Постанова
від 09.06.2010 по справі 2а-6331/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

09 червня 2010 року № 2а-6331/10/2670

14:04

За позовом Заступника прокурора Дар ницького району міста Києва в інтересах держави в особі Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Агенція кор поративних інвестицій»

про стягнення штрафу у розмір і 2550,00 грн.

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засідан ня: Гончаров В.В.

Обставини справи:

Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду міста Києва із адмініс тративним позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Агенція корпоративних інвестицій» про стягнення ш трафу у розмірі 2550,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачено штрафні санкції, засто совані постановою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку № 418-ДМ від 15.06.2009 п ро накладення санкції за пра вопорушення вимог законодав ства про цінні папери, у встан овлені Законом України «Про державне регулювання ринку ц інних паперів в Україні»стро ки.

Відповідач не заперечив пр оти позову.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ,

встановив:

Актом Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку про правопорушення на ринку цінних паперів № 120-ДМ від 28.05.2009 встановлено:

«Торговець цінними папера ми ТОВ " Агенція корпоративни х інвестицій" порушив вимоги підпункту 1.2. пункту 1. розділу III Положення про порядок склад ання та надання адміністрати вних даних щодо діяльності т орговців цінними паперами, з атвердженого рішенням Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку від 08.06.2004 № 279 (у редакції рішення Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку від 27.12.2007 № 2380), щ о зареєстровано в Міністерст ві юстиції України 28.01.2008 за № 60/14751 (далі - Положення), в частині не надання нерегулярних адміні стративних даних в IV кварталі 2008 року у строки, встановлені П оложенням.

Відповідно до абзацу друго го пункту 3 розділу І Положенн я журнал прийняття Даних - електронний журнал, частина програмно-технічного компле ксу прийняття Даних, у яко му в автоматичному режимі (бе з участі оператора) фіксуєть ся час та дата надходження Даних на сервер (поштовий с ервер) Комісії та унікаль ний номер. Дані в журналі захи щені від внесення несанкціон ованих змін.

Відповідно до підпункту 1.2 п ункту 1 розділу III Положення то рговець цінними паперами над ає (надсилає) нерегулярні Д ані до центрального апарат у Комісії протягом п'яти р обочих днів після дати викон ання договору.

Відповідно до пункту 6 розді лу II Положення нерегулярні Дані складаються з довідки про нерегулярні Дані на д ату виникнення (додаток 16).

Відповідно до пункту 3 розді лу III Положення довідка про не регулярні Дані на дату ви никнення надсилається на еле ктронну адресу, визначену на казом Голови Комісії. Піс ля прийняття нерегулярних Даних Комісія надсилає від правнику електронною поштою реєстраційний номер, за яким нерегулярні Дані зареєс тровані в журналі прийнятих Даних. У разі відсутності реєстраційного номера нерег улярних Даних в журналі п рийнятих Даних такі Да ні вважаються неприйнятим и.».

Постановою Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку № 418-ДМ від 15.06.2009 за нен адання нерегулярних адмініс тративних даних в IV кварталі 2 008 року строки, встановлені По ложенням, застосовано до ТОВ «Агенція корпоративних інве стицій» санкцію у вигляді шт рафу розміром 2550,00 грн.

Вивчивши матеріали справи в їх сукупності, суд дійшов ви сновку про обґрунтованість п озовних вимог з наступних пі дстав.

Закон України «Про державн е регулювання ринку цінних п аперів в Україні» 30.10.1996 N 448/96-ВР ви значає правові засади здійсн ення державного регулювання ринку цінних паперів та держ авного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Частиною першою статті п' ятої Закону України «Про дер жавне регулювання ринку цінн их паперів в Україні»встанов лено, що державне регулюванн я ринку цінних паперів здійс нює Державна комісія з цінни х паперів та фондового ринку . Інші державні органи здійсн юють контроль за діяльністю учасників ринку цінних папер ів у межах своїх повноважень , визначених чинним законода вством.

Положеннями статті 7 Закону України «Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні»визначено основні завданнями Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку, зокрема якими є: форм ування та забезпечення реалі зації єдиної державної політ ики щодо розвитку та функціо нування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, спри яння адаптації національног о ринку цінних паперів до між народних стандартів; сприян ня розвитку ринку цінних пап ерів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та о бігу цінних паперів в Україн і, розроблення пропозицій що до його вдосконалення.

Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку ві дповідно до покладених на не ї завдань: встановлює порядо к і реєструє саморегулівні о рганізації, що створюються о собами, які здійснюють профе сійну діяльність на ринку ці нних паперів; встановлює вим оги та стандарти щодо обов'яз кового розкриття інформації емітентами та особами, які зд ійснюють професійну діяльні сть на ринку цінних паперів, з абезпечує створення інформа ційної бази даних про ринок ц інних паперів відповідно до чинного законодавства; розро бляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запо бігання порушенням законода вства України про цінні папе ри.

Відповідно до положень ста тті 8 Закону України «Про держ авне регулювання ринку цінни х паперів в Україні»Державна комісія з цінних паперів та ф ондового ринку має право:

здійснювати контроль за до стовірністю і розкриттям інф ормації, що надається емітен тами та особами, які здійснюю ть професійну діяльність на ринку цінних паперів, і самор егулівними організаціями, та її відповідністю встановлен им вимогам;

проводити самостійно чи ра зом з іншими відповідними ор ганами перевірки та ревізії фінансово-господарської дія льності емітентів, осіб, які з дійснюють професійну діяльн ість на ринку цінних паперів , фондових бірж та саморегулі вних організацій;

надсилати емітентам, особа м, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних п аперів, фондовим біржам та са морегулівним організаціям о бов'язкові для виконання роз порядження про усунення пору шень законодавства про цінні папери та вимагати надання н еобхідних документів відпов ідно до чинного законодавств а;

надсилати матеріали в прав оохоронні органи стосовно фа ктів правопорушень, за які пе редбачена адміністративна т а кримінальна відповідальні сть, якщо до компетенції комі сії не входить накладення ад міністративних стягнень за в ідповідні правопорушення.;

накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші са нкції за порушення чинного з аконодавства на юридичних ос іб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здій снення професійної діяльнос ті на ринку цінних паперів.

Статтею 10 Закону України «П ро державне регулювання ринк у цінних паперів в Україні»в изначено, що Державна комісі я з цінних паперів та фондово го ринку застосовує до юриди чних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в пов ному обсязі інформації та/аб о подання недостовірної інфо рмації до Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку - у розмірі до тисячі н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 7 ст. 11 Зако ну).

Штрафи, накладені Державно ю комісією з цінних паперів т а фондового ринку, стягуютьс я у судовому порядку.

Стаття 12 Закону України «Пр о державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»пе редбачено порядок накладенн я штрафів за порушення юриди чними особами правил діяльно сті на ринку цінних паперів: ш трафи, передбачені статтею 11 ц ього Закону, накладаються Го ловою Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку, членом Комісії, начал ьником відповідного територ іального органу або за його п исьмовим дорученням його зас тупником після розгляду мате ріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушен ня, зазначеного у статті 11, упо вноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку, яка його вияв ила, складається акт, який раз ом з поясненнями керівника, і ншої відповідальної посадов ої особи та документами, що ст осуються справи, протягом тр ьох робочих днів направляєть ся посадовій особі, яка має пр аво накладати штраф.

Посадова особа Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку приймає рішенн я про накладення штрафу прот ягом 10 робочих днів після отри мання документів, зазначених у частині другій цієї статті . Рішення про накладення штра фу оформляється постановою, що надсилається юридичній ос обі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок ц ієї юридичної особи.

Аналізуючи матеріали спра ви та пояснення представника позивача в їх сукупності, суд дійшов висновку, що постанов а Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 418-ДМ від 15.06.2009 про накладення са нкції за правопорушення на р инку цінних паперів до відпо відача застосовано штраф у р озмірі 2550,00 грн. прийнята в поря дку та спосіб, визначений зак онодавством України, в тому ч ислі Законом України «Про де ржавне регулювання ринку цін них паперів в Україні», в судо вому порядку не оскаржена, є о бов' язковою для виконання.

Вивчивши матеріали справи , суд встановив, що на день роз гляду справи штраф у розмірі 2550,00 гривень відповідачем не с плачено.

Беручи до уваги те, що штраф до Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку у розмірі 2550,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; рішення пр о його застосування не оскар жив, доказів погашення відпо відачем зазначеної суми стан ом на день розгляду цього спо ру не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованіст ь позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задово ленню у повному обсязі.

У відповідності до частини другої статті 19 Конституції У країни (№ 254 к/96-ВР від 28.06.1996 р.) орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Суд також бере до уваги, що з гідно з частиною 3 статті 2 Код ексу адміністративного судо чинства України у справах що до оскарження рішень, дій чи б ездіяльності суб'єктів владн их повноважень адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті (вчинені) вони зокрема: 1) н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; 2) з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; 3) обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); 4) безсторонньо (неупере джено); 5) добросовісно; 6) розсуд ливо; 7) з дотриманням принцип у рівності перед законом, зап обігаючи несправедливій дис кримінації; 8) пропорційно, зо крема з дотриманням необхідн ого балансу між будь-якими не сприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів осо би і цілями, на досягнення яки х спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи н а участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто п ротягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, Окружний ад міністративний суд міста Киє ва,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Аг енція корпоративних інвести цій»(03110, м. Київ, вул. Пироговс ького, 8, кв. 6, код ЄДРПОУ 32732261) до Державного бюджету України штраф у розмірі 2550 (дві тисячі п ' ятсот п' ятдесят) гривень.

Постанова суду набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо за яву про апеляційне оскарженн я не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений статтею 186 Кодексу ад міністративного судочинств а України, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку. У разі п одання апеляційної скарги по станова, якщо її не скасовано , набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Окружний адміністративн ий суд міста Києва шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження протягом десяти дні в з дня проголошення постано ви та подання апеляційної ск арги на постанову протягом д вадцяти днів з дня подачі зая ви про апеляційне оскарження , або без подання заяви про апе ляційне оскарження шляхом по дання апеляційної скарги на постанову протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови.

Суддя О.В.Кротюк

Дата складення та підписання постанови в повн ому обсязі - 14.06.2010.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.06.2010
Оприлюднено06.09.2010
Номер документу9868666
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6331/10/2670

Ухвала від 22.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні