Постанова
від 09.08.2021 по справі 640/19894/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/19894/19 Суддя (судді) першої інстанції: Головань О.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 серпня 2021 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючий суддя Грибан І.О.,

судді: Беспалов О.О.,

Бєлова Л.В.

розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 березня 2021 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БУД-ОБ`ЄКТ" до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Буд-Об`єкт звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.08.2019 року № 1259837/40166975, № 1259833/40166975 та зобов`язання відповідача зареєструвати податкові накладні № 12, № 13 від 10.07.2019 року днем їх фактичного подання.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав та мотивів для їх прийняття щодо відмови в реєстрації податкової накладної, тобто є необґрунтованим. В позовній заяві зазначено, що фіскальному органу надано всі необхідні та достатні документи для реєстрації податкових накладних.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 березня 2021 позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.08.2019 року № 1259837/40166975, № 1259833/40166975.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 10.07.2019 року № 12, № 13 Товариства з обмеженою відповідальністю "БУД-ОБ`ЄКТ" в Єдиному реєстрі податкових накладних за датами їх подання.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати рішення з мотивів неповного з`ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи, невідповідності висновків суду першої інстанції обставинам справи, порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що позивачем не надано всіх необхідних документів відповідно до чинного законодавства, на підтвердження реальності господарської операції.

З огляду на зазначене, апелянт вважає, що неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, а також не повне з`ясування обставин справи мало наслідком прийняття незаконного та необґрунтованого рішення, яке відповідно до положень ст. 317 КАС України підлягає скасуванню.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 травня 2021 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової служби України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 березня 2021 року та на підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України призначено справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження.

Позивач не скористався своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу, що не перешкоджає розгляду справи.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.

Як убачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, що Товариство з обмеженою відповідальністю "БУД-ОБ`ЄКТ" зареєстроване як юридична особа 09.12.2015 р. під кодом ЄДРПОУ 40166975. На дату звернення до суду та на дату прийняття рішення зареєстрованим місцезнаходженням позивача є адреса: 89623, Закарпатська обл., Мукачівський р-н, село Клячаново, вул. Мукачівська, буд. 125. Видами діяльності за КВЕД серед іншого є: 09.90 Надання допоміжних послуг у сфері добування інших корисних копалин і розроблення кар`єрів; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування; 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів. н. в. і. у.

Здійснюючи господарську діяльність, ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" (Виконавець) уклало з ТОВ "Будівельна компанія "Адамант" (Замовник) Договір про надання послуг будівельною технікою № 1/19-АП від 02.01.2019, за яким ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" зобов`язалось власними та/або залученими силами та засобами надавати протягом визначеного Договором строку послуги будівельною технікою на будівельному об`єкті/об`єктах Замовника (п. 1.1.). Строки надання послуг за цим Договором: початок - з моменту укладення Договору, закінчення - 31.12.2019 (п.2.1.).

Відповідно до п. 3.2. Договору Сторони узгодили у Додатку № 1 до Договору "Специфікація" вартість/ціну послуги Виконавця у розмірі 9000,00 грн. з ПДВ за 1 машино-годину використання бурової установки BG-28, BG-20V, BG-36.

У розділі 4 Договору Сторони узгодили порядок здачі-приймання наданих послуг. Так, Виконавець надає Замовнику до останнього числа звітного місяця Акт здачі-приймання на послуги, що були надані в звітному місяці. Під терміном "звітний місяць" за цим Договором розуміється відрізок часу з першого до останнього числа календарного місяця, в якому здійснювалось надання послуг (п. 4.1.). Замовник протягом 5-ти робочих днів перевіряє надані документи і у випадку відсутності обґрунтованих зауважень їх підписує (п. 4.2.).

У розділі 5 Договору Розділами Сторони узгодили порядок розрахунків і платежів. Так, Замовник має право здійснювати попередню оплату шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця (п. 5.2.). Розрахунки за надані Виконавцем послуги здійснюються Замовником за фактично надані обсяги послуг на підставі Актів здачі-приймання, підписаних уповноваженими представниками Сторін, з урахуванням раніше сплаченої попередньої оплати, якщо попередня оплата здійснювалась Замовником (п. 5.3.).

На виконання умов Договору № 1/19-АП від 02.01.2019 ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" надало ТОВ "Будівельна компанія "Адамант" у липні 2019 року послуги будівельної техніки на загальну суму 28 126 096,36 грн. з ПДВ, що підтверджується Карткою рахунку № 361 за липень 2019, в тому числі послуги бурової установки BAUER BG-36 на суму 1944000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується підписаним сторонами Актом виконання робіт (надання послуг) № 250 від 10.07.2019, та послуги бурової установки BAUER BG-28 на суму 1944000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується підписаним сторонами Актом виконання робіт (надання послуг) № 251 від 10.07.2019.

Протягом липня 2019 ТОВ "Будівельна компанія "Адамант" перерахувала на рахунок ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" кошти за Договором № 1/19-АП від 02.01.2019 в сумі 30 120 000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується Карткою рахунку № 361 за липень 2019.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України Позивачем по першій події - поставці послуг було складено податкову накладну № 12 від 10.07.2019 р. на загальну суму 1944000,00 грн., в т.ч. ПДВ 324000,00 грн., та податкову накладну № 13 від 10.07.2019 р. на загальну суму 1944000,00 грн., в т.ч. ПДВ 324000,00 грн.

Позивач засобами телекомунікаційного зв`язку через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України надіслав податкові накладні, однак, їх реєстрація в ЄРПН податковим органом зупинена, про що отримано квитанцію № 9159151081 від 22.07.2019 та квитанцію № 9159155832 від 22.07.2019, зі змісту яких слідує: "Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.13 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1. п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".

15.08.2019 позивач надіслав до контролюючого органу засобами телекомунікаційного зв`язку Повідомлення № 118 від 15.08.2019 р. та Повідомлення № 119 від 15.08.2019 з поясненнями щодо суті своєї діяльності та змісту господарських операцій, а також надав підтверджуючі документи для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зокрема, у поясненнях ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" зазначило, що здійснює господарську діяльність відповідно до зареєстрованих кодів КВЕД: 46.73. Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 09.90. Надання допоміжних послугу сфері добування інших корисних копалин і розроблення кар`єрів; 49.41. Вантажний автомобільний транспорт; 77.32. Надання в оренду будівельних машин і устаткування; 77.39. Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів н. в. Загальна кількість штатних працівників підприємства у липні 2019 року складала 73 особи. Підприємство мас ліцензію на здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів. Товариство має на балансі власну будівельну техніку, транспортні засоби та самохідні механізми. Вартість основних засобів на 97.2019 року складає 61 659,5 тис. грн., в т. ч. транспортних засобів та механізмів, згідно оборотно-сальдової відомості по рахунку 105 "Основні засоби" станом на 01.07.2019 складає 13817,7 тис. грн. ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" також орендує будівельні машини та механізми у інших суб`єктів господарювання. ТОВ "БУД-ОБ`ЄКТ" надає послуги бурової установки BAUER BG-28 та BAUER BG-36, які обліковується на складі основних засобів, згідно договору № 1/19-АП від 02.01.2019. Вартість 1 маш.год. без ПДВ складає 7500,00 грн., що підтверджується відповідними актами. Розрахунки з ТОВ "Будівельна Компанія "АДАМАНТ" в межах зобов`язань за Договором № 1/19-АП від 02.01.2019 проводяться систематично, їх наведено у Оборотно-сальдовій відомості по рахунку 361 "Розрахунки з покупцями за липень 2019".

В підтвердження своїх пояснень Позивач надав контролюючому органу копії документів у кількості 9 шт, зокрема: договір № 1/19-АП від 02.01.2019, Додаток № 1 до Договору "Специфікація", Калькуляція вартості 1 машино-години роботи бурової установки, Акт виконання робіт (надання послуг) № 250 від 10.07.2019, Акт виконання робіт (надання послуг) № 251 від 10.07.2019, Картка по рахунку 361 "Розрахунки з покупцями за липень 2019", Оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 "Основні засоби" за липень 2019, Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за липень 2019.

23.08.2019 р. Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняла рішення № 1259837/40166975, № 1259833/40166975 про відмову в реєстрації податкових накладних позивача з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Позивач, вважаючи рішення комісії ДФС України про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам та матеріалам справи, а також наданим додатковим поясненням та запереченням сторін, колегія суддів зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України (в редакції, чинній на час подання податкової накладної на реєстрацію та ухвалення оскаржуваного рішення, далі - ПК України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено: при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання зазначеної норми ПК України Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.02.2018 №117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації .

Згідно з пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (підпункт 1); обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку (підпункт 2); одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті (підпункт 3).

Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних також встановлено: в разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі (пункт 4); податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5); у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 6); у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7).

Отже, за змістом наведених норм підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: платника податку - критеріям ризиковості платника податку; податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Реєстрацію поданих позивачем податкових накладних від 22.07.2019 №12, №13 зупинено (як зазначено в квитанціях) через те, що податкова накладна відповідає вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості платника податку .

Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

На сайті ДФС України 13.11.2018 оприлюднено критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно з листом від 31.10.2018 за №26010-06-05/28170), затверджені керівником ДФС України 05.11.2018.

Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний у квитанції чітко вказати конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 2.1 пункту 2 Критерії ризиковості платника податку.

Крім того, відповідно до правової позиції Верховного Суду, зокрема, у постанові від 02.04.2019 по справі №822/1878/18 листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України. Акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Згідно з Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних : у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (підпункти 1-4 пункту 13); перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (пункт 14); письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг) (пункт 15); підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункт 21).

Як уже зазначалось, позивачем направлено відповідачу пояснення та копії первинних документів для підтвердження підстав подання податкових накладних з метою реєстрації.

В оскаржуваних рішеннях від 23.08.2019 №1259837/40166975, №1259833/40166975 не зазначено, які саме документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством- не надано.

Як встановлено, позивачем було надано копії документів: договір № 1/19-АП від 02.01.2019, Додаток № 1 до Договору "Специфікація", Калькуляція вартості 1 машино-години роботи бурової установки, Акт виконання робіт (надання послуг) № 250 від 10.07.2019, Акт виконання робіт (надання послуг) № 251 від 10.07.2019, Картка по рахунку 361 "Розрахунки з покупцями за липень 2019", Оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 "Основні засоби" за липень 2019, Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за липень 2019.

Враховуючи те, що оскаржуваним рішенням не визначено які саме документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством не були подані позивачем для підтвердження правомірності формування податкової накладної, суд доходить висновку про необґрунтованість оскаржуваних рішень.

Незважаючи на виконання позивачем вказаних вимог законодавства, відповідачем прийняті оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів: документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Також, контролюючий орган не взяв до уваги, що позивач не постачає продукцію, а надає послуги буровими установками, відповідно, документів щодо підтвердження відповідності поставленої продукції у рамках договору № 1/19-АП від 02.01.2019 не було і не могло бути.

Крім того, під час розгляду справи Державна податкова служба України, як суб`єкт владних повноважень, не надало суду доказів, які спростовували б твердження позивача, не наведено мотивів прийняття рішень від 23.08.2019 №1259837/40166975, №1259833/40166975, не зазначено, яких первинних документів не достатньо або які документи складені з порушеннями та не можуть бути взяті до уваги, як і не зазначено які документи можуть бути підтвердженням відповідності продукції щодо надання послуг будівельною технікою.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати, днем фактичного подання на реєстрацію, в Єдиному реєстрі податкові накладні від №12, №13, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до підпункту 201.1, пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

Пунктом 28 Порядку №117, окрім іншого, визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246.

При цьому, згідно з пунктом 19, пунктом 20 Порядку 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Як встановлено та підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства, проте не були розглянуті Комісією. Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції в повній мірі досліджено обставини справи на підставі яких суд першої інстанції прийшов до правильного висновку, що про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні від 10.07.2019 №12, №13 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою направлення їх на реєстрацію позивачем.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідач по справі, як суб`єкт владних повноважень, не виконав покладений на нього обов`язок щодо доказування правомірності вчинених ним дій та прийняття оскаржуваного рішення.

Натомість, позивачем надано достатньо доказів в підтвердження обставин, якими обґрунтовує позовні вимоги.

Зі змісту частин 1-4 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Згідно з п.1 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З урахуванням вище викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається, апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 241, 242, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 березня 2021 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.

Головуючий суддя: І.О. Грибан

Судді: О.О. Беспалов

Л.В. Бєлова

(повний текст постанови складено 09.08.2021р.)

Дата ухвалення рішення09.08.2021
Оприлюднено12.08.2021
Номер документу98888262
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/19894/19

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 09.08.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 17.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 17.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Рішення від 04.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні