Ухвала
від 10.08.2021 по справі 9901/318/21
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

10 серпня 2021 року

Київ

справа №9901/318/21

адміністративне провадження №П/9901/318/21

Верховний Суд у складі судді-доповідача Білак М.В., розглянувши матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю ВАЛКИ-ІЛЬМЕНІТ до Президента України Зеленського Володимира Олександровича про визнання протиправним та нечинним і скасування Указу Президента України від 24 червня 2021 року№ 266/2021 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 червня 2021 року Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) в окремій його частині,

ВСТАНОВИВ:

05 серпня 2021 року до Верховного Суду як суду першої інстанції надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю ВАЛКИ-ІЛЬМЕНІТ до Президента України Зеленського Володимира Олександровича, в якій просить суд визнати протиправним та нечинним і скасувати Указ Президента України від 24 червня 2021 року № 266/2021 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 червня 2021 року Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) в окремій його частині.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення його права на здійснення господарської діяльності, зазначає, що застосування обмежувальних заходів (санкцій) відбулось непрозоро, що унеможливлює встановлення відповідності застосованих до товариства заходів (санкцій) принципам законності, об`єктивності та відповідності меті застосування санкцій.

У позовній заяві позивач указує, що, спірний указ Президента України та рішення РНБО України не містять будь-яких фактичних даних про вчинення позивачем дій, перелічених в пункті 1 частини першої статті 3 Закону № 1644-УІІ. Також, зазначає, що відповідачем не наведено фактів порушень з боку ТОВ ВАЛКИ-ІЛЬМЕНІТ Загальної декларації прав людини, Статуту Організації Об`єднаних Націй.

Аргументи позивача стосуються також не дотримання при виданні Указу № 266/2021 принципів пропорційності, необхідності у демократичному суспільстві, недискримінації, що в сукупності свідчить про протиправний характер обмежувальних заходів, застосованих до позивача оскаржуваним Указом.

Позовну заяву подано відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження не встановлено.

Справа підсудна Верховному Суду як суду першої інстанції відповідно до частини четвертої статті 22 КАС України та відповідно до статті 266 цього Кодексу підлягає розгляду в порядку спрощеного позовного провадження.

Відповідно до частини п`ятої статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З урахуванням положень частини другої статті 266 та частини п`ятої статті 262 КАС України, суд дійшов висновку про необхідність розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Позивач у позовній заяві просить залучити до участі у справі в якості третіх осіб Раду національної безпеки і оборони України, Службу безпеки України та Національний банк України.

Відповідно до частини другої статті 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

Згідно з частиною четвертою статті 49 КАС України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.

Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі (частина п`ята статті 49 КАС України).

З огляду на вказані норми, предмет судового оскарження та наведені позивачем мотиви, суд вважає за можливе задовольнити клопотання про залучення до участі у справі Раду національної безпеки і оборони України, Службу безпеки України та Національний банк України, як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, оскільки існує обґрунтоване припущення, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки вказаних осіб.

Також позивач заявив клопотання про витребування доказів, а саме:

- витребувати у Президента України належним чином засвідчену копію Указу Президента України від 24 червня 2021 року № 266/2021; належним чином засвідчену копію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 червня 2021 року Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) та Додатка 2 до даного Рішення.

- витребувати у Ради національної безпеки і оборони України, Служби безпеки України, Національного банку України матеріали, що стали підставою для прийняття рішення Ради національної безпеки та оборони України від 18 червня 2021 року Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) в частині введення в дію персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до Товариства з обмеженою відповідальністю Валки Ільменіт , а саме: належним чином засвідчені копії документів, які містять пропозиції Служби безпеки України, Національного банку України про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до Товариства з обмеженою відповідальністю Валки Ільменіт ; належним чином засвідчені копії документів, що підтверджують існування фактичних обставин та даних, які стали підставою для внесення пропозиції Службою безпеки України, Національним банком України для прийняття Радою національної безпеки і оборони України рішення про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до Товариства з обмеженою відповідальністю Валки Ільменіт .

Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно із частиною четвертою наведеної норми, суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

За приписами частини першої статті 80 КАС України учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 79 цього Кодексу. Відповідно до частини третьої цієї статті про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Верховний Суд вважає за необхідне витребувати у відповідача, Ради національної безпеки і оборони України, Служби безпеки України та Національного банку України докази, які містять інформацію щодо предмета доказування, у зв`язку з чим заявлене позивачем клопотання підлягає задоволенню частково.

Враховуючи викладеного та керуючись статтями 171, 262, 266 КАС України, Суд

УХВАЛИВ:

Відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ВАЛКИ-ІЛЬМЕНІТ до Президента України Зеленського Володимира Олександровича про визнання протиправним та нечинним і скасування Указу Президента України від 24 червня 2021 року № 266/2021 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 червня 2021 року Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) в окремій його частині.

Справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження колегією суддів у складі п`яти суддів.

Призначити справу до розгляду в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін на 27 вересня 2021 року о 12:00 год. в приміщенні суду за адресою: м. Київ, вул. Московська, 8, корпус 5.

Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю ВАЛКИ-ІЛЬМЕНІТ про залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача задовольнити.

Залучити до участі у справі Раду національної безпеки і оборони України, Службу безпеки України та Національний банк України як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю ВАЛКИ-ІЛЬМЕНІТ про витребування доказів задовольнити частково.

Витребувати у Президента України належним чином засвідчену копію Указу Президента України від 24 червня 2021 року № 266/2021 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 червня 2021 року Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) (з додатками).

Витребувати у Ради національної безпеки і оборони України належним чином засвідчену копію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 червня 2021 року Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) , уведеним в дію Указом Президента України від 24 червня 2021 року № 266/2021 (з додатками)".

Витребувати у Ради національної безпеки і оборони України, Служби безпеки України та Національного банку України матеріали, що стали підставою для прийняття рішення Ради національної безпеки і оборони України від 18 червня 2021 року Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) в частині введення в дію персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до Товариства з обмеженою відповідальністю ВАЛКИ-ІЛЬМЕНІТ .

Витребувати у Ради національної безпеки і оборони України, Служби безпеки України та Національного банку України належним чином засвідчені копії документів, що містять пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, Служби безпеки України та Національного банку України про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до Товариства з обмеженою відповідальністю ВАЛКИ-ІЛЬМЕНІТ , що були внесені до Ради національної безпеки і оборони України.

Витребувані судом докази мають бути надані у строк до 10 вересня 2021 року.

Встановити відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, а також документів, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього документів позивачу.

Встановити позивачу триденний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання до суду відповіді на відзив та документів, що підтверджують надіслання (надання) відповіді на відзив і доданих до нього доказів відповідачу.

Встановити відповідачу триденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання до суду заперечень щодо відповіді на відзив і документів, які підтверджують надіслання (надання) заперечень і доданих до нього доказів позивачу.

Повідомити сторін, що відзив на позовну заяву, відповідь на відзив, заперечення та пояснення повинні відповідати вимогам частин другої-четвертої статті 162 КАС України.

Повідомити учасника справи, що письмові докази, які подаються до суду, повинні бути оформлені відповідно до вимог статті 94 КАС України, зокрема вони подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, а якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством, зокрема учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Повідомити учасникам справи, що інформацію у справі, яка розглядається, можна отримати за адресою на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: supreme.court.gov.ua.

Повідомити учасникам справи, що у разі невиконання процесуальних обов`язків, зокрема ухилення від вчинення дій, покладених судом на учасника судового процесу, зловживання процесуальними правами, вчинення дій або допущення бездіяльності з метою перешкоджання судочинству, суд, відповідно до статті 149 КАС України, може застосувати заходи процесуального примусу.

Повідомити відповідача і третіх осіб про те, що у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суд може застосувати заходи процесуального примусу відповідно до статті 149 КАС України.

Повідомити учасникам справи, що застосування до особи заходів процесуального примусу не звільняє її від виконання обов`язків, встановлених КАС України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і не оскаржується.

...........................

М.В. Білак,

Суддя Верховного Суду

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення10.08.2021
Оприлюднено12.08.2021
Номер документу98921277
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9901/318/21

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 10.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні