Справа № 560/9613/21
УХВАЛА
09 серпня 2021 рокум. Хмельницький
Суддя Хмельницького окружного адміністративного суду Ковальчук А.М., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Відділу у Лиманському районі про визнання протиправним та скасування витягів, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області Відділу у Лиманському районі, в якому просить: - визнати поважними причини пропуску строку звернення до адміністративного суду та поновити строк на оскарження; - визнати протиправним та скасувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 5122783200:01:002:2142 за 2017 (б/н, б/д), 2018 (від 20.11.2018 № 97-158-0.220-1900/0/200-18) та 2020 рік (від 10.07.2020 № 97-15-0/220-1033); - визнати протиправним та скасувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 5122783200:01:002:2283 за 2017 (від 26.07.2017 № 513/0/200-17), 2018 (від 20.11.2018 № 97-15-0.220-1898/0/200-18) та 2020 рік (10.07.2020 № 97-15-0/220-1031); - визнати протиправним та скасувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 5122783200:01:002:2282 за 2017 (від 26.07.2017 № 512/0/200-17), 2018 (від 22.11.2018 №97-15-0.220-1911/0/200-18) та 2020 рік (10.07.2020 № 97-15-0/220-1032); - зобов`язати Відділ головного управління держгеокадастру в Одеській області у Лиманському районі видати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 5122783200:01:002:2142 за 2017, 2018, 2019 та 2020 рік з встановленим коефіцієнтом Кф на рівні 1,0; - зобов`язати Відділ головного управління держгеокадастру в Одеській області у Лиманському районі видати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 5122783200:01:002:2283 за 2017, 2018, 2019 та 2020 рік з встановленим коефіцієнтом Кф на рівні 1,0; зобов`язати Відділ головного управління держгеокадастру в Одеській області у Лиманському районі видати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 5122783200:01:002:2282 за 2017, 2018, 2019 та 2020 рік з встановленим коефіцієнтом Кф на рівні 1,0.
Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Пунктом 5 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Згідно з частиною 2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Позивач зазначає, що про порушення свого права дізнався влітку 2020 року. З даним позовом позивач звернувся до суду 27.07.2021, тобто після закінчення строку для звернення до адміністративного суду.
Відповідно до частини 1 статті 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Позивач в позовній заяві зазначає, що немає юридичної освіти та враховуючи складність справи був вимушений звернутись до адвоката для отримання правової допомоги, що призвело до пропуску процесуальних строків.
Критеріями оцінки причин поважності пропуску строку звернення до суду є: 1) обставина або кілька обставин, яка безпосередньо унеможливлює або ускладнює можливість вчинення процесуальних дій у визначений законом строк (є причиною); 2) обставина, яка виникла об`єктивно, незалежно від волі особи, яка пропустила строк; 3) ця причина виникла або тривала протягом строку, який пропущено; 4) ця обставина підтверджується належними і допустимими засобами доказування.
При цьому, поважними причинами можуть визнаватися лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, що звернулась з адміністративним позовом, пов`язані з дійсно істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та підтверджені належним чином.
Отже, поновленню підлягають лише порушені з поважних причин процесуальні строки, встановлені законом. В свою чергу, поважною може бути визнано причину, яка носить об`єктивний характер, та з обставин незалежних від позивача унеможливила звернення до суду з адміністративним позовом.
Таким чином, позивачем не наведено достатніх та переконливих аргументів на підтвердження наявності об`єктивних, непереборних та істотних перешкод на звернення до суду протягом встановленого законом строку їх оскарження.
Відповідно до ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 справ Креуз проти Польщі , право на суд не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України Про судовий збір .
Відповідно до п.3 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду фізичною особою або фізичною особою підприємцем адміністративного позову немайнового характеру, встановлюється ставка судового збору 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ст.7 Закону України Про Державний бюджет України на 2021 рік , з 1 січня 2021 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 2270 грн.
Згідно з абз. 2 ч. 3 ст. 6 Закону України Про судовий збір у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Відповідно до прохальної частини даного адміністративного позову, позивач оскаржує 9 рішень субєкта владних повноважень, а отже позивачем заявлено 9 вимог немайнового характеру та похідні вимоги зобов`язального характеру.
Разом з тим, позивачем не додано до адміністративного позову документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
За таких обставин адміністративний позов належить залишити без руху. Перелічені недоліки повинні бути усунені позивачем протягом десяти днів з моменту отримання копії вказаної ухвали шляхом подання до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду із вказаним позовом із зазначенням обставин, які б свідчили про поважність причин пропуску вказаного строку та докази на підтвердження таких обставин та документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Керуючись частиною 1 статті 123, статтею 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 , залишити без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - 10 днів з дня вручення йому ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Головуючий суддяА.М. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2021 |
Оприлюднено | 11.08.2021 |
Номер документу | 98859867 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні