ого мита та дати його сплати.
Повернення державного мит а проводиться за умови, якщо з аяву подано до відповідного органу, що справляє мито, прот ягом року з дня зарахування й ого до бюджету.
В даному випадку, орган, що с правляє мито є Державна комі сія з цінних паперів та фондо вого ринку.
22.11.2006р. та 06.12.2007р. № 387 позивачем по давались заяви про поверненн я помилково сплаченого держа вного мита у розмірі 30000,00 грн. до Державної комісії по цінним паперам та фондового ринку.
Листами від 29.12.2006р. № 11/02/19856 та від 11.01.2008. № 11/02/153 державною комісією з цінних паперів та фондовому ринку надано відповідь, з яко ї вбачається що 23.02.2006р. комісією було здійснено реєстрацію в ипуску облігацій ТОВ «Юніміл к», відповідно до вимог Інстр укції ТОВ «Юнімілк»в пакеті документів на реєстрацію вип уску облігацій було надано к опію платіжного документа ві д 21.12.2005р. № 9 про сплату державног о мита.
Таким чином, позивачем було дотримано річний строк для з вернення до органу, який спра вляє мито, тобто до Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку.
Також, позивач звертався із заявами від 26.10.2006р. № 438, № 437, від 21.09.20 06р. № 384, від 19.10.2006р. № 423 про повернен ня помилково сплаченого держ авного мита у розмірі 30000,00 грн. д о Державної податкової адмін істрації України, Державної податкової інспекції у Дніпр овському районі міста Києва, Державного казначейства Укр аїни, Управління державного казначейства м. Києва, Відділ ення державного казначейств а у Дніпровському районі міс та Києва.
Станом на день розгляду сп рави судом, помилково сплаче не державне мито у розмірі 30000,0 0 грн., позивачу з державного б юджету не повернуто.
Враховуючи вищевикладен е, суд вважає, що державне мито державне мито за вчинення ді ї щодо реєстрації інформації про випуск цінних паперів у р озмірі 30000,00 грн. підлягає повер ненню фінансовим органом тог о району чи міста, до бюджету я кого воно надійшло.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Оцінивши за правилами, вст ановленими ст. 86 КАС України н аявні у матеріалах справи до кази та пояснення сторін, над ані під час розгляду справи, с уд вважає, що заявлений адмін істративний позов є таким, що підлягає задоволенню в повн ому обсязі.
Враховуючи наведене, керую чись ст. 124 Конституції Україн и, ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 158-163 КАС України, Ок ружний адміністративний суд міста Києва
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовол ьнити.
2. Стягнути з Державного бюджету України через Голов не управління державного каз начейства України у м. Києві н а користь Товариства з обмеж еною відповідальністю «Юнім ілк»(р/р 26005010002916 в ВАТ «УніКредит Банк»м. Київ, МФО 300744, код ЄДРПОУ 33543684) помилково сплачене держа вне мито в розмірі 30 000 (тридцят ь тисяч) гривень.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, встановлен ого Кодексом адміністративн ого судочинства України, якщ о таку заяву не було подано. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у встановлений строк постанов а набирає законної сили післ я закінчення цього строку.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуючий Н.Г. Вєкуа
Судді С.Б. Шелест
Н.М. Клименчук
Дата складення та під писання постанови в повному обсязі - 07.06.2010р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 9868608 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вєкуа Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні