Постанова
від 17.03.2010 по справі 2-а-2341/09/0770
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2-а-2341/09/0770

Ряд стат. звіту № 6.11

Код - 04

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 березня 2010 р. м. Ужгород

Закарпатський окружний а дміністративний суд у склад і:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового зас ідання - Притула Т.Ю.

за участю представників

позивача: Шибаєв А.М. (дов іреність від 28.09.2009 року)

відповідача: не з'явився

розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за позовом Закарпатського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до упра вління Закарпатської реформ атської церкви про стягн ення адміністративно - госпо дарських санкцій за недотрим ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів у сумі 13060,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч. 3 с т. 160 Кодексу адміністративног о судочинства України в суд овому засіданні 17 березня 2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини Постанови . Постанова в повному обсязі складена 18 березня 2010 року.

Закарпатське обласне відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів (далі - поз ивач) звернулося до Закарпат ського окружного адміністра тивного суду з позовом до упр авління Закарпатської рефор матської церкви (далі - відп овідач), яким просить стягнут и адміністративно - господар ські санкції за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 13060,00 грн. (а.с.2-3).

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, зазна чених у позовній заяві. Проси ть стягнути з відповідача ад міністративно - господарські санкції за недотримання нор мативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, вст ановленого Законом України " Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні", у сумі 13060,00 грн.

Відповідач надав суд у заперечення проти позову (л ист управління Закарпатсько ї реформатської церкви від 25.0 5.2009 року, а.с.11-12), згідно якого поз ов не визнав з наступних підс тав: відповідачем створені р обочі місця для працевлаштув ання інвалідів, однак для пра цевлаштування Берегівський РЦЗ інвалідів не направляв; о бов'язок створення робочих м ісць для інвалідів не супров оджується обов'язком добират и і працевлаштовувати інвалі дів, оскільки, у відповідност і до ст. 18 Закону Україну "Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні", такий по кладається на відповідні орг ани (Мінпраці, Мінсоцзахисту , місцеві ради та громадські о рганізації інвалідів); невик онання нормативу відповідач ем щодо створення робочих мі сць для забезпечення працевл аштування інвалідів пов'язан ий з невиконанням своїх обов 'язків вищенаведеними органа ми.

В судове засідання 04.02.200 9 року представник відповіда ча не з'явився та не повідомив суд про причини неприбуття. В судове засідання 17.03.2010 року пре дставник відповідача не з'яв ився, направив суду (а.с.18) про відкладення розгляду справи в зв'язку з хворобою юриста (в задоволенні клопотання відм овлено, оскільки не надано до казів хвороби, та згідно штат ного розпису працівників від повідача (а.с.15-16) в управлінні З акарпатської реформатської церкви працюють два юристи. К рім того, відповідачем у дані й справі є юридична особа, нем ожливість явки в судове засі дання представника не унемож ливлює забезпечення іншого уповноваженого представник а (в тому числі, керівника підп риємства, згідно ч. 7 ст. 56 КАС Ук раїни). Отже, судом вжито дост атніх заходів щодо належного повідомлення відповідача пр о відкриття провадження, про дату, час і місце судового роз гляду даної адміністративно ї справи, та справа розглядає ться за відсутності представ ника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши поясненн я представника позивача, все бічно і повно з'ясувавши всі ф актичні обставини, на яких ґр унтуються позовні вимоги, об 'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить д о висновку про задоволення а дміністративного позову в по вному обсязі, виходячи з наст упного:

Частиною першою ст.19 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні" від 21.03.1991 року № 875 -XII (з подальшими змінами та допов неннями, далі - Закон 875), для пі дприємств (об'єднань), установ і організацій, незалежно від форми власності і господарю вання, встановлено норматив робочих місць для забезпечен ня працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків від загальної чисельност і працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одн ого робочого місця.

Матеріалами справи, зокре ма, статистичним звітом відп овідача "Про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2008 рік" (форма № 10 -III), встановлено , що на підприємстві відповід ача у звітному періоді не пра цювали інваліди у кількості, визначеній Законом.

Згідно поданого відповіда чем звіту (а.с.4) середньооблік ова кількість штатних праців ників облікового складу - 73 о сіб, чисельність інвалідів - штатних працівників, які пов инні працювати на підприємст ві відповідача на робочих мі сцях для інвалідів складає - (не зазначено), фактично серед ньооблікова кількість інвал ідів на підприємстві - 1.

Наказом Міністерств а праці та соціальної політи ки України від 10 лютого 2007 року № 42 (зареєстровано в Міністер стві юстиції України 13.02.2007 року за № 117/13384) затверджено форми зв ітності № 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів" та Інструкцію щ одо заповнення форми звітнос ті № 10-ПІ (річна). Відповідно до п.3.3 Інструкції у рядку 03 відобр ажається кількість інваліді в - штатних працівників, які по винні працювати на робочих м ісцях, створених роботодавце м, відповідно до нормативу ро бочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів , та показник рядка 03 визначає ться для роботодавців, у яких працює від 25 осіб, шляхом множ ення показника рядка 01 на 4 %. Пр и цьому, згідно п.3.4 Інструкції , якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідн о округлити до цілого (якщо пі сля коми число 5 і більше, то во но округлюється в бік збільш ення).

Згідно поданого відповід ачем звіту "Про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік" (форма № 10 -III), середньо облікова кількість штатних п рацівників облікового склад у - 73 особи, кількість інвалід ів - штатних працівників, які п овинні працювати на робочих місцях, відповідно до нормат иву робочих місць для забезп ечення працевлаштування інв алідів становить 3 особи (73 * 4% = 2,92 (заокруглюється в сторону з більшення до 3 осіб, згідно п.3. 4 Інструкції), фактично середн ьооблікова кількість інвалі дів на підприємстві - 1 осіб, с ередньорічна заробітна плат а штатного працівника склада є 6530,00 грн., а отже розмір санкцій за недотримання нормативу д ля працевлаштування двох інв алідів складає 13060,00 грн.

Згідно ч.1 ст. 20 Закону 875 підп риємства (об'єднання), установ и і організації, незалежно ві д форми власності і господар ювання, які використовують н айману працю, де середньообл ікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж встанов лено нормативами, щороку спл ачують відповідним відділен ням Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарські санкції, сума я ких визначається в розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, за кожне робоче місце, п ризначене для працевлаштува ння інваліда і не зайняте інв алідом.

Вказані адміністрат ивно-господарські санкції сп лачуються підприємством сам остійно в строк до 15 квітня ро ку, наступного за роком, в яком у відбулося порушення нормат иву.

При вирішенні питанн я про правомірність стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій суд виходить із загальних норм права віднос но відповідальності за поруш ення зобов' язань і правил з дійснення господарської дія льності та необхідності вста новлення в діях або бездіяль ності роботодавця складу пра вопорушення з метою застосув ання юридичної відповідальн ості у вигляді адміністратив но-господарських санкцій. Ел ементами правопорушення є ви на та наявність причинного з в' язку між самим порушенням та його наслідками. Статтею 218 Господарського кодексу Укр аїни (далі - ГК України) встан овлено, що підставою господа рсько-правової відповідальн ості учасника господарських відносин є вчинене ним пра вопорушення у сфері господа рювання. При цьому учасник го сподарських відносин відпо відає за невиконання або нен алежне виконання господарсь кого зобов'язання чи порушен ня правил здійснення господа рської діяльності, якщо не до веде, що ним вжито усіх залежн их від нього заходів для не допущення господарського пр авопорушення.

Згідно роз'яснень, вик ладених у довідці Вищого адм іністративного суду Україн и "Про результати вивчення та узагальнення судової практи ки застосування статей 19, 20 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні" від 23.08.2007 року, предм етом доказування є виконанн я встановлених діючим законо давством заходів щодо створе ння нормативу та працевлашту вання інвалідів, а саме: розр облення заходів щодо створен ня робочих місць для інвалід ів, включення їх до колективн ого договору, інформування ц ентрів зайнятості, місцевих органів соціального захисту населення та відділення Фон ду про створення (пристосува ння) робочих місць для працев лаштування інвалідів, у межа х нормативу створення за вла сні кошти робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, п одання відділенням Фонду від омостей про середню річну за робітну плату на підприємств і, середньооблікову чисельні сть штатних працівників облі кового складу та про кількіс ть працюючих інвалідів, інфо рмування державної служби за йнятості та місцевих органів соціального захисту населен ня про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інв алідів, створення для інвалі дів умов праці з урахуванням індивідуальних програм реаб ілітації, забезпечення соціа льно-економічних гарантій, п ередбачених чинним законода вством, розроблення і затвер дження інструкції про робоче місце інваліда. Тобто, підст авами для звільнення від від повідальності (у вигляді адм іністративно - господарських санкцій) є вжиття усіх необхі дних заходів для недопущення господарського правопоруше ння.

З огляду на викладене, оскільки відповідачем не до ведено, що ним вжито усіх зал ежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення, судом вст ановлено наявність підстав д ля застосування юридичної ві дповідальності у вигляді адм іністративно-господарських санкцій.

Судом відхиляються до води відповідача щодо звільн ення від сплати адміністрати вно - господарських санкцій з тих підстав, що Берегівськи м РЦЗ інваліди для працевлаш тування до відповідача не на правлялися, оскільки нормам и чинного законодавства щодо соціальної захищеності інва лідів саме на відповідача по кладено обов'язок щодо забез печення певної кількості роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів. Відповідач не звільняється від обов'язку с плачувати штрафні санкції до відділення Фонду на підстав і ст. 20 Закону 875, оскільки зазна чена норма не ставить відпов ідний обов'язок відповідача у залежність від будь-яких о бставин, з яких інвалід не пра цює на підприємстві. Обов'язо к державних органів щодо пра цевлаштування інвалідів вин икає після виконання відпов ідачем обов'язку щодо створе ння робочих місць і надання і нформації (яка передбачена з аконодавством про соціальну захищеність інвалідів) про н аявність вільних робочих міс ць та вакантних посад, на яких може використовуватися прац і інвалідів. При відсутності такої інформації органи, виз начені ст. 18 Закону 875, не можуть скористатися своїми правами . Крім того, результатом праце влаштування відповідно до ст . 21 Кодексу законів про працю У країни є укладення трудового договору між працівником (в д аному випадку інвалідом) та в ласником підприємства або уп овноваженим ним органом, тоб то, безпосереднє працевлашт ування інвалідів здійснюєть ся роботодавцем (відповідаче м).

Судом відхиляються д оводи відповідача щодо обов 'язку працевлаштування інвал ідів центральними органами виконавчої влади з питань пр аці та соціальної політики, о рганами місцевого самовряду вання, громадськими організа ціями інвалідів, оскільки ві дповідач посилається на нечи нну норму ст. 18 Закону 875. Закон ом України "Про внесення змін до деяких законів України що до реалізації інвалідами пра ва на трудову діяльність" від 23 лютого 2006 року за № 3483 - IV статт ю 18 Закону 875 викладено в новій редакції та доповнено Закон новою статтею 18 - 1, які не встан овлюють обов'язок державних органів працевлаштовувати і нвалідів.

У відповідності до ч. 1 с т. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення. Відповіда чем не надано доказів того, щ о робочі місця для інваліді в (згідно встановленого Зако ном нормативу) ним створені, н е доведено, що ним, як роботод авцем, виконано законодавчо встановлений обов' язок зі с творення робочих місць для і нвалідів згідно нормативу, а також те, що створені робочі м ісця не були зайняті інвалід ами з незалежних від нього пр ичин.

За наведених обставин , позовні вимоги підтверджен і належними та допустимими д оказами, відповідачем не спр остовані, та підлягають до задоволення повністю.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати по справі з ві дповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 94,160, 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позо в Закарпатського обласного в ідділення Фонду соціального захисту

інвалідів до у правління Закарпатської реф орматської церкви про ст ягнення адміністративно - го сподарських санкцій за недот римання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у сумі 13060,00 грн. - задов ольнити повністю.

2. Стягнути з управлі ння Закарпатської реформатс ької церкви (Закарпатська об ласть, м. Берегово, вул. Мукачі вська, 83 код 22113360) на користь Зака рпатського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів (м. Ужгород, пл. Ш. П етефі, 14 код 13592841) адміністратив но - господарські санкції за н едотримання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів у сумі 13060,00 грн. (т ринадцять тисяч шістдесят гр ивен).

3. Постанова наби рає законної сили в порядку, в становленому ст. 254 КАС Україн и, та може бути оскаржена до Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду через Зак арпатський окружний адмініс тративний суд в порядку та ст роки, встановлені ст. 186 КАС Укр аїни. Заява про апеляційне ос карження постанови подаєтьс я протягом 10 днів з дня її прог олошення, а в разі складення п останови у повному обсязі ві дповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обс язі. Апеляційна скарга на пос танову подається протягом 20 д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається в стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Суддя С. І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.03.2010
Оприлюднено01.09.2010
Номер документу9885418
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2341/09/0770

Постанова від 17.03.2010

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні