Справа № 305/1306/21
Номер провадження № 3/305/534/21
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" серпня 2021 р. Суддя Рахівського районного суду Закарпатської області Марусяк М.О., за участю особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши в залі суду м. Рахів матеріали, які надійшли від Департаменту запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 , фізичної особи-підприємця, -
за вчинення правопорушення передбаченого ст.212-15 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
ВСТАНОВИВ:
За результатами проведеного аналізу Звіту політичної партії Європейська партія України (ідентифікаційний код 34494649) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІІ квартал 2020 року Національним агентством з питань запобігання корупції встановлено, що у звітному періоді на підтримку Закарпатської обласної організації політичної партії Європейська партія України (ідентифікаційний код 36254960) надійшли власні грошові кошти від ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ), який відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 27.11.2017 за №23170000000005478 зареєстрований як фізична особа-підприємець.
У Звіті Закарпатської обласної організації Партії (ідентифікаційний код НОМЕР_2 ) в підпункті 1 пункту 1.1. Внески грошовими коштами на рахунки політичної партії глави 1 Відомості про внески грошовими коштами на рахунки політичної партії розділу ІІІ Відомості про внески на користь політичної партії, у тому числі за кордоном, залежно від виду внеску відображено інформацію щодо надання ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) грошових внесків на загальну суму 51000,00 гривень, а саме: -22.09.2020 за розрахунковим документом № @2PL49917 у розмірі 40000,00 гривень; -23.09.2020 за розрахунковим документом № @2PL267107 у розмірі 11000,00 гривень.
Під час зіставлення та звірки відомостей, зазначених у Звіті партії, з доданими до Звіту документами, відомостями з інформаційних баз даних державних органів та інших відомостей, які мають відображатись у Звіті, виявлено, що грошові внески на підтримку Партії від ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) надані з порушенням Закону України Про політичні партії в Україні
Відповідно до даних електронної системи публічних закупівель України ProZorro, з ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) укладено договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпеченням потреб або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок (105100,00 гривень), а саме:
- Договір від 15.04.2020 №34, укладений між Управлінням соціального захисту населення Рахівської районної державної адміністрації та ПП ОСОБА_1 на суму 95140,12 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020.
- Договір про закупівлю товарів за державні кошти від 04.06.2020 №49, укладений між Рахівським територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) РРДА, а особі ОСОБА_2 та ПП ОСОБА_1 на суму 37454,66 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020.
Згідно з пунктом 9 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, а також юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.
Зазначене порушення зафіксоване в Акті про проведення аналізу Звіту Партії від 10.06.2021 та Висновку про результати аналізу Звіту Партії від 10.06.2021 №706, затвердженого наказом Національного агентства від 10.06.2021 № 304/21.
Таким чином, ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) порушено п.9 ч.1 ст.15 Закону України Про політичні партії , чим вчинено порушення встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичних партій, відповідальність за яке передбачено ст.212-15 КУпАП.
05 серпня 2021 року до суду від ОСОБА_1 надійшли заперечення стосовно протоколів про адміністративні правопорушення, суть яких зводиться до наступного.
Вказані у протоколі пункти Звіту не містять інформації про особу, яка зробила внесок, не містять вказівки на документ на підставі якого зроблено внесок та взагалі відображена у цих пунктах Звіту інформація не може бути однозначно кваліфікована як внесок грошовими коштами. У відповідних рядках графи Примітка цифра 51000,00 гривень не розшифрована як внесок, не містить відомостей про підстави такого внеску та не містить інформацію про особу, яка його імовірно зробила.
У доданих до протоколу документах міститься сторінка із Звіту партії з розшифровкою суми 51000,00 з якої вбачається, що платником є ОСОБА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 та ОСОБА_3 , РНОКПП НОМЕР_4 . Отже, Звіт Закарпатської обласної організації Партії на якому ґрунтується протокол про адміністративне правопорушення не містить інформації про здійснення ОСОБА_1 внесків на користь партії, оскільки він не є тією особою, яка вказана у звіті. Також вказані у Звіті реєстраційні номери облікових карток платників податків йому не належать.
Серед документів, доданих до протоколу, але який не зазначений у протоколі є Заключна банківська виписка. У призначенні платежу до коштів у сумі 40000 грн та 11000 грн зазначено: членські внески прийняті через касу підприємства на ОСОБА_1 . Вказана виписка не містить відомостей, що ним вносилися кошти у вказаних сумах на підтримку партії. Навпаки цей документ підтверджує, що вказані кошти вносилися третіми особами у якості членських внесків.
Окрім цього у протоколі зазначається, що відповідно до даних електронної системи публічних закупівель України ProZorro з ОСОБА_1 укладено договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок (105100,00 гривень), а саме: - договір від 15.04.2020 № 34 на суму 95140,12 гривень та договір від 04.06.2020 № 49 на суму 37454,66 гривень. Разом з тим, договір сума якого перевищувала б граничний розмір у 105100 гривень ним не укладався і у протоколі такий не зафіксований. Натомість працівниками Департаменту запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції довільно та власний розсуд тлумачиться норма п.9 ч.1 ст.15 Закону України Про політичні партії , внаслідок чого для встановлення порушення приймаються кілька договорів з метою досягнення потрібної суми, а не один договір.
Зазначає також, що протоколи про адміністративні правопорушення складені стосовно нього із порушенням строків, визначених ч.2 ст.254 КУпАП, а саме, датою виявлення правопорушення зазначено 10.06.2020, а протокол складено лише 13.07.2021.
У зв`язку з наведеним ОСОБА_1 просить закрити протоколи про адміністративні правопорушення, складені стосовно нього на підставі ст.274 КУпАП у зв`язку із відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП.
Оскільки до суду надійшло два протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені ст.212-15 КУпАП, складені стосовно ОСОБА_1 , а саме протокол № 53-15/173 від 13.07.2021 (справа № 305/1306/21) та протокол № 53-15/174 від 13.07.2021 (справа №305/1307/21), на підставі постанови судді від 05.08.2021 та, з урахуванням положень ст.36 КУпАП, такі об`єднані в одне провадження.
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст.212-15 КУпАП заперечив та надав пояснення, які за своїм змістом та суттю аналогічні письмовим запереченням, наданим через канцелярію суду.
Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , дослідивши надані ним письмові заперечення, а також матеріали справи про адміністративне правопорушення, суддя приходить до наступного висновку.
Встановлено, що за результатами проведеного аналізу Звіту політичної партії Європейська партія України про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІІ квартал 2020 року, поданого до Національного агентства з питань запобігання корупції встановлено, що 2020 році на підтримку Закарпатської обласної організації політичної партії Європейська партія України надійшли власні грошові кошти від ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на загальну суму 51 тисяча гривень.
Наведене підтверджується Зведеною таблицею внесків на користь політичної партії станом на кінець відповідного звітного кварталу, Відомостями про внески грошовими коштами на рахунки політичної партії та Заключною випискою з банківського рахунку, які наявні у матеріалах справи про адміністративне правопорушення.
Водночас, відповідно до даних електронної системи публічних закупівель України ProZorro, у 2020 році ОСОБА_1 укладено два договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпеченням потреб або територіальної громади.
Так, відповідно до Звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2020-04-16-005845-а, 15.04.2020, між ОСОБА_1 та управлінням соціального захисту населення Рахівської районної державної адміністрації укладено договір №34 (ідентифікатор договору UA-2020-04-16-005845-а-а1) на придбання продуктових наборів для окремих категорії громадян до Великодніх свят. Вартість договору складає 95140,12 гривень. Строк дії договору з 15.04.2020 до 31.12.2020.
Окрім цього, як вбачається з договору № 49 про закупівлю товарів за державні кошти від 04.06.2020 між Рахівським територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) РРДА в особі директора ОСОБА_2 та ПП ОСОБА_1 укладено договір на закупівлю продуктів харчування (продукції борошномельно-круп`яної промисловості) на суму 46311,29 гривень. Строк дії договору з 04.06.2020 до 31.12.2020. У подальшому до даного договору сторонами укладено дві додаткові угоди про зменшення суми договору на 5000 гривень (додаткова угода № 8) та 3856,63 гривень (додаткова угода №15) відповідно.
Відповідно до пункту 9 частини першої та частини другої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, а також юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.
Здійснюючи внесок на підтримку політичної партії, особа підтверджує відсутність обмежень щодо здійснення внесків, передбачених частиною першою цієї статті. Відповідальність за недотримання таких обмежень несе особа, яка здійснює внесок. Партії та їх уповноважені особи не несуть юридичної відповідальності за порушення вимог, передбачених частиною першою цієї статті.
Стаття 212-15 КУпАП передбачає відповідальність, зокрема, за порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії.
Таким чином, суд вважає доведеним, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст.212-15 КУпАП. Його вина, крім даних протоколів про адміністративне правопорушення № 53-15/173 від 13.07.2021 та №53-15/174 від 13.07.2021, підтверджується, зокрема копією звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, копією заключної виписки по рахунку, копією акту про проведення аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 12.04.2021, копією висновку про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 10.06.2021 №706, копією витягу з наказу від 03.03.2021 №142/21, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, копією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2020-04-16-005845-а, копією договору №49 про закупівлю товарів за державні кошти від 04.06.2020.
При цьому, суд відхиляє доводи ОСОБА_1 щодо відсутності у справі доказів здійснення саме ним внеску на підтримку політичної партії, тому що зазначені обставини підтверджуються дослідженими в судовому засіданні копією заключної виписки по рахунку політичної партії, відкритому в ПАТ КБ ПРИВАТБАНК .
Крім цього, на виконання вимог ст.14 Закону України Про політичні партії в Україні з огляду на те, що грошовий внесок здійснювався фізичною особою, тому обраний нею спосіб здійснення банківської операції повинен забезпечувати можливість ідентифікації цієї фізичної особи.
Також, необґрунтованими є твердження ОСОБА_1 про те, що Звіт Закарпатської обласної організації Партії не містить інформації про здійснення саме внесків на користь партії, оскільки він не є тією особою, яка вказана у звіті, а також вказані у звіті номера РНОКПП йому не належать.
Так, як вбачається із Відомостей про внески грошовими коштами на рахунки політичної партії, 22 та 23 вересня 2020 року на рахунок політичної партії надійшли два внески від фізичних осіб на загальну суму 51000 гривень, а саме від ОСОБА_3 на суму 40000 гривень (номер розрахункового документу @2PL49917) та 11000 гривень (номер розрахункового документу @2PL267107), відповідно.
Згідно заключної виписки по рахунку, призначення платежу документів з № @2PL49917 від 22.09.2020 та № @2PL267107 від 23.09.2020 - Членські внески прийняті через касу підприємства через ОСОБА_1 .
Окрім цього, як вбачається з матеріалів, долучених до протоколів про адміністративні правопорушення, номер РНОКПП ОСОБА_1 - НОМЕР_1 , а номера РНОКПП ОСОБА_3 вказані у Відомостях про внески грошовими коштами на рахунки політичної партії зазначені як НОМЕР_3 (номер розрахункового документу @2PL49917) та НОМЕР_4 (номер розрахункового документу @2PL267107).
З наведеного випливає, що вказані у Відомостях про внески грошовими коштами на рахунки політичної партії номера РНОКПП ОСОБА_3 відрізняються від номеру РНОКПП ОСОБА_1 лише однією цифрою та при цьому складаються з 11 цифр, замість 10, отже є помилковими.
Також суд відхиляє доводи ОСОБА_1 про те, що він не укладав договір на суму більше 105100 гривень і у протоколі такий не зафіксований, а працівниками Департаменту запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції довільно та власний розсуд тлумачиться норма п.9 ч.1 ст.15 Закону України Про політичні партії , внаслідок чого для встановлення порушення приймаються кілька договорів з метою досягнення потрібної суми, а не один договір.
Так, як вже зазначалося вище у відповідності до вимог п.9 ч.1 ст.15 Закону України Про політичні партії в Україні не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, а також юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.
При цьому, на думку суду, використане законодавцем при побудові вказаної норми Закону формулювання на загальну суму свідчить про те, що маються на увазі саме декілька укладених договорів, загальна сума яких перевищує 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Судом встановлено, що у 2020 році, ОСОБА_1 укладено два договори про закупівлю товарів на суму 95140,12 гривень (договір від 15.04.2020 №34, укладений з Управлінням соціального захисту населення Рахівської районної державної адміністрації) та на суму 37454,66 гривень (договір від 04.06.2020 №49, укладений з Рахівським територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) РРДА).
Статтею 7 Закону України Про державний бюджет України на 2020 рік станом на 01 січня установлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 2102 гривні.
Отже гранична сума договорів, які могли укладатися фізичною особою та у подальшому, без порушення вимог ст.15 Закону України Про політичні партії України , здійснювати нею внески на підтримку політичної партії у 2020 році складала 105100 гривень (2102*50=105100).
Разом з тим, судом встановлено, що загальна сума укладених ОСОБА_1 договорів перевищує вказану суму, оскільки становить 132594,78 гривень (95140,12+37454,66=132594,78).
Також суддя визнає необґрунтованими доводи ОСОБА_1 про те, що протоколи стосовно нього, складені із порушенням строків, визначених ч.2 ст.254 КУпАП, а саме, датою виявлення правопорушення зазначено 10.06.2020, а протокол складено лише 13.07.2021.
Так, як вбачається з матеріалів справи про адміністративне правопорушення, Національне агентство з питань запобігання корупції листом від 18.06.2021 №51-05/45642/21 запросило ОСОБА_1 з`явитися 30.06.2021 для надання пояснень по суті вчиненого правопорушення та складення протоколу про адміністративне правопорушення. Проте, на вказану дату ОСОБА_1 не з`явився, про що свідчить Акт неявки від 30.06.2021 №50-07/327, наявний у матеріалах справи. Натомість ОСОБА_1 надіслав на адресу Національного агентства письмові пояснення щодо адміністративного правопорушення.
Листом від 01.07.2021 №51-05/49195/21 Національне агентство повторно викликало ОСОБА_1 на 12.07.2021 для надання пояснень. Однак на вказану дату він повторно не з`явився, про що свідчить акт від 12.07.2021 №50-07/341 про його неявку.
У зв`язку з наведеним, 13.07.2021, тобто у межах строків, передбачених ч.2 ст.254 КУпАП, уповноваженою особою Національного агентства стосовно ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ст.212-15 КУпАП та надіслано його за місцем проживання останнього.
Таким чином, суд приходить до висновку про те, що у справі зібрана достатня кількість достовірних, належних та допустимих доказів, які вказують на доведеність вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП.
З огляду на викладене, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, доцільно накласти на ОСОБА_1 стягнення у виді штрафу з конфіскацією суми внеску на підтримку політичної партії, наданої з порушенням закону.
Керуючись ст.ст.23, 33, 40-1, 212-15, 283-285 КУпАП, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст.212-15 КУпАП і накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 70 (сімдесяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1190 (одна тисяча сто дев`яносто) гривень з конфіскацією сум внеску на підтримку політичної партії в розмірах 11 000 гривень та 40 000 гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 у дохід Державної судової адміністрації України судовий збір в розмірі 454 (чотириста п`ятдесят чотири) гривні, за кодом класифікації доходів бюджету 22030106 "Судовий збір": отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код за ЄРДПОУ 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.); рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001 код класифікації доходів бюджету: 22030106.
Роз`яснити ОСОБА_1 , що відповідно до ч.1 ст.307, ст.308 КУпАП штраф має бути сплачений нею не пізніше, як через п`ятнадцять днів з дня вручення їй постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати, штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу та витрати на облік зазначених правопорушень.
Копію постанови вручити ОСОБА_1 та направити Департаменту запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції для відома.
На постанову може бути подана апеляційна скарга безпосередньо в судову палату з кримінальних справ Закарпатського апеляційного суду або через Рахівський районний суд Закарпатської області протягом 10 діб з моменту її проголошення.
Повний текст постанови проголошено 10 серпня 2021 року о 16 годині 30 хвилин.
Суддя Рахівського районного суду: М.О. Марусяк
Суд | Рахівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2021 |
Оприлюднено | 11.08.2021 |
Номер документу | 98895224 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Рахівський районний суд Закарпатської області
Марусяк М. О.
Адмінправопорушення
Рахівський районний суд Закарпатської області
Марусяк М. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні