ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островсько го, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov. ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 квітня 2010 р. Справа № 2-а-1498/10/0270
Вінницький окружний ад міністративний суд в складі
Головуючого судді Федчука Віталія Володимировича,
представники сторін не з 'явились, подавши клопотання про розгляд справи без їх уча сті
розглянувши в порядку п исьмового провадження мате ріали адміністративної спра ви:
за позовом: Прокурор Піщ анського району Вінницької о бласті в інтересах держави в особі: Крижопільської міжра йонної податкової інспекції
до: підприємст ва виправної колонії № 59 управ ління державного департамен ту України з питань виконанн я покарань у Вінницькій обла сті
про: стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу з власник ів транспортних засобів в су мі 45835 грн. 26 коп.
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Піщанського району Вінницької області в інтересах держави в особі: Кр ижопільської міжрайонної по даткової інспекції звернувс я до Вінницького окружного а дміністративного суду з адмі ністративним позовом до підп риємства виправної колонії № 59 управління державного депа ртаменту України з питань ви конання покарань у Вінницькі й області про стягнення акти вів в рахунок погашення пода ткового боргу з власників тр анспортних засобів в сумі 45835 г рн. 26 коп.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що на порушення вимог Закону України "Про сис тему оподаткування", відпові дач, не сплачував узгоджені с уми податкових зобов' язань по податку з власників транс портних засобів та інших сам охідних машин і механізмів, т ому станом на 01.03.2010 року за підп риємством виправної колонії № 59 управління державного деп артаменту України з питань в иконання покарань у Вінницьк ій області рахується заборго ваність по податку з власник ів транспортних засобів та і нших самохідних машин і меха нізмів та пені у сумі 45835 грн. 26 к оп.
Ухвалою суду від 09.04.2010 року за даною позовною заявою відкр ито провадження у справі та п ризначено судове засідання.
Представники сторін в судо ве засідання не з'явились, под авши клопотання про розгляд справи без їх участі.
Відповідно ж до ч. 3 ст. 122 КАС У країни, особа, яка бере участ ь у справі, має право заявити к лопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке к лопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, су довий розгляд справи здійсню ється в порядку письмового п ровадження.
Враховуючи викладене, розг ляд даної адміністративної с прави здійснюється в порядку письмового провадження.
На адресу суду відповідач н адав заяву № 16/1408 від 16.04.2010 року (а.с . 62), відповідно до якої позовні вимоги в сумі 45835 грн. 26 коп. визн ає в повному обсязі.
Суд дослідивши матеріали с прави, дослідивши надані у сп раву докази, надавши їм юриди чну оцінку, суд прийшов до вис новку про те, що позовні вимог и підлягають задоволенню, ви ходячи з наступного.
Відповідно до свідоцтва пр о державну реєстрацію юридич ної особи від 05.07.1995 року, видано го Піщанською районною держа вною адміністрацією Вінниць кої області, підприємство ви правної колонії № 59 управлінн я державного департаменту Ук раїни з питань виконання пок арань у Вінницькій області з ареєстровано як юридичну осо бу (а.с. 7).
Судом встановлено, що відпо відно до довідки Крижопільсь кої міжрайонної податкової і нспекції № 106/19 від 27.01.2003 року (а.с. 16 ) підприємство виправної кол онії № 59 управління державног о департаменту України з пит ань виконання покарань у Він ницькій області взято на обл ік платників податків.
Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни "Про податок з власникі в транспортних засобів та ін ших самохідних машин і механ ізмів" Платниками податку з в ласників транспортних засоб ів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства , установи та організації, які є юридичними особами, інозем ні юридичні особи, а також гро мадяни України, іноземні гро мадяни та особи без громадян ства які здійснюють першу ре єстрацію в Україні, реєстрац ію, перереєстрацію транспорт них засобів та/або мають заре єстровані в Україні згідно з чинним законодавством власн і транспортні засоби, які від повідно до статті 2 цього Зако ну є об'єктами оподаткування .
Згідно ст.5 Закону України "П ро податок з власників транс портних засобів та інших сам охідних машин і механізмів" п одаток з власників транспорт них засобів та інших самохід них машин і механізмів сплач ується: фізичними особами - пе ред проведенням першої реєст рації в Україні, реєстрацією , перереєстрацією транспортн их засобів, а також перед техн ічним оглядом транспортних з асобів щорічно або один раз з а два роки, але не пізніше перш ого півріччя року, в якому про вадиться технічний огляд.
Відповідно до ч.ч.5,6 ст.6 Закон у України "Про податок з влас ників транспортних засобів т а інших самохідних машин і ме ханізмів" сума податку з влас ників транспортних засобів т а інших самохідних машин і ме ханізмів, що сплачується фіз ичними особами, обчислюється за ставками, визначеними у ст атті 3 цього Закону. У разі вия влення юридичних чи фізичних осіб, які не сплачували подат ок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вони зобо в'язані сплатити податок не б ільш як за три попередні роки .
Юридичні особи на основі бу хгалтерського звіту (балансу ) у строки, визначені законом д ля річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації трансп ортних засобів розрахунок су ми податку з власників транс портних засобів та інших сам охідних машин і механізмів н а поточний рік за формою, затв ердженою центральним податк овим органом України.
Відповідно до п.2 Порядку за повнення і подання Розрахунк у суми податку з власників тр анспортних засобів, що затве рджений наказом ДПА України від 17.09.2001р., зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 05.10.2001 р. за N 862/6053, розрахунок подат ку складається на підставі б ухгалтерських звітних даних про кількість транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів станом на 01 січня поточного року і пода ється платником податку до о рганів державної податкової служби за місцезнаходженням та місцем постійного базува ння транспортних засобів у с троки, визначені підпунктом 4.1.4 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" для річного зв ітного періоду, - протягом 60 ка лендарних днів після останнь ого календарного дня звітног о (податкового) року.
Згідно даних Крижопільсь кої міжрайонної податкової і нспекції за відповідачем рах ується заборгованість з пода тку з власників транспортних засобів за 2007-2009 роки в сумі 45835 гр н. 26 коп., з якої 40422 грн. 33 коп. - осно вна заборгованість та 5412 грн. 33 коп. - несплачена пеня.
Судом встановлена, що дана з аборгованість підтверджуєт ься розрахунками суми податк у з власників транспортних з асобів та інших самохідних м ашин:
- розрахунок за 2007 рік, яка зна дна до Крижопільської міжрай онної податкової інспекції 2 0.02.2007, вх. номер 796 (а.с. 20-21);
- розрахунок за 2008 рік, яка зна дна до Крижопільської міжрай онної податкової інспекції 2 8.02.2008, вх. номер 931 (а.с. 20-21);
- розрахунок за 2009 рік, яка зна дна до Крижопільської міжрай онної податкової інспекції 2 7.02.2007, вх. номер 921 (а.с. 22).
Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетом та держав ними цільовими фондами" відп овідачу нараховано штрафні с анкції в сумі 7742 грн. 08 коп., дана сума підтверджується податк овими повідомленнями-рішенн ями:
- податкове повідомлення-рі шення № 0002241730/0 від 20.07.2007 року (а.с. 24);
- податкове повідомлення-рі шення № 0003591730/0 від 18.12.2007 року (а.с. 26);
- податкове повідомлення-рі шення № 0000251730/0 від 06.05.2008 року (а.с. 28);
- податкове повідомлення-рі шення № 0002021730/0 від 30.07.2008 року (а.с. 30);
- податкове повідомлення-рі шення № 0002311730/0 від 12.09.2008 року (а.с. 32);
- податкове повідомлення-рі шення № 0013081730/0 від 05.11.2008 року (а.с. 34);
- податкове повідомлення-рі шення № 0004891730/0 від 17.07.2009 року (а.с. 36);
Відповідачем було частков о погашено заборгованість по сплаті штрафних санкцій, а то му відповідно до витягу з обл ікової картки (а.с. 55), станом на 01.03.2010 року, заборгованість по с платі штрафних санкцій стано вить 5412 грн. 93 коп.
Згідно п.3 ч.1, ч.4 ст. 9 Закону Укр аїни "Про систему оподаткува ння" від 25.06.1991 року №1251-XII - платник и податків, зборів зобов' яз ані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язков их платежів) у встановлені за конами терміни і це зобов' я зання припиняється їх сплато ю. Платники податків і зборів (обов'язкових платежів) за пра вильність обчислення, своєча сність сплати податків і збо рів (обов'язкових платежів) і д одержання законів про оподат кування несуть відповідальн ість відповідно до законів У країни.
Виходячи зі змісту положен ь Закону України "Про державн у податкову службу в Україні ", завданням та функцією орга нів державної податкової слу жби є здійснення контролю за додержанням податкового зак онодавства, правильністю обч ислення, повнотою і своєчасн істю сплати до бюджетів, держ авних цільових фондів податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів), а також забезпечують застосування та своєчасне с тягнення сум фінансових санк цій, передбачених цим Законо м та іншими законодавчими ак тами України за порушення по даткового законодавства.
Статтею 9 Закону України "Пр о систему оподаткування" від 25.06.1991 року № 1251-ХІІ передбачено о бов' язок платників податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів) сплачувати належні су ми податків і зборів (обов' я зкових платежів) у встановле ні законами терміни.
Пункт 1.1 ст.1 Закону України "П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетом та державними ціл ьовими фондами" №2181-111 від 21.12.2000 ро ку передбачає, що платник под атків - юридичні особи, їх філі ї, відділення, і відокремлені підрозділи, що не мають стату су юридичної особи, а також фі зичні особи , які мають стату с суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають таког о статусу, на яких згідно із закон покладено обов'язок ут римувати та (або) сплачувати п одатки і збори (обов'язкові пл атежі), пеню, штрафні санкції.
Підпунктом 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 Закону № 2181- III встановлено, що органа ми, уповноваженими здійснюва ти заходи з погашення податк ового боргу, є виключно подат кові органи, а також державні виконавці у межах їх компете нції.
Згідно з підп.3.1.1. п.3.1. ст.3 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетом та де ржавними цільовими фондами" активи платника податків мож уть бути примусово стягнені в рахунок погашення його под аткового боргу виключно за р ішенням суду.
Прокурор звернувся до адмі ністративного суду в порядку ст. 60 КАС України, зазначаючи, щ о відповідно до ст. 121 Конститу ції України на органи прокур атури покладено представниц тво інтересів держави в суді . Відповідно до рішення Конст итуційного Суду України від 08 квітня 1999 року прокурори та ї х заступники мають право зве ртатися до суду з позовними з аявами в інтересах держави. П рокурор чи його заступник у к ожному конкретному випадку с амостійно визначають, у чому саме відбулося або може відб утися порушення матеріальни х або інших інтересів держав и, обґрунтовує необхідність їх захисту та зазначає орган , уповноважений державою зді йснювати відповідні функції . Згідно ст. 36-1 Закону України "П ро прокуратуру" № 1789-XII від 05 листопада 1991 року, представни цтво прокуратурою інтересів громадянина або держави в су ді полягає у здійсненні прок урорами від імені держави пр оцесуальних та інших дій, спр ямованих на захист у суді інт ересів громадянина або держа ви у випадках, передбачених з аконом. Формами представницт ва, зокрема, є звернення до суд у з позовами або заявами про з ахист прав і свобод іншої осо би, невизначеного кола осіб, п рав юридичних осіб, коли пору шуються інтереси держави, уч асть у розгляді судами справ .
Вирішуючи спір, суд приходи ть до висновку, що вимоги пози вача підлягають задоволенню , так як відповідачем порушен і вимоги Закону № 1963-ХІІ, відпо відно до якого встановлюєтьс я податок з власників деяких наземних і водних транспорт них засобів, самохідних маши н і механізмів як джерело фін ансування будівництва, рекон струкції, ремонту та утриман ня автомобільних шляхів зага льного користування та прове дення природоохоронних захо дів на водоймищах. Сума позов у знайшла своє підтвердження в доданих до позову доказах, а саме: витяг з облікової картк и, податкові повідомлення-рі шення та розрахунки суми под атку з власників транспортни х засобів та інших самохідни х машин
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізи чна чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити повністю.
Стягнути активи в рахунок п огашення податкового боргу п о податку з власників трансп ортних засобів з підприємств а виправної колонії № 59 управл іння державного департамент у України з питань виконання покарань у Вінницькій облас ті (с. Трудове, вул. Цент ральна, 21, Піщанський район, Ві нницька область,24703; р/р 260050425, МФО 3 02247 в "Райффайзен Банк Авал ь", код ЄДРПОУ 08679592) в сумі 45835 грн. 26 коп. (сорок п'ять тисяч вісімсо т тридцять п'ять гривень двад цять шість копійок).
Відповідно до ст. 186 КАС У країни постанова може бут и оскаржена протягом 10 дні в з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст . 160 цього Кодексу - з дня складе ння в повному обсязі шляхом п одачі заяви про апеляційне о скарження. Якщо постанову бу ло проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається про тягом двадцяти днів після по дання заяви про апеляційне о скарження. При цьому апеляці йна скарга може бути подана б ез попереднього подання заяв и про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у стро к, встановлений для подання з аяви про апеляційне оскаржен ня. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційно ї інстанції через суд , який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС Укра їни постанова набирає зак онної сили після закінчен ня строку подання заяви про а пеляційне оскарження. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова або ухвала суду п ершої інстанції набирає сили після закінчення цього стро ку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Суддя Федчук Віталій Во лодимирович
20.04.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2010 |
Оприлюднено | 01.09.2010 |
Номер документу | 9884798 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Федчук Віталій Володимирович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Федчук Віталій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні