Рішення
від 03.08.2021 по справі 200/5541/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 серпня 2021 р. Справа№200/5541/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голубової Л.Б., за участі секретаря судового засідання Грисюк І.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Телк Транслогістік Київ

до Головного управління ДПС у Донецькій області

Державної казначейської служби України

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення суми ПДВ

за участю:

представника позивача: Гуменника І.П., за орд. КВ № 423514 від 14.06.2021 р.,

представника відповідача 1: Голуба М.І., згідно витягу з ЄДР,

представника відповідача 2: не з`явився,

Товариство з обмеженою відповідальністю Телк Транслогістік Київ звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі - відповідач-1), Державної казначейської служби України (далі - відповідач-2) про:

- визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.04.2021 року № 0041760714 на суму 980886,00 гривень;

- визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.04.2021 року № 0041780714 на суму 1186273,00 гривень;

- зобов`язання відновити значення реєстраційної суми відповідно до поданої звітної декларації з податку на додану вартість від 18.01.2021 року за грудень 2020 року (№ 9369097822) від`ємне значення податку на додану вартість у сумі 1186273,00 гривень в рядку 21 у системі електронного адміністрування податку на додану вартість;

- зобов`язання внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про узгодження суми 980886,00 гривень щодо ТОВ Телк Транслогістік Київ , а також платіжні реквізити ТОВ Телк Транслогістік Київ ;

- стягнення з Державного казначейства України суми ПДВ яка підлягає бюджетному відшкодуванню в розмірі 980886,00 гривень.

Заявлені вимоги позивач обґрунтовував безпідставністю висновків фіскального органу, викладених в акті документальної позапланової невиїзної перевірки дотримання податкового законодавства при декларуванні за грудень 2020 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету № 2077/05-99-07-14 від 05.03.2021 року про порушення позивачем пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14, п. 44.1, п. 44.2 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування по рядку 20.2.1 декларації з ПДВ за грудень 2020 року на суму 980886,00 гривень, завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 1186273,00 гривень по рядку 21 декларації з ПДВ за грудень 2020 року.

Сутність порушень, встановлених актом перевірки полягає у тому, що позивачем вчинено певні порушення при веденні господарської діяльності за договорами з контрагентами-постачальниками товарів, послуг, які відповідач 1 вважає нереальними.

З зазначених підстав позивач вважає висновки акту документальної позапланової невиїзної перевірки від 05.03.2021 року № 2077/05-07-14 неправомірними, а винесені на його підставі податкові повідомлення-рішення від 08.04.2021 року № 0041760714, № 0041780714 просить визнати протиправними та скасувати.

Крім того, просить зобов`язати відповідача відновити значення реєстраційної суми відповідно до поданої звітної декларації з податку на додану вартість від 18.01.2021 року за грудень 2020 року (№ 9369097822) від`ємне значення податку на додану вартість у сумі 1186273,00 гривень в рядку 21 у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про узгодження суми 980886,00 гривень щодо ТОВ Телк Транслогістік Київ , а також платіжні реквізити ТОВ Телк Транслогістік Київ .

Також просить стягнути з Державного казначейства України суму ПДВ яка підлягає бюджетному відшкодуванню в розмірі 980886,00 гривень.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 12 травня 2021 року позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 28 травня 2021 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 15 червня 2021 року.

15 червня 2021 року підготовче засідання відкладене на 06 липня 2021 року.

06 липня 2021 року в судовому засіданні протокольною ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та відкладено підготовче засідання на 03 серпня 2021 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 15 липня 2021 року замінено первинного відповідача-1 Головне управління ДПС у Донецькій області на його правонаступника Головне управління ДПС у Донецькій області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України.

03 серпня 2021 року в судовому засіданні протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження та розпочато розгляд справи по суті.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представником відповідача-1 18.06.2021 року надано письмовий відзив (том 2, а.с. 192-201). В обґрунтування незгоди з позовними вимогами зазначає, що відповідачем було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку позивача з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за грудень 2020 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.

На підставі акту перевірки № 2077/05-99-07-14 від 05.03.2021 року відповідачем було прийнято податкові повідомлення-рішення від 08.04.2021 року № 0041760714 та № 0041780714.

Зазначає, що позивачем не надано до перевірки деякі первинні документи по взаємовідносинам з його контрагентами, зокрема, щодо проведених розрахунків за отримані товари, подальше транспортування, оприбуткування товарів на складі та подальше їх використання у господарській діяльності позивача. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПК України.

Відповідно до пп. 198.6. ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 ПК України.

Перевіркою достовірності і правильності визначення та врахування при розрахунку показника рядка 19 Декларації суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації за грудень 2020 року встановлено завищення по рядку 17 Декларації з ПДВ за грудень 2020 року на 3 164 215 грн., що призвело до завищення на суму 2 167 139 грн. показника рядка 19 Декларації за грудень 2020 року.

Оскільки було завищено на 1 083 402 грн. показник у рядку 10.1 (колонка Б) Декларації за грудень 2020 року внаслідок врахування всупереч п.п. а п. 198.1 ст. 198, абзаців першого - третього п. 198.2, абзаців першого - другого п. 198.3 і абзацу третього п. 198.6 ст. 198 та абзаців другого - третього п. 201.10 ст. 201 ПК України при його визначенні нереальних операцій з придбання у ТОВ ФІНБЕР (код ЄДРПОУ 43700614, ДПІ 1303).

В грудні 2020 року отримано від ТОВ ФІНБЕР дизельне паливо (2710194300) картки на отримання пального 10, 20 л на кількість палива 181760 літрів на суму 4 000 174,08 грн., в т.ч. ПДВ 666 695,68 грн.

До перевірки не надано жодних документів, які б підтверджували взаємовідносини ТОВ ТЕЛК ТРАНСЛОГІСТІК КИЇВ з контрагентом - постачальником ТОВ ФІНБЕР (код ЄДРПОУ 43700614), а також не надано документи, щодо проведених розрахунків за отримані ТМЦ, подальшого транспортування, оприбуткування ТМЦ на складі та подальшого використання ТМЦ у подальшій господарській діяльності підприємства.

ТОВ СОТВІС (код ЄДРПОУ 43700918, ДПІ 1305).

До складу податкового кредиту в грудні 2020 року віднесено суми ПДВ по отриманому від ТОВ СОТВІС дизельному паливу Євро (2710194300) картки на отримання пального 10, 20 л на кількість палива 68160 літрів на суму 1 500 065,28 грн., в т.ч. ПДВ 250 010,88 грн.

До перевірки не надано документи, які б підтверджували взаємовідносини ТОВ ТЕЛК ТРАНСЛОГІСТІК КИЇВ з контрагентом - постачальником ТОВ СОТВІС (код ЄДРПОУ 43700918), документи щодо проведених розрахунків за отримані ТМЦ, оприбуткування ТМЦ на складі та подальшого використання ТМЦ у господарській діяльності підприємства, а саме: договір (угода) купівлі-продажу карток на отримання дизельного палива, відомості по рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками , відомості по рахунку 203 Паливо , довіреність на отримання карток, відомості по рах. 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями , інші документи, що свідчать про придбання та подальше використання карток на отримання дизельного палива.

Оскільки було завищено на 1 250 412 грн. показник у рядку 16.1 (колонка Б) Декларації за грудень 2020 року.

Цьому передувало врахування на 1 250 412 грн. всупереч п.п. а п. 198.1 ст. 198, абзаців першого - третього п. 198.2, абзаців першого - другого п. 198.3 і абзацу третього п. 198.6 ст. 198 та абзаців другого - третього п. 201.10 ст. 201 ПК України у показниках рядків 10.1 і 17 (колонка Б) податкової декларації з ПДВ листопад 2020 року нереальних операцій з придбання у СГД, в тому числі не підтверджених документально, а саме:

До податкового кредиту по рядку 10.1 та по рядку 17 Декларації з ПДВ за вересень 2020 року включені взаємовідносини з постачальниками:

До податкового кредиту по рядку 10.1 Декларації з ПДВ за листопад 2020 року включені взаємовідносини з постачальниками:

1) ТОВ АЛАН КОРПОРЕЙТ (код ЄДРПОУ 42237023, ДПІ 1306);

2) ТОВ ОНК-ГРУП (код ЄДРПОУ 37872468, ДПІ 1553);

3) ТОВ ЕКСПОРТ ЮЕЙ (код ЄДРПОУ 38267112, ДПІ 2103);

4) ТОВ СЕЙЛ-ЛІМІТЕД (код ЄДРПОУ 42969642) (попередня назва ТОВ БІ-СЕЛЕКТ );

5) ТОВ Костянтинівський метизний завод (код ЄДРПОУ 33380502, ДПІ 0536).

Зазначає, що відсутність реального вчинення господарських операцій та як наслідок, юридична дефектність відповідних первинних документів за змістом пункту 44.1 ПК України не дозволяє формувати дані податкового обліку незалежно від спрямованості умислу платників податків - учасників відповідних операцій.

Також це обґрунтовується тим, що в п.п. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 ПК України поставка товарів визначена як будь-яка передача права на розпорядження товарами в якості власника, в т. ч. продаж, обмін чи дарунок такого товару, а також поставка товарів по рішенню суду. Для виконання положень ст. 662 ЦК України продавець зобов`язаний передати покупцеві товар, обґрунтований договором купівлі-продажу. Продавець одночасно з товаром повинен передати покупцеві належне та документи (технічний паспорт, сертифікат якості та тощо.), що стосується товару та належить передачі разом з товаром відповідно до договору чи актами громадянського законодавства.

При цьому, відповідач-1 посилається на ухвалу Святошинського районного суду м. Києва від 06 серпня 2019 року без зазначення номера справи.

З зазначених підстав просить відмовити в позові в повному обсязі.

Представник відповідача-2 в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, причини неявки суду не повідомив. Відзив на позовну заяву не надав.

Частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Крім того, ч. 4 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Телк Транслогістік Київ , код ЄДРПОУ 41344427 значиться як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Попередня назва підприємства - ТОВ Омега-Строй+11 .

Основним видом діяльності позивача за КВЕД є 5229 - інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

Позивач перебуває на податковому обліку Головного управління ДПС у Донецькій області та є платником податку на додану вартість, про що зазначено в акті перевірки від 05.03.2021 року.

Товариством з обмеженою відповідальністю Телк Транслогістік Київ подано декларацію з податку на додану вартість за грудень 2020 року із додатками від 18.01.2021року №9369097822 із сумою від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, яке визначено з урахуванням від`ємного значення з ПДВ, задекларованого у попередніх звітних періодах (вересень, листопад 2020 року), що становить 1 020 000,00 грн. та, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного періоду в сумі 1 186 273,00 грн. (том 1, а.с. 38-45).

Фахівцями Головного управління ДПС у Донецькій області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за грудень 2020 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, про що складено акт № 2077/05-99-07-14 від 05.03.2021 року (том 1, а.с. 17-37).

Згідно висновків акту перевірки встановлено порушення позивачем пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14, п. 44.1, п. 44.2 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування по рядку 20.2.1 декларації з ПДВ за грудень 2020 року на суму 980886,00 гривень, завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 1186273,00 гривень по рядку 21 декларації з ПДВ за грудень 2020 року.

За результатами вказаного акту перевірки Головним управленням ДПС у Донецькій області були прийняті податкові повідомлення-рішення від 08.04.2021 року:

- форми В1 № 0041760714 на суму завищення бюджетного відшкодування в розмірі 980886,00 гривень та на суму штрафних санкцій в розмірі 245221,50 гривень;

- форми В4 № 0041780714 щодо завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 1186273,00 гривень (том 1, а.с. 13-16).

Сутність порушень, встановлених актом перевірки полягає у тому, що позивачем вчинено певні порушення при веденні господарської діяльності за договорами з контрагентами-постачальниками товарів, пального, надання послуг, які відповідач-1 вважає нереальними.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України, статті 94 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.

Згідно з п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Відповідно до п. 198.2 ст. 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

За приписами п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:

- придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

- ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 200.1 та 200.4 ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.1 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно пунктів б , в пункту 200.4 статті 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.7 статті 200 ПК України передбачено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Відповідно до пункту 200.14 статті 200 ПК України, якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:

- у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;

- у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

Актом позапланової перевірки встановлено порушення, які відбулись за взаємовідносинами позивача з його контрагентами.

Зокрема, актом позапланової перевірки відповідачем встановлено порушення позивачем пп. 14.1.18, пп. 14.1.181 п. 14 ст. 14, п.44.1. ст. 44, пп. 198.1., 198.2., 198.3. ст. 198, п. 200.1, п. 200.4. ст. 200 ПК України по взаємовідносинам з наступними контрагентами - постачальниками товарів та послуг:

ТОВ СОТВІС , ЄДРПОУ 43700918;

ТОВ АЛАН КОРПОРЕЙТ , ЄДРПОУ 42237023;

ТОВ ОНК-ГРУП , ЄДРПОУ 37872468;

ТОВ ЕКСПОРТ ЮЕЙ , ЄДРПОУ 38267112;

ТОВ СЕЙЛ-ЛІМІТЕД , ЄДРПОУ 42969642;

ТОВ ФІНБЕР , ЄДРПОУ 43700614;

ТОВ Костянтинівський метизний завод , ЄДРПОУ 33380502 щодо безпідставного формування податкового кредиту з податку на додану вартість в сумі 2 167159,00 грн. за:

Вересень 2020 року на суму ПДВ - 20,00 грн.;

Жовтень 2020 року на суму ПДВ 1 250 412,00 грн.;

Грудень 2020 року на суму ПДВ 916 727, 00 грн.

Відповідач дійшов висновку, що позивач мав взаємовідносини з ризиковими контрагентами, відображення яких у бухгалтерському і податковому обліку вплинуло на визначення в декларації за грудень 2020 року від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до бюджетного відшкодування.

Дослідивши, надані до матеріалів справи документи, суд встановив наступне.

Між позивачем як покупцем та ТОВ АЛЬФА ГРУП КИЇВ як постачальником було укладено договір поставки №29/09-20 від 29.09.2020 року (том 1, а.с. 46-47).

Згідно з п. 1.1 цього договору постачальник зобов`язується передати у власність, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити товар згідно специфікації до договору.

Відповідно до умов специфікації №1 від 29.09.2020 року до договору поставки №29/09-20 від 29.09.2020 року постачальник зобов`язаний передати, а покупець прийняти товар, а саме: вагон-напіввагони б/в моделі 12-119, 12-753, 12-141 загальною кількістю 11, загальна вартість яких складає 6 160 000,04 грн., у тому числі ПДВ - 1 026 666,67 грн.

Факт передачі підтверджується актом приймання-передачі товару від 29.09.2020 року до договору поставки №29/09-20 від 29.09.2020 року (том 1, а.с. 48).

Постачальником ТОВ АЛЬФА ГРУП КИЇВ складено та зареєстровано в ЄРПН податкову накладну №6 від 29.09.2020 року на суму 6160000,00 грн., у тому числі ПДВ - 1026666,00 грн. (том 3, а.с. 27).

Оплата отриманого товару позивачем підтверджується наступними документами.

Платіжне доручення № 284 від 28.10.2020р. на суму 499 930,00 грн., в т.ч. ПДВ 83321,67 грн.;

Платіжне доручення № 285 від 28.10.2020р. на суму 499 930,00.грн., в т.ч. ПДВ 83321,87 грн.;

Платіжне доручення № 286 від 28.10.2020р. на суму 253 270,99 грн., в т.ч. ПДВ 42211,83 грн.;

Платіжне доручення № 287 від 28.10.2020р. на суму 253 270,99 грн., в т.ч. ПДВ 42211,83 грн.;

Платіжне доручення № 288 від 28.10.2020р. на суму на 499 930,00 грн., в т.ч. ПДВ 83321,67 грн.;

Платіжне доручення № 291 від 28.10.2020р. на суму на 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 292 від 28.10.2020 р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 293 від 28.10.2020р. на суму 303 521,99 грн., в т.ч. ПДВ 50587,00 грн.;

Платіжне доручення № 294 від 28.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 295 від 28.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 296 від 28.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 421997,32 грн.;

Платіжне доручення № 297 від 28.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 298 від 29.10.2020р. на суму 100 832,21 грн., в т.ч. ПДВ 16805,37 грн.;

Платіжне доручення № 299 від 29.10.2020р. на суму 373 335,30 грн., в т.ч. ПДВ 62222,55 грн.;

Платіжне доручення № 300 від 29.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 301 від 29.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн. (том 1, а.с. 37-39, том 3, а.с. 10-25).

Крім того, між ТОВ ОМЕГА-СТРОЙ+11 (попередня назва позивача) як орендарем та ТОВ Костянтинівський метизний завод як орендодавцем укладено договір оренди №АП-010 від 26.08.2020 року (том 1, а.с. 52-53).

Згідно умов цього договору оренди орендодавець передає, а орендар приймає в оренду офісне приміщення в виробничій будівлі АБК на другому поверсі загальною площею 4 кв.м., розташоване в будинку 34 по вулиці Торецькій в селі Іванопілля, Костянтинівського району Донецької області.

Договір вступає в силу з 01 вересня 2020 року і діє до 31 грудня 2020 року.

Факт передачі офісного приміщення в оренду підтверджується актом прийму-передачі від 26.08.2020 року (том 1, а.с. 54).

Відповідно до п. 3.5 вказаного договору оренди по закінченню кожного місяця користування орендованим майном орендодавець надає орендарю акти виконаних робіт, як підписуються сторонами. Зокрема, сторонами складено та підписано такі акти:

№ КМЗ-248 від 30.09.2020 р. - за вересень 2020 р. на суму 120,00 грн, ПДВ 20,00 грн.;

№ КМЗ-266 від 30.10.2020 р. - за жовтень 2020 р. на суму 120,00 грн, ПДВ 20,00 грн.;

№КМЗ-295 від 30.11.2020 р. - за листопад 2020 р. на суму 120,00 грн, ПДВ 20,00 грн.;

№КМЗ-328 від 31.12.2020 р. - за грудень 2020 р. на суму 120,00 грн, ПДВ 20,00 грн. (том 1, а.с. 59-62).

В свою чергу ТОВ Костянтинівський метизний завод склало та зареєструвало в ЄРПН наступні податкові накладні:

№ 203 від 30.09.2020р., квитанція про реєстрацію податкової накладної від 19.10.2020р. за № 9266300832; розрахунок коригування №1, дата складання 01.12.2020р.

№ 239 від 30.10.2020р., квитанція про реєстрацію податкової накладної від 17.11.2020р. за № 9301338475;

№ 275 від 30.11.2020 р., квитанція про реєстрацію податкової накладної від 24.12.2020р. за № 9334408008;

№ 223 від 31.12.2020 р., квитанція про реєстрацію податкової накладної від 14.01.2020р. за № 9364000066, розрахунок коригування №1, дата складання 01.12.2020р.,

квитанція про реєстрацію розрахунку коригування від 12.01.2021 за №9351036270 (том 1, а.с. 55-58, 63-66, 69-70).

Оплата здійснена відповідно до платіжних доручень №1 від 04.01.2021р. на суму 360,00 грн. та №33253 від 20.01.2021р. на суму 120,00 грн. (том 1, а.с. 67-68).

Також між позивачем як покупцем та ТОВ АЛАН КОРПОРЕЙТ як постачальником було укладено договір поставки №20201102-01 від 02.11.2020р. (том 1, а.с. 71-75).

Відповідно до умов договору постачальник зобов`язаний передати у власність покупця товар, що визначається у відповідній специфікації до договору, а покупець зобов`язаний прийняти товар та оплатити його вартість.

Відповідно до специфікації №1 до договору поставки №20201102-01 від 02.11.2020р. сторони домовились про поставку наступного товару: паливо дизельне Євро Сорт Є клас К5 (ДТ-Л-К5) картки на отримання пального 10,20 л. в кількості 23 810л, загальна вартість товару складає 500 010,00 грн., в т.ч. ПДВ - 83 335,00 грн.(том 1, а.с. 76).

Факт передачі пального підтверджений видатковою накладною від 02.11.2020р. №316 та актом прийоми-передачі карток на отримання пального до ВН №316 від 02.11.2020р., в якому зазначено, що продавець передає у користування покупцю картки на отримання пального в кількості 1 150 штук по 20 л., 81 штук по 10 л (том 1, а.с. 79-80).

Умовами п. 4 специфікації №1 до договору поставки №20201102-01 від 02.11.2020р. строк поставки - з 02.11.2020р. до 31.12.2021р.

ТОВ АЛАН КОРПОРЕЙТ складено та зареєстровано в ЄРПН податкову накладну №34 від 02.11.2020 р., квитанція від 27.11.2020р. реєстраційний номер документу - 9310186823 (том 1, а.с. 77-78).

Відповідно до п.7 специфікації №1 до договору поставки №20201102-01 від 02.11.2020 р. оплата здійснюється протягом 180 днів з моменту поставки товару. На дату проведення перевірки строк оплати не збіг.

Крім того, між позивачем як покупцем та ТОВ ОНК-ГРУП як постачальником укладено договір поставки від 01.11.2020р. № 01/11-2020 (том 1, а.с. 81-84).

Згідно умов цього договору постачальник зобов`язаний передати у власність покупця на умовах оптової торгівлі через пункти реалізації ПММ (окрім міст Львів та Мелітополь), а покупець зобов`язаний прийняти у власність ПММ та оплатити їх вартість.

Передача ПММ здійснюється шляхом заправки транспортних засобів покупця через пункти реалізації ПММ (крім міст Львів та Мелітополь) без обмежень термінів після оплати ПММ на підставі електронних талонів чи паливних карт. Пункти реалізації ПММ виконують роль складу передплаченого покупцем.

Факт передачі товару підтверджений підписаними сторонами видатковими накладними:

№ 444 від 16.11.2020р. на суму 501 044,40 грн., в т.ч. ПДВ 83 507,40 грн.;

№ 445 від 26.11.2020р. на суму 500 988,00 грн., в т.ч. ПДВ 83 498,00 грн. (том 1, а.с. 89-90).

Актом прийому передачі талонів до ВН № 444 від 16.11.2020 року продавець передав у користування покупцю картки на отримання пального в кількості 1 350 штук по 20 л., 29 штук по 10 л (том 1, а.с. 91).

ТОВ ОНК-ГРУП складено та зареєстровано в ЄРПН податкову накладну №8 від 16.11.2020 р. на суму 501 044,40 грн., в т. ч. ПДВ - 83507,40 грн., витяг з ЄРПН №105267 від 15.10.2020р. та № 91 від 26.11.2020 р. на суму 500 988,00 грн., в т.ч. ПДВ - 83 498,00 грн., витяг з ЄРПН №105264 26.04.2020р. (том 1, а.с. 85-88).

Оплата здійснюється в строк 180 днів з моменту поставки товару. На дату проведення перевірки строк оплати не збіг.

Також судом встановлено, що між позивачем як покупцем та ТОВ ЕКСПОРТ ЮЕЙ як постачальником укладено договір від 01.11.2020р. № 011112020-47 (том 1, а.с. 93-96).

Згідно умов вказаного договору постачальник зобов`язаний організувати та забезпечити передачу у власність покупця товар (нафтопродукти та газ) партіями, а покупець зобов`язаний прийняти та оплатити товар.

Розділом 3 договору від 01.11.2020р. № 011112020-47 передбачений порядок замовлення, оплати та отримання товару.

Факт передачі товару підтверджений наступними видатковими накладними:

№ 3329 від 30.11.2020р. на суму 37 781,60 грн., в т.ч. ПДВ 6 296,93 грн., №3325 від 30.11.2020р. на суму 48 478,80 грн., в т.ч. ПДВ 8 079,80 грн., №3324 від 28.11.2020р. на суму 47 682,20 грн., в т.ч. ПДВ 7 947,03 грн., №3328 від 27.11.2020р. на суму 47 796,00 грн., в т.ч. ПДВ 7 966,00 грн., №3323 від 27.11.2020р. на суму 44 060,60 грн,. в т.ч. ПДВ 7 340,10 грн., №3322 від 26.11.2020р. на суму 45 292,40 грн., в т.ч. ПДВ 7 548,73 грн., №3321 від 25.11.2020р. на суму 46 089,00 грн., в т.ч. ПДВ 7 681,00 грн., №3320 від 24.11.2020р. на суму 47 568,40 грн., в т.ч. ПДВ 7 928,07 грн., №3327 від 23.11.2020р. на суму 46 316,60 грн., в т.ч. ПДВ 7 719,43 грн., №3319 від 23.11.2020р. на суму 49 275,40 грн., в т.ч. ПДВ 8 212,57 грн., №3318 від 21.11.2020р. на суму 48 251,20 грн., в т.ч. ПДВ 8 041,87 грн., №3326 від 20.11.2020р. на суму 49 616,80 грн., в т.ч. ПДВ 8 269,47 грн., №3317 від 20.11.2020р. на суму 47 454,60 грн., в т.ч. ПДВ 7 909,10 грн., №3316 від 19.11.2020р. на суму 49 958,20 грн., в т.ч. ПДВ 8 326,37 грн., №3315 від 19.11.2020р. на суму 49 047,80 грн., в т.ч. ПДВ 8 174,63 грн., №3314 від 17.11.2020р. на суму 48 023,60 грн., в т.ч. ПДВ 8 003,93 грн., №3313 від 16.11.2020р. на суму 47 340,80 грн., в т.ч. ПДВ 7 890,13 грн. (том 1, а.с. 131-147).

ТОВ ЕКСПОРТ ЮЕЙ складено та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні: № 3314 від 16.11.2020р. на суму 47 340,80 грн., в т.ч. ПДВ 7 890,13 грн.; № 3315 від 17.11.2020 р. на суму 48 0232,60 грн., в т.ч. ПДВ 8003,93 грн.; №3316 від 18.11.2020р. на суму 49 047,80 грн., в т.ч. ПДВ 8 174,63 грн.; № 3317 від 19.11.2020р. на суму 49 958,20 грн., в т.ч. ПДВ 8 326,37 грн.; № 3317 від 19.11.2020р. суму 49 958,20 грн., в т.ч. ПДВ 8 326,37 грн., №3318 від 20.11.2020р. суму 47 454,60 грн., в т.ч. ПДВ 7 909,10 грн.; № 3319 від 21.11.2020р. суму 48 251,20 грн., в т.ч. ПДВ 8 041,87 грн., №3320 від 23.11.2020р. суму 49 275,40 грн., в т.ч. ПДВ 8 212,57 грн., №3321 від 24.11.2020р. суму 47 568,40 грн., в т.ч. ПДВ 7 928,07 грн., №3322 від 25.11.2020р. на суму 46089,00 грн., в т. ч. ПДВ 7681,50 грн., № 3323 від 26.11.2020р. на суму 45292,40 грн., в т.ч. ПДВ 7548,73 грн., № 3324 від 27.11.2020р. на суму 44040,60 грн., в т.ч. ПДВ 7340,10 грн., № 3325 від 28.11.2020р. на суму 47682,20 грн., в т.ч. 7947,03 грн., №3326 від 30.11.2020р. на суму 48478,80 грн, в т. ч. ПДВ 7947,03 грн., № 3326 від 30.11.2020р. на суму 48478,80 грн., в т.ч. 8079,80 грн., № 3327 від 20.11.2020р. на суму 49616,80 грн., в т.ч. ПДВ 8269,47 грн., №3328 від 23.11.2020р. на суму 46316,60 грн., в т.ч. ПДВ 7719,43 грн., № 3329 від 27.11.2020р. на суму 47796,00 грн., в т.ч. 7966,00 грн., №3330 від 30.11.2020р. на суму 37789,60 грн., в т.ч. ПДВ 6296,93 грн. (том 1, а.с. 97-113, том 3, а.с. 26).

Судом встановлено, що між позивачем як покупцем та ТОВ БІ-СЕЛЕКТ як продавцем ( з 02.03.2021 змінилась назва на ТОВ СЕЙЛ-ЛІМІТЕД ) укладено договір купівлі-продажу від 03.11.2020 № 52 (том 1, а.с. 148-150).

Згідно умов договору продавець зобов`язаний передати у власність покупця паливно-мастильні матеріали, асортимент, кількість та ціна яких визначена в рахунку-фактурі, яка являється невід`ємною частиною договору, а покупець зобов`язаний прийняти та оплатити паливно-мастильні матеріали та оплатити його на умовах договору.

Продавець передав у власність покупцю паливно-мастильні матеріали відповідно до наступних рахунків-фактур:

№26 від 30.11.2020 р. на суму 1 507 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 251 300,00 грн.;

№27 від 30.11.2020 р. на суму 1 430 256,00 грн., в т.ч. ПДВ 238 376,00 грн.;

№28 від 30.11.2020 р. на суму 1 119 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 186 500,00 грн.;

№29 від 30.11.2020 р. на суму 943 093,00 грн., в т.ч. ПДВ 157 182,20 грн.;

№58 від 30.11.2020 р. на суму 200 145,60 грн., в т.ч. ПДВ 33 357,60 грн.(том 1, а.с. 161-166).

Факт передачі товару підтверджений видатковими накладними: №106 від 30.11.2020 р.; №107 від 30.11.2020 р.; №108 від 30.11.2020 р.; №109 від 30.11.2020 р.; №126 від 30.11.2020 р. та актами прийому-передачі карток на отримання пального від 30.11.2020 р. до відповідних видаткових накладних (том 1, а.с. 166-175).

ТОВ БІ-СЕЛЕКТ складено та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні: №106 від 30.11.2020 р. на суму 1 430 256,00 грн., в т.ч. ПДВ 238 376,00 грн.; №107 від 30.11.2020 р. на суму 1 507 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 251 300,00 грн.; №108 від 30.11.2020 р. на суму 1 119 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 186 500,00 грн.; №109 від 30.11.2020 р. на суму 943 093,00 грн., в т.ч. ПДВ 157 182,20 грн.; №126 від 30.11.2020 р. на суму 200 145,60 грн., в т.ч. ПДВ 33 357,60 грн. (том 1, а.с. 151-160).

Крім того, між позивачем як покупцем та ТОВ ФІНБЕР як продавцем укладено договір купівлі-продажу нафтопродуктів від 30.11.2020р. № 219 (том 1, а.с. 176-177).

Згідно умов договору продавець зобов`язаний продавати і відпускати паливні картки, що надають право на одержання нафтопродуктів на АЗС емітента скретч-картки та/або АЗС партнерів, а покупець зобов`язаний оплачувати вартість відпущених нафтопродуктів.

Пунктом 5.1. вказаного договору передбачено, що асортимент, ціна, кількість та загальна вартість нафтопродуктів визначається у рахунках та видаткових накладних.

Факт передачі товару підтверджений видатковими накладними:

№ 6 від 01.12.2020р. на суму 875 038,08 грн. , в т.ч. ПДВ 145 839,68 грн.;

№ 7 від 02.12.2020р. на суму 878 119,20 грн. , в т.ч. ПДВ 146 353, 20 грн.;

№ 8 від 03.12.2020р. на суму 880 320,00 грн. , в т.ч. ПДВ 146 720,00 грн.;

№ 9 від 04.12.2020р. на суму 858 312,00 грн. , в т.ч. ПДВ 143 052,00 грн.;

№ 64 від 07.12.2020р. на суму 508 384, 80 грн., в т.ч. ПДВ 84 730,80 грн. (том 1, а.с. 188-192).

ТОВ ФІНБЕР складено та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні: № 6 від 01.12.2020 р. суму 875 038,08 грн. , в т.ч. ПДВ 145 839,68 грн., №7 від 02.12.2020 р. суму 878 119,20 грн. , в т.ч. ПДВ 146 353, 20 грн., №8 від 03.12.2020 р. на суму 880 320,00 грн., в т.ч. ПДВ 146 720,00 грн., №9 від 04.12.2020 р. на суму 858 312,00 грн. , в т.ч. ПДВ 143052,00грн., №10 від 07.12.2020 р. на суму 508 384, 80 грн., в т.ч. ПДВ 84 730,80 грн. (том 1, а.с. 178-187).

Між позивачем як покупцем та ТОВ СОТВІС як продавцем укладено договір купівлі-продажу нафтопродуктів від 14.12.2020р. №220 (том 1, а.с 193-194).

Згідно умов договору продавець зобов`язаний продавати і відпускати паливні картки, що надають право на одержання нафтопродуктів на АЗС емітента скретч-картки та/або АЗС партнерів, а покупець зобов`язаний оплачувати вартість відпущених нафтопродуктів.

Пунктом 5.1 цього договору передбачено, що асортимент, ціна, кількість та загальна вартість нафтопродуктів визначається у рахунках та видаткових накладних.

Факт передачі товару підтверджений видатковими накладними:

№569 від 16.12.2020р. на суму 748 272,00 грн., в т.ч. ПДВ 124 712,00 грн.;

№570 від 18.12.2020р. на суму 751 793,28 грн., в т.ч. ПДВ 125 298,88 грн. (том 1, а.с. 199-200).

ТОВ СОТВІС складено та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні: №225 від 16.12.2020 р. на суму 748 272,00 грн., в т.ч. ПДВ 124 712,00 грн., №226 від 18.12.2020 р. на суму 751 793,28 грн., в т.ч. ПДВ 125 298,88 грн. (том 1, а.с. 195-198).

В бухгалтерському обліку позивачем оприбутковані ТМЦ по вказаним вище господарським операціям з контрагентами проведено за період: листопад-грудень 2020 року, про що свідчать картки рахунку 631 (том 3, а.с. 2-9).

Щодо документів на перевезення товару суд зазначає наступне.

Наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14 жовтня 1997 року затверджені Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні (далі - Правила № 363).

Відповідно до розділу 1 Правил перевезення товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюється облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу, товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Згідно з приписами пунктів 11.1, 11.3, 11.4, 11.5, 11.6 Правил перевезення основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля. Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля. Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри. Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби і печаткою або штампом), передається Перевізнику.

Посилання відповідача на відсутність товарно-транспортних накладних як підтвердження нереальності господарських операцій з поставки товарів, на думку позивача, є безпідставними, оскільки вказані Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні не встановлюють правил податкового обліку платників податку, а лише встановлюють права, обов`язки та відповідальність власників автомобільного транспорту (перевізників), що узгоджується із правовим висновком Верховного Суду, викладеним, зокрема, у постановах від 21 серпня 2018 року у справі №П/811/2816/15, від 18 грудня 2018 року у справі №826/13058/15.

Стосовно клопотання позивача щодо витребування у Святошинського районного суду м. Києва копії ухвали від 06 серпня 2019 року у справі № 759/14099/19 суд зазначає наступне.

Частинами 1-2 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Проте, судом роздрукована ухвала з Єдиного державного реєстру судових рішень, на яку посилався відповідач-1 (том 2, а.с. 223-224).

В даній ухвалі судом задоволено клопотання прокурора щодо звільнення підозрюваного ОСОБА_1 від кримінальної відповідальності за ст. ст. 27 ч.5, 205 ч. 1 КК України, а кримінальне провадження закрите.

Суд зауважує, що всі спірні договори та первинні документи до них підписані директором ТОВ Телк Транслогістік Київ С.І. Протасовим, тому суд не бере до уваги вказану вище ухвалу Святошинського районного суду м. Києва від 06 серпня 2019 року у справі № 759/14099/19, як належний доказ, що містить інформацію щодо предмета доказування.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заявлених позивачем вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 08.04.2021 року № 0041760714 на суму 980886,00 гривень, від 08.04.2021 року № 0041780714 на суму 1186273,00 гривень та зобов`язання внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про узгодження суми 980886,00 гривень щодо ТОВ Телк Транслогістік Київ .

Вимоги щодо зобов`язання відповідача відновити значення реєстраційної суми відповідно до поданої звітної декларації з податку на додану вартість від 18.01.2021 року за грудень 2020 року (№ 9369097822) від`ємне значення податку на додану вартість у сумі 1186273,00 гривень в рядку 21 у системі електронного адміністрування податку на додану вартість не підлягають задоволенню, оскільки не потребують судового захисту з огляду на приписи пп. 60.1.4 п. 60.1 ст. 60 ПК України та пп.3 п. 1 розділу V Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України № 1204 від 28.12.2015 року, відповідно до яких, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, якщо рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі.

За таких обставин, дані декларації позивача з податку на додану вартість від 18.01.2021 року за грудень 2020 року залишаються незмінними.

Вимоги про стягнення з Державної казначейської служби України сум бюджетного відшкодування також не підлягають задоволенню, оскільки позивач помилково пред`явив ці вимоги до відповідача-2 саме як до юридичної особи та не просить стягнути кошти з Державного бюджету України.

Достатнім способом захисту порушеного права буде вимога позивача про зобов`язання Головного управління ДПС у Донецькій області внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про узгодження суми 980886,00 гривень щодо ТОВ Телк Транслогістік Київ , виходячи з наступного.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків передбачений статтею 200 ПК України.

Відповідно до пп. 200.7.1 п. 200.7 ст. 200 ПК України формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

На підставі п. 200.15 ст. 200 ПК України у разі коли за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов`язаний внести відповідні дані до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов`язаний внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника.

Пунктом 200.12 статті 200 ПК України, зокрема визначено, що узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та перераховується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у строки, передбачені пунктом 200.13 цієї статті, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України.

Вказані приписи статті 200 ПК України цілком узгоджуються з пунктами 6, 7, 12, Порядку ведення реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 року № 26.

Відтак, вимога позивача про зобов`язання Головного управління ДПС у Донецькій області внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про узгодження суми 980886,00 гривень щодо ТОВ Телк Транслогістік Київ також підлягає задоволенню.

З зазначених причин, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

За вимогами ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Згідно частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Відповідно до частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

З огляду на викладене, на підставі положень Податкового кодексу України, ст.ст. 2, 17, 77, 90, 139, 242-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю Телк Транслогістік Київ (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 85160, Доненька область, Костянтинівський район, с. Іванопілля, вул. Торецька, буд. 34, код ЄДРПОУ 41344427) до Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 87515, Доненька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, код ЄДРПОУ ВП 44070187), Державної казначейської служби України (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 01601, м. Київ, вул. Бастіонна, буд. 6, код ЄДРПОУ 37567646) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення суми ПДВ - задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій від 08.04.2021 року № 0041760714 на суму 980886,00 гривень, від 08.04.2021 року № 0041780714 на суму 1186273,00 гривень.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Донецькій області внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про узгодження суми 980886,00 гривень щодо ТОВ Телк Транслогістік Київ .

В решті позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ ВП 44070187) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Телк Транслогістік Київ (код ЄДРПОУ 41344427) судові витрати з судового збору у розмірі 24970 (двадцять чотири тисячі дев`ятсот сімдесят) гривень 00 копійок.

Рішення прийняте в нарадчій кімнаті та проголошено його вступну та резолютивну частини в судовому засіданні 03 серпня 2021 року в присутності представників сторін.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 10 серпня 2021 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Рішення суду може бути оскаржене до Першого апеляційного адміністративного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Л.Б. Голубова

Дата ухвалення рішення03.08.2021
Оприлюднено11.08.2021

Судовий реєстр по справі —200/5541/21

Постанова від 14.03.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 24.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Постанова від 18.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 17.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні