Дата документу 16.08.2021 Справа № 554/9538/20
Провадження № 1-кс/554/10234/2021
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.08.2021 року м. Полтава
Слідчий суддя Октябрського районного суду міста Полтави ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Полтаві клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Полтавській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , подане у кримінальному провадженні внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020000000001709 від 16.09.2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів,
УСТАНОВИВ:
В обґрунтування клопотання зазначено, що Досудовим розслідуванням встановлено, що на виконання наказу ІНФОРМАЦІЯ_1 від 14.05.2020 року №26 проведено перевірку ефективності використання земель ІНФОРМАЦІЯ_2 . Відповідно до висновків ІНФОРМАЦІЯ_1 , посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 своїми управлінськими рішеннями нанесли дослідним господарствам прямих збитків на суму 873 тис. грн.
Відповідно до листа наданого ІНФОРМАЦІЯ_3 за ІНФОРМАЦІЯ_1 на праві постійного користування закріпленні земельні ділянки площею 2557,8 га, які розташовані на території Тахтаулівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (державний акт на право постійного користування землею серія ПЛ№19-0012 від 27.01.1995).
Відповідно до постанови ІНФОРМАЦІЯ_1 від 30.05.2012 року (протокол №6) «Про упорядкування землекористування мережі ІНФОРМАЦІЯ_1 » (із змінами внесеними постановою ІНФОРМАЦІЯ_1 від 24.12.2012року (протокол №17)), було визнано земельні ділянки загальною площею 1854,5984 га, з них: рілля- 1487,6643 га; перелоги 64,9648 га; сіножаті 82,9195 га; пасовища 15,4158 га, землі під господарським будівлями і дворами 37,9542 га; землі під господарськими шляхами та прогонами 29,6798 га, які планується передати у постійне користування Господарства (Акт від 24.02.2012 «Про розподіл земель між ІНФОРМАЦІЯ_1 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_1 , ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_1 », схема розподілу земель ІНФОРМАЦІЯ_1 ) у відповідності до чинного законодавства України.
Разом з тим, директор ІНФОРМАЦІЯ_1 ( ОСОБА_4 ) нотаріально засвідченою заявою від 11.0.2014 року надав свою згоду на вилучення із землекористування ІНФОРМАЦІЯ_1 земельних ділянок, зазначених у вищевказаних постановах ІНФОРМАЦІЯ_1 , які перебувають у його постійному користуванні на підставі державного акту на право постійного користування з метою подальшої їх передачі Державному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Таким чином на даний час земельні ділянки передаються із однієї державної установи в іншу.
Встановлено, що посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 передано в оренду комерційним структурам земельні ділянки загальною площею 738 га. Посіяно 697 га, з яких: ярий ячмінь 62,9 га, соя 210,8 га, соняшник 235,2 га, кукурудза 189,0 га.
За попередніми даними, проведення комплексу сільськогосподарських робіт на цих ділянках здійснено ФОП « ОСОБА_5 », як з переможцем тендерних процедур, на підставі укладеного договору №10/4.20 з ІНФОРМАЦІЯ_1 . Відповідно до інформації ІНФОРМАЦІЯ_1 перевіркою бухгалтерських документів встановленні грубі порушення під час придбання насіння сільськогосподарських культур для посіву у 2020 році. Придбане насіння не оприбутковане по бухгалтерських документах, та оплата за нього не проводилася.
Згідно з висновками ІНФОРМАЦІЯ_1 посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 своїми управлінськими рішеннями, котрі пов`язані з прихованням кредиторської заборгованість за придбане насіння, яке не обліковувалося, нанесли дослідним господарствам прямих збитків на суму 873 тис.грн. Фактично ІНФОРМАЦІЯ_1 отримав насіння сільськогосподарських культур від підпорядкованих йому ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 ».
При цьому службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 оформлюють прихід насіння через ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 ».
Таким чином встановлено, що ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 », за довіреністю від 12.03.2020 №3 через ОСОБА_6 , передало Інституту насіння кукурудзи на зерно гібрид І покоління ДН Корунд в кількості 5000 кг на суму 150000,00 грн. та насіння ячменю сорту Авгур І репродукції 1600 кг на суму 112000,00 грн. згідно договору №66 (накладна №6, №7 від 12.03.2020). Окрім насіння сільськогосподарських культур Інституту виписаний рахунок №Счт-000052 від 30.03.2020 на суму 12589,50 грн. (авто послуги за перевезення насіння ячменю та кукурудзи), хоча вартість насіння і наданих послуг ІНФОРМАЦІЯ_2 не оплачено.
З наданого пояснення директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ОСОБА_7 встановлено, що на виробничій нараді директор ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_4 на запитання як буде оплачуватись насіння і послуги сказав, що оплата буде в рахунок взаємозаліку за надану НТП згідно укладеного договору. Потім поступила вказівка переоформити вказане насіння на фірму ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 ».
Окрім цього встановлено, що аналогічна ситуація з придбанням насіння соняшнику у ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » в кількості 885 кг.
Таким чином, згідно накладної №62 від 16.03.2020 на суму 235997,64 грн. відповідно до довіреності Інституту свинарства №4 від 16.03.2020 через ОСОБА_6 насіння відвезене автотранспортом господарства 18.03.2020, що підтверджується ІНФОРМАЦІЯ_11 . Розрахунок, за отриманий соняшник, повинен бути проведений згідно укладеного договору з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », однак договорів не укладено та вартість насіння не оплачена.
ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » поставило ІНФОРМАЦІЯ_12 в кількості 25,0 тонн на суму 375000,00 грн. Насіння відвантажене згідно договору купівлі-продажу від 02.04.2020 укладеного з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », що підтверджується накладною №64 від 09.04.2020 через ОСОБА_8 відповідно до довіреності №219 від 09.04.2020 і вивезене автотранспортом господарства, що підтверджується ТТН №1 від 10.04.2020, хоча вартість насіння не оплачена, а за умовами укладеного договору у п. 4.3 оплата за поставлений товар здійснюється у термін до 31.12.2020.
З пояснень директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » ОСОБА_9 встановлено, що все це виконувалося за вказівкою директора Інституту свинарства ОСОБА_4 наданою на щотижневій виробничій нараді.
Операції з придбання насіння сільськогосподарських культур свідчать пр. грубі порушення директором ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 та директорами підпорядкованих ІНФОРМАЦІЯ_13 . Загальна сума коштів витрачених на вирощування сільськогосподарських культур за 2019-2020 роки становить зокрема: ФОП « ОСОБА_5 » - 2022554, 36 грн, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » - 1053149, 61 грн та 1401344,77 грн; Оверком 85050 грн. Таким чином загальна сума затрат на вирощування с/г культур становить 4562098 грн.
Оскільки, в ІНФОРМАЦІЯ_1 складається ситуація коли на землях державної установи вирощується майбутній урожай, який не обліковується за державним підприємством. Вказане створює передумови до його розтрати.
Крім того, академією проаналізовано посівні площі та врожайність сільськогосподарських культур за 2019 рік.
Під урожай 2019 року ІНФОРМАЦІЯ_1 посіяно 200 га озимої пшениці, 196,9 га ярого ячменю, 275, 3 га сої, 207 га соняшнику.
Перевіркою встановлено низьку врожайність сільськогосподарських культур у порівнянні з середньою врожайністю до Полтавського району.
Так, згідно даних державної статистичної звітності форма №29-сг «Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів ягід та винограду», інститутом свинарства і ІНФОРМАЦІЯ_1 у 2019 році отримано 28/8 ц/га озимої пшениці, 26/9 ц/га ярого ячменю, 12/8 ц/га сої та 15 ц/га соняшнику.
При цьому по Полтавському району врожайність озимої пшениці склала 50,7 ц/га, ярого ячменю 38,3 ц/га, сої 22,6 ц/га, соняшнику 28,7 ц/га.
Наразі, з огляду на вище викладені обставини, виникла необхідність у дослідженні питання діяльності ІНФОРМАЦІЯ_1 з приводу вирощування сільськогосподарських культур на земельних ділянках, кількості витрачених посівних матеріалів, джерел їх походження, оприбуткування, звітності та обсягів вирощеного врожаю, що можливо зробити лише шляхом отримання тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ідентифікаційний код юридичної особи: НОМЕР_1 , юридична адреса особи: АДРЕСА_1
З огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни чи знищення документи, які можуть бути використані, як доказ, слідчий просить проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться, зокрема, без виклику представників ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 », на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.
У судове засідання слідча не з`явилася, надала до суду заяву, у якій прохала розгляд клопотання провести за її відсутності, клопотання підтримала.
Згідно з ч. 4ст. 107 КПК Україниу зв`язкуіз неприбуттяму судовезасідання всіхосіб, якіберуть участьу судовомупровадженні, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду клопотання не здійснювалось.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов до висновку про наявність достатніх даних, що дають підстави вважати, що документація, питання про надання тимчасового доступу до якої ставиться у клопотанні органу досудового розслідування, перебуває у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 », може бути використана як доказ обставин у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно з ч. 1статті 163 Кримінального процесуального кодексу України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Клопотання відповідає вимогам статті 160 КПК України.
Відповідно до п.6 ч.1 статті 164 КПК України в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів має бути зазначено розпорядження надати (забезпечити) тимчасовий доступ до речей і документів зазначеній в ухвалі особі та надати їй можливість вилучити зазначені речі і документи, якщо відповідне рішення було прийнято слідчим суддею, судом.
З метою забезпечення кримінального провадження, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 107, 110, 131, 132, 159-164, 370, 376 КПК України, слідчий суддя -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого - задовольнити.
Надати дозвіл слідчим групи слідчих СУ ГУНП в Полтавській області
ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_3 , ОСОБА_24 , ОСОБА_23 на тимчасовий доступ до належним чином завірених копій документів, що перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 »,ідентифікаційний кодюридичної особи: НОМЕР_1 ,юридична адресаособи: АДРЕСА_1 вилучити їх (здійснити їх виїмку), а саме:
-договорів, які укладалися «ДГ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ІНФОРМАЦІЯ_1 з ФОП « ОСОБА_5 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ДП ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », Оверкомта іншими підприємствами в період 2019-2021рокищодо виконання сільськогосподарських робіт по вирощуванню сільськогосподарських культур на земельних ділянках інституту, щодо поставки с/г продукції, посівного матеріалу, повноважень на їх підписання, наказів про призначення керівника, заступників, відповідальних осіб за виконання сільськогосподарських робіт, головного бухгалтера, бухгалтера обліковця, їх посадових інструкцій, а також документи котрі підтверджують взаємовідносини між вище вказаними підприємствами;
-документів щодо обсягів вирощеної продукції (культури) у їх розрізі, отримані доходи, статистичні звіти; договорів, додаткових угод, актів виконаних робіт, актів звірок, декларацій з податку на додану вартість з додатками (1-5), подані уточнюючі розрахунки, декларацій з податку на прибуток, які подані до територіального органу ДФС, заяв про відшкодування ПДВ, іншу податкову та фінансову звітність, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, а також інших документів щодо виконання сільськогосподарських робіт по вирощуванню с/г продукції, оплати їх виконання, оборотно сальдових відомостей по рахункам, інших аналітичних рахунків бухгалтерського обліку та документів первинного бухгалтерського обліку;
-документів щодо обсягів понесених витрат, відповідних фінансових (бухгалтерських, банківських) документів, що підтверджують: перерахування грошових коштів (платіжні доручення), виконані роботи та надані послуги, придбання/отримання насіння та садівного матеріалу (в т.ч. отримання від ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » насіння кукурудзи на зерно гібрид І покоління ДН Корунд, насіння ячменю сорту Авгур І репродукції, отримання від ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » насіння сої сорту Діана), внесення засобів захисту рослин, інші матеріальні цінності необхідні для забезпечення річного циклу сільськогосподарських робіт (видаткові накладні);
-регістрів аналітичного та синтетичного обліку із здійснення всіх вище вказаних операцій щодо виконання робіт, надання послуг, придбання продукції, її зберігання та реалізації;
-документів щодо подальшого руху (переоформлення) на інших суб`єктів господарювання врожаю за період з 2019-2021 рік, в тому числі:документи обліку заборгованості за придбання зернових культур;договори складського зберігання сільськогосподарської продукції;товарно-транспортні накладніна прийняту, відвантажену с/г продукцію;накази на оформлення, переоформлення, відпуск (відвантаження) с/г продукції;накладні на переміщення, відвантаження с/г продукції;розпорядження та актів на очищення, сушіння зернових культур;карточки складського обліку зернових культур;карточкианалізу зерна;розпорядження та накладні на відпуск зерна в переробку;накладні на здачу продукції з виробництва на склад, із можливістю ознайомитись з ними та вилучити їх належним чином завірені копії;
Надати можливість слідчому групи слідчих СУ ГУНП в Полтавській області зробити виїмку належним чином завірених копій документів, які містять зазначену вище інформацію в приміщенні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ідентифікаційний код юридичної особи: НОМЕР_1 , юридична адреса особи: АДРЕСА_1
Строк дії ухвали становить 1 (один) місяць з дня її постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положенням кримінально-процесуального кодексу України з метою відшукування та вилучення зазначених документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2021 |
Оприлюднено | 23.05.2024 |
Номер документу | 98994243 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Материнко М. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні