МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 серпня 2021 р. справа № 400/3499/21 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Марича Є.В., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 до відповідача:Корабельного відділу державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса), вул. Океанівська, 1-а,Миколаїв,54052, третя особа:Миколаївська обласна державна адміністрація, вул. Адміральська, 22,м.Миколаїв,54001, вул. Адміральська, 22,м.Миколаїв,54009 про:визнання протиправними та скасування постанов від 06.04.2021, 26.04.2021 ВП № 65010693, ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулась до суду з позовом до Корабельного відділу Державної виконавчої служби у м. Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (далі - відповідач), за участю третьої особи - Миколаївської обласної державної адміністрації, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову від 26.04.2021 р. у виконавчому провадженні №65010693 про стягнення виконавчого збору у сумі 12000 грн., визнати протиправною та скасування постанову від 06.04.2021 р. про стягнення витрат виконавчого провадження у сумі 227,54 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що вона виконала рішення суду до прийняття відповідачем постанови про відкриття виконавчого провадження та до прийняття спірних постанов.
Ухвалою від 21.05.2021 р. відкрито провадження у справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позовну заяву.
Відповідач надав до суду відзив, в якому просив відмовити у задоволенні позову та зазначив, що рішення виконано після прийняття ним спірних постанов, про що свідчать додатки надані до відзиву.
Справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Вирішуючи спір, суд враховує наступне.
Постановою від 02.04.2021 р. відкрито виконавче провадження ВП №65010693 з примусового виконання виконавчого листа № 2/488/97/21 (488/5580/18), виданого 01.03.2021 р. Корабельним районним судом м. Миколаєва про витребування із незаконного володіння ОСОБА_1 у власність держави в особі Миколаївської обласної державної адміністрації земельну ділянку площею 800 кв. м., з кадастровим номером 4810136600:05:090:0027, яка розташована за адресою: Миколаїв, вул. Металургів, 6/8.
06.04.2021 р. державний виконавець прийняв постанову про стягнення з позивача витрат виконавчого провадження в сумі 227,54 грн.
26.04.2021 р. державний виконавець постанову про стягнення виконавчого збору в сумі 12000 грн. ( 6000 мінімальна заробітна платна станом на 01.01.2021х2).
29.04.2021 р. між відповідачем та третьою особою підписано акт приймання-передання майна.
При цьому, 01.03.2021 р. позивач направила Миколаївській обласній державній адміністрації лист, в якому зазначила, що на виконання рішення Корабельного районного суду м. Миколаєва від 19.01.2021 просила прийняти земельну ділянку площею 800 кв. м. кадастровий номер 4810136600:05:090:0027, яка розташована за адресою: Миколаїв, вул. Металургів, 6/8 та акт приймання-передавання.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом, що визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку, є Закон України від 02.06.2016 № 1404-VIII "Про виконавче провадження" (далі - Закон №1404).
Відповідно до ст. 1 Закону № 1404, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Відповідно до ст. 27 Закону №1404, виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України.
За примусове виконання рішення немайнового характеру виконавчий збір стягується в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - фізичної особи і в розмірі чотирьох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.
Державний виконавець виносить одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження постанову про стягнення виконавчого збору (крім виконавчих документів про стягнення аліментів).
Виконавчий збір не стягується у разі закінчення виконавчого провадження на підставі пункту 9 частини першої статті 39 цього Закону, якщо рішення було виконано до винесення постанови про відкриття виконавчого провадження.
Згідно зі ст. 42 Закону №1404, кошти виконавчого провадження складаються з:
1) виконавчого збору, стягнутого з боржника в порядку, встановленому статтею 27 цього Закону, або основної винагороди приватного виконавця;
2) авансового внеску стягувача;
3) стягнутих з боржника коштів на витрати виконавчого провадження.
Витрати органів державної виконавчої служби та приватного виконавця, пов`язані з організацією та проведенням виконавчих дій щодо забезпечення примусового виконання рішень, є витратами виконавчого провадження.
Витрати виконавчого провадження органів державної виконавчої служби здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України та коштів виконавчого провадження, зазначених у пунктах 2 і 3 частини першої цієї статті.
На стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум згідно з вимогами цього Закону або у випадку повернення виконавчого документа стягувачу чи закінчення виконавчого провадження у разі необхідності примусового стягнення з боржника витрат виконавчого провадження виконавцем виноситься постанова про їх стягнення.
На підставі пункту восьмого Розділі 3 Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02 квітня 2012 року №512/5 (далі - Інструкція №512/5), виконавчий збір стягується з боржника на підставі постанови про стягнення виконавчого збору, у якій зазначаються розмір та порядок стягнення нарахованого виконавчого збору.
Розрахунок нарахування виконавчого збору обчислюється державним виконавцем в автоматизованій системі виконавчого провадження та долучається до матеріалів виконавчого провадження.
Стягнення виконавчого збору є безумовною дією державного виконавця у межах виконавчого провадження та ефективним засобом стимулювання боржника до намагання виконати рішення суду самостійно. Стягнення виконавчого збору є не правом, а обов`язком державного виконавця при здійсненні виконавчих дій.
Матеріали справи свідчать, що постанова про відкриття виконавчого провадження прийнята 02.04.2021, позивачем надано до суду лист до Миколаївської облдержадміністрації щодо передачі нею земельної ділянки на виконання рішення суду та акт приймання-передавання від 01.03.2021 р., позивачем також надано докази їх надіслання та отримання цього листа 11.03.2021 р. третьою особою (стягувачем) (а. с. 9-13).
Таким чином, позивачем надано докази добровільного виконання нею рішення Корабельного районного суду м. Миколаєва від 19.01.2021 р. №488/5580/18 до відкриття виконавчого провадження.
Суд не приймає до уваги, наданий відповідачем акт приймання - передавання майна від 29.04.2021 р., підписаний відповідачем та стягувачем, оскільки на час його підписання позивач вже вчинила дії щодо передачі даної земельної ділянки, тобто дії щодо добровільного виконання рішення суду.
Оскільки, ч. 9 ст. 27 Закону № 1404 передбачена підстава для не стягнення з боржника виконавчого збору з добровільним виконанням рішення суду до відкриття виконавчого провадження, спірні постанови підлягають скасуванню.
Крім того, постанова про стягнення виконавчого збору всупереч ст. 27 Закону № 1404 винесена не одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження.
Відповідно до статті 77 КАС України,кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно зі ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів та у доведенні перед судом їх переконливості.
Позов задовольнити.
Судовими витратами в даній справі є судовий збір, доказів понесення інших витрат сторони не надали. Позивач сплатила судовий збір в загальному розмірі 1816 грн., що підтверджується квитанцією №32483804 від 25.05.2021 р., при цьому позивач мала сплатити судовий збір в сумі 908 грн. за подання позовної заяви майнового характеру з ціни позову 12227,54 грн. З урахування зазначено та задоволення позовних вимог, на підставі ст. 139 ч. 1 КАС України, судовий збір підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача в розмірі 908 грн. Решта (908 грн.) сплаченого судового збору може бути повернута позивачу за її клопотанням, як надлишково сплачений судовий збір.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 НОМЕР_1 ) до Корабельного відділу державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) (вул. Океанівська, 1-а,Миколаїв,54052 34993136) задовольнити.
2. Визнати протиправною та скасувати постанову Корабельного відділу Державної виконавчої служби у м. Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (вул. Океанська, 1-а, Миколаїв, 54052, ідентифікаційний код 34993136) від 26.04.2021 р. у виконавчому провадженні №65010693 про стягнення виконавчого збору у сумі 12000 грн.
3. Визнати протиправною та скасування постанову Корабельного відділу Державної виконавчої служби у м. Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (вул. Океанська, 1-а, Миколаїв, 54052, ідентифікаційний код 34993136) від 06.04.2021 р. у виконавчому провадженні №65010693 про стягнення витрат виконавчого провадження у сумі 227,54 грн.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Корабельного відділу державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) (вул. Океанівська, 1-а,Миколаїв,54052 34993136) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 НОМЕР_1 ) судовий збір в розмірі 908 грн.
5. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня його проголошення.
Суддя Є. В. Марич
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2021 |
Оприлюднено | 03.08.2021 |
Номер документу | 98707734 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Марич Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні