Володимир-волинський міський суд волинської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяПОСТАНОВА
іменем України
12 серпня 2021 року м. Володимир-Волинський
Суддя Володимир-Волинського міського суду Волинської області Лященко О.В., за участю особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали, які надійшли з Володимир-Волинського РВП ГУНП у Волинській області про притягнення до адміністративної відповідальності гр-нки ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жительки АДРЕСА_1 , працюючої ГУДФС у Волинській області, головний ревізор-інспектор, за ст.124 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-
ВСТАНОВИВ:
З протоколу про адміністративне правопорушення серії ДПР18 №229397 від 06 липня 2021 року, складеного поліцейським СРПП Володимир-Волинського РВП ГУНП у Волинській області Яцків, вбачається, що 06 липня 2021 року о 16 год 20 хв в м.Володимир-Волинський по вул. Ковельській, ОСОБА_1 , керуючи автомобілем RENAULT KADJAR р.н.з. НОМЕР_1 , не вибрала безпечної швидкості, не врахувала технічного стану транспортного засобу, не вибрала безпечної дистанції, внаслідок чого зіткнулась з велосипедом, який рухався в попутному напрямку, внаслідок даної ДТП обидва транспортні засоби отримали механічні пошкодження, чим порушила п.12.1, 10.1 ПДР, за що передбачена адміністративна відповідальність за ст.124 КУпАП.
Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , дослідивши зібрані у справі докази, приходжу до наступного висновку.
Відповідно до ст.245 КУпАП, завданням провадження у справі про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин справи, вирішення її у точній відповідності із законом.
Згідно ст. 280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення, окрім іншого, підлягає встановленню чи було вчинено адміністративне правопорушення і чи винна дана особа в його вчиненні.
Згідно з вимогами ст.ст.252, 254, 255, 256 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення - це офіційний документ, відповідним чином оформлений уповноваженою особою про вчинення діянь, які містять ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого цим кодексом, є найважливішим джерелом доказів у справах про адміністративні правопорушення. У ньому, крім іншого, зазначаються відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення, прізвища, адреси свідків і потерпілих якщо вони є, пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Судовий розгляд справи повинен проводитись у межах визначених у протоколі обставин про адміністративне правопорушення, який є фактичним обвинуваченням у вчиненні адміністративного правопорушення.
У відповідності до вимог ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходам впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням не інакше як на підставі і в порядку встановленому законом, а застосування заходів адміністративного впливу проводиться в межах компетенції того органу, який його застосовує у точній відповідності із законом.
Відповідно до диспозиції ст.124 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна.
Згідно з ч.1 ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст.62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, що сформульована у п. 43 рішення Європейського суду з прав людини від 14.02.2008 року у справі Кобець проти України (з відсиланням на п.282 рішення у справі Авшар проти Туреччини (Avsar v. Turkey), згідно яких доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом .
Аналогічний висновок щодо застосування норм матеріального права міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду України від 10 вересня 2013 року (справа № 21-183а13), також аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 25 листопада 2014 року у справі № 21-519а14.
Стандарт доведення вини поза розумним сумнівом означає, що при доведенні винуватості особи не повинно залишатися жодного розумного сумніву в цьому, тоді як наявність такого розумного сумніву у винуватості особи є підставою для його виправдання. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.
Обов`язок щодо збирання доказів, відповідно ст.251 КУпАП, покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення. Сам протокол про адміністративні правопорушення, за відсутності інших доказів, не є, на думку суду, належним і допустимим доказом в розумінні ч.1 ст.251 КУпАП.
Як пояснила ОСОБА_1 , у вказаний в протоколі про адміністративне правопорушення час вона дійсно керувала зазначеним автомобілем, в салоні якого перебувала пасажир ОСОБА_2 , коли раптом відбулось падіння велосипедиста, який рухався в попутному напрямку. Правил дорожнього руху не порушувала, жодних пошкоджень ні її автомобіль, ні велосипедист чи його велосипед не зазнали.
Як вбачається з письмових матеріалів справи, схеми ДТП, заяв та пояснень учасників, рапортів працівників Національної поліції, вказані докази не містять жодної інформації про отримані тілесні ушкодження велосипедиста, чи про пошкодження автомобіля або велосипеда. Відсутність вказаних наслідків порушень ПДР тягне за собою відсутність складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.124 КУпАП.
Інших доказів винуватості ОСОБА_1 у вчиненні вказаного діяння суду не надано, а суд не має права самостійно відшуковувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення.
За таких обставин справи суд приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ст.124 КУпАП.
Керуючись ст.247, ст.284 КУпАП, на підставі ст.124КУпАП,-
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст.124 КУпАП, закрити, у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до Волинського апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову, протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя /-/ підпис.
Суддя Володимир-Волинського
міського суду Волинської області О.В. Лященко
| Суд | Володимир-Волинський міський суд Волинської області |
| Дата ухвалення рішення | 12.08.2021 |
| Оприлюднено | 13.08.2021 |
| Номер документу | 98959137 |
| Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Володимир-Волинський міський суд Волинської області
Лященко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні