Справа № 581/128/21
Провадження № 2/581/83/21
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
05 серпня 2021 року сел. Липова Долина
Липоводолинський районний суд Сумської області в складі судді Кузьмінського О.В., за участю секретаря судового засідання Мазур О.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Фермерського господарства Мир , ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Липоводолинська селищна рада Роменського району Сумської області, Товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма Прайм , про визнання наказів недійсними,
в с т а н о в и в :
10 березня 2021 року позивачі - Фермерське господарство Мир , ОСОБА_1 звернулися до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Липоводолинська селищна рада Роменського району Сумської області, Товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма Прайм , про визнання недійсними наказів Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, виданих у 2019 році, про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок відповідачам - фізичним особам у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності (рілля) на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надання відповідачам у власність земельних ділянок площею 2 га кожна із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташованих за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області.
Мотивують свої вимоги тим, що рішенням 14 сесії 21 скликання Липоводолинської селищної Ради народних депутатів Сумської області від 4 березня 1993 року Про розподіл земель бувшого колгоспу Липоводолинський на землі колективного господарства і асоціації фермерів їм було виділено земельні ділянки під селянські (фермерські) господарства, зокрема ОСОБА_14 - 15 га, ОСОБА_1 - 10 га. Вподальшому було зареєстровано селянські (фермерські) госпо¬дарства та їх статути з наданням права юридичної особи, зокрема, голова ОСОБА_14 (Фермерське господарство Мир ); голова ОСОБА_1 (Селянське (фермерське) господарство Обрій ). Також були виготовлені технічні звіти по встановленню на місцевості зовнішніх меж селянських господарств.
ОСОБА_14 11 січня 1995 року отримав державний акт на право приватної власності на землю площею 3,1 га для ведення селянського (фермер¬ського) господарства, та державний акт на право постійного користування землею площею 11,5 га для ведення селянського (фермерського) господарства, розташовані на тери¬торії Липоводолинської селищної ради.
ОСОБА_1 11 січня 1995 року отримав державний акт на право приватної власності на землю площею 3,4 га для ведення селянського (фермерського) господарства, та державний акт на право постійного корис¬тування землею площею 6,4 га для ведення селянського (фермерського) господарства, роз¬ташовані на території Липоводолинської селищної ради. Надані у власність та постійне користування земельні ділянки використовувались позивачами за цільовим призначенням.
Розпорядженням голови Липоводолинської районної державної адміністрації від 14 березня 2005 року №93 за результатами розгляду заяв голів фермерських господарств ОСОБА_1 та ОСОБА_14 про переміщення земельних ділянок, наданих в приватну власність для ведення селянських (фермерських) господарств, враховуючи відповідне погодження Липоводолинської селищної ради від 27 жовтня 2004 року, надано дозвіл головам фермерських господарств ОСОБА_1 та ОСОБА_14 на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність та на умовах оренди для ведення фермерських господарств в контурі № 174 за рахунок вільних земель запасу на території Липоводолинської селищної ради загальною площею 9,8 га та 14,6 га відповідно.
Після виготовлення і подання на затвердження до районної державної адміністрації проектів землеустрою, позивачі зві¬льнили земельні ділянки, право власності та право постійного користування на які мали на підставі вищевказаних державних актів на право приватної власності на землю та державних актів на право постійного користування землею та стали вести фермерські господарства на сформованих згідно розроблених проектів землеустрою нових земельних ділянках.
Навесні 2020 року було з`ясовано, що розроблені проекти землеустрою, які були подані ТОВ Геопроект на затвердження до районної державної ад¬міністрації, втрачені.
Земельні ділянки у контурі № НОМЕР_1 , якими позивачі користува¬лись із 2005 року на підставі проектів землеустрою по відведенню земельних ділянок у власність для ведення фермерських госпо¬дарств із земель державної власності, передані у приватну власність громадянам - відповідачам у справі.
Зараз земельні ділянки перебувають в оренді ТОВ Агрофірма Прайм , строк дії договорів оренди - до 1 березня 2060 року.
Позивачі вважають, що передача Головним управлінням Держгеокадастру у Сумській області у власність відповідачів - фізичних осіб земельних ділянок, якими позивачі тривалий час користуються згідно виготовлених на підставі розпорядження голови Липоводолинської районної державної адмі¬ністрації проектів землеустрою після встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), відбулася з порушенням вимог земельного законодавства України, порушенням їхнього права щодо користування на¬даними земельними ділянками.
Головне управління Держгеокадастру у Сумській області, видаючи оспорювані накази, діяло всупереч вимогам ст. 141 ЗК України, розпорядженню Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 року №60-р щодо необхідності погоджувати з територіальними громадами передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, оскільки відсутні законодавчо визначені підстави для позбавлення ФГ Мир та ОСОБА_1 права використання земельними ділянками, щодо яких вони мали та мають правомірні очікування.
У поданому відзиві представник відповідачів ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 адвокат Воронець Н.Б. зазначила, що твердження позивачів про правомірність набуття прав приватної власності та користування спірними земельними ділянкамиє невірними та помилковими, оскільки виходячи з вимог норм законодавства України, чинного на час виникнення спірних правовідносин, набуття у власність чи користування спірними земельними ділянками ОСОБА_14 і ОСОБА_1 не відбулося. Фактично власник землі в особі Липоводолинської районної державної адміністрації Сумської області в 2005 році лише надав дозвіл на складення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян, тим самим тільки розпочавши процедуру відчуження землі. В подальшому ж не відбулося наступних, передбачених законом, етапів відчуження земельних ділянок, таких як: замовлення та виготовлення проектів відведення ділянок; погодження проектів із органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини; розгляд та затвердження погоджених проектів відведення земель місцевою державною адміністрацією; прийняття рішень про передачу земельних ділянок у власність. Фактично мало місце безоплатне користування позивачами земельними ділянками. ОСОБА_14 і ОСОБА_1 не використали надане їм право, не здійснили процедури набуття права приватної власності на земельні ділянки (подання відповідних заяв та клопотань, замовлення, виготовлення та погодження проектів відведення земельних ділянок, встановлення меж земельних ділянок на місцевості) та не отримали правовстановлюючих документів - державних актів на право приватної власності на земельні ділянки.Відповідно, засноване ОСОБА_14 . Фермерське господарство Мир також не отримало права користування спірними земельними ділянками.
В свою чергу відповідачі належним чином здійснили встановлену законодавством процедуру набуття права приватної власності на землю: отримали дозволи власника землі на виготовлення проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у приватну власність; замовили та виготовили проекти відведення земель; затвердили виготовлені проекти відведення земель у їх власника; отримали рішення власника землі про безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність; зареєстрували свої права приватної власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; отримали відповідні витяги.
Оскільки земельне законодавство України як чинне на даний час, так і чинне на момент виникнення спірних правовідносин, жодним чином не передбачало та не передбачає ніяких переміщень земельних ділянок , тому вказані позивачами процедури переміщень в дійсності відбуватися не могли. На момент звернення ОСОБА_1 та ОСОБА_14 із заявами про переміщення земельних ділянок, їх права приватної власності на землю та постійного користування земельними ділянками не були припинені чи скасовані. Фактично, ці права на земельні ділянки в контурі № НОМЕР_2 належать їм і на даний час.
В додаткових поясненнях представник відповідачів - фізичних осіб адвокат Воронець Н.Б. зазначила, що згідно інформації архівного відділу Роменської районної державної адміністрації Сумської області заява гр. ОСОБА_1 про переміщення земельних ділянок, наданих у приватну власність для ведення фермерських господарств за 2004 рік, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення фермерських господарств, площами 9,8 га і 14,6 га із вільних земель запасу Липоводолинської селищної ради Сумської області у 2005 році, державний акт на право приватної власності на земельну ділянку площею 14,6 га на зберігання до архівного відділу не надходили.
Відповідно до наданої відділом у Липоводолинському районі ГУ Держгеокадастру у Сумській області інформації, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства загальною площею 9,8 га в контурі № НОМЕР_1 за рахунок вільних земель запасу на території Липоводолинської селищної ради Сумської області у відділі відсутній, даний проект власником землі не погоджувався, рішення про передачу земельних ділянок загальною площею 9,8 га в контурі № НОМЕР_1 за рахунок вільних земель запасу на території Липоводолинської селищної ради Сумської області у приватну власність ОСОБА_1 власником землі у відділі відсутнє, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_14 для ведення фермерського господарства загальною площею 14,6 га в контурі № НОМЕР_1 за рахунок вільних земель запасу на території Липоводолинської селищної ради Сумської області у відділі відсутній; даний проект власником землі не погоджувався, рішення про передачу земельних ділянок загальною площею 14,6 га в контурі № НОМЕР_1 за рахунок вільних земель запасу на території Липоводолинської селищної ради Сумської області у приватну власність ОСОБА_14 власником землі у відділі відсутнє, за період часу з 2005 року до 2013 року державний акт на право приватної власності на земельну ділянку загальною площею 9,8 га, призначену для ведення фермерського господарства, розташовану на території Липоводолинської селищної ради Сумської області на ім`я ОСОБА_1 не виготовлявся та не реєструвався, за період часу з 2005 року до 2013 року державний акт на право приватної власності на земельну ділянку загальною площею 14,6 га, призначену для ведення фермерського господарства, розташовану на території Липоводолинської селищної ради Сумської області на ім`я ОСОБА_14 не виготовлявся та не реєструвався. Крім того, заяви, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, розпорядження голови Липоводолинської районної державної адміністрації, державні акти на право власності на земельні ділянки ОСОБА_14 та ОСОБА_1 у відділі відсутні.
Представником відповідача Головного управління Держгеокадастру у Сумській області Сєдєлєвою Т.А. подано відзив, в якому зазначається про безпідставність позовних вимог, оскільки на момент прийняття рішень про надання відповідачам - фізичним особам дозволів на розробку проектів землеустрою, затвердження проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність відповідачдіяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлений чинним законодавством, а тому правових підстав для скасування вказаних у позові наказів немає. Підстав для відмови у затвердженні наданих відповідачам - фізичним особами проектів землеустрою та надання земельних ділянок у власність не було. Позивачами не надано доказів затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на підставі розпорядження райдержадміністрації 2005 року для ведення фермерського господарства із земель державної власності.
В судовому засіданні голова ФГ Мир Литвиненко О.О. та представник позивачів адвокат Менько Д.Д. позов підтримали, просили задовольнити.
Представник відповідачів - фізичних осіб Воронець Н.Б. та представник Головного управління Держгеокадастру у Сумській областіСєдєлєва Т.А.просили відмовити у задоволенні позову.
Представник ТОВ Агрофірма Прайм Воронець Н.Б. заперечила проти задоволення позову.
Представник Липоводолинської селищної ради Роменського району Сумської області Шульга О.С. при вирішенні спору поклався на розсуду суду.
Допитаний свідок ОСОБА_15 дав показання, що працюючи Липоводолинським селищним головою пам`ятає, як в 2005 році ОСОБА_1 та ОСОБА_14 звертались до селищної ради з проханням включити представника ради до складу комісії з питання перенесення земельних ділянок із контуру № НОМЕР_2 до контуру № НОМЕР_1 на підставі відповідного розпорядження райдержадміністрації. Він особисто був включений до складу комісії, був присутній при встановленні підрядною організацією на місцевості межових знаків в контурі № НОМЕР_1 .
Ухвалою суду від 31 березня 2021 року заяву позивачів - Фермерського господарства Мир та ОСОБА_1 про забезпечення позову задоволено частково. Заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_2 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0242 площею 2,0000 га.; заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_3 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0243, площею 2,0000 га.; заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_4 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0244, площею 2,0000 га.; заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_5 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0245, площею 2,0000 га., заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_6 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0246, площею 2,0000 га.; заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_7 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0247, площею 2,0000 га.; заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_8 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0248, площею 2,0000 га.; заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_9 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0249, площею 2,0000 га.; заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_10 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0250, площею 2,0000 га.; заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_11 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0251, площею 2,0000 га.; заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_12 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0252, площею 2,0000 га.; заборонено ТОВ Агрофірма Прайм (код ЄДРПОУ 41469438), ОСОБА_13 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам майна: земельної ділянки з кадастровим номером 5923255100:02:006:0253, площею 2,0000 га.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення, судом встановлені такі фактичні обставини.
Рішенням Липоводолинської селищної Ради народних депутатів Липоводолинського району Сумської області від 4 березня 1993 року проведено розподіл бувшого колгоспу Липоводолинський на два господарства по р. Хорол; виділено земельні ділянки під селянські (фермерські) господарства (т. 1, а.с. 21).
Розпорядженням представника Президента України № 178 від 3 серпня 1993 року зареєстровано селянські (фермерські) господарства та їх статути з наданням права юридичної особи, в тому числі фермерські господарства під головуванням ОСОБА_1 та ОСОБА_14 (т. 1, а.с. 18-20).
Відповідно до державного акту про право приватної власності на землю серія СМ ОСОБА_14 на праві приватної власності належить земельна ділянка розміром 3,1 га для ведення селянського (фермерського) господарства, що розташована на території Липоводолинської селищної Ради народних депутатів (т. 1, а.с. 29).
Відповідно до державного акту про право приватної власності на землю серія СМ ОСОБА_1 на праві приватної власності належить земельна ділянка розміром 3,4 га для ведення селянського (фермерського) господарства, що розташована на території Липоводолинської селищної Ради народних депутатів (т. 1, а.с. 30-31).
Відповідно до державного акту про право постійного користування землею серія СМ ОСОБА_14 надана у постійне користування земельна ділянка розміром 11,5 га для ведення селянського (фермерського) господарства, що розташована на території Липоводолинської селищної Ради народних депутатів (т. 1, а.с. 32).
Відповідно до державного акту про право постійного користування землею серія СМ ОСОБА_1 надана у постійне користування земельна ділянка розміром 6,4 га для ведення селянського (фермерського) господарства, що розташована на території Липоводолинської селищної Ради народних депутатів (т. 1, а.с. 33).
Згідно з рішенням Липоводолинської селищної ради №180 від 27 жовтня 2004 року погоджено переміщення земельних ділянок постійного користування та приватної власності фермерських господарств ОСОБА_1 та ОСОБА_14 площею 9,8 та 14,6 га в контурі № НОМЕР_1 за рахунок земель запасу (т. 2, а.с. 44).
Розпорядженням голови Липоводолинської районної державної адміністрації № 93 Про надання дозволу на складання проекту землеустрою по відведенню земельних ділянок у власність для ведення фермерських господарств із земель державної власності на території Липоводолинської селищної ради від 14 березня 2005 року, надано дозвіл головам фермерських господарств ОСОБА_1 та ОСОБА_14 на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність та на умовах оренди для ведення фермерських господарств в контурі № 174 за рахунок вільних земель запасу на території Липоводолинської селищної ради загальною площею 9,8 га та 14,6 га відповідно (т. 1, а.с. 34).
Згідно з інформацією, наданою директором ТОВ Геопроект , у 2005 році проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, замовником якого був ОСОБА_14 , був виготовлений та поданий на затвердження до районної державної адміністрації (т. 1,а.с. 35).
Згідно з відповіддю, наданою ФОП ОСОБА_16 з приводу розроблення технічної документації щодо відведення земельних ділянок згідно поданих ОСОБА_1 та ОСОБА_14 документів, а саме розпорядження Голови Липоводолинської районної державної адміністрації № 93 від 14 березня 2005 року Про надання дозволу на складання проекту землеустрою по відведенню земельних ділянок у власність для ведення фермерських господарств із земель державної власності на території Липоводолинської селищної ради , неможливо розробити проекти землеустрою, так як земельні ділянки, які перебувають у їхньому фактичному користуванні, були передані у приватну власність іншим громадянам, кадастрові номери: 5923255100:02:006:0244; 5923255100:02:006:0242; 5923255100:02:006:0250; 5923255100:02:006:0246;5923255100:02:006:0245;5923255100:02:006:0251;5923255100:02:006:0247; 5923255100:02:006:0248; 5923255100:02:006:0253; 5923255100:02:006:0249; 5923255100:02:006:0252; 5923255100:02:006:0243 (а.с. 38).
Відповідно до інформації, наданої відділом у Липоводолинському районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області № 321/167-20 від 22 травня 2020 року, відповідно до належних ОСОБА_14 державного акта на право власності за землю серії СМ, який зареєстрований 11 січня 1995 року за № 104 на площу 3,1 га, та державного акта на право постійного користування землею серії СМ, який зареєстрований 11 січня 1995 року за № 84 на площу 11,50 га і відповідно до технічного звіту по встановленню на місцевості зовнішніх меж селянських (фермерських) господарств громадянам на території Липоводолинської селищної ради народних депутатів Липоводолинського району Сумської області, вищевказані земельні ділянки розташовані в контурі № НОМЕР_2 поблизу бувшого хутораШатравино (т. 1, а.с. 39).
Відповідно до інформації, наданої відділом у Липоводолинському районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області № 322/167-20 від 22 травня 2020 року, відповідно до належних ОСОБА_1 державного акта на право власності за землю серії СМ , який зареєстрований 11 січня 1995 року за № 33, на площу 3,4 га, та державного акта на право постійного користування землею серії СМ, який зареєстрований 11 січня 1995 року за № 86 на площу 6,4 га і відповідно до технічного звіту по встановленню на місцевості зовнішніх меж селянських (фермерських) господарств громадянам на території Липоводолинської селищної ради народних депутатів Липоводолинського району Сумської області, вищевказані земельні ділянки розташовані в контурі № НОМЕР_2 поблизу бувшого хутораШатравино (т. 1, а.с. 40).
Відповідно до інформації, наданої відділом у Липоводолинському районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області № 346/167-20 від 7 липня 2020 року, кадастрові номери земельних ділянок, на які позивачі отримали державні акти на право власності та право користування, не присвоювалися (т. 1, а.с. 42).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7648/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17433/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0242) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 22 січня 2020 року, номер запису 35193812 (т. 1, а.с. 222-225, 43).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7655/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_3 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17424/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0243) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 23 січня 2020 року, номер запису 35209378 (т. 1, а.с. 226-229, 44).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7646/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_4 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17422/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0244) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 22 січня 2020 року, номер запису 35199557 (т. 1, а.с. 230-233, 45).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7649/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_5 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17395/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0245) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 22 січня 2020 року, номер запису 35198765 (т. 1, а.с. 234-237, 46).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7642/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_6 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17397/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_6 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0246) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 22 січня 2020 року, номер запису 35199132 (т. 1, а.с. 238-239, 47).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7653/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_7 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17423/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_7 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0247) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 22 січня 2020 року, номер запису 35194731 (т. 1, а.с. 240-241, 48).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7651/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_8 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17415/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_8 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0248) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 22 січня 2020 року, номер запису 35191867 (т. 1, а.с. 242-243, 49).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7640/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_9 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17414/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_9 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0249) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 22 січня 2020 року, номер запису 35192398 (т. 1, а.с. 244-245, 50).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7660/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_10 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17417/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_10 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0250) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 22 січня 2020 року, номер запису 35192928 (т. 1, а.с. 246-247, 51).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7638/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_11 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17434/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_11 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0251) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 22 січня 2020 року, номер запису 35195235 (т. 1, а.с. 248-250, 52).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7645/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_12 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17420/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_12 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0252) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 23 січня 2020 року, номер запису 35209560 (т. 1, а.с. 251-253, 53).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-7639/16-19-СГ від 26 липня 2019 року ОСОБА_13 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області орієнтовний розмір земельної ділянки 2,00 га, із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Наказом Головного управління Держгеокадастру в Сумській області №18-17431/16-19-СГ від 21 листопада 2019 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_13 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення Державної власності (рілля), розташованої за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області та надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, в тому числі рілля площею 2,0000 га, (кадастровий номер 5923255100:02:006:0253) із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства, розташовану за межами населених пунктів на території Липоводолинської селищної ради Липоводолинського району Сумської області. Право власності зареєстровано 22 січня 2020 року, номер запису 35193441 (т. 1, а.с. 254-256, 54).
Належні на праві власності відповідачам ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 земельні ділянки передані в оренду ТОВ Агрофірма Прайм (т. 1, а.с. 43-54).
Відповідно до довідок відділу у Липоводолинському районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, у користуванні ФГ Мир протягом періоду 1.01.2005 - 1.01.2016 року перебували сільськогосподарські угіддя площею 14,6 га (т. 1, а.с. 55-64).
Відповідно до довідки відділу у Липоводолинському районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області у користуванні ФГ Обрій станом на 1.01.2016 року перебували сільськогосподарські угіддя площею 9,8 га (т. 1, а.с. 56).
Липоводолинська селищна рада листом від 17 грудня 2020 року №02-25/1933 на запит адвоката Менька Д.Д. повідомила, що звернень стосовно погоджень у наданні дозволів на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства від вказаних у списку громадян не надходило. Також за даним списком не надходило звернень від Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, селищна рада не приймала рішень стосовно перелічених у списку громадян щодо погоджень у наданні дозволів на виготовлення проектів землеустрою (т. 1, а.с. 65).
При вирішенні справи суд застосовує такі норми права.
Згідно з частиною першою статті 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Відповідно до частини першоїстатті 12 ЦПК Україницивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін, а згідно з частиною 3 цієї статті кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
У відповідності до положень статті 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Відповідно до частини першої статті 77 ЦПК України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
За приписами статті 80 ЦПК України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно частин першої, п`ятої, шостої статті 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Відповідно до частини першої статті 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені, зокрема, частиною першою статті 203, а саме вимог про те, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Згідно зі статтею 31 ЗК України (в редакції від 14 грудня 2004 року, що діяла на час прийняття розпорядження голови Липоводолинської районної державної адміністрації № 93від 14 березня 2005 року)землі фермерського господарства можуть складатися із земельної ділянки, що належить на праві власності фермерському господарству як юридичній особі, земельних ділянок, що належать громадянам - членам фермерського господарства на праві приватної власності, земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди. Громадяни - члени фермерського господарства мають право на одержання безоплатно у власність із земель державної і комунальної власності земельних ділянок у розмірі земельної частки (паю).
Частинами першою-другою статті 116 ЗК України (в редакції від 14 грудня 2004 року)громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до частин шостої-десятої статті 118 ЗК України (в редакції від 14 грудня 2004 року)громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання.
Відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву, а при передачі земельної ділянки фермерському господарству - також висновки конкурсної комісії, і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.
Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.
Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.
Згідно з частинами першою, третьою статті 125ЗК України (в редакції від 14 грудня 2004 року) право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.
Право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами (частина перша статті 126 ЗК України (в редакції від 14 грудня 2004 року).
Відповідно до частини третьої статті 22 ЗК України (в редакції, чинній на час видання оскаржуваних наказів) землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користуваннягромадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.
Згідно з частиною четвертою статті 122 ЗК України (в редакції, чинній на час видання оскаржуваних наказів) центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Частиною восьмою цієї статті визначено, що Кабінет Міністрів України передає земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування, які не входять до складу адміністративно-територіальних одиниць, а також у користування земельні ділянки зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Відповідно до частини дев`ятої статті 118 ЗК України (в редакції, чинній на час видання оскаржуваних наказів) відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Підставами припинення права користування земельною ділянкою відповідно до ст. 141 ЗК України єдобровільна відмова від права користування земельною ділянкою, вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом, припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій, використання земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам, використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, систематична несплата земельного податку або орендної плати, набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці, використання земельної ділянки у спосіб, що суперечить вимогам охорони культурної спадщини.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 року №60-р Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад Державна служба з питань геодезії, картографії та кадастру починаючи з 1 лютого 2018 року зобов`язана забезпечити здійснення до передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності під час передачі в користування (виключно шляхом проведення аукціонів) або у власність за погодженням з об`єднаними територіальними громадами (шляхом прийняття відповідною радою рішення згідно із статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).
Висновки суду по суті спору є такими.
ОСОБА_14 відповідно до копій державних актівна праві приватної власності належить земельна ділянка розміром 3,1 га та на праві постійного користування земельна ділянка розміром 11,5 га з цільовим призначенням для ведення селянського (фермерського) господарства.
ОСОБА_1 відповідно до копій державних актівна праві приватної власності належить земельна ділянка розміром 3,4 га та на праві постійного користування земельна ділянка розміром 6,4 га з цільовим призначенням для ведення селянського (фермерського) господарства.
Зазначені земельні ділянки знаходяться в контурі № НОМЕР_2 поблизу бувшого хутораШатравиноЛиповодолинської селищної ради Липоводолинського (Роменського) району Сумської області.
Відповідачам ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 на підставі оскаржуваних наказів були передані у власність земельні ділянки, розташовані в контурі № НОМЕР_1 поблизу с. Червона Долина Липоводолинської селищної ради Липоводолинського (Роменського) району Сумської області.
Суд зазначає, що розпорядженням Липоводолинської районної державної адміністрації від 14 березня 2005 року за наслідками розгляду заяв ОСОБА_1 та ОСОБА_14 про переміщення земельних ділянок, наданих у приватну власність для ведення селянських (фермерських) господарств, надано дозвіл на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність та на умовах оренди в контурі № НОМЕР_1 загальною площею 9,8 га та 14,6 га відповідно.
Суд акцентує увагу на тому, що розпорядження не містить положень щодо припинення права власності чи користування позивачами земельними ділянками, наданими їм в контурі № НОМЕР_2 .
Позивачами в ході судового розгляду не надано доказів затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність чи користування в контурі № НОМЕР_1 , не надано рішень про передачу земельних ділянок їм у власність чи користування, не надано державних актів.
Надані позивачами копії Актів прийомки-передачі межових знаків на зберігання, якими встановлені межі земельних ділянок, не містять підписів осіб та дат, через що суд не приймає їх в якості письмових доказів.
У зв`язку з цим суд погоджується з доводами представника відповідачів - фізичних осіб про те, що позивачі лише розпочали процедуру набуття у власність земельних ділянок у контурі № НОМЕР_1 , але її не завершили, правовстановлюючих документів не отримали.
Відтак, у позивачів не виникло право власності чи користування на земельні ділянки, розташовані в контурі № НОМЕР_1 .
Щодо доводів позивачів про недійсність оскаржуваних наказів у зв`язку з недотриманням вимог, передбачених частиноюпершою статті 203 ЦК України про те, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам, то суд вважає ці доводи необґрунтованими.
З цього приводу суд зауважує, що порушень вимог статті 141 ЗК України судом не встановлено з огляду на те, що у позивачів не виникло право користування земельними ділянками, що розташовані в контурі № НОМЕР_1 .
З приводу недотримання Головним управліннямДержгеокадастру у Сумській областівимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 року №60-р щодо необхідності погоджувати з територіальними громадами передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності суд зазначає, що вищу юридичну силу по відношенню до цього підзаконного акту має Земельний кодекс України, частина дев`ята статті 118 якого містить імперативну норму відповідному органу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність, положеннями статті не передбачено необхідності здійснення зазначеного у розпорядженні погодження.
На цій підставі зазначений довід позивачів суд відхиляє.
Щодо доводу позивачів про те, що вони мали та мають правомірні очікування на користування земельними ділянками, суд вважає його необґрунтованим з огляду на вищевикладений висновок суду про те, що у позивачів не виникло право власності чи користування на земельні ділянки.
На підставі вищевикладеного, суд вважає, що права позивачів ФГ Мир та ОСОБА_1 виданням оскаржуваних наказів не порушені, оскільки позивачі не мають ніяких законних прав власності чи користуваннящодо земельних ділянок, розташованих у контурі № НОМЕР_1 , які на підставі оскаржуваних наказів були передані у власність відповідачам - фізичним особам, у зв`язку з чим у задоволенні позову слід відмовити за безпідставністю.
У зв`язку з відмовою у позові судові витрати позивачам не відшкодовуються, про відшкодування понесених судових витрат інші учасники справи не заявляли.
Відповідно до частини 9 статті 158 ЦПК заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою суду від 31 березня 2021 року, підлягають скасуванню.
Керуючись ст. 4, 10, 12, 15, 81, 263-264, 273 ЦПК України, суд,
в и р і ш и в :
У задоволенні позову Фермерського господарства Мир , ОСОБА_1 визнання наказів недійсними відмовити.
Скасувати заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Липоводолинського районного суду Сумської області від 31 березня 2021 року, якою було заборонено ТОВ Агрофірма Прайм`а також ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 вчиняти будь-які дії, пов`язані з відчуженням або передачею у заставу, оренду, суборенду, емфітевзис, користування будь-яким іншим особам належних останнім земельних ділянок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено до Сумського апеляційного суду через Липоводолинський районний суд Сумської області протягом 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Фермерське господарство Мир (сел. Липова Долина, Роменський район, Сумська область, вул. Миру, 28, код ЄДРПОУ 23999977).
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_3 ).
Відповідач:Головне управління Держгеокадастру у Сумській області (м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 25, код ЄДРПОУ 39765885).
Відповідач: ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_4 ).
Відповідач: ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_5 ).
Відповідач: ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_6 ).
Відповідач: ОСОБА_5 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_7 ).
Відповідач: ОСОБА_6 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_8 ).
Відповідач: ОСОБА_7 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_9 ).
Відповідач: ОСОБА_8 ( АДРЕСА_6 , РНОКПП НОМЕР_10 ).
Відповідач: ОСОБА_9 ( АДРЕСА_7 , РНОКПП НОМЕР_11 ).
Відповідач: ОСОБА_10 ( АДРЕСА_7 , РНОКПП НОМЕР_12 ).
Відповідач: ОСОБА_11 ( АДРЕСА_7 , РНОКПП НОМЕР_13 ).
Відповідач: ОСОБА_12 ( АДРЕСА_8 , РНОКПП НОМЕР_14 ).
Відповідач: ОСОБА_13 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_15 ).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Липоводолинська селищна рада (вул. Роменська, 10, сел. Липова Долина, Роменський район, Сумська область, код ЄДРПОУ 04390972).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма Прайм (вул. Полтавська, 113, сел. Липова Долина, Роменський район, Сумська область, код ЄДРПОУ 41469438).
Повне рішення суду складене 6 серпня 2021 року.
Суддя О. В. Кузьмінський
Суд | Липоводолинський районний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2021 |
Оприлюднено | 09.08.2021 |
Номер документу | 98829470 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Липоводолинський районний суд Сумської області
Кузьмінський О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні