Ухвала
від 04.08.2021 по справі 450/4094/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 450/4094/18

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі у частині позовних вимог

04 серпня 2021 року зал судових засідань № 11

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гулика А. Г.,

за участю:

секретаря судового засідання Роздіна Ю.Н.,

представника позивача Ігнатишина В.І.,

представників відповідачів Брильовської О.Р., Голець Н.М.,

представника третіх осіб Гордєєвої О.В., Науменко І.В.,

розглянувши у підготовчому засіданні у місті Львові клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі за позовом Пустомитівської міської ради до Львівської обласної державної адміністрації, Львівської районної державної адміністрації Львівської області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, Львівська міська рада, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ЛМКП "Львівтеплоенерго" про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії

в с т а н о в и в:

до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Пустомитівської міської ради до Львівської обласної державної адміністрації, Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ЛМКП "Львівтеплоенерго", в якій позивач просить:

- визнати протиправними та скасувати розпорядження Голови Львівської обласної державної адміністрації Синютки О.М. від 14.05.2018 «Про затвердження проекту землеустрою» за №443/0/5-18; за №453/0/5-18; за №455/0/5-18 та за №456/0/5-18;

- скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Львівській області щодо державної реєстрації у Державному земельному кадастрі Земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0005, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0007, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0008, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0014, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води);

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області скасувати відомості про державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі та Поземельній книзі про державну реєстрацію земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0005 з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0007, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0008, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0014, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води);

- визнати протиправними та скасувати Розпорядження Пустомитівської районної державної адміністрації за №411 від 23.05.2018 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_2 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту» ; за №412 від 23.05.2018 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_3 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту» ; за №414 від 23.05.2018 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_1 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту» ; за №424 від 23.05.2018 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_4 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту» .

Ухвалою Пустомитівського районного суду Львівської області від 11.12.2018, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.03.2019, справу передано на розгляд до Львівського окружного адміністративного суду для розгляду справи за підсудністю.

Ухвалою від 23.10.2019 Велика Палата Верховного Суду повернула справу з підстав відсутності правових підстав для передачі справи на розгляд Великої Палати Верховного Суду, оскільки перевірка правильності розмежування предметної юрисдикції між адміністративними судами здійснюється Касаційним адміністративним судом.

Ухвалою від 23.10.2020 Верховний Суд закрив касаційне провадження у справі.

Матеріали справи надійшли до Львівського окружного адміністративного суду 11.11.2020.

Ухвалою від 16.11.2020 справу прийняв до провадження суддя Гулик А.Г.

Ухвалою від 10.02.2021 суд витребував додаткові докази у справі.

Ухвалою від 10.03.2021 суд відмовив в задоволенні заяви представника позивача про забезпечення позову.

Ухвалою від 14.06.2021 суд залучив третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, Львівську міську раду.

Ухвалою від 12.07.2021 суд допустив заміну відповідача у справі Пустомитівської районної державної адміністрації його правонаступником Львівською районною державною адміністрацією.

10.02.2021 представник відповідача Пустомитівської районної державної адміністрації (правонаступником якої є Львівська районна державна адміністрація Львівської області) подав до суду клопотання про закриття провадження у справі. Вказане клопотання обґрунтоване тим, що відповідно до інформації з Державного земельного кадастру про право власності та інші речові права на земельні ділянки Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру земельна ділянка із кадастровим номером 4623610100:04:001:0005 перебуває у приватній власності ОСОБА_1 , з кадастровим номером 4623610100:04:001:0007 перебуває у приватній власності ОСОБА_2 , з кадастровим номером 4623610100:04:001:0008 перебуває у власності ОСОБА_3 . Відповідач зазначає, що спір у справі виник у зв`язку з реалізацією права власності на землю, а тому не спором про опарення рішень відповідачів та, відповідно, не повинен розглядатися в порядку адміністративного судочинства.

Представник позивача 10.03.2021 подав до суду заперечення проти клопотання про закриття провадження у справі, яке обґрунтоване тим, що право власності на спірні земельні ділянки не підтверджене належними доказами.

Представник позивача в підготовчому засіданні проти закриття провадження у справі заперечив. Просив суд відмовити в задоволенні клопотання представника відповідача повністю.

Представники відповідачів Львівської обласної державної адміністрації та Львівської районної державної адміністрації Львівської області клопотання про закриття провадження у справі підтримали. Просили суд закрити провадження у справі.

Відповідачі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 явку представників у підготовче засідання не забезпечили, належним чином повідомлені про дату, час і місце його проведення. Клопотань про розгляд справи без їх участі до суду не надходило.

Представники третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Львівської міської ради та ЛМКП "Львівтеплоенерго" у підготовчому засіданні проти закриття провадження у справі не заперечили.

Заслухавши пояснення представників сторін та третіх осіб, дослідивши клопотання представника відповідача про закриття провадження в частині позовних вимог суд встановив таке.

Згідно із частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За визначенням пункту 7 частини першої статті 4 КАС України суб`єктом владних повноважень є орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними під час здійснення владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Натомість визначальні ознаки приватноправових відносин - юридична рівність та майнова самостійність їх учасників, наявність майнового чи немайнового, особистого інтересу суб`єкта. Спір буде мати приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням наявного приватного права (як правило, майнового) певного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть і в тому випадку, якщо до порушення приватного права призвели владні управлінські дії суб`єкта владних повноважень.

Конституційний Суд України у Рішенні від 01.04.2010 № 10-рп/2010 у справі за конституційним поданням Вищого адміністративного суду України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 143 Конституції України, пунктів а , б , в , г статті 12 Земельного кодексу України, пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України вирішив, що:

- положення пунктів а , б , в , г статті 12 ЗК Україниу частині повноважень сільських, селищних, міських рад відповідно до цього Кодексу вирішувати питання розпорядження землями територіальних громад, передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності треба розуміти так, що при вирішенні таких питань ці ради діють як суб`єкти владних повноважень;

- положення пункту 1 частини першої статті 17 КАС України стосовно поширення компетенції адміністративних судів на спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності слід розуміти так, що до публічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, належать і земельні спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб`єктом владних повноважень, пов`язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності.

Згідно зі статтею 151-2 Конституції України рішення та висновки, ухвалені Конституційним Судом України, є обов`язковими, остаточними і не можуть бути оскаржені.

При визначенні предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Відповідно до частин 1, 2 статті 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу.

Відповідно до статей 38, 39 цього Кодексу до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування. Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Згідно з частиною першою статті 65 ЗК України землями промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення визнаються земельні ділянки, надані в установленому порядку підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності.

Частина перша статті 1 Закону України від 22.05.2003 № 858-IV Про землеустрій (далі - Закон України № 858-IV) визначає поняття цільового призначення земельної ділянки як використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Одним із наслідків порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам (пункт а статті 21 ЗК України).

За змістом положень статті 122 ЗК України вирішення питань щодо передачі земельних ділянок у власність або в користування із земель державної чи комунальної власності належить до компетенції відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Згідно із частиною першою статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

За частиною першою статті 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Наведені норми кореспондуються з положеннями статті 50 Закону України № 858-IV, за якими проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Відповідно до частини другої цієї статті особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (частина третя статті 123 ЗК України).

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду (частина п`ятнадцята статті 123 ЗК України).

Суд зазначає, що розгляду адміністративними судами підлягають спори, що мають в основі публічно-правовий характер, тобто випливають із владно-розпорядчих функцій або виконавчо-розпорядчої діяльності публічних органів. Якщо в результаті прийняття рішення особа набуває речове право на земельну ділянку, то спір стосується приватноправових відносин і підлягає розгляду в порядку цивільного чи господарського судочинства залежно від суб`єктного складу сторін спору.

Суд встановив, що розпорядженням голови Львівської обласної державної адміністрації від 14.05.2018 №443/0/5-18, №453/0/5-18, №455/0/5-18, №456/0/5-18 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок площею по 0,1000 га громадянам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 для індивідуального дачного будівництва, які розташовані на території Пустомитівської міської ради Львівської області.

Державний кадастровий реєстратор Відділу у Пустомитівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області на підставі поданих проектів землеустрою сформував земельні ділянки, присвоїв кадастрові номери (4623610100:04:001:0007, 4623610100:04:001:0008, 4623610100:04:001:0005, 4623610100:04:001:0014) та зареєстрував їх.

Розпорядженням голови Пустомитівської районної державної адміністрації від 23.05.2018 №411, №412, №414, №424 земельні ділянки передано у власність зазначеним громадянам.

Позовні вимоги обґрунтовані незгодою та незаконністю передачі у приватну власність земельних ділянок. Позивач вважає, що в цьому питанні Львівська обласна державна адміністрація та Пустомитівська районна державна адміністрація вийшли за межі своїх повноважень, оскільки Земельний кодекс України не передбачає право обласної державної адміністрації затверджувати проекти землеустрою та змінювати цільове призначення ділянок, які знаходиться як за межами населеного пункту, так і тих, що належать до земель комунальної власності. Спірні земельні ділянки відносяться до земель с. Наварія Пустомитівської міської ради. Тому розпорядження цими землями здійснює саме Пустомитівська міська рада. Також відсутнє погодження ЛМКП „Львівтеплоенерго" як землекористувача на вилучення земельних ділянок. Крім того, спірні земельні ділянки розташовані на території лісу.

Суд встановив, що станом на 26.04.2018 у Державному земельному кадастрі відсутня інформація про зареєстроване прав власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 4623610100:04:001:0005, 4623610100:04:001:0007, 4623610100:04:001:0008, 4623610100:04:001:0014, що підтверджується витягами з відповідного кадастру від 26.04.2018 №НВ-4606917712018, №НВ-4606918732018, №НВ-4606918812018, №НВ-4606938782018.

Тобто, на момент звернення позивача до суду з цим спірні земельні ділянки не перебували у приватній власності.

Згідно з інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та інші речові права на земельні ділянки Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру земельна ділянка із кадастровим номером 4623610100:04:001:0005 перебуває у приватній власності ОСОБА_1 (дата державної реєстрації права 06.03.2019), з кадастровим номером 4623610100:04:001:0007 перебуває у приватній власності ОСОБА_2 (дата державної реєстрації права 29.11.2019), з кадастровим номером 4623610100:04:001:0008 перебуває у власності ОСОБА_3 (дата державної реєстрації права 25.11.2019). Щодо земельної ділянки з кадастровим номером 4623610100:04:001:0014 інформація про власника відсутня.

З встановлених обставин вбачається, що спочатку позивач правильно звернувся до адміністративного суду з позовними вимогами про визнання протиправним і скасування актів суб`єктів владних повноважень про затвердження проектів землеустрою, про державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі та про передачу у власність земельних ділянок з кадастровими номерами 4623610100:04:001:0005, 4623610100:04:001:0007, 4623610100:04:001:0008, оскільки на спірні відносини з таким предметом позову поширюється юрисдикція адміністративних судів.

Надалі під час розгляду справи відбулися події, які істотно змінили предмет спору, притому настільки, що вплинули на предметну підсудність. А саме під час судового розгляду справи акти суб`єктів владних повноважень про затвердження проектів землеустрою, про державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі та про передачу у власність земельних ділянок з кадастровими номерами 4623610100:04:001:0005, 4623610100:04:001:0007, 4623610100:04:001:0008 були реалізовані, фактично вичерпали свою дію та стали підставою для надання земельної ділянки у власність в установленому законом порядку.

Після такої реєстрації права власності на вказані земельні ділянки предметом перевірки стали не законність дій суб`єкта владних повноважень у питаннях надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, реєстрації в Державному земельному кадастрі та про передачу у власність земельних ділянок з кадастровими номерами 4623610100:04:001:0005, 4623610100:04:001:0007, 4623610100:04:001:0008, а фактично правильність формування волі однієї із сторін стосовно розпорядження землею та передачі відповідних прав щодо неї.

Суд враховує правову позицію Великої Палати Верховного Суду (постанова від 17.02.2021 у справі №813/1009/17 ) , згідно з якою, що якщо під час розгляду справи фактично відбулася зміна предмета спору настільки, що дії чи рішення суб`єкта владних повноважень вичерпали свою управлінську владну функцію, трансформувалися і насправді набули іншої природи правовідносин, на які правила адміністративного судочинства не поширюються, то у такому випадку адміністративний суд повинен закрити провадження у справі і не вправі розглядати вимоги про визнання протиправним рішення суб`єкта владних повноважень, яке вичерпало свою дію і по суті більше не порушує чиїхось прав чи свобод. У протилежному випадку судовий розгляд за правилами адміністративного судочинства вимог про визнання протиправним акта органу місцевого самоврядування про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки фактично призведе до порушення правил предметної юрисдикції та розгляду адміністративним судом спору про право цивільне, тобто спору, який вже має приватноправовий характер.

За правилами пункту 1 частини першої статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Ужите в цій нормі формулювання не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства треба розуміти і трактувати так, що не підлягають розгляду за цими правилами не тільки справи, спори в яких виникають поза сферою адміністративних публічно-правових відносин, але й справи, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, однак щодо них на рівні законодавчого положення встановлено веління, яке обмежує чи забороняє розгляд вимоги про судовий захист порушеного права через подію (явище, фактор), з настанням якої виникають відповідні для цього підстави.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про необхідність закриття провадження у справі за позовом Пустомитівської міської ради до Львівської обласної державної адміністрації, Львівської районної державної адміністрації Львівської області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, Львівська міська рада, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ЛМКП "Львівтеплоенерго" про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії закрити в частині позовних вимог:

- визнати протиправними та скасувати розпорядження Голови Львівської обласної державної адміністрації Синютки О.М. від 14.05.2018 «Про затвердження проекту землеустрою» за №455/0/5-18; за №453/0/5-18 та за №456/0/5-18;

- скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Львівській області щодо державної реєстрації у Державному земельному кадастрі Земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0005, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0007, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0008, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води);

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області скасувати відомості про державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі та Поземельній книзі про державну реєстрацію земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0005 з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0007, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0008, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води);

- визнати протиправними та скасувати Розпорядження Пустомитівської районної державної адміністрації за №411 від 23.05.2018 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_2 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту» ; за №412 від 23.05.2018 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_3 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту» ; за №414 від 23.05.2018 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_1 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту» .

Водночас, суд враховує, що згідно з інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та інші речові права на земельні ділянки Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру щодо земельної ділянки з кадастровим номером 4623610100:04:001:0014 інформація про власника відсутня, і відповідно неможливо встановити чи виникло право власності на земельну ділянку, а відтак, відсутні підстави для закриття провадження у справі в частині:

- визнати протиправними та скасувати розпорядження Голови Львівської обласної державної адміністрації Синютки О.М. від 14.05.2018 «Про затвердження проекту землеустрою» за №443/0/5-18;

- скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Львівській області щодо державної реєстрації у Державному земельному кадастрі Земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0014, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води);

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області скасувати відомості про державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі та Поземельній книзі про державну реєстрацію земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0014, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води);

- визнати протиправними та скасувати Розпорядження Пустомитівської районної державної адміністрації за №424 від 23.05.2018 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_4 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту» .

Вказане зумовлює висновок суду про наявність підстав для часткового задоволення клопотання представника відповідача та закриття провадження у справі у частині позовних вимог.

У клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі містилося також посилання як на підставу для закриття провадження на пункт 4 частини 1 статті 238 КАС України. Відповідач вважає, що позивач вже звертався до суду до тих же осіб, про той самий предмет і з тих самих підстав.

Суд з цього приводу зазначає, що дійсно позивач звертався до суду з подібним позовом. Проте ухвалою від 16.11.2018 у справі №1340/5365/18 суд відмовив позивачу у відкритті провадженні на підставі пункту 1 частини 1 статті 238 КАС України.

Суд звертає увагу відповідача на те, що пункт 1 частини 4 статті 238 КАС України може слугувати підставою для закриття провадження у справі за наявності одночасно двох умов: 1) позивач вже звертався до суду до тих же осіб, про той самий предмет і з тих самих підстав; 2) є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду про закриття провадження у справі. Як вже встановив суд, ухвала про закриття провадження у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав, відсутня, а тому немає підстав для з`ясування питання "тотожності" позовів у цій справі та справі №1340/5365/18 і відповідно для застосування пункту 1 частини 4 статті 238 КАС України.

Частиною першою статті 239 КАС України передбачено, що якщо провадження у справі закривається з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої статті 238 вказаного Кодексу, суд повинен роз`яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд таких справ.

З огляду на викладене, необхідно роз`яснити позивачу, що спір в цій частині підлягає розгляду та вирішенню місцевим загальним судом в порядку цивільного судочинства.

Керуючись пунктом 1 частини 1 статті 238, статтями 241, 243, 248 КАС України, суд

у х в а л и в :

клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі задовольнити частково.

Провадження у справі за позовом Пустомитівської міської ради до Львівської обласної державної адміністрації, Львівської районної державної адміністрації Львівської області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, Львівська міська рада, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ЛМКП "Львівтеплоенерго" про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії закрити в частині позовних вимог:

- визнати протиправними та скасувати розпорядження Голови Львівської обласної державної адміністрації Синютки О.М. від 14.05.2018 «Про затвердження проекту землеустрою» за №455/0/5-18; за №453/0/5-18 та за №456/0/5-18;

- скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у Львівській області щодо державної реєстрації у Державному земельному кадастрі Земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0005, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0007, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0008, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води);

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Львівській області скасувати відомості про державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі та Поземельній книзі про державну реєстрацію земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0005 з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0007, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води); земельної ділянки із кадастровим номером 4623610100:04:001:0008, з цільовим призначенням 11.04 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води);

- визнати протиправними та скасувати Розпорядження Пустомитівської районної державної адміністрації за №411 від 23.05.2018 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_2 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту» ; за №412 від 23.05.2018 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_3 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту» ; за №414 від 23.05.2018 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_1 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва на території Пустомитівської міської ради за межами населеного пункту» .

Роз`яснити позивачу, що спір в цій частині підлягає розгляду та вирішенню місцевим загальним судом в порядку цивільного судочинства.

У задоволенні решти клопотання відмовити повністю.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повної ухвали суду.

Повна ухвала суду складена 9 серпня 2021 року.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.08.2021
Оприлюднено11.08.2021
Номер документу98884912
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —450/4094/18

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 04.08.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Князєв Всеволод Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні