ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 квітня 2010 року 10:04 № 2а-16404/09/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Кузьменка В.А., за участю секретаря Хижняк І. В. та предс тавників:
позивача: Компанець Т. Б.;
відповідача: не з' явилися
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Управління Пенсійного фо нду України в Голосіївському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю “Видавничий центр Пролог”
про стягнення заборгованост і
На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 16 кві тня 2010 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И :
16 грудня 2009 року (відпов ідно до відмітки канцелярії) Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському ра йоні міста Києва (далі по текс ту - позивач, УПФУ) звернулос я до Окружного адміністратив ного суду міста Києва з адмін істративним позовом до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Видавничий центр Про лог” (далі по тексту - відпов ідач, ТОВ “Видавничий центр П ролог”), в якому просить стягн ути заборгованість по сплаті страхових внесків на загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування у розмірі 8 088,96 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 18 грудня 2009 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-16404/09/2670, закінчено п ідготовче провадження та при значено справу до судового р озгляду на 12 лютого 2010 року, як е відкладалося на 16 квітня 2010 р оку, у зв' язку з неприбуттям представників відповідача.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача розгля д справи відкладався, ухвала про призначення розгляду сп рави та повістки направлялис я відповідачу за адресою, вне сеною відповідачем до Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців. Відповідно до зміст у частини другої статті 17, час тини першої статті 18 Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” та з ур ахуванням положень частини в осьмої статті 35 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни така адреса вважається достовірною, а повістка, напр авлена за нею, врученою юриди чній особі.
Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмежено ю відповідальністю “Видавни чий центр Пролог” зареєстров ане в Управлінні Пенсійного фонду України в Голосіївсько му районі міста Києва в якост і платника страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування.
Відповідно до матеріалів с прави ТОВ “Видавничий центр Пролог” має заборгованість з і сплати до бюджету страхови х внесків на загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування у розмірі 8 088,96 грн.
Правовідносини, що виникаю ть між суб' єктами системи з агальнообов' язкового держ авного пенсійного страхуван ня, визначають коло осіб, які п ідлягають державному пенсій ному страхуванню, платників страхових внесків, їх права т а обов' язки, порядок нараху вання, обчислення та сплати с трахових внесків, стягнення заборгованості за цими внеск ами, умови набуття права та по рядок визначення розмірів пе нсійних виплат і регулюються Законом України “Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування”.
Відповідно до пункту 1 статт і 14 Закону України “Про загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування” (тут і дал і по тексту нормативно-право ві акти в редакції на момент в иникнення правовідносин) роб отодавці: підприємства, уста нови і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності т а господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політи чні партії (у тому числі філії , представництва, відділення та інші відокремлені підроз діли зазначених підприємств , установ, організацій, об' єд нань громадян, профспілок, по літичних партій, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами), фізичні особи - суб' єкти підприємницько ї діяльності та інші особи (вк лючаючи юридичних та фізични х осіб - суб' єктів підприєм ницької діяльності, які обра ли особливий спосіб оподатку вання (фіксований податок, єд иний податок, фіксований сіл ьськогосподарський податок , придбали спеціальний торго вий патент), які використовую ть працю фізичних осіб на умо вах трудового договору (конт ракту) або на інших умовах, пер едбачених законодавством, аб о за договорами цивільно-пра вового характеру, - для осіб, з азначених у пунктах 1, 10, 15 статт і 11 цього Закону, є страхуваль никами відповідно до положен ь цього Закону.
Частиною першою статті 15 За кону України “Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування” передбачено, що страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону є плат никами страхових внесків до солідарної системи.
Згідно з абзацом 1 частини п ершої статті 19 Закону України “Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” для роботодавця страхові внески до солідарної системи нараховуються на суми факти чних витрат на оплату праці (г рошового забезпечення) праці вників, що включають витрати на виплату основної і додатк ової заробітної плати та інш их заохочувальних та компенс аційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визна чаються згідно з нормативно- правовими актами, прийнятими відповідно до Закону Україн и “Про оплату праці”, виплату винагород фізичним особам з а виконання робіт (послуг) за у годами цивільно-правового ха рактеру, що підлягають обкла денню податком на доходи фіз ичних осіб, а також на суми опл ати перших п' яти днів тимча сової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок кошт ів роботодавця, та допомоги п о тимчасовій непрацездатнос ті.
З урахуванням викладеного , відповідно до положень Зако ну України “Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування” ТОВ “Видавничий центр Пролог” є платником ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування та несе обов' язки з нарахування, обчислен ня і сплати страхових внескі в в установлені строки та в по вному обсязі.
Відповідно до частини шост ої статті 20 Закону України “Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування” с трахувальники зобов' язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний б азовий звітний період, не піз ніше ніж через 20 календарних д нів із дня закінчення цього п еріоду. Для страхувальників, зазначених у частині першій статті 14 цього Закону базовим звітним періодом є календар ний місяць.
Судом встановлено, що відпо відно до розрахунків суми ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування, що підлягают ь сплаті, даних картки особов ого рахунку страхувальника ю ридичної особи, яка має найма них працівників, заборговані сть по сплаті страхових внес ків на загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня складає 8 088,96 грн.
Відповідно до абзаців 1-2 час тини третьої статті 106 Закону України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” територіальні орг ани Пенсійного фонду за форм ою і у строки, визначені правл інням Пенсійного фонду, надс илають страхувальникам, які мають недоїмку, вимоги про її сплату. Вимоги про сплату нед оїмки є виконавчим документо м.
УПФУ надіслало відповідач у вимоги: від 02 квітня 2009 року № Ю-1098у про сплату заборгованос ті зі сплати страхових внеск ів у розмірі 2 696,32 грн., яку відпо відачем отримано 21 квітня 2009 р оку (відповідно до корінця ви моги про сплату недоїмки по с траховим внескам); від 05 травн я 2009 року №Ю-1098у про сплату забо ргованості зі сплати страхов их внесків у розмірі 2 696,32 грн., я ку відповідачем отримано 20 тр авня 2009 року (відповідно до кор інця вимоги про сплату недої мки по страховим внескам) та в ід 01 червня 2009 року №Ю-1098у про сп лату заборгованості зі сплат и страхових внесків у розмір і 2 696,32 грн., яку відповідачем от римано 22 червня 2009 року (відпов ідно до корінця вимоги про сп лату недоїмки по страховим в нескам), на загальну суму забо ргованості 8 088,96 грн.
Згідно з абзацом 3 частини т ретьої статті 106 Закону Україн и “Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня” протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхув альник зобов' язаний сплати ти суми недоїмки та суми фіна нсових санкцій.
В матеріалах справи докази сплати відповідачем суми за боргованості зі сплати страх ових внесків у розмірі 8 088,96 грн . протягом десяти робочих дні в із дня одержання вимоги про сплату відсутні.
Відповідно до абзаців 4-8 час тини третьої статті 106 Закону України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” страхувальник у ра зі незгоди з розрахунком сум и недоїмки, зазначеної у вимо зі про сплату недоїмки, узгод жує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановлено му правлінням Пенсійного фон ду, а в разі неузгодження вимо ги із органами Пенсійного фо нду має право на оскарження в имоги в судовому порядку.
Про оскарження вимоги тери торіального органу Пенсійно го фонду про сплату недоїмки до виконавчої дирекції Пенс ійного фонду або в судовому п орядку страхувальник зобов' язаний письмово повідомити в ідповідний територіальний о рган Пенсійного фонду протяг ом трьох робочих днів із дня з вернення до виконавчої дирек ції Пенсійного фонду чи суду .
Узгодження вимоги територ іального органу Пенсійного ф онду про сплату недоїмки зді йснюється на підставі заяви страхувальника, яка розгляда ється територіальним органо м Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів після її о тримання, та поданих страхув альником документів, що свід чать про неправильність обчи слення сум недоїмки, зазначе них у вимозі.
У разі узгодження страхува льником вимоги про сплату не доїмки з територіальним орга ном Пенсійного фонду цей орг ан зобов'язаний у строк, визна чений для розгляду заяви стр ахувальника про узгодження в имоги, надіслати йому узгодж ену вимогу про сплату недоїм ки, а страхувальник зобов'яза ний сплатити узгоджену суму недоїмки протягом десяти роб очих днів після отримання уз годженої вимоги.
У разі якщо страхувальник, я кий одержав вимогу територіа льного органу Пенсійного фон ду про сплату недоїмки і прот ягом десяти робочих днів піс ля її отримання не сплатив за значену у вимозі суму недоїм ки разом із застосованою до н ього фінансовою санкцією, вк люченої до вимоги, або не узго див вимогу з відповідним орг аном Пенсійного фонду, або не оскаржив вимогу в судовому п орядку, а також у разі якщо стр ахувальник узгодив вимогу, а ле не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти ро бочих днів після отримання у згодженої вимоги, відповідни й орган Пенсійного фонду зве ртається в установленому зак оном порядку і подає вимогу п ро сплату недоїмки до відпов ідного підрозділу державної виконавчої служби. У зазначе них випадках орган Пенсійног о фонду також має право зверн утися до суду чи господарськ ого суду з позовом про стягне ння недоїмки. У разі зверненн я органу Пенсійного фонду з п озовом про стягнення недоїмк и до господарського суду пер едбачені законодавством зах оди досудового врегулювання спорів не застосовуються.
В матеріалах справи відсут ні докази оскарження відпові дачем вимоги територіальног о органу Пенсійного фонду пр о сплату недоїмки до виконав чої дирекції Пенсійного фонд у або в судовому порядку.
Відповідно до пункту 1 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України, компетенція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Згідно з вимогами пункту 1 ч астини першої статті 3 Кодекс у адміністративного судочин ства України справа адмініст ративної юрисдикції - це пер еданий на вирішення адмініст ративного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одніє ю зі сторін є орган виконавчо ї влади, орган місцевого само врядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб 'єкт, який здійснює владні упр авлінські функції на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.
Визначення управлінь Пенс ійного фонду України в район ах, містах, районах у містах як органів державної влади, що з дійснюють владні управлінсь кі функції, випливає з Положе ння про управління Пенсійног о Фонду України в районах, міс тах і районах у містах, затвер дженого постановою Правлінн я Пенсійного фонду України в ід 30 квітня 2002 року №8-2, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 21 травня 2002 року за № 442/6730.
Відповідно до покладених н а нього завдань управління к онтролює надходження страхо вих внесків та інших платежі в до фонду від підприємств, ус танов, організацій та громад ян, збирає у встановленому по рядку відповідну звітність, проводить планові та позапла нові перевірки фінансово-бух галтерських документів, звіт ів та інших документів щодо п равильності обчислення та сп лати страхових внесків, ціль ового використання коштів фо нду в організаціях, що здійсн юють виплату і доставку пенс ій.
Територіальним органам Пе нсійного фонду України, згід но з положеннями статті 106 Зак ону України “Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування”, надано право п риймати рішення про сплату н едоїмки по страховим внескам .
Таким чином, спір за участю відповідного управління Пен сійного фонду України та суб ' єкта господарювання про ст ягнення заборгованості за пл атежами до Пенсійного фонду України має вирішуватися в п орядку адміністративного су дочинства.
Згідно зі статтею 67 Констит уції України кожен зобов' яз аний сплачувати податки і зб ори в порядку і розмірах, вста новлених законом.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Таким чином, з урахуванням т ого, що сума заборгованості (н едоїмки) Товариства з обмеже ною відповідальністю “Видав ничий центр Пролог” по сплат і страхових внесків на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування у розмірі 8 088,96 грн. відповідачем у встан овлені законодавством строк и не сплачено; наявність у ньо го вказаної заборгованості п ідтверджується витягом з кар тки особового рахунку платни ка страхових внесків, доказі в погашення відповідачем заз наченої заборгованості стан ом на день розгляду цього спо ру не надано, суд вважає позов ні вимоги Управління Пенсійн ого фонду України в Подільсь кому районі міста Києва обґр унтованими та такими, що підл ягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Управління Пен сійного фонду України в Голо сіївському районі міста Києв а задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю “В идавничий центр Пролог” (03039, м. Київ, вул. Фрометівська, 18, іден тифікаційний код 32244215) на корис ть Управління Пенсійного фон ду України в Голосіївському районі міста Києва (03150, м. Київ, в ул. Горького, 70, р/р 256093122601 в ГУ Ощад банку по м. Києву та Київській області, МФО 322669, ідентифікаці йний код 22869454) заборгованість у розмірі 8 088,96 грн. (вісім тисяч в ісімдесят вісім гривень дев' яносто шість копійок).
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складання в повному о бсязі за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України, шляхом подання чере з суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2010 |
Оприлюднено | 02.09.2010 |
Номер документу | 9886556 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні