Справа № 453/1053/21
№ провадження 2/453/421/21
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
04 серпня 2021 року суддя Сколівського районного суду Львівської області Брона А.Л., розглянувши матеріали позовної заяви керівника Стрийської окружної прокуратури Львівської області І. Романюк, який діє в інтересах держави в особі Львівської обласної державної адміністрації до Стрийської районної державної адміністрації Львівської області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про визнання незаконним та скасування розпоряджень, визнання недійсним державних актів на право власності на земельні ділянки, повернення земельних ділянок у власність держави,-
в с т а н о в и в:
30.07.2021 року керівник Стрийської окружної прокуратури Львівської області І. Романюк, який діє в інтересах держави в особі Львівської обласної державної адміністрації звернувся в суд з позовною заявою до Стрийської районної державної адміністрації Львівської області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 в якій просить:
- визнати поважними пропуск позовної давності та поновити строк на звернення до суду для захисту державних інтересів та відновлення порушеного права;
-визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Сколівської районної державної адміністрації №20 від 31.01.2005 року Про затвердження проекту відведення та надання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 ;
-визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Сколівської районної державної адміністрації №21 від 31.05.2005 року Про затвердження проекту відведення та надання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_2 ;
-визнати недійсним державний акт на право власності ОСОБА_2 на земельну ділянку серії ЯА №495326 від 26.10.2006 року, площею 0,5731 га (кадастровий номер 4624586400:04:000:0038) зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010646001274 на право власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства на території Підгородецької сільської ради за межами с. Підгородці в ур. Ямельнички ;
-визнати недійсним державний акт на право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку серії ЯА №052027 від 29.05.2006 року, площею 1,6470 га (кадастровий номер 4624586400:04:000:0039), зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010646000607 на право власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства на території Підгородецької сільської ради за межами с. Підгородці в ур. Ямельнички ;
-визнати недійсним державний акт на право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку серії ЯД №495329 від 26.10.2006 року, площею 0,6909 га (кадастровий номер 4624586400:04:000:0037) зареєстрований в Книзі записів режстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010646001266 на право власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства на території Підгородецької сільської ради в ур. Ямельнички ;
-зобов`язати ОСОБА_2 повернути в державну власність - у розпорядження Львівської обласної державної адміністрації земельну ділянку площею 0,5731 га (кадастровий номер 4624586400:04:000:0038) розташовану на території Підгородецької сільської ради за межами с. Підгородці в ур. Ямельнички ;
-зобов`язати ОСОБА_1 повернути в державну власність - у розпорядження Львівської обласної державної адміністрації земельну ділянку площею площею 1,6470 га ( кадастровий номер 4624586400:04:000:0039) та площею 0,6909 га (кадастровий номер 4624586400:04:000:0037), які розташовані на території Підгородецької сільської ради за межами с. Підгородці в ур. Ямельнички .
Окрім цього, керівником Стрийської окружної прокуратури Львівської області І. Романюк в позовній заяві заявлено вимогу про відстрочення Стрийській окружній прокуратурі сплату судового збору до ухвалення рішення у справі, мотивуючи відсутністю коштів, до законодавчого врегулювання можливості сплати судового збору органами прокуратури України.
Перевіривши позовну заяву та додані до неї документи на відповідність вимогам Цивільного процесуального законодавства, суддя дійшов наступного висновку.
У ст. 129 Конституції України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Відповідно до ч.4 ст. 177 ЦПК України до позовної заяви додаються документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, що підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Відповідно до ч.1 ст. 8 Закону України Про судовий збір , враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Згідно ч.1 ст. 136 ЦПК України , суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на визначений строк у порядку, передбаченому законом, але не більше як до ухвалення судового рішення у справі.
Закон України Про судовий збір визначає правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору.
З п. 29 Постанови Пленуму Вищого Спеціалізованого Суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ № 10 від 17 жовтня 2014 року Про застосування судами законодавства про судові витрати у цивільних справах вбачається, що відповідно до статті 8 Закону України Про судовий збір єдиною підставою для відстрочення, розстрочення або звільнення від сплати судового збору є врахування судом майнового стану сторони, тобто фізичної або юридичної особи.
Отже, чинним законодавством визначено право суду, а не обов`язок щодо відстрочки, розстрочки, зменшення розміру судового збору або звільнення заявника від сплати судового збору. У кожному конкретному випадку суд встановлює можливість особи сплатити судовий збір на підставі поданих нею доказів щодо її майнового стану за своїм внутрішнім переконанням.
Пленум Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ у абз. 2 п. 29 Постанови від 17.10.2014 року № 10 Про застосування судами законодавства про судові витрати у цивільних справах роз`яснив, що у статті 129 Конституції України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, у тому числі й органів державної влади.
У зв`язку із цим обставини, пов`язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України, відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися достатньою підставою для звільнення чи відстрочення сплати такого.
За наведених обставин, передбачені законом підстави для задоволення клопотання про звільнення від сплати судового збору при поданні позовної заяви до ухвалення судового рішення, у справі відсутні.
Згідно з ч.1 ст. 4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Згідно з ст. 4 Закону України Про судовий збір за подання до суду позовної заяви немайнового характеру, яка подана юридичною особаю стягується судовий збір у розмірі 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. За подання позовної заяви майнового характеру, яка подана юридичною особою - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить і не більше 350 прожиткових мінімумів для працездатних громадян.
Згідно з ст. 4 Закону України Про судовий збір за подання до суду позовної заяви немайнового характеру, яка подана юридичною особою стягується судовий збір у розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно зі ст. 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2021 рік з 1 січня 2021 року установлено розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб - 2 270 гривень.
З поданого позову вбачається про заявлення шести позовних вимог немайного характеру, а саме визнання незаконним та скасування розпорядження, визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку та повернення земельних ділянок у власність держави.
Таким чином,Стрийській окружній прокуратурі Львівської області , враховуючи заявлені нею вимоги, необхідно сплатити судовий збір в розмірі 13 620 грн.
Оскільки виявлені судом недоліки унеможливлюють відкриття провадження у справі, позивачу за звернення до суду з позовом, враховуючи характер спору та кількість позовних вимог, необхідно сплатити судовий збір у розмірі 13 620 грн. , розрахованому з врахуванням зазначених норм Закону, на банківський рахунок: Отримувач коштів: ГУК Львів/ Сколівська тг /22030101; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38008294; Банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.); Рахунок отримувача: UA458999980313151206000013901; Код класифікації доходів бюджету : 22030101; Судовий збір *;101;Судовийзбір , або ж надати докази на підтвердження підстав звільнення від сплати такого.
На підтвердження сплати судового збору до суду необхідно надати оригінал квитанції про сплату судового збору або документи, що підтверджують підстави звільнення від його сплати відповідно до закону.
Відповідно до ч.ч. 1, 2, 3 ст. 185 ЦПК України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175 і 177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Якщо позивач відповідно до ухвали суду у встановлений строк виконає вимоги, визначені статтями 175 і 177 цього Кодексу, позовна заява вважається поданою в день первісного її подання до суду. Якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається позивачеві.
Таким чином, позовну заяву слід залишити без руху, надавши позивачу час для усунення вищенаведених недоліків, роз`яснивши, що у разі не усунення недоліків позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається позивачу.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 175, 185, 260, 261, 353 ЦПК України, суддя,- Керуючись ст. 176, 177, 185, 258-261 ЦПК України, суддя, -
п о с т а н о в и в:
В задоволенні клопотання керівника Стрийської окружної прокуратури Львівської області І Романюк, який діє в інтересах держави в особі Львівської обласної державної адміністрації про відстрочення сплати судового збору - відмовити.
Позовну заяву заяви керівника Стрийської окружної прокуратури Львівської області Романюк І., який діє в інтересах держави в особі Львівської обласної державної адміністрації до Стрийської районної державної адміністрації Львівської області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про визнання незаконним та скасування розпоряджень, визнання недійсним державних актів на право власності на земельні ділянки, повернення земельних ділянок у власність держави - залишити без руху.
Встановити позивачу строк для усунення виявлених судом недоліків заяви протягом десяти днів з дня вручення їй копії ухвали.
Роз`яснити, що при невиконанні вимог даної ухвали у встановлений строк, відповідно до вимог ст. 185 ЦПК України, заява буде вважатися неподаною і повернута заявниці.
Копію ухвали надіслати заявнику.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи за веб-адресою: http://sv.lv.court.gov.ua.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя
Суд | Сколівський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2021 |
Оприлюднено | 06.08.2021 |
Номер документу | 98804749 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Сколівський районний суд Львівської області
Брона А. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні