Справа №: 659/446/21
Номер провадження 3/659/233/21
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.08.2021 рокуСуддя Нижньосірогозького районного суду Херсонської області Цесельська О.С., розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за вчинення правопорушення передбаченого ч.1 ст. 164 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Головним управлінням ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до суду направлено адміністративний матеріал відносно ОСОБА_1 за вчинення правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.164 КУпАП, скоєного за наступних обставин: 22.07.2021 року ОСОБА_1 поза межами села Демянівка Генічеського району Херсонської області на земельних ділянках 7,5 га з кадастровим номером 6523882500:03:011:0015 та 7,5 га з кадастровим номером 6523882500:03:011:0014 здійснює постійну господарську діяльність без державної реєстрації, пов`язану із обробітком земельних ділянок з метою вирощування сільськогосподарських культур та отримання прибутку від подальшої реалізації, чим порушив ч.1 ст.164 КУпАП.
ОСОБА_1 надав суду клопотання, в якому просить закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.164 КУпАП.
Виходячи із системного аналізу положень ст.ст. 7, 254, 279 КУпАП розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється лише щодо правопорушника та в межах протоколу про адміністративне правопорушення, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом, провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП серед ряду завдань провадження в справах про адміністративні правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
Згідно зі ст.ст. 278, 280 КУпАП суд першої інстанції при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Вивчивши матеріали адміністративної справи, суд приходить до наступного.
Частина 1 ст.164 КУпАП передбачає відповідальність за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб`єкта господарювання або без подання повідомлення про початок здійснення господарської діяльності, якщо обов`язковість подання такого повідомлення передбачена законом, або без отримання ліцензії на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, або у період зупинення дії ліцензії, у разі якщо законодавством не передбачені умови провадження ліцензійної діяльності у період зупинення дії ліцензії, або без одержання документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди),
Відповідно до ч.1 ст.3 Господарського кодексу, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Відповідно до ст. 55 Господарського кодексу України суб`єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов`язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов`язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.
Суб`єктами господарювання є: 1) господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку; 2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.
В свою чергу відповідно до ст. 58 Господарського кодексу України суб`єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа-підприємець у порядку, визначеному законом.
Відповідно до пункту б) ст. 90 Земельного кодексу України власники земельних ділянок мають право самостійно господарювати на землі.
З аналізу наведених норм вбачається, що ОСОБА_1 не може здійснювати господарську діяльність, оскільки не є суб`єктом господарювання в розумінні статті 55 ГК України, він на підставі наведеної норми земельного кодексу України, як власник, особисто здійснює обробіток власної землі, він не реалізує продукцію, а використовує вирощене для власного присадибного господарства. Не надає послуг та не виконує робіт вартісного характеру.
Таким чином ОСОБА_1 господарської діяльності не здійснює.
Об`єктивна сторона вказаного правопорушення передбачає господарську діяльність, тобто будь-яку діяльність особи, спрямовану на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.
Однак, із протоколу про адміністративне правопорушення не вбачається регулярність та безпосередність участі ОСОБА_1 в господарській діяльності, яка виключає об`єкт даного правопорушення та виключає склад адміністративного правопорушення.
Так, суду не надано жодного належного доказу того, що ОСОБА_1 здійснює будь-яку господарську діяльність, як суб`єкта господарювання пов`язану із обробітком земельних ділянок з метою вирощування сільськогосподарських культур та отримання прибутку від подальшої реалізації. Долучені до протоколу про адміністративне правопорушення копія фотографій, не беруться судом до уваги, оскільки не мають жодного доказового значення та не підтверджують вину ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованого йому правопорушення.
Враховуючи, що протокол є одним з доказів по справі, однак складений з порушенням вимог ст. 251 КУпАП, через що не може вважатися допустимим. Інших належних та допустимих вчинення правопорушення суду не надано.
Відповідно до ст.62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
На підставі викладеного суд вважає, що відсутні належні докази вчинення ОСОБА_1 правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.164 КУпАП.
Згідно п.1 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.164 КУпАП.
На підставі викладеного, провадження у справі підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.164 КУпАП.
Керуючись ст.ст. 247, 283, 284 КУпАП, суддя
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.164 КУпАП закрити за відсутністю події і складу правопорушення.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Цесельська О. С.
Суд | Нижньосірогозький районний суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2021 |
Оприлюднено | 11.08.2021 |
Номер документу | 98896671 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Нижньосірогозький районний суд Херсонської області
Цесельська О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні