Постанова
від 16.05.2007 по справі ас-27/477-06 (н.р. 42/76-05)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС-27/477-06 (н.р. 42/76-05)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 "16" травня 2007 р.  

14 год. 30 хвил.              Справа № АС-27/477-06 (н.р. 42/76-05)

вх. № 8843/1-27 (н.р. 2301/1-42)

Судова колегія господарського суду Харківської області у складі:

Головуючий суддя

суддя

суддя

за участю секретаря судового засідання

представників сторін :

позивача – Шебаніц Н.М. – головний спеціаліст (за дорученням)

відповідача – Циганенко І.А. – представник (за дорученням)

по справі за позовом  Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Харків   

до  Інженерно-виробничий кооператив "Енергія", м. Харків  

про стягнення 8160,33 грн.  

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Харківське обласне відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, звернувся до господарського суду з позовною заявою, згідно якої просить стягнути з відповідача, інженерно-виробничого кооперативу „Енергія”, м. Харків  8160,33 грн. за незайняті інвалідами робочі місця за 2003 рік, обгрунтовуючи свої вимоги тим, що відповідач зобов'язаний був створити 1 робоче місце для працевлаштування інваліда, але фактично не  було створено жодного, у зв'язку з чим у відповідача  склалась заборгованість в сумі 8160,33 грн.

Відповідач в судове засідання з”явився, надав відзив на позов, в якому проти позову заперечує, посилаючись на те, що він є платником єдиного податку, отже згідно ст. 6 Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" він не є платником внесків до Фонду соціального захисту інвалідів. Також відповідач в ході розгляду справи надав клопотання, в якому просить суд направити запит до ВДК у Червонозаводському районі м. Харкова щодо надходження або ненадходження коштів на рахунки Фонду соціального захисту інвалідів з сум, які надійшли від сплати відповідачем сум єдиного податку у 2003 році. Суд зробив відповідний запит до ВДК у Червоно заводському районі м. Харкова та отримав відповідь, що у ВДК у Червоно заводському районі м. Харкова Фонд соціального захисту інвалідів не обслуговується, рахунки не відкриті.

Дана справа розглядалася на підставі процесуальних норм Кодексу адміністративного судочинства України.

Судова колегія, розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, встановив, що органи Фонду України соціального захисту інвалідів діють відповідно до затверджених на підставі ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", п. 3, п.4, п.5 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями) установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1767 від 28 грудня 2002р., звертаючись до господарського суду за стягненням штрафних санкцій з підприємств, якими порушено норми Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Згідно наданих суду документів, а саме зі звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2003 рік, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу в 2003 році на підприємстві відповідача становить 35 осіб, кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2003 році - 1місце, а на підприємстві відповідача не працювало жодного інваліда. Відповідно до згаданих документів середньорічна заробітна плата на підприємстві на одного працівника складає у 2003 році 7894,29 грн. Таким чином, згідно ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" склалась заборгованість за  1 незайняте інвалідом робоче місце  в сумі 7894,29 грн.  

Статтею 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, встановлено, що для підприємств (об'єднань), установ і організацій  незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох  відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.  

Згідно зі статтею 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Згідно Порядку сплати підприємствами (об"єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій  до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2812.2001р. № 1767, штрафні санкції сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітнім.

Судова колегія не приймає посилання відповідача на те, що відповідно до ст. 6 Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" він не повинен сплачувати за нестворені робочі місця для працевлаштування інвалідів Фонду соціального захисту інвалідів, оскільки згідно ст. 6 вказаного Указу суб'єкт малого підприємництва, який  сплачує  єдиний податок, не є платником внесків до Фонду України соціального захисту інвалідів, а позивач просить стягнути з відповідача штрафні санкції за нестворені робочі місця для працевлаштування інвалідів, які по своїй суті не є внесками. Указ Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" від 03.07.98р. № 727/98 був прийнятий в період дії Закону України "Про основи соціальної захищенності інвалідів", згідно якого за нестворені робочі місця сплачувались внески до Фонду соціального захисту інвалідів, і вказаний Указ звільняв платників єдиного податку від сплати даних внесків. В Законі України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" були внесені зміни, що набрали чинності з 01.08.2001р., згідно яких до підприємств, установ та організацій застосовуються штрафні санкції в разі нестворення відповідної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів. Указ Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" не звільняє платників єдиного податку від сплати штрафних санкцій за нестворені робочі місця для працевлшатування інвалідів.

Також відповідач не надав доказів інформування відповідних органів про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Таким чином, відповідач не виконав встановлений законом норматив створення робочих місць для працевлаштування інвалідів.  

Враховуючи наведене, судова колегія вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. 18, 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", ст.ст. 4, 8, 86, 94, 160- 163 , п. 1, 2-1, 7 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України , колегія суддів

ПОСТАНОВИЛА:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з ІВК „Енергія” (61125, м. Харків, вул. Нетеченська, 36/38, р/р 2600201550, МФО 351715 в АБ „Факторіал-Банк”, код ЄДРПОУ 21204250) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під. 1 пов., кімн. 16, р/р 31212230600003 відділення Держказначейства у Дзержинському районі м. Харкова, код 24134567, МФО 851011, УДК у Харківській області) штрафні санкції за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів у 2003 р. в розмірі 8160,33 грн.

На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.

Апеляційна скарга може бути подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви

про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк,

встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі

заяви про апеляційне оскарження.

Постанова в повному обсязі виготовлена 21.05.2007 р. о 10-00 год.

Головуючий суддя                                                                     

суддя           

суддя           

 

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення16.05.2007
Оприлюднено04.10.2007
Номер документу988973
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас-27/477-06 (н.р. 42/76-05)

Постанова від 16.05.2007

Господарське

Господарський суд Харківської області

Мамалуй О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні