ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"09" серпня 2021 р. м. Київ Справа № 911/3357/15
Господарський суд Київської області у складі головуючого судді Янюк О.С. за участю секретаря судового засідання Мірошніченко В.В. розглянув у судовому засіданні
заяву арбітражного керуючого Пилипенко Маргарити Миколаївни
про продовження строку для пред`явлення наказу до виконання та заміну боржника його правонаступником у справі
про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Інфініті Центр , м.Вишгород Київської області
Учасники справи у судове засідання не з`явились
УСТАНОВИВ:
Ухвалою Господарського суду Київської області (суддя Лопатін А.В.) від 08.08.2018 у справі №911/3357/15, зокрема, затверджено звіт ліквідатора Пилипенко Маргарити Миколаївни (свідоцтво №1762 від 23.03.2016) та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю Інфініті Центр (далі - ТОВ Інфініті Центр ), ліквідовано юридичну особу - ТОВ Інфініті Центр та закрито провадження у справі №911/3357/15.
Водночас, п. 5 указаної ухвали постановлено стягнути з Вишгородської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області (07300, Київська область, м. Вишгород просп. Шевченка, 1; ідентифікаційний код 39466569) на користь арбітражного керуючого Пилипенко М.М. (свідоцтво від №1762 від 23.03.2016) 24 676,36грн основної грошової винагороди та понесених витрат за період виконання повноважень ліквідатора ТОВ Інфініті Центр з 21.02.2018 по 31.05.2018.
26.07.2021 через канцелярію Господарського суду Київської області (далі - суд) арбітражним керуючим подано заяву №01-21/12 від 26.07.2021 (вх. №17756/21), в якій просить: видати наказ на підставі ухвали суду від 08.08.2018 у справі №911/3357/15 (п.1), продовжити строк для пред`явлення наказу до виконання до 08.09.2021 (п.2); замінити Вишгородську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області (далі - Вишгородська ОДПІ ДФС) на правонаступника - відокремлений підрозділ Головне управління ДПС у Київській області Державної податкової служби України (01151, м. Київ, вул. Народного ополчення, 5а, ідентифікаційний код 44096797) (п.3).
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.07.2021, у зв`язку із перебуванням судді Лопатіна А.В. у відпустці, вказана заява передана до розгляду судді Янюк О.С., яка, ухвалою суду від 29.07.2021 призначила її в частині п.п. 2, 3 до розгляду у судове засідання на 09.08.2021, а на виконання п. 5 ухвали Господарського суду Київської області від 08.08.2018 у справі №911/3357/15 видала відповідний наказ від 29.07.2021.
Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - Кодекс) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України), іншими законами України.
Так, учасники справи у судове засідання не з`явились, про час та місце судового засідання повідомлялись належним чином та своєчасно. Зважаючи на те, що явка останніх обов`язковою судом не визнавалась та ураховуючи положення ст.ст. 42 ГПК України, суд визнав за можливе провести судове засідання без їх участі.
Розглянувши заяву арбітражного керуючого та дослідивши матеріали заяви суд зазначає наступне.
1. 28.03.2018 Кабінетом Міністрів України (далі - КМУ) прийнято постанову №296, якою, зокрема, реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів служби. Так, Вишгородську ОДПІ ДФС реорганізовано у Головне управління ДФС у Київській області.
У подальшому, 18.12.2018 КМУ утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу, про що прийнято постанову №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України .
Постановою КМУ від 06.03.2019 №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України затверджено Положення про Державну податкову службу України, відповідно до п. 1 якого Державна податкова служба України (далі - ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується КМУ через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Згідно п. 7 вказаного Положення вбачається, що ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).
19.06.2019 КМУ прийнято постанову №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , якою утворено, зокрема, Головне управління ДПС у Київській області (далі - ГУ ДПС у Київській області). Крім того, реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби, зокрема, Головне управління ДФС у Київській області реорганізовано у ГУ ДПС у Київській області.
У подальшому, постановою КМУ від 30.09.2020 №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема ГУ ДПС у Київській області.
Так, відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Державний реєстр) ГУ ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377) перебуває в стані припинення за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації з 19.10.2020.
Поряд із цим, п. 2 постанови КМУ №893 установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абз. 4 п. 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (п. 3 постанови КМУ №893).
Наказом ДПС №529 від 30.09.2020 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби було утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, а наказом ДПС України №755 від 24.12.2020 передбачено можливість здійснення з 01.01.2021 новоствореними територіальними органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються.
Згідно з Положенням про ГУ ДПС у Київській області, затвердженим наказом ДПС України від 12.11.2020 №643, ГУ ДПС у Київській області утворене на правах відокремленого підрозділу ДПС, забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Київської області і є правонаступником майна, прав та обов`язків ГУ ДПС у Київській області (ідентифікаційний код 43141377).
Отже, з 01.01.2021 відбулося фактичне (компетенційне) процесуальне правонаступництво, за яким здійснено передання компетенції від ліквідованого територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права до територіального органу ДПС як відокремленого підрозділу ДПС, що, у свою чергу, підтверджується п.п.14,15 вищевказаного Положення.
Відповідно до інформації з Державного реєстру, ідентифікаційним кодом ГУ ДПС у Київській області як відокремленого підрозділу є 44096797.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що належним правонаступником Вишгородської ОДПІ ДФС (ідентифікаційний код 39466569) є відокремлений підрозділ ГУ ДПС у Київській області (ідентифікаційний код ВП 44096797).
Згідно ч.ч. 1-2 ст. 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Відповідно до ч.ч.1-2,5 ст. 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Ураховуючи зазначене, суд вважає заяву арбітражного керуючого в частині заміни Вишгородської ОДПІ ДФС на її правонаступника - відокремлений підрозділ ГУ ДПС у Київській області обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
2. Відповідно до ч. 1 ст. 326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.
Згідно ч.ч. 1,3 ст. 327 ГПК України виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції. Наказ, судовий наказ, а у випадках, встановлених цим Кодексом, - ухвала суду є виконавчими документами. Наказ, судовий наказ, ухвала суду мають відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом.
Так, спеціальним законом, яким урегульовано порядок примусового виконання рішень є Закон України Про виконавче провадження , відповідно до ч.1 ст. 12 якого, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Як зазначалось вище, 29.07.2021, виконання п. 5 ухвали суду від 08.08.2018 у справі №911/3357/15 видано наказ, в якому встановлено строк пред`явлення останнього до виконання, у відповідності до ст. 12 Закону України Про виконавче провадження - до 10.08.2021.
Водночас, звертаючись до суду зі своєю заяву, арбітражний керуючий, на підставі ст.119 ГПК України просить продовжити строк пред`явлення наказу до виконання на один місяць, тобто до 08.09.2021.
Оскільки ані розділом V ГПК України, яким урегульовано процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень у господарських справах, ані Законом України Про виконавче провадження не передбачено можливості суду саме продовжувати строк пред`явлення наказу до виконання, заява арбітражного керуючого в частині п. 2 задоволенню не підлягає.
Разом із цим, суд звертає увагу арбітражного керуючого, що у разі пропуску строку для пред`явлення виконавчого документу до виконання, остання не позбавлена права звернутись до суду з відповідною заявою у порядку ст. 329 ГПК України.
Керуючись ст.2 Кодексу, ст.ст. 3, 12, 42, 52, 232-235, 334 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву арбітражного керуючого Пилипенко Маргарити Миколаївни №01-21/12 від 26.07.2021 (вх. №17756/21 від 26.07.2021) про продовження строку для пред`явлення наказу до виконання та заміну боржника його правонаступником - задовольнити частково.
2. Замінити Вишгородську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Київській області (07300, Київська обл., Вишгородський р-н, м.Вишгород, просп. Шевченка, буд. 1-А, ідентифікаційний код 39466569) на її правонаступника - Головне управління ДПС у Київській області (03151, м.Київ, вул.Народного ополчення, буд. 5А, ідентифікаційний код ВП 44096797).
3. У задоволенні заяви арбітражного керуючого Пилипенко Маргарити Миколаївни №01-21/12 від 26.07.2021 (вх. №17756/21 від 26.07.2021) в частині продовження строку пред`явлення наказу до виконання - відмовити.
Відповідно до ч. 2 ст. 235 ГПК України ухвала набрала законної сили 12.08.2021 та згідно ст.255 ГПК України може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду протягом 10 днів у порядку, передбаченому ст.ст. 256-257 ГПК України з урахуванням пп. 17.5 п.17 ч.1 Перехідних положень ГПК України.
Суддя О.С. Янюк
Ухвалу підписано 12.08.2021.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2021 |
Оприлюднено | 16.08.2021 |
Номер документу | 98970530 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Янюк О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні