Постанова
від 27.07.2021 по справі 521/17007/20
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/17007/20

Номер провадження 3/521/4731/21

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 липня 2021 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді - Непоради О.М.,

за участю секретаря - Бондаренка Р.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у місті Одесі матеріали, що надійшли з Одеської митниці держмитслужби ДМС України, за протоколом складеним відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, станом на 01.02.2018 директор ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (ЄДРПОУ 41367800), на даний час керівник АВТОСІНЕРГІЯ ЛТД (ЄДРПОУ 42678604), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 вмданий 27.04.2001 Малиновським РВ УМВС України в Одеській області,

про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України,

за участю сторін провадження:

представника Одеської

митниці Держмитслужби - Білобородової Н.О.,

захисника особи, що

притягається до адміністративної

відповідальності - Дідик С.В.,

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшли протоколи №0750/50000/20, №0751/5000/20 та №0752/5000/20 від 24.07.2020 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Постановою Малиновськогорайонного суду м. Одеси від 24 листопада 2020 року об`єднано в одне провадження справи про адміністративні правопорушення №521/17007/20, №521/17011/20 та №521/17012/20 за протоколами про порушення митних правил, складених відносно гр. ОСОБА_1 , за ознаками вчинення дій, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та присвоєно їм єдиний №521/17007/20.

Постановою Малиновськогорайонного суду м. Одеси від 24 листопада 2020 року провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_1 закрито, на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Постановою Одеського апеляційного суду від 01 лютого 2021 року, постанова Малиновського районного суду м. Одеси від 24 листопада 2020 року була скасована, а справа про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно ОСОБА_1 була направлена до Одеської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки.

Так, після проведення додаткової перевірки Одеською митницею Держмитслужби, справа про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно ОСОБА_1 за протоколами №0750/50000/20, №0751/5000/20 та №0752/5000/20 від 24.07.2020 року, надійшла до Малиновського районного суду м. Одеси.

З протоколу про порушення митних правил №0750/50000/20 вбачається, що 01.02.2018 року між ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, 108) в особі директора гр. ОСОБА_1 та компанією TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED (Kandoy House, 2 Fairway Strand Dublin 3, DO2 R8P3, Ireland) в особі директора гр. ОСОБА_2 було укладено контракт №0218 щодо поставки в Україну товарів. В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до зони діяльності Одеської митниці ДФС на умовах поставки CIP UA ОДЕСА на автомобілі р/н НОМЕР_2 / НОМЕР_3 прибув вантаж оливи моторні, оливи трансмісійні, охолоджуюча рідина, гальмівні рідини .

13 червня 2018 року декларантом ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ гр. ОСОБА_1 була підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі ІМ 40 ДЕ , яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500200/2018/004621. Разом з митною декларацією, як підставу для переміщення товару, який надійшов, Одеській митниці ДФС були надані, передбачені ст. 335 МК України, документи серед яких: інвойс компанії TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED від 07.06.2018 року №18060020, CMR від 11.06.2018 року №106330, Carnet TIR від 11.06.2018 року UX.81745727, контракт №0218 від 01.02.2018 року та інші товаросупровідні документи. Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, через митний кордон переміщено товари: оливи моторні, оливи трансмісійні, охолоджуюча рідина, гальмівні рідини , вагою брутто 23001,54 кг, загальною вартістю 47121,36 євро, відповідно до інвойсу від 07.06.2018 року №18060020 (1449072,91 грн.) по курсу НБУ. Продавцем та відправником товару виступала компанія TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED (Kandoy House, 2 Fairway Strand Dublin 3, DO2 R8P3, Ireland), а покупцем та одержувачем є ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, будинок 108).

З метою з`ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запити до митних органів Польщі та Німеччини (від 23.08.2019 №16702/5/99-99-20-02-01-16 та від 02.03.2020 №20-01/20-02-01/11/321). У відповідь на запит української сторони в додаток до листа Палати фіскальної адміністрації Польщі від 18.09.2019 року №0201-IGM.541.1523.2019.2.RLM надано транзитну ноту від 11.06.2018 року Carnet TIR UX.81745727, у якій наявний номер німецької декларації 18DE500884828040E4. На підставі зазначеного, 02.03.2020 року до митних органів Німеччини направлено запит №20-01/20-02-01/11/321.24.06.2020 до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил від 24.06.2020 року №20/20-02-01/7.10/1412 надійшла відповідь Генеральної митної дирекції Німеччини від 02.04.2020 року №Z 4663-2020.UA.800022-DVIII.A.22 із наданням інформації та експортних документів, які були підставою для відправки товарів до України по книжках МДП TIR UX.81745727.

Під час перевірки документів, які надавались при імпорті товару до України та отриманої відповіді митних органів Німеччини щодо зазначеної поставки товару, було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №UA500200/2018/004621, оформлювався в режимі експорт до України у митних органах Німеччини за експортною митною декларацію 18DE500884828040E4

Згідно з експортною декларацією 18DE500884828040E4 встановлено, що фактично у 2018 році вищевказаний вантаж відправлено від німецької компанії "OTV International GmbH & Со. KG" (GewerbePark Rheiderland 6, 26826 Weener DE) на адресу отримувача "UKRPARTS LTD" (62 Academician Williams str. pav.l, apt.25, 65113 Odessa).

Також, відповідно наданим до Одеської митниці ДФС документам та згідно МД №UA500200/2018/004621 фактурна вартість товарів складала - 1449072,91 грн. (згідно з інвойсу від 07.06.2018 №18060020 - 47121,36Євро). Згідно з отриманою відповіддю уповноважених органів Німеччини встановлено, що фактично фактурна вартість товарів згідно експортної декларації 18DE500884828040E4 на умовах поставки EXW Weener складала 105493,16Євро, тобто 3244118,59грн, згідно з курсом НБУ на день митного оформлення товарів в Україні (30,751933)за один Євро.

Тобто, різниця між вартістю товарів за МД №UA500200/2018/004621 та фактичною вартістю товарів оформлених з Німеччини до України, свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених в Одеській митниці ДФС.

Так, за результатами опрацювання інформації наданої митними органами Німеччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії TOB "АВТОМАРКЕТ ПРОФІ" встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці ДФС товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документах при вивезенні товарів з Німеччини та є недостовірними стосовно відправника, одержувача, вартості товарів та умов поставки.

З протоколу про порушення митних правил №0751/50000/20 вбачається, що 01.02.2018 року між ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, будинок 108) в особі директора гр. ОСОБА_1 та компанією TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED (Kandoy House, 2 Fairway Strand Dublin 3, DO2 R8P3, Ireland) в особі директора ОСОБА_2 було укладено контракт №0218 щодо поставки в Україну товарів. В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до зони діяльності Одеської митниці ДФС на умовах поставки CIP UA ОДЕСА на автомобілі р/н НОМЕР_4 / НОМЕР_5 прибув вантаж оливи моторні, рідини гідравлічні, оливи трансмісійні, гальмівні рідини, охолоджувальні рідини .

19 березня 2018 року декларантом ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ ОСОБА_1 була підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі ІМ 40 ДЕ , яка була прийнята та зареєстрована за номером № UA500200/2018/001838. Разом з митною декларацією, як підставу для переміщення товару, який надійшов, Одеській митниці ДФС були надані, передбачені ст. 335 МК України, документи серед яких: інвойс компанії TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED від 15.03.2018 року №18030020, CMR від 15.03.2018 року №165527, Carnet TIR від 15.03.2018 року VX.81518795, контракт №0218 від 01.02.2018 року та інші товаросупровідні документи.

Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, через митний кордон переміщено товари: оливи моторні, рідини гідравлічні, оливи трансмісійні, гальмівні рідини, охолоджувальні рідини , вагою брутто 22872,28 кг, загальною вартістю 44474,44 євро, відповідно до інвойсу від 15.03.2018 року №18030020, (1441769,94 грн.) по курсу НБУ. Продавцем та відправником товару виступала компанія TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED (Kandoy House, 2 Fairway Strand Dublin 3, DO2 R8P3, Ireland), а покупцем та одержувачем є ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, будинок 108).

Разом з тим, з метою з`ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запити до митних органів Польщі та Німеччини (від 23.08.2019 №16702/5/99-99-20-02-01-16 та від 02.03.2020 №20-01/20-02-01/11/321). У відповідь на запит української сторони в додаток до листа Палати фіскальної адміністрації Польщі від 18.09.2019 року №0201-IGM.541.1523.2019.2.RLM надано транзитну ноту від 16.03.2018 року Carnet TIR VX.81518795, у якій наявний номер німецької декларації 18DE500879410975E9. На підставі зазначеного, 02.03.2020 року до митних органів Німеччини направлено запит №20-01/20-02-01/11/321.

24.06.2020 до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил від 24.06.2020 №20/20-02-01/7.10/1412 надійшла відповідь Генеральної митної дирекції Німеччини від 02.04.2020 № №Z 4663-2020.UA.800022-DVIII.A.22 із наданням інформації та експортних документів, які були підставою для відправки товарів до України по книжках МДП TIR VX.81518795.

Під час перевірки документів, які надавались при імпорті товару до України та отриманої відповіді митних органів Німеччини щодо зазначеної поставки товару, було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №UA500200/2018/001838, оформлювався в режимі експорт до України у митних органах Німеччини за експортною митною декларацію 18DE500879410975E9.

Згідно з експортною декларацією 18DE500879410975E9 встановлено, що фактично у 2018 році вищевказаний вантаж відправлено від німецької компанії "OTV International GmbH & Co. KG" (GewerbePark Rheiderland 6, 26826 Weener DE) на адресу отримувача PE "TEHNOMIR-AUTOTRADE" (Syvorova str. 12, Village Zagirya, Zakharovskiy Distr. 66741 Odesskiy Region UA).

Також, відповідно наданим до Одеської митниці ДФС документам та згідно МД №UA500200/2018/001838 фактурна вартість товарів складала - 1441769. 94 грн. (згідно з інвойсу від 15.03.2018 №180300220 - 44474.44 Євро). Згідно з отриманою відповіддю уповноважених органів Німеччини встановлено, що фактично фактурна вартість товарів згідно експортної декларації 18DE500879410975E9 на умовах поставки EXW Weener складала 103914,32Євро, тобто 3368688.71 грн. згідно з курсом НБУ на день митного оформлення товарів в Україні (32.417945) за один Євро.

Тобто, різниця між вартістю товарів за МД №UA500200/2018/001838 та фактичною вартістю товарів оформлених з Німеччини до України, свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених в Одеській митниці ДФС.

Так, за результатами опрацювання інформації наданої митними органами Німеччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії TOB "АВТОМАРКЕТ ПРОФІ" встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці ДФС товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документах при вивезенні товарів з Німеччини та є недостовірними стосовно відправника, одержувача, вартості товарів та умов поставки.

З протоколу про порушення митних правил №0752/50000/20 вбачається, що 01.02.2018 року між ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, будинок 108) в особі директора гр. ОСОБА_1 та компанією TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED (Kandoy House, 2 Fairway Strand Dublin 3, DO2 R8P3, Ireland) в особі директора гр. ОСОБА_2 було укладено контракт №0218 щодо поставки в Україну товарів. В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до зони діяльності Одеської митниці ДФС на умовах поставки CIP UA ОДЕСА на автомобілі р/н НОМЕР_6 / НОМЕР_7 прибув вантаж оливи моторні, оливи трансмісійні, охолоджуюча рідина .

20 лютого 2018 року гр. ОСОБА_1 була підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі ІМ 40 ДЕ , яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500200/2018/ 001196. Разом з митною декларацією, як підставу для переміщення товару, який надійшов, Одеській митниці ДФС були надані, передбачені ст. 335 МК України, документи серед яких: інвойс компанії TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED від 15.02.2018 року №18020028, CMR від 16.02.2018 року №136697, Carnet TIR від 16.02.2018 року XT.81530878, контракт №0218 від 01.02.2018 року та інші товаросупровідні документи. Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, через митний кордон переміщено товари: оливи моторні, оливи трансмісійні, охолоджуюча рідина , вагою брутто 23748.60 кг, загальною вартістю 43330,92 євро, відповідно до інвойсу від 15.02.2018 року №18020028 (1452530,22грн.) по курсу НБУ. Продавцем та відправником товару виступала компанія TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED (Kandoy House, 2 Fairway Strand Dublin 3, DO2 R8P3, Ireland), а покупцем та одержувачем є ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, будинок 108).

Разом з тим, з метою з`ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари було направлено запити до митних органів Польщі та Німеччини (від 23.08.2019 року №16702/5/99-99-20-02-01-16 та від 02.03.2020 року №20-01/20-02-01/11/321). У відповідь на запит української сторони в додаток до листа Палати фіскальної адміністрації Польщі від 18.09.2019 року №0201-IGM.541.1523.2019.2.RLM надано транзитну ноту від 18.02.2018 року Carnet TIR XT.81530878, у якій наявний номер німецької декларації №18DE500877573903E0. На підставі зазначеного, 02.03.2020 року до митних органів Німеччини направлено запит №20-01/20-02-01/11/321.

24.06.2020 до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту запобігання та протидії контрабанді та порушенням митних правил від 24.06.2020 №20/20-02-01/7.10/1412 надійшла відповідь Генеральної митної дирекції Німеччини від 02.04.2020 № №Z 4663-2020.UA.800022-DVIII.A.22 із наданням інформації та експортних документів, які були підставою для відправки товарів до України по книжках МДП TIR XT. 8153 0878.

Під час перевірки документів, які надавались при імпорті товару до України та отриманої відповіді митних органів Німеччини щодо зазначеної поставки товару, було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №UA500200/2018/001196, оформлювався в режимі експорт до України у митних органах Німеччини за експортною митною декларацію 18DE500877573903E0

Згідно з експортною декларацією 18DE500877573903E0 встановлено, що фактично у 2018 році вищевказаний вантаж відправлено від німецької компанії "OTV International GmbH & Co. KG" (GewerbePark Rheiderland 6, 26826 Weener DE) на адресу отримувача PE "TEHNOMIR-AUTOTRADE" (Syvorova str. 12, Village Zagirya, Zakharovskiy Distr. 66741 Odesskiy Region UA).

Також, відповідно наданим до Одеської митниці ДФС документам та згідно МД №UA500200/2018/001196 фактурна вартість товарів складала - 1452530,22 грн. (згідно з інвойсу від 15.02.2018 №18020028-43330,92€вро). Згідно з отриманою відповіддю уповноважених органів Німеччини встановлено, що фактично фактурна вартість товарів згідно експортної декларації 18DE500877573903E0 на умовах поставки EXW Weener складала 68899,98 Євро, тобто 2309651,01 грн. згідно з курсом НБУ на день митного оформлення товарів в Україні (33,521795) за один Євро.

Тобто, різниця між вартістю товарів за МД №UA500200/2018/001196 та фактичною вартістю товарів оформлених з Німеччини до України, свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених в Одеській митниці ДФС.

Так, за результатами опрацювання інформації наданої митними органами Німеччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії TOB "АВТОМАРКЕТ ПРОФІ" встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці ДФС товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних Документах при вивезенні товарів з Німеччини та є недостовірними стосовно відправника, одержувача, вартості товарів та умов поставки.

Таким чином, на думку митного органу, гр. ОСОБА_1 вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів на суму через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документи, які містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару, вартості товарів та умов поставки, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймав, однак приймала участь його захисник, яка надала пояснення по суті справи та просила провадження по справі закрити у зв`язку з закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти стягнення відповідно до санкції статті.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази у їх сукупності, вислухавши думку учасників процесу, суд не знаходить достатніх підстав для визнання особи винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками счинення дій спрямованих на переміщення товарів на суму через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару, вартості товарів та умов поставки, у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, виходячи з наступного.

Частиною 1 ст. 483 МК України передбачено, що переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та/або одержувача тягнуть за собою накладення штрафу в розмір 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.

Виходячи з вищевказаних положень діючого законодавства, вбачається, що:

- об`єктом правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України, є - охоронюваний МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю;

- об`єктивною стороною передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України правопорушення є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, зокрема шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема щодо відправника та/або одержувача;

- суб`єктом правопорушення є громадяни-декларанти, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

- суб`єктивна сторона за ч. 1 ст. 483 МК України передбачає прямий умисел, тобто винна у скоєнні правопорушення особа чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з порушенням встановленого порядку.

Таким чином, правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України може бути вчинено лише умисно, коли особа знає, що документи, які вона надає митному органу, як підставу для переміщення товару, - містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.

Відповідно до роз`яснень, які містяться в п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил , із послідуючими змінами від 30.05.2008 року №8, для притягнення до відповідальності за ст. 483 МК України необхідна наявність умислу в діях особи, яка притягується до адміністративної відповідальності. Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.

Як вбачається з матеріалів справи, 01.02.2018 року між ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, будинок 108) в особі директора ОСОБА_1 та компанією TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED (Kandoy House, 2 Fairway Strand Dublin 3, DO2 R8P3, Ireland) в особі директора ОСОБА_2 було укладено контракт №0218 щодо поставки в Україну товарів. В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до зони діяльності Одеської митниці ДФС на умовах поставки CIP UA ОДЕСА прибув відповідний вантаж та декларантом ОСОБА_1 були підготовлені та подані до митного оформлення митні декларації в режимі ІМ 40 ДЕ , які були прийняті органом доходів і зборів та відповідно зареєстровані. Разом з митними деклараціями, як підставу для переміщення товарів, Одеській митниці ДФС були надані, передбачені ст. 335 МК України, товаросупровідні документи.

Вищевказаний товар було оформлено в Одеській митниці ДФС у митному відношенні в режимі імпорт та випущено у вільний обіг.

В подальшому митницею з метою з`ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари, були направлені запити до митних органів Польщі та Німеччини. За результатами отриманих відповідей, працівниками митниці були складені вищезазначені протоколи про порушення митних правил.

Судом встановлено, що 01.02.2018 року між ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, будинок 108) в особі директора ОСОБА_1 та компанією TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED (Kandoy House, 2 Fairway Strand Dublin 3, DO2 R8P3, Ireland) в особі директора ОСОБА_2 було укладено контракт №0218 щодо поставки в Україну товарів. В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до зони діяльності Одеської митниці ДФС на умовах поставки CIP UA ОДЕСА прибув вантаж та декларантом були підготовлені та подані до митного оформлення митні декларації в режимі ІМ 40 ДЕ разом з усіма необхідними товаросупровідними і комерційними документами, які були отримані від продавця товару.

Відповідно до ч. 3 ст. 335 МК України та п. 2.1 Порядку виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 30.05.2012 року №631, для здійснення митного оформлення товарів декларант подає до підрозділу митного оформлення митну декларацію, рахунок або інший документ, який визначає вартість товару (інвойс), та у випадках, встановлених Митним кодексом України також декларацію митної вартості.

Згідно зі ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України є вартість товару, яка базується на ціні, що фактично сплачена, або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до ч. 1 ст. 51 МК України, митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу. Частиною 2 статті 57 МК України встановлено, що основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції).

Частинами 2 та 3 статті 189 ГК України встановлено, що ціна є істотною умовою господарського договору. Ціна зазначається в договорі у гривнях, а у зовнішньоекономічних договорах (контрактах) можуть визначатися у іноземній валюті за згодою сторін.

Згідно з ч. 1 ст. 190 ГК України, вільні ціни визначаються на всі види продукції (робіт, послуг), за винятком тих, на які встановлено державні регульовані ціни.

Відповідно до ст. 632 ЦК України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.

Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 52 МК України, декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.

Таким чином, за умовами контракту №0218, укладеного 01.02.2018 року між ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, будинок 108) в особі директора ОСОБА_1 та компанією TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED (Kandoy House, 2 Fairway Strand Dublin 3, DO2 R8P3, Ireland) в особі директора ОСОБА_2 , щодо поставки в Україну товарів, продавець продає, а покупець купує запасні частини, масла, технічні рідини, аксесуари та супутні товари до дорожніх транспортних засобів (далі товар ) з метою ввозу та подальшої продажі в Україні, в кількості та вартості вказаної в інвойсі на партії товару що поставляється, належним чином узгодженної обома сторонами …… (параграф 1). Товар поставляється і оплачується окремими партіями протягом усього терміну дії Контракту. Перелік, кількість, найменуваннями і ціни Товару в кожній партії вказується в доданих інвойсах (Параграф 2 п.2.3). Продавець направляє покупцеві з товаром наступні документи: 1) інвойс; 2) товаротранспортних документів; (Параграф 5 п.5.1).

На підставі вищезазначеного контракту, та враховуючи вимоги МК України, щодо відсутності обмежень та наявності можливості застосування визначення митної вартості за першим методом, декларантом було визначено митну вартість саме за першим основним методом за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції). Тобто, митну вартість товару визначено саме ту, яка зазначена в інвойсі і такий метод визначення митної вартості узгоджується з приписами, передбаченими Митним кодексом України.

Слід зазначити, що вартість товару визначається його власником (продавцем), а не відправником товару. Відтак, дані щодо вартості товару отримані від митних органів Німеччини, суперечать укладеному контракту, оскільки у їх відповіді зазначені інші суб`єкти господарювання, не сторони зовнішньоекономічного контракту. Тобто, представником митниці не було роз`яснено яке відношення зазначені компанії мають до товару та в рамках яких угод, контрактів, тощо, здійснювалось його переміщення.

Разом з тим, митним органом не було надано жодних належних і допустимих доказів того, що ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ має будь які господарські відносини з компанією OTV International GmbH & Co.KG (Німеччина), та/або з компанією UKRPARTS LTD (62 Academician Williams str., pav.1, apt.25, Odessa, 65113), та зокрема того, що товар продавався однією з вищезазначених компаній і що ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ здійснювало оплату за отриманий товар вказаним підприємствам.

Також, митницею не було надано жодних контрактів, укладених між відправником товару та одержувачем, зазначених в відповіді митних органів Німеччини.

Крім того, в матеріалах справи немає жодних доказів щодо фіктивності або недійсності контракту №0218 від 01.02.2018 року, тобто, не спростовано його легітимність. Тому, жоден з документів, що подавалися митному органу при митному оформлені товару, як підстави для переміщення товарів, підробленими або одержаними незаконним шляхом, або такими, що містять неправдиві відомості, не визнавалися. Про це також свідчить той факт, що товар після митного оформлення був випущений у вільний обіг.

Також, суд враховує, що на момент декларування товарів їх кількість та найменування відповідали зазначеним в товаросупровідних документах, зокрема, в інвойсі та пакувальному листі, оскільки на момент огляду вантажу та декларування товару законність наданих документів, які стали підставою для митного оформлення, перевірялися митним органом та не викликали жодних сумнівів, фактично встановивши автентичність наявного та заявленого товару, який був випущений у вільний обіг після закінчення митного оформлення.

Отже, з урахуванням вищезазначеного, суд приходить до висновку, що твердження митниці стосовно того, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці ДФС товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Німеччини та є недостовірними стосовно отримувача товару, умов поставки та вартості товарів, ґрунтуються лише на припущеннях, так як наявні в матеріалах справи докази підтверджують той факт, що зовнішньоекономічна операція здійснювалась за реальними документами, що містять правдиві відомості в рамках закону, тому як іншого митним органом не доведено.

Крім цього, суд звертає увагу, що підставою для складання протоколу про порушення митних правил послужила відповідь митних органів Німеччини із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів від німецької компанії "OTV International GmbH & Co. KG" (GewerbePark Rheiderland 6, 26826 Weener DE) до України на адресу отримувача PE "TEHNOMIR-AUTOTRADE" (Syvorova str. 12, Village Zagirya, Zakharovskiy Distr. 66741 Odesskiy Region UA).

Однак, у вищевказаному листі митного органу Німеччини нічого не вказується про будь які взаємовідносини зазначених в листі компаній OTV International GmbH & Co.KG (Німеччина), та/або UKRPARTS LTD (62 Academician Williams str., pav.1, apt.25, Odessa, 65113) з компанією ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, будинок 108) та/або компанією TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED (Kandoy House, 2 Fairway Strand Dublin 3, DO2 R8P3, Ireland).

Та взагалі, відповідь митних органів Німеччини, не містить інформації щодо, компанії ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, будинок 108) та/або компанії TEKHNOPAK MANUFACTURE LIMITED (Kandoy House, 2 Fairway Strand Dublin 3, DO2 R8P3, Ireland).

Таким чином, органом, який склав протокол про порушення митних правил, не доведено, що вказана у наданих до митного оформлення документах інформація є недостовірною.

Недоведено які саме факти та обставини свідчать про наявність умислу в діях ОСОБА_1 та були направлені на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару, вартості товарів та умов поставки.

Вбачається, що у відповідності до ст. 266 МК України ТОВ АВТОМАРКЕТ ПРОФІ (65005, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балківська, будинок 108) в особі директора гр. ОСОБА_1 виконало вказані у цій статті обов`язки, оскільки всі відомості були зазначені у наданих для митного оформлення документах відповідно до умов укладеного контракту та інвойсів.

Отже, посилання митного органу ґрунтуються лише на припущеннях, без підтвердження належними доказами.

Відповідно до принципу поза розумним сумнівом , зміст якого сформульований у п.43 рішення Європейського суду з прав людини у справі Кобець проти України від 14.02.2008 р., доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом.

Попри це, хотілося б звернути увагу на те, що процес про адміністративне правопорушення цілком ув`язаний з вищезазначеними презумпціями процесу кримінального, оскільки Європейський суд уже визнавав кримінально-правовий характер норм українського законодавства, якими передбачена відповідальність за адміністративні правопорушення, зокрема, і за порушення митних правил (рішення по справах Надточій проти України та Гурепка проти України ).

Отже, суд, аналізуючи вищевикладені обставини, враховуючи наведені норми та керуючись конституційним принципом презумпції невинуватості, вказаним в ст. 62 Конституції України (тобто, вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів), вважає, що вина особи у скоєні адміністративного правопорушення не доведена, а тому провадження по справі підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю у діях особи складу адміністративного правопорушення.

Згідно ч. 2 ст. 528 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першою статті 527 цього Кодексу.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі.

Суд, беручи до уваги наведені обставини та норми закону, приходить до висновку, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, що є підставою для закриття провадження по справі, відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 62 Конституції України, п.1 ст. 247, ст. ст. 283, 284 КУпАП, ст.ст. 268, 460, 483, 527, 528, 529 МК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за протоколами про порушення митних правил №0750/50000/20, №0751/5000/20 та №0752/5000/20 від 24.07.2020 року, щодо притягнення останнього до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, - закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, в зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Малиновський районний суд м. Одеси протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя О.М. Непорада

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення27.07.2021
Оприлюднено03.08.2021
Номер документу98689940
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/17007/20

Постанова від 26.11.2021

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Вадовська Л. М.

Постанова від 26.11.2021

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Вадовська Л. М.

Постанова від 26.11.2021

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Вадовська Л. М.

Постанова від 27.07.2021

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Непорада О. М.

Постанова від 01.02.2021

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Сєвєрова Є. С.

Постанова від 24.11.2020

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 24.11.2020

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні