Постанова
від 31.05.2010 по справі 2а-2956/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

31 травня 2010 року 10:10 № 2а-2956/10/2670

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Арсірія Р.О. п ри секретарі судового засіда ння Поліщук О.А. розглянувши у відкритому судовому засід анні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інс пекції у Дарницькому районі міста Києва

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Електрорезе рв"

про стягнення податкової забо ргованості в сумі 1 853,18грн.

Позивач звернувся до су ду з позовом до відповідача п ро стягнення податкової забо ргованості з податку на дода ну вартість в розмірі 1853,18грн.

Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що відповідачем не бу ло сплачено визначену під ча с перевірки суму податкового зобов' язання з податку на д одану вартість, яка набула ст атусу податкового боргу.

Позивач просив суд стягнут и з відповідача податкову за боргованість в розмірі 1853,18грн ., в тому числі податок на дода ну вартість в сумі 1853,18грн. на р/р № 31116029700003 до УДК у Дарницькому ра йоні м. Києва, код 26077885 у банку ГУ УДК у м. Києві, МФО 820019, код плате жу 14010100.

Представник відповідача д о суду не прибув, відзиву на по зов не надав.

Зогляду на це, суд розглянув справу за наявними в ній мате ріалами, відповідно до вимог ст.128 Кодексу адміністративно го судочинства України.

За результатами розгляду д окументів і матеріалів подан их сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адм іністративний суд м. Києва, встановив:

Позивачем була проведена перевірка та прийнято податк ові повідомлення-рішення від 20.10.2008 № 0024851502 на суму 325,83 грн. та № 0024861502 на суму 222,71 грн., Деклара ції № 53320 від 17.07.2007 на суму 5 987 грн.

Як зазначено в позовній зая ві, у відповідача в картці осо бового рахунку відповідача з начилася переплата в сумі 3 673,1 6 грн., залишок несплаченої пен і складає 0,80 грн., самостійне по гашення частини заборговано сті - 1 010 грн.

На підтвердження зазначен і обставини позивач надав ко пію податковій декларації за червень 2007 року, довідку про за боргованість позивача в сумі 1 853,18 грн., копії податкових пов ідомлень-рішень від 20.10.2008 № 0024861502/0/ 40827 та № 0024861502/0/40826 на суми 222,71 грн. та 325,8 3 грн., податкових вимог - перш ої та другої на суму 1 304,64 грн.

Відповідно до п.11 ст.10 Закону України "Про державну податк ову службу" державні податко ві інспекції виконують, зокр ема, такі функції: подають до с удів позови до підприємств, у станов, організацій та грома дян про стягнення заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами за ра хунок їх майна.

Порядок звернення стягнен ня на майно платника податкі в в рахунок погашення податк ового боргу визначено Законо м України "Про порядок погаше ння платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами".

Згідно з п.3.1.1 ст.3 Закону Украї ни "Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами" активи п латника податків можуть бути примусово стягнені в рахуно к погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду. В інших випадках платник и податків самостійно визнач ають черговість та форми зад оволення претензій кредитор ів за рахунок активів, вільни х від заставних зобов'язань з абезпечення боргу. У разі, якщ о такого платника податків в изнано банкрутом, черговість задоволення претензій креди торів визначається законода вством про банкрутство.

Як вбачається зі змісту поз овної заяви позивач просить суд стягнути з відповідача с уму податкового боргу в розм ірі 1853,18 грн.

У той же час, як зазначено ви ще, чинним законодавством пе редбачено спеціальну процед уру стягнення з платника под атків податкового боргу, а са ме шляхом звернення стягненн я на його активи.

У зв' язку з цим згідно зі с т. 8 цього Закону з метою захис ту інтересів бюджетних спожи вачів активи платника податк ів, що має податковий борг, пер едаються у податкову заставу .

Право податкової застави в иникає згідно із законом та н е потребує письмового оформл ення.

Податковий орган зобов'яза ний безоплатно зареєструват и податкову заставу у відпов ідному державному реєстрі за став за умови строку дії тако ї податкової застави більш я к десять календарних днів.

Відповідно до ст.9 зазначено го Закону адміністративний а решт активів платника податк ів (далі - арешт активів) є викл ючним способом забезпечення можливості погашення його п одаткового боргу.

Відповідно до п.п. 10.1.1 п.10.1 ст.10 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" у разі коли інші, передбаче ні цим Законом, заходи з погаш ення податкового боргу не да ли позитивного результату, п одатковий орган здійснює за платника податків та на кори сть держави заходи щодо залу чення додаткових джерел пога шення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власност і, а за їх недостатності - шлях ом продажу інших активів так ого платника податків.

Згідно з зазначеною вище но рмою стягнення коштів та про даж інших активів платника п одатків провадяться не раніш е тридцятого календарного дн я з моменту надіслання йому д ругої податкової вимоги.

З огляду на те, що перша та др уга податкові вимоги виставл ені на суму 1 303,84 грн., а не на 1 853,18 г рн., суд вважає, що узгодженою та підтвердженою є саме сума податкового боргу в розмірі 1 303,84 грн.

Позивачем з огляду на припи си п.1.7 ст.1 Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" не вказано на які саме активи відповідача має бути звернуто стягнення, крі м того, викладено позовну вим огу без дотримання правил, ви кладених у п.11 ст.10 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу" та п.3.1.1 ст.3 Закону України "Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами”.

Позивачем не надано доказі в проведення заходів з розшу ку таких активів та його резу льтатів.

Таким чином судом встановл ено, що позивач не виконав вим ог вищезазначених статей, сп рямованих на погашення подат кового боргу відповідача.

Разом з тим, матеріалами спр ави підтверджено наявність у відповідача непогашеного по даткового боргу.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Суд вважає, що невірно обран ий позивачем спосіб реалізац ії наданої йому компетенції, однак, не може позбавляти пла тника податків (борів) своєча сно вносити їх до відповідно го бюджету.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинс тва України в адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб' єкта владних повноваж ень обов' язок щодо доказува ння правомірності свого ріше ння, дії чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову.

Позивач по справі, як суб' є кт владних повноважень, част ково виконав покладений на н ього обов' язку щодо доказув ання, а саме обґрунтував наяв ність у відповідача непогаше ного податкового боргу.

Зважаючи на вищевикладене та керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, Окружний адміністративний суд міста К иєва, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної подат кової інспекції у Дарницьком у районі міста Києва задовол ьнити частково.

Звернути стягнення на акти ви Товариства з обмеженою ві дповідальністю “Електрорез ерв” (ЄДРПО 32344421), з метою погаше ння податкового боргу з пода тку на додану вартість в сумі 1 303,84 грн.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, встановлено го Кодексом адміністративно го судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщ о було подано заяву про апеля ційне оскарження, але апеляц ійна скарга не була подана у в становлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом п одання через суд першої інст анції заяви про апеляційне о скарження з наступним поданн ям протягом двадцяти днів ап еляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.05.2010
Оприлюднено02.09.2010
Номер документу9886574
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2956/10/2670

Ухвала від 29.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 29.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Постанова від 31.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні