Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 червня 2010 р. сп рава № 2а-9045/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 12г од 30хв
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Тарасен ка І.М.
при секретарі Кушек Н.А.
за участю представника по зивача Колосової Ж. .Ю.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Сл ов' янської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії до колективного підприємс тва «Слав Клас» про стягненн я заборгованості з комунальн ого податку, -
В С Т А Н О В И В:
Слов' янська об' єдна на державна податкова інспек ція звернулася до Донецького окружного адміністративног о суду з позовом до колективн ого підприємства «Слав Клас» про стягнення заборгованост і з комунального податку.
В обґрунтування позовних в имог зазначив, що станом на 10.03. 2009р. відповідач має податкову заборгованість з комунально го податку у розмірі 510,00 грн., як ий виник на підставі податко вого повідомлення-рішення № 0004291543/0 від 07.10.2009 року. З метою погаш ення податкового боргу відпо відачу надсилались податков і вимоги. Вжиті контролюючим органом заходи до погашення податкового боргу не призве ли. Просили стягнути з відпов ідача на користь місцевого б юджету податкову заборгован ість з комунального податку у розмірі 510,00 грн.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала, просила їх зад овольнити в повному обсязі.
Відповідач в судове засіда ння не з' явися, про час і місц е судового розгляду справи п овідомлявся належним чином, про що свідчить розписка щод о вручення судової повістки, яка міститься в матеріалах с прави. Заяв на час слухання пр о відкладення розгляду справ и від нього не надходило. Оскі льки належним чином повідомл ений відповідач в судове зас ідання не з' явився і не пові домив про причини неявки, суд вважає за можливе розглянут и справу за його відсутності на підставі наявних у справі доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд прихо дить до висновку, що позовні в имоги Слов' янської об' єднаної державної податково ї інспекції до колективного підприємства «Слав Клас» про стягнення заборгованості з комунального податку у розмі рі 510,00 грн. є обґрунтованими і п ідлягають задоволенню.
Судом встановлено, що колек тивне підприємство «Слав Кла с» є юридичною особою, 25.04.1997 рок у зареєстрований Розпорядже нням Виконавчого комітету Слов' янської міської рад и Донецької області, що підтв ерджується Свідоцтвом про де ржавну реєстрацію (а.с.4), Довід кою з управління статистики (а.с.5).
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни „Про державну податков у службу в Україні”, завдання ми органів державної податко вої служби, зокрема, є здійсне ння контролю за додержанням податкового законодавства, п равильністю обчислення, повн отою і своєчасністю сплати д о бюджетів, державних цільов их фондів податків і зборів (о бов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, устан овлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни „Про державну податкову с лужбу в Україні” державні по даткові інспекції в районах, містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податк ові інспекції виконують, зок рема, таку функцію, а саме, под ають до судів позови до підпр иємств, установ, організацій та громадян про визнання уго д недійсними і стягнення в до ход держави коштів, одержани х ними за такими угодами, а в і нших випадках - коштів, одержа них без установлених законом підстав, а також про стягненн я заборгованості перед бюдже том і державними цільовими ф ондами за рахунок їх майна.
Таким чином, позивач Слов ' янська об' єднана держа вна податкова інспекція є су б`єктом владних повноважень, та здійснює в даних правовід носинах надані йому Законом України „Про державну податк ову службу в Україні” повнов аження.
Станом на 15.03.2010 року у відпові дача існує податковий борг з комунального податку у розм ірі 510,00 грн., що підтверджуєтьс я розрахунком податкового бо ргу (а.с.6), Довідкою про заборго ваність перед бюджетом стано м на 10.03.2010 року (а.с.7), податковим п овідомленням-рішенням № 0004291543/0 від 07.10.2009 року (а.с.11).
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами”
податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з ура хуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узг оджене платником податків аб о узгоджене в адміністративн ому чи судовому порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання;
податкове зобов'язання - зоб ов'язання платника податків сплатити до бюджетів або дер жавних цільових фондів відпо відну суму коштів у порядку т а у строки, визначені цим Зако ном або іншими законами Укра їни;
платники податків - юридичн і особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділ и, що не мають статусу юридичн ої особи, а також фізичні особ и, які мають статус суб'єктів п ідприємницької діяльності ч и не мають такого статусу, на я ких згідно з законами поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), пеню т а штрафні санкції.
Таким чином, податковий бор г може існувати у разі, коли іс нує податкове зобов' язання , узгоджене саме платником по датків, статус якого визнача ється відповідним законом що до відповідного податку, збо ру (обов'язкового платежу).
Щодо порядку обчислення і с пати комунального податку, т о відповідно до ст. 15 Декрету К абінету Міністрів „Про місце ві податки і збори” комуналь ний податок справляється з ю ридичних осіб, крім бюджетни х установ, організацій, плано во-дотаційних та сільськогос подарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річ ного фонду оплати праці, обчи сленого виходячи з розміру н еоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Встановле ння і визначення порядку спл ати такого податку згідно ст . 18 зазначеного Декрету здійсн юють органи місцевого самовр ядування відповідно до перел іку і в межах установлених гр аничних розмірів ставок.
Комунальний податок, згідн о п. 2 ч. 1 ст. 15 Закону України „Пр о систему оподаткування”, є м ісцевим податком.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня” платники податків і збор ів (обов'язкових платежів) зоб ов'язані, зокрема, сплачувати належні суми податків і збор ів (обов'язкових платежів) у вс тановлені законами терміни.
Позивачем на відповідача були накладені штрафні санк ції, що підтверджується пода тковим повідомленням-рішенн ям № 0008831540/0 від 17.07.2008 року, відповід но до якого відповідач має сп латити суму штрафу у розмірі 340,00 грн.
Відповідно до п. 5.2.1 п. 5.1 ст. 5 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” податкове зобов' язанн я платника податку, нарахова не контролюючим органом вваж ається узгодженим у день отр имання платником податків по даткового повідомлення, за в инятком випадків, коли такі р ішення оскаржені у апеляційн ому або судовому порядку.
Податкове повідомлення-рі шення вручено відповідачу не було, у зв' язку з чим було ро зміщене на дошці податкових оголошень.
Як встановлено у судовому з асіданні, зазначене податков е повідомлення-рішення оскар жене відповідачем не було.
Згідно п. п. 5.4.1 п. 5.1. ст. 5 Закону У країни „Про порядок погашенн я зобов`язань перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” № 2181 узгоджена сума под аткового зобов' язання, не с плачена платником податків в строки, встановлені ст. 5 Зако ну, визнається сумою податко вого боргу платника податків .
Таким чином, з урахува нням приведених норм діючого законодавства з відповідача підлягає стягненню податков ий борг з комунального подат ку у розмірі 340,00 грн.
Позивачем були здійснені з аходи, передбачені ст. 6 Закону України „Про порядок погаше ння зобов`язань перед бюджет ами та державними цільовими фондами”.
Суми, яки визначені податко вими вимогами, відповідачем сплачені не були.
Також, контролюючим органо м було прийняте рішення про с тягнення коштів та продаж ін ших активів платника податкі в в рахунок погашення його по даткового боргу, але вжиті за ходи до погашення податковог о боргу не призвели.
У відповідності до п. п. 3.1.1. п. 3. 1 ст. 3 Закону України „Про поря док погашення зобов`язань пе ред бюджетами та державними цільовими фондами”, активи п латника податків можуть бути примусово стягнені в рахуно к погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду.
Таким чином, оскільки відпо відач не сплатив суму податк ового боргу, суд задовольняє позовні вимоги Слов' янсь кої об' єднаної державної податкової інспекції до Спо живчого кооперативу „Автога ражний кооператив Гірник - 2” про стягнення заборговано сті з комунального податку у розмірі 340,00 грн.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 17-20, 51, 69-72, 86, 121, 158-164 , 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Слов' янської об' єднано ї державної податкової інспе кції до Споживчого кооперати ву „Автогаражний кооператив Гірник - 2” про стягнення заб оргованості з комунального п одатку у розмірі 340,00 грн. задов ольнити.
Стягнути з Споживчого кооп еративу „Автогаражний коопе ратив Гірник - 2” (86151, Донецька область, м. Макіївка, м-н. Соняч ний, 33, 116; ЄДРПОУ 33858649) на користь м ісцевого бюджету м. Макіївки (р/р 33216828700068, код платежу 16010200, код ЄД РПОУ 34686736, МФО 834016, ГУДКУ в Донецьк ій області) податковий борг з комунального податку у розм ірі 340 (триста сорок) грн. 00 коп.
Заява про апеляційне оскар ження постанови може бути по дана сторонами протягом деся ти днів з дня її проголошення . Апеляційну скаргу на постан ову може бути подано протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано.
Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, постанова набирає чинності після закінчення ц ього строку.
Постанова виготовлена в на радчій кімнаті в одному прим ірнику.
Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.
Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.
Суддя Тарасенко І.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2010 |
Оприлюднено | 01.09.2010 |
Номер документу | 9885137 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Тарасенко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні