Рішення
від 03.08.2021 по справі 911/1429/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" серпня 2021 р. м. Київ Справа № 911/1429/21

Господарський суд Київської області у складі судді Антонової В.М., за участю секретаря судового засідання Щербакової В.О., розглянув за правилами загального позовного провадження матеріали справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Ойл Груп" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Моноліт-Будсіті" про стягнення 962967,96 грн

за участю представників сторін:

від позивача: не прибув;

від відповідача: не прибув

Товариство з обмеженою відповідальністю "Вест Ойл Груп" (далі - позивач) подало до суду позов до Товариства з обмеженою відповідальністю "Моноліт-Будсіті" (далі - відповідач) про стягнення 962967,96 грн.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги, позивач посилається на ту обставину, що позивачем на виконання п. 4.2. Договору підряду №302-2309/2020 від 23.09.2020 сплачено відповідачу 962967,96 грн (60% від загальної вартості робіт та матеріалів), проте, відповідач до виконання робіт не приступив, чим порушив умови Договору підряду №302-2309/2020 від 23.09.2020.

Ухвалою від 24.05.2021 Господарський суд Київської області прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначив справу до підготовчого засідання на 22.06.2021, встановив строк відповідачу для подання відзиву на позовну заяву та доказів відправки копії відзиву позивачу у строк, передбачений ч. 8 ст. 165 ГПК України ? протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі.

Копія відповідної ухвали суду отримана позивачем - 31.05.2021, відповідачем - 28.05.2021, про що свідчать повідомлення про вручення поштових відправлень за №№ 0103278467272, 0103278453530.

Ухвалою від 22.06.2021 відкладено підготовче засідання на 06.07.2021, встановлено позивачу строк для подання до суду та відповідачу відповіді на відзив до 30.06.2021 включно, встановлено відповідачу строк для подання до суду та позивачу заперечень на відповідь на відзив до 06.07.2021 включно.

02.07.2021 на електронну адресу суду надійшло клопотання позивача про розгляд справи без його участі.

Ухвалою від 06.07.2021 судом закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 03.08.2021 о 15:50.

03.08.2021 на електронну адресу суду надійшло клопотання позивача про розгляд справи без його участі.

В судове засідання 03.08.2021 представники сторін не з`явились, про час, дату та місце судового засідання повідомлені належним чином.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач правом на подання відзиву на позов не скористався.

Згідно з ч. 9 ст. 165 ГПК України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

23.09.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Вест Ойл Груп" (далі - замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Моноліт-Будсіті" (далі -підрядник) укладено договір підряду № 302-2309/2020 (далі - договір).

У відповідності до п. 1.1 договору, замовник доручає, а Підрядник приймає на себе зобов`язання власними силами, на свій ризик із власних матеріалів та/або з залученням матеріалів Замовника виконати комплекс робіт з ремонту благоустрою території та діючої площадкової системи зливової каналізації на АЗК мережі WOG за адресою: м. Київ, вул. Столичне шосе, 96 - (перелік та обсяг робіт на об`єкті додається в технічному завданні - Додаток №1) (надалі - Об`єкт), а Замовник зобов`язується передати Об`єкт/и для виконання ремонтних робіт, прийняти виконані роботи та оплатити їх згідно умов даного Договору. Технічні вимоги до матеріалів встановлені в технічному завданні, що видається Замовником Підряднику та є невід`ємною частиною цього договору.

Якість виконання робіт не може бути нижчою встановлених нормативами характеристик і вимог чинного законодавства України. Якість та об`єм виконаних робіт підтверджується службою технагляду Замовника у в ілповідпості та в порядку, встановленого чишіим законодавством України (п. 1.2-1.3 договору).

Як передбачено п. 1.4 договору, після завершення виконання повного комплексу робіт по Об`єкту, що передбачений даним договором, Підрядник здає Робочій комісії Замовника виконані роботи. У випадку виявлення недоліків Підрядник зобов`язується їх усунути в терміни вказані в дефектних Актах.

Акти форми КБ - 2в та КБ - 3 являються актами прийняття Замовником певного етапу робіт виконаного за звітний місяць, після їх підписання відповідальність за збереження результатів роботи не переходить до Замовника (п. 1.5 договору).

Пунктом 2.1 договору зазначено, що загальна вартість робіт та матеріалів, що будуть використовуватись Підрядником, при виконанні умов даного договору складає 1 604 947 грн. (Один мільйон шістсот чотири тисячі дев`ятсот сорок сім гривень 00 копійок), в тому числі ПДВ -20% у сумі 267 491,1 грн. (Двісті шістдесят сім тисяч - чотириста дев`яносто одна гривня 10 копійок). Одиничні розцінки на виконані роботи являються незмінними протягом всього терміну виконання робіт (дії договору), що погоджуються між Сторонами та встановлюються в Договірній ціні (Додаток № 2 до даного Договору). Також незмінними являються: рівень заробітної плати, що встановлюється Сторонами в розмірі 9 954,78 грн в місяць (розряд робіт 3,8), показник розміру прибутку 7,4 грн/ людино-година, показник для визначення розміру адміністративних витрат в розмірі 1.38 грн/ людино-година.

Відповідно до п. 3.1.1 договору, підрядник зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі виконати роботи у відповідності до умов цього Договору / Додатків та/або Додаткових угод до даного Договору, погоджених уповноваженими представниками Сторін.

Пунктом 4.1 договору сторонами погоджено, що розрахунки здійснюються в Українській національній валюті - гривні, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Підрядника.

Розрахунки між Сторонами здійснюються наступним чином: сума в розмірі 60 % від загальної вартості робіт та вартості матеріалів, що використовуються підрядником, а саме грошову суму в розмірі 962967,96 грн (дев`ятсот шістдесят дві тисячі дев`ятсот шістдесят сім гривень 96 копійок), в т.ч. ПДВ перераховується на розрахунковий рахунок підрядника як авансовий платіж протягом семи банківських днів з моменту видачі рахунку на оплату робіт (п. 4.2.1 договору).

Згідно п. 4.2.2 -4.2.3 договору, сума в розмірі 30 % від загальної вартості робіт та вартості матеріалів, перераховується поетапно, проміжними платежами, на підставі прийнятих Актів виконаних робіт, відповідно форма КБ-2в та довідки про вартість КБ-3, у розмірі, що вказана в даній довідці, як проміжний платіж протягом 7 (семи) банківських днів з моменту підписання відповідного акту з урахуванням вимог, вказаних у п. 4.2.1 даного договору, сума в розмірі 10% від загальної вартості робіт та вартості матеріалів - на протязі 30 календарних днів після здачі-приймання повного комплексу виконаних робіт.

Як передбачено п. 5.1 договору, термін виконання робіт складає 45 (сорок п`ять) календарних дня з моменту передачі об`єкта/ів Підряднику шляхом підписання акту прийому - передачі та перерахування авансу у розмірі, що вказаний в п. 4.2.1. даного Договору і отримання, за необхідності, необхідних дозвільних документів, терміни виконання робіт (етапів робіт) узгоджуються сторонами в Календарних графіках робіт (Додаток № 3 до даного Договору).

За невиконання або неналежне виконання умов даного договору сторони несуть відповідальність згідно чинного законодавства України (п. 7.1 договору).

У відповідності до п. 7.4 договору, при недотриманні Підрядником строків виконання робіт та/або істотного порушення підрядником інших умов Договору (в тому числі виконання робіт неналежної якості), Замовник мас рве відмовитись від прийому виконаних робіт. При цьому Підрядник зобов`язаний протягом 2 (двох) банківських днів з моменту пред`явлення вимоги Замовника, повернути останньому суму отриманого платежу у формі передоплати. В разі неповернення суми передоплати у вказаний строк, підрядник зобов`язаний сплатити Замовнику проценти за користування чужими грошовими коштами від суми недоплати за кожен день прострочення зобов`язання, з дня здійснення передоплати Замовником. Процент за користування чужими грошовими коштами встановлюється у розмірі 25% річних. Сплата штрафних санкцій та процентів не звільняє Підрядника від виконання зобов`язань за даним Договором.

Даний договір вступає в силу з моменту його підписання і діє до 31 грудня 2020 року, а в частині виконання зобов`язань - до повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 10.1 договору).

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог умов договору, 24.09.2020 замовник передав, а підрядник прийняв об`єкти на АЗК мережі WOG за адресою: м. Київ, вул. Столичне шосе, 96 для виконання робіт, що передбачені укладеним договором підряду № 302-2309/2020 від 23.09.2021, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією Акту приймання-передачі об`єктів для проведення робіт.

Також, згідно п. 1.2 Акту, замовник передав, а підрядник прийняв наступні документи: технічне завдання (Додаток № 1), проектна документація, в складі: технічного звіту з топографо-геодезичних вишукувань, технічного звіту з інженерно-геогічних вишуквань, РП Благоустрій території АЗК за адресою: м. Київ, вул. Столичне шосе, 96 , РП Ремонт зливової каналізації на території АЗК за адресою: м. Київ, вул. Столичне шосе, 96 , ПОБ Благоустрій території АЗК за адресою: м. Київ, вул. Столичне шосе, 96 .

В подальшому, на виконання вимог п. 4.2.1 договору, 07.10.2020 замовником перераховано підряднику суму в розмірі 60 % від загальної вартості робіт та вартості матеріалів у розмірі 962967,96 грн (дев`ятсот шістдесят дві тисячі дев`ятсот шістдесят сім гривень 96 копійок), що підтверджується наявною копією в матеріалах справи платіжного доручення № 2932 від 07.10.2020.

При цьому, відповідач у встановлений п. 5.1 договору строк , не приступив до виконання робіт та узгоджений комплекс робіт не здійснив.

Як вбачається з матеріалів справи, у зв`язку з невиконанням відповідачем вимог договору, позивач звернувся до відповідача з листом-претензією №380 від 10.11.2020, у якій вимагав негайно та належно виконати роботи, які передбачені умовами договору підряду № 302-2309/2020 від 23.09.2020, що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями опису вкладення та поштової накладної від 13.11.2020.

Як зазначає позивач, оскільки відповідач не відреагував на вимогу №380 від 10.11.2020, до виконання робіт не приступив, керуючись ч. 2 ст. 849 ЦК України, позивач звернувся до відповідача з повідомленням № 398 від 04.12.2020 про відмову від договору підряду № 302-2309/2020 від 23.09.2020 та повернення сплачених грошових коштів у розмірі 962967,96 грн, що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями опису вкладення та поштової накладної від 04.12.2020.

Оскільки, відповідачем не виконано роботи та не повернуто кошти, позивач звернувся в суд з вимогою про стягнення з відповідача 962967,96 грн, сплачених в якості авансового платежу.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Вест Ойл Груп" досягнуто домовленостей з іншим підрядником - ТОВ Ветерани Плюс та укладено договір підряду № 301-0408/2020 від 04.08.2020, до якого підписано Додаткову угоду № 14 від 04.12.2020 про виконання комплексу робіт з ремонту благоустрою на об`єкті Замовника - АЗС за адресою: м. Київ, вул. Столичне шосе, 96, які виконано підрядником, про що складено Акт приймання виконаних будівельних робіт від 04.12.2020.

Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених ГК України, що визначено ст. 175 ГК України.

Згідно до ч.1 ст. 193 ГК України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених ГК України.

Так, в силу ст. 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно ч.1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Так, відповідно до ч. 1 ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Як визначено ч.ч. 1, 2 ст. 838 ЦК України: підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник; генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов`язків за договором підряду, а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов`язку.

Відповідно до ч.1 ст.846 ЦК України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду.

Згідно ч.ч. 1,2 ст.849 ЦК України замовник має право у будь-який час перевірити хід і якість роботи, не втручаючись у діяльність підрядника; якщо підрядник своєчасно не розпочав роботу або виконує її настільки повільно, що закінчення її у строк стає явно неможливим, замовник має право відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків.

Також, ч.4 відповідної норми встановлено право замовник у будь-який час до закінчення роботи відмовитися від договору підряду, виплативши підрядникові плату за виконану частину роботи та відшкодувавши йому збитки, завдані розірванням договору.

Як визначено ч. 4 ст. 882 ЦК України, передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами; у разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною; у разі невиконання або неналежного виконання замовником обов`язків за договором будівельного підряду він сплачує підрядникові неустойку, встановлену договором або законом, та відшкодовує збитки у повному обсязі, якщо не доведе, що порушення договору сталося не з його вини (ст. 886 ЦК України).

Відповідачем у даній справі не надано доказів того, що ним виконувались роботи, передбачені умовами договору, актів виконаних робіт та не доведено відмови позивача від підписання таких актів.

Таким чином, суд приходить до висновку про те, що у строк, встановлений договором - протягом 45 календарних днів відповідачем не виконані зобов`язання, визначені договором, чим допущені порушення.

Так, в силу ч.1 ст.610 ЦК України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Отже, відмова від договору позивачем у даному випадку є правомірною, враховуючи не виконання відповідачем взятих на себе зобов`язань щодо виконання визначених договором робіт у встановлений строк.

Під час розгляду справи не надано доказів повернення 962967,96 грн, перерахованих позивачем відповідачу в якості авансу.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача про стягнення з відповідача 962967,96 грн в рахунок повернення авансу обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до п. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для справи.

Пунктами 1 та 3 статті 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Зазначені норми процесуального закону спрямовані на реалізацію статті 13 ГПК України, згідно змісту якої судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

Враховуючи викладене, господарський суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, заявленими у відповідності до вимог чинного законодавства, підтвердженими належними доказами, які є в матеріалах справи, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Таким чином, витрати на оплату позову судовим збором, понесені позивачем, підлягають відшкодуванню йому за рахунок відповідача у розмірі 14444,52 грн.

Керуючись ст.ст. 74-79, 129, 232, 233, 236- 238, 240, 241 ГПК України, господарський суд,

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Ойл Груп" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Моноліт-Будсіті" про стягнення 962967,96 грн задовольнити

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Моноліт-Будсіті" (09714, Київська обл., Богуславський р-н, с. Дибинці, провулок Ватутіна, буд. 17, код ЄДРПОУ 40086586) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Ойл Груп" (43010, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Кременецька, буд. 38, код ЄДРПОУ 34524327) 962967,96 грн (дев`ятсот шістдесят дві тисячі дев`ятсот шістдесят сім гривень дев`яносто шість коп) та 14444,52 грн (чотирнадцять тисяч чотириста сорок чотири гривні п`ятдесят дві коп) судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: ( http://court.gov.ua/fair/ ).

Повний текст рішення підписано 09.08.2021

Суддя В.М. Антонова

Дата ухвалення рішення03.08.2021
Оприлюднено10.08.2021
Номер документу98850724
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 962967,96 грн

Судовий реєстр по справі —911/1429/21

Рішення від 03.08.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 06.07.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 22.06.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 24.05.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні