Рішення
від 12.02.2021 по справі 160/16726/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2021 року Справа № 160/16726/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Юхно І.В.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) в місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою виконавчого комітету Дніпровської міської ради до Громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь , треті особи: Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради та Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради про припинення діяльності громадського формування,-

ВСТАНОВИВ:

15.12.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява виконавчого комітету Дніпровської міської ради до громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь , треті особи: Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради та Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради, в якій позивач просить:

- припинити діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь (код ЄДРПОУ 39694043, зареєстроване за адресою: 49124, м. Дніпро, вул. Липова, буд. 1), шляхом примусового розпуску, а саме: ліквідувати (припинити) юридичну особу Громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь (код ЄДРПОУ 39694043, зареєстроване за адресою: 49124, м. Дніпро, вул. Липова, буд. 1).

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь повинно сприяти дотриманню правопорядку та співпрацювати з Головним управління Національної поліції в Дніпропетровській області та підпорядкованим йому відділам поліції, проте відповідач не здійснює статутну діяльність, не співпрацює з органами Національної поліції, органами місцевого самоврядування. Отже, в силу положень статті 8 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь підлягає припиненню шляхом примусового розпуску.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.12.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Про відкриття спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) сторони повідомленні відповідно до приписів кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), що підтверджується матеріалами справи.

18.01.2021 від відповідача надійшов відзив на позов, у якому громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь не визнало позовні вимоги та просило суд відмовити у їх задоволенні з огляду на те, що позивач не є реєструючим органом, яки реєструє діяльність відповідача, а тому не в праві подавати позов про примусовий розпуск відповідача - громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону у відповідності до вимог статті 8 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону .

Крім того, відповідач у відзиві на позов посилається на те, що у матеріалах справи відсутні докази порушення відповідачем чинного законодавства, які можуть бути підставою для прийняття рішень щодо примусового розпуску. В силу вимог Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюють свою діяльність не самостійно, а під контролем, за організації та спрямуванням діяльності з боку місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування спільно з органами Національної поліції, підрозділами Державної прикордонної служби України.

Відповідач вважає, що позивачем не надано суду доказів організації та спрямування діяльності позивача: листів з пропозицією спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів або з пропозицією участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень тощо, а також докази відмови відповідача від таких заходів.

Відповідач зазначає, що здійснює свою статутну діяльність у відповідності до вимог закону, готовий взаємодіяти та взаємодіє з органами державної влади, місцевого самоврядування, Національної поліції.

02.02.2021 від відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління у сфері державної реєстрації Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради надійшли пояснення по справі, у яких вказано, що припинення громадського формування здійснюється в примусовому порядку, а керівництво громадського формування не відповідає не звернення органу, що здійснюється координацію його діяльності, тому єдиною підставою для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про припинення громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь є саме рішення про припинення юридичної особи, направлене державному реєстратору судом. Окрім того, згідно ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться на підставі, зокрема, судового рішення про припинення юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року, і в разі якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати оприлюднення повідомлення про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, не надав суб`єкту державної реєстрації документи, необхідні для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Станом на 12.02.2021 Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради правом на подання пояснень по справі не скористався.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Рішенням установчих зборів громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь (протокол №1 від 24.11.2014) затверджений статут громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь . Вказаний статут погоджено начальником ДМУ ГУМВС України в Дніпропетрвоській області Кабаненко О.М. 23.12.2014 та директором Депратаменту взаємодії з правоохоронними органами, мобілізаційної та оборонної роботи з питань надзвичайних ситуацій ДМР Свіренко О.А, а також зареєстрований Рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради №89 від 19.02.2015, про що свідчать відповідні підписи та печатки на наявні у матеріалах справи копії вказаного статуту.

16.03.2015 громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь (код ЄДРПОУ 39694043) зареєстровано в якості юридичної особи, про до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис №12241020000072322. Вид діяльності відповідача: 84.24 Діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки (основний).

07.02.2020 Дніпровський відділ Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області звернувся до директора Департаменту громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради з листом №45/13/8-590, у якому просив звернутися до суду із заявою про заборону діяльності шляхом примусового розпуску громадських формувань, в тому числі й громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Батальйон Сталь , яке не взаємодіє з органами Національної поліції.

У свою чергу, Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради, відповідно до листа від 04.03.2020 № 1/9-105 на адресу Директора Департаменту правового забезпечення міської ради підтримує звернення поліції, у зв`язку з тим, що зазначене громадське формування не виконує свої завдання відповідно до Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону та просив вжити заходів згідно вимог чинного законодавства.

Листом від 21.10.2020 №13/4-2177 Управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області (на №7/11-2619 від 06.10.2020) повідомило в.о. Дніпровського міського голови Е. Підлубному, що громадські формування, зокрема, громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь , не виконує свої статутні обов`язки та не взаємодіє з ГУНП в Дніпропетровській області та з відділами, відділеннями поліції ГУНП в Дніпропетровській області, у зв`язку з чим клопотало про припинення його діяльності шляхом примусового розпуску.

Крім того, листом №45/13/8-5361 від 13.12.2020 року Дніпровський відділ Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області звернувся до міського голови Дніпра Б. Філатова з проханням звернутися до суду із заявою про заборону діяльності шляхом примусового розпуску громадських формувань, в тому числі й громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь , яке не взаємовдіє з органами Національної поліції.

Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради листом від 29.05.2020 №2/5-235 на адресу директора департаменту правового забезпечення Дніпровської міської ради зазначив, що громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь було зареєстровано реєстраційною службою Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області 16.03.2015 відповідно до Рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради №89 від 19.02.2015. Крім того, у зазначеному листі вказано, що Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради є суб`єктом державної реєстрації та в силу положень ст.5 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не має права на звернення до суду з позовними вимогами про припинення діяльності юридичних осіб.

На виконання вищевказаних звернень виконавчий комітет Дніпровської міської ради звернувся до суду з позовом про припинення діяльності громадського формування.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб визначений Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини врегульовані Законами України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , Про громадські об`єднання , Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

Статтею 1 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону визначено, що громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об`єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

Крім того, громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону можуть бути створені на засадах громадської самодіяльності як зведені загони громадських формувань, спеціалізовані загони (групи) сприяння Національній поліції та Державній прикордонній службі України, асоціації громадських формувань тощо.

Згідно з приписами ст. 3 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з правоохоронними органами, Державною прикордонною службою України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань.

Координацію ж діяльності таких громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюють відповідно місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування.

Одночасно, слід звернути увагу на те, що повсякденна (оперативна) діяльність таких формувань організовується, спрямовується і контролюється відповідними органами Національної поліції, підрозділами Державної прикордонної служби України.

Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону не мають права займатися підприємницькою або іншою діяльністю з метою одержання прибутку.

Також, використання громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону України для виконання завдань, не передбачених цим Законом, забороняється.

Відповідно до положень абз.1 ст.5 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону діє на основі положення (статуту) про нього.

При цьому, статтею 8 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону передбачено, що діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку.

Положеннями п.п. 1,2,3 ч.1 ст.9 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону передбачено, що основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону - є:

- у сфері охорони громадського порядку: надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх;

- у сфері охорони державного кордону: надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи провадять іншу протиправну діяльність на кордоні; сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби України в охороні державного кордону, виключної (морської) економічної зони України, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, проведення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи; надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні умов та причин, які можуть призвести до злочинної діяльності на кордоні, і вжиття заходів до їх усунення; участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу кордону та за прикордонними інженерними спорудами; участь у заходах Державної прикордонної служби України з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна;

- у разі виникнення надзвичайних ситуацій: надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень; участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

При цьому, як вбачається з вимог ст.11 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом:

1) спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування;

2) проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб;

3) участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.

Також, у відповідності до ст.16 зазначеного Закону, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування у межах своєї компетенції спільно з органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України здійснюють координацію та контроль за діяльністю громадських формувань, заслуховують повідомлення і звіти керівників зазначених формувань.

Окрім того, згідно із ст.20 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом. Органи, що проводять реєстрацію зазначених громадських формувань, здійснюють контроль за дотриманням ними вимог положення (статуту). Представники цих органів мають право спостерігати за проведенням громадськими формуваннями заходів, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення. Контроль за джерелами і розмірами надходжень коштів до цих громадських формувань здійснюється відповідно до закону. У разі порушення фінансової дисципліни з боку громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону воно несе відповідальність згідно з законом.

Разом з тим, ст.25 Закону України Про громадські об`єднання визначає, що припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється:

1) за рішенням громадського об`єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об`єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації;

2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.

При цьому, припинення діяльності громадського об`єднання відбувається в порядку, визначеному Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

Також ст.25 зазначеного Закону передбачено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;

2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України Про виконавче провадження .

Під час судового розгляду справи із п.2.2 Статуту громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь вбачається, що основними завданнями формування є:

2.2.1. у сфері охорони громадського порядку:

- надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні кримінальним і адміністративним правопорушенням;

- інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готуються, кримінальні правопорушення, місця зосередження злочинних угруповань;

- сприяння органам внутрішніх справ у виявленні кримінальних правопорушень, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх;

2.2.2. у сфері охорони державного кордону:

- надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи вчиняють інші протиправні дії на державному кордоні;

- сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби в охороні державного кордону, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режим і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, забезпечення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи; надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби у виявленні умов та причин,я кі можуть призвести до злочинної діяльності на деравному кордоні, і вжиття заходів для їх усунення;

- участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу державного кордону та за прикордонними інженерними спорудами;

- участь у заходах Державної прикордонної служби з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна;

2.2.3. у разі виникнення надзвичайних ситуацій:

- надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень;

- участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку.

2.2.4. у сфері підвищення обороноздатності держави:

- надання допомоги військовим частинам, організаціям та підрозділам територіальної оборони України з метою здійснення їх боєздатності;

- участь в заходах пов`язаних з організацією оборони Дніпропетровської області.

Проте, наявними у матеріалах справи листами Дніпровського відділу ГУНП в Дніпропетровській області від 07.02.2020 №45/13/8-590 та Департаменту громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради від 04.03.2020 №1/9-105 підтверджується, що відповідач не виконує свої завдання відповідно до Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону та не взаємовдіє з органами Національної поліції.

При цьому, суд критично ставиться до тверджень відповідача про здійснення ним статутної діяльності та взаємодії з органами державної влади, місцевого самоврядування, Національної поліції, на підтвердження яких було надано до матеріалів справи копії листів: на адресу Департаменту споживчого ринку Дніпропетровської міської ради (вх.№320 від 10.02.2016), на адресу голови Дніпропетровської обласної ради щдо участі в роботі атестаційних комісій поліції (вх.№4387/0/1-17 від 08.06.2017); Управління превентивної діяльності ГУНП в Дніпропетровській області від 05.05.2018 за №10/4-1049; на адресу голови Департаменту громадського порідку і цивільного захисту Дніпропетровської міської ради щодо можливості залучення до участі у відповідних заходах з охорони громадського порядку від 08.07.2020 №12; на адресу ГУНП в Дніпропетровській області щодо можливості залучення до участі у відповідних заходах з охорони громадського порядку від 08.07.2020 №13, оскільки вони не спростовують фактів того, що за весь час свого існування громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь ніяким чином не взаємодіяло і з органами Національної поліції, не надавало допомогу правоохоронним органам у забезпеченні громадського порядку, запобіганні адміністративним правопорушенням та злочинам, не приймало участі у патрулюванні та заходах органів Національної поліції, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.

Крім того, відповідач жодного разу не затверджував у територіальних підрозділах ГУ НП в Дніпропетровській області графіки по охороні громадського порядку та взагалі ніколи не звітував про свою діяльність перед територіальним відділом поліції.

Більш того, обставина відсутності діяльності на виконання завдань формування, передбачених Статутом, діяльності, передбаченої Законом України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , вбачається також із вищенаведених листів Дніпровського відділу поліції Головного Управління Національної поліції в Дніпропетровській області та Департаменту громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради.

Таким чином, суд зазначає, що матеріали справи не містять належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів, що підтверджують здійснення Відповідачем діяльності, спрямованої на виконання завдань формування, передбачених Статутом.

За таких обставин вищезазначені листи не є належними та достатніми доказами у розумінні КАС України щодо здійснення відповідачем статутної діяльності, передбаченої Законом України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону .

Інші наявні у матеріалах справи докази не спростовують встановленої судом на підставі вищенаведеної сукупності доказів обставини відсутності діяльності на виконання завдань формування, передбачених Статутом та діяльності, передбаченої Законом України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону .

Разом із тим, щодо посилання відповідача про те, що позивач не є реєструючим органом, який реєструє діяльність відповідача, а тому не в праві подавати позов про примусовий розпуск громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону у відповідності до вимог статті 8 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону , суд відхиляє з огляду на таке.

Громадські формування зареєстровані після набрання чинності Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції, Міністерства культури, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства від 16.10.2012 №5461-VІ, яким функції державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців передалися від виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій до підрозділів територіальних органів Міністерства юстиції України, через які забезпечувалась реалізація повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечувало реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Набуття громадським формуванням статусу юридичної особи здійснювалось в два етапи спочатку у відповідності до Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону від 22.06.2000 №1835-ІІІ у виконавчому органі сільської, селищної, міської, районної у місті ради за місцем його діяльності отримувалось рішення про реєстрацію, потім у відповідності до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на підставі поданих документів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором вносився відповідний запис.

Факти того, що реєстрація громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь саме зазначеним чином підтверджують наявні відмітки на Статуті відповідача про те, що його зареєстровано рішенням виконавчого комітету Дніпропетрвоської міської ради від 19.02.2015 №89, а також відомостями листа Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради листом від 29.05.2020 №2/5-235.

Враховуючи вищенаведені обставини та норми, у суду наявні підстави вважати виконавчий комітет Дніпровської міської ради уповноваженим органом на подання позовної заяви про примусовий розпуск громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону в розумінні вимог статті 8 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону .

З огляду на викладене, заявлений у даній адміністративний позов є обґрунтованим, наявні передбачені законодавством підстави для припинення діяльності Відповідача шляхом примусового розпуску, а саме ліквідації.

За положеннями частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно з частинами 1 та 3 статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до приписів статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частиною 1 статті 77 КАС України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому, суд враховує, що Європейський суд з прав людини вказав, що пункт перший статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними, залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (PRONINA v. UKRAINE, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).

Поряд із цим, що згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Дослідивши зібрані по справі докази та враховуючи, що до матеріалів справи доказів здійснення відповідачем діяльності на виконання завдань формування, передбачених Статутом та діяльності, передбаченої Законом України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону не надано, а судом самостійно на виконання вимоги статті 9 КАС України не виявлено, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Відповідно до частини 1 статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Судові витрати, сплачені позивачем при зверненні до суду з цією позовною заявою, відповідно до частини 2 статті 139 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статями 9, 73-77, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов виконавчого комітету Дніпровської міської ради (місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд.75; код ЄДРПОУ 26510514) до громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь (місцезнаходження: 49124, м. Дніпро, вул. Липова, буд. 1; код ЄДРПОУ 39694043), треті особи: Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради (місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд.75; код ЄДРПОУ 23928294) та Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради (місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд.75; код ЄДРПОУ 40392181) про припинення діяльності громадського формування - задовольнити повністю.

Припинити діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь , шляхом примусового розпуску, а саме: ліквідувати (припинити) юридичну особу Громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону Загін територіального кордону Загін територіальної оборони №2 Батальйон Сталь (код ЄДРПОУ 39694043, зареєстроване за адресою: 49124, м. Дніпро, вул. Липова, буд. 1).

Відповідно до статті 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

На підставі положень статті 297 КАС України апеляційна скарга подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.

Суддя І.В. Юхно

Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду

Суддя І.В. Юхно

12.02.2021

Рішення не набрало законної сили

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2021
Оприлюднено13.08.2021
Номер документу98915700
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/16726/20

Ухвала від 20.07.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Рішення від 12.02.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні