Справа № 420/9165/21
У Х В А Л А
03 серпня 2021 року м. Одеса
У залі судових засідань № 18
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Донець В.Р.
за участю сторін:
представника позивачів - Демінської К.В.
представника відповідача - не з`явився
розглянувши у підготовчому засіданні клопотання відповідача про закриття провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Ананьївської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулися ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 з позовною заявою до Ананьївської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення Ананьївської міської ради від 22.01.2021 року №126-VІІІ Про скасування деяких рішень сільських рад правонаступниками яких є Ананьївська міська рада .
До суду надійшло клопотання відповідача про закриття провадження у справі. В обґрунтування клопотання відповідач зазначив, що враховуючи те, що спірне рішення стосується земельних ділянок, які вже набули на момент звернення до суду ознак об`єкту зареєстрованого права власності, дані обставини свідчать про існування у позивачів речових прав щодо цих земельних ділянок, а спір хоча і формально оскаржує рішення суб`єкта владних повноважень, стосується питань вільного розпорядження, реалізації та припинення права власності на зазначені земельні ділянки, що свідчить про його приватно - правовий характер. Таким чином правовідносини у справі №420/9165/21 регулюються цивільно-процесуальним законодавством та їх вирішення передбачено в порядку цивільного судочинства.
Суд вважає клопотання відповідача необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно із ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України, суб`єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом установлено інший порядок судового провадження.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними під час здійснення владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.
Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Проте, сама собою участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір з публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.
Суд зазначає, що під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Разом з цим, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ч.1 ст.19 Цивільного процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, у яких беруть участь суб`єкти господарської діяльності, проте предмет спору в яких безпосередньо стосується прав та обов`язків фізичних осіб, підлягають розгляду за правилами цивільного судочинства.
У клопотанні про закриття провадження у справі відповідач зазначає про існування у позивачів речових прав щодо цих земельних ділянок, а спір хоча і формально оскаржує рішення суб`єкта владних повноважень, стосується питань вільного розпорядження, реалізації та припинення права власності на зазначені земельні ділянки, що свідчить про його приватно - правовий характер, що виключає можливість розгляду цієї справи за правилами адміністративного судочинства та такий спір має вирішуватися судами за правилами Цивільного процесуального кодексу України.
При цьому, суд звертає увагу, що спір в цій справі стосується не права власності на земельну ділянку, а одного з етапів оформлення такого права.
Порядок затвердження проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок, прийняття відповідних рішень органами місцевого самоврядування визначений нормами законодавства, зокрема Земельним кодексом України, та при прийнятті оскаржуваного рішення відповідач діяв як суб`єкт владних повноважень в сфері публічно-правових відносин, а тому цей спір є публічно-правовим та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Крім того, суд звертає увагу на відсутність будь-яких доказів порушення прав інших осіб при прийнятті рішень щодо земельних ділянок, які належать на праві власності позивачам
Керуючись ст. ст. 238, 248, 256 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання відповідача про закриття провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 до Ананьївської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали складений і підписаний 09.08.2021 року.
Суддя Л.І. Свида
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2021 |
Оприлюднено | 11.08.2021 |
Номер документу | 98858564 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні