ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
03 червня 2010 року № 2а-1873/10/2670
15:48
За позовом
Управління Пенсійного фонду України в Подільському районі міста Києва
до
Товариства з обмеженою відповідальністю «Транснафта»
про
стягнення 39883,62 грн.
Суддя: Кротюк О.В.
Секретар судового засідання: Гончаров В.В.
Обставини справи:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Транснафта»заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі 39883,62 грн.
03.06.2010 позивачем подано заяву про зменшення позовних вимог, в зв’язку з чим останній просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Транснафта»заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі19656,42 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення Закону № 1058 відповідачем не сплачено в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Відповідач заперечив проти позову з підстав, викладених у запереченнях.
Розглянувши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
встановив:
відповідач є платником внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування відповідно до ст. 1 Закону № 400 та ст. 14 Закону № 1058.
За результатом розгляду справи судом встановлено, що позивачем подано Розрахунки сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті, в результаті чого за період з березня 2009 року по лютий 2010 року відповідачем не сплачено страхові внески у розмірі 19656,42 грн.
Тобто, за результатом розгляду справи судом встановлено, що на день розгляду справи за відповідачем рахується заборгованість зі сплати страхових внесків (зборів) становить 19656,42 грн.
Аналізуючи вказані вище обставини в їх сукупності суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог з урахуванням наступного.
Відповідно до положень Закону № 1058 страхові внески –це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 19 Закону № 1058 страхові внески до солідарної системи нараховуються: для роботодавця - на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.
Відповідно до пункту 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.2003 р. № 21-1, обчислення страхових внесків зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно за ставками, що визначаються відповідно до п.п. 4.1., 4.2., 4.1. Інструкції та відповідно до ст. 4 Закону № 400: 33.2 відсотки для суб’єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності , їх об’єднань, які використовують працю найманих працівників від суми фактичних витрат на оплату плати працівників, які включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних витрат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України «Про оплату праці». Для підприємств, установ і організацій, де працюють інваліди, збір на обов’язкове державне пенсійне страхування визначається окремо за ставкою чотири відсотки від об’єкта оподаткування для працюючих інвалідів.
Відповідно до п. 4 ст. 4 Закону № 400 із заробітної плати працівників підприємства проводиться утримання у розмірі 0,5 відсотків від об’єкта оподаткування, із заробітної плати або з частини заробітної плати, що не перевищує розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та 2 відсотки від об’єкта оподаткування, з частини заробітної плати в розмірі понад прожитковий мінімум для працездатних осіб.
Страхові внески нараховуються незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.
Відповідно до пункту 8.1. Інструкції № 21-1, суми страхових внесків, своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, у тому числі обчислені органами Пенсійного фонду, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка).
Згідно до підпункту "а" пункту 8.2. Інструкції № 21-1, органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу про сплату недоїмки в таких випадках: якщо страхувальник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати страхових внесків.
Згідно абз. 7 пункту 8.3. Інструкції № 21-1, вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під підпис або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Відповідно до ст. ст. 14, п. 6, 12 ст. 20 Закону № 1058, від 09.07.2003р., платники збору на обов’язкове пенсійне державне страхування зобов’язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду; страхові внески сплачуються незалежно від фінансового стану платника.
Базовим звітним періодом є календарний місяць.
Відповідно до розрахунків сума страхових внесків на загальнообов’язкове відповідача становить 19656,42 грн.
Відповідно до частини дев’ятої статті 20 Закону № 1058 днем сплати страхових внесків вважається:
- у разі перерахування сум страхових внесків у безготівковій формі з банківського рахунку страхувальника на банківський рахунок органу Пенсійного фонду або у випадках, передбачених цим Законом, на рахунок Накопичувального фонду - день списання установою банку, установою Державного казначейства України суми платежу з банківського (спеціального реєстраційного) рахунку страхувальника незалежно від часу її зарахування на банківський рахунок органу Пенсійного фонду;
- у разі сплати сум страхових внесків готівкою - день внесення страхувальником коштів у банківську установу чи відділення зв'язку для перерахування на банківські рахунки органу Пенсійного фонду та/або Накопичувального фонду.
У відповідності до положень статті 19 Закону № 1058 страхові внески нараховуються на суми, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати. Поряд з цим, пунктом 12 статті 21 Закону № 1058 передбачено, що страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Таким чином, судом встановлено, що відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив суми страхових внесків до Пенсійного фонду України у розмірі 19656,42 грн.
Частиною 3 статті 106 № 1058 встановлено, що орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з позовом про стягнення недоїмки до суду передбачені законодавством заходи досудового врегулювання спорів не застосовуються.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Беручи до уваги те, що заявлені суми страхових внесків до Пенсійного фонду України, відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується відомостями облікових карток, звітністю; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 –163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Транснафта» (04071, м. Київ, вул. Хорива, 11-а, код ЄДРПОУ 32594738) на користь Управління Пенсійного фонду України в Подільському районі міста Києва (04070, м. Київ, вул. Борисоглібська, 14, код ЄДРПОУ 26087978) заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі 19656 (дев’ятнадцять тисяч шістсот п’ятдесят шість) грн. 42 коп.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови та подання апеляційної скарги на постанову протягом двадцяти днів з дня подачі заяви про апеляційне оскарження, або без подання заяви про апеляційне оскарження шляхом подання апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня проголошення постанови.
Суддя О.В.Кротюк
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –07.06.2010.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2010 |
Оприлюднено | 02.09.2010 |
Номер документу | 9886535 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні