Рішення
від 16.08.2021 по справі 640/30280/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 серпня 2021 року м. Київ № 640/30280/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кармазіна О.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Терміон-Плюс

до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Терміон-Плюс (03057, м. Київ, вул. Антона Цедіка, 12, код ЄДР: 43245567) звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, код ЄДР: 43672853), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

1) визнати протиправною бездіяльність Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України в частині ненадання висновку щодо того, що відходи, заявлені позивачем не підпадають під дію п. 6-33 Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2000 № 1120;

2) зобов`язати Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України надати ТОВ Терміон-Плюс висновок щодо того, що відходи, заявлені позивачем не підпадають під дію п. 6-33 Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2000 № 1120

Позиція позивача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 18 травня 2020 року Позивачем було укладено Контракт № 1 від 18.05.2020 року (надалі - Контракт) з ЕКО С.Р.Л.С. (за Контрактом - Продавець) та А1АМБІЄНТЕ С.Р.Л. (за Контрактом - Координатор з питань логістики) щодо поставки та передачі у власність Позивача відходів під кодом CER 19 12 12.

В рамках виконання умов Контракту, Позивачу було надано Rapporto di prova N. 863.1/20 del 27/03/2020 (відповідно до перекладу - Звіт про проведені випробувальні дослідження / тестування № 863.1 / 20 від 27.03.2020 р., в якому класифіковано наданий зразок за кодом CER 19 12 12 як спеціальний тип відходів безпечного типу) та на підставі Контракту і Звіту було замовлено експертизу щодо коду УКТЗЕД. За результатами експертизи видано Експертний висновок № К-593А від 18.05.2020 року, де визначено, що суміш відходів CER 19 12 12 згідно з кодом Європейського каталогу відходів (EWC), являють собою відходи механічної обробки (сортування, подрібнення, пресування, гранулювання) відходів, у складі: пластик 90%, целюлоза 5%, деревина 2%, текстиль та шкіра 2%, метал 1%, відповідають коду:

3915 90 80 00 Відходи, обрізки та скрап із пластмас:

- інших пластмас;

- інші.

22 червня 2020 року Позивачем було отримано звіт № 821 Центру превентивної медицини Державного управління справами проведення санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень проб, в якому зазначено, що партія, яка відповідає надісланому зразку суміш відходів CER 19 12 12 (у складі: пластик 90%, целюлоза 5%, деревина 2%, текстиль та шкіра 2%, метал 1%), які є об`єктом транскордонного перевезення, не містять матеріали, наведені у додатку 2 до Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2000 р. № 1120 (надалі - Положення), та відповідно не виявляють небезпечних властивостей, наведених у Переліку небезпечних властивостей, затвердженому наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 16.10.2000 № 165, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.11.2000 за № 770/4991.

Позивач зазначає, що відповідно до сукупності наданих документів, відходи, які плануються для перевезення не виявляють небезпечних властивостей та не відносяться до небезпечних згідно з Європейським каталогом відходів (EWC) та відповідно до Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/ видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2000 р. № 1120.

За інформацією, що була надана Позивачу відповідно до листа № 248/ЗПІ-20 від 16.03.2020 року, Відповідач повідомив, що згідно вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 13.07.2000 р. № 1120 Про затвердження Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів , для транскордонного перевезення відходів, що включені до Зеленого переліку, Міністерство надає висновок, щодо того чи підпадають вищезазначені відходи під дію пунктів 6 -33 або повідомлення.

24.06.2020 року Позивачем було направлено заяву за № 24/06-Т від 24.06.2020 року до Відповідача щодо розгляду питання про імпорт відходів обрізки і скрапу з пластмас в кількості 10 000 тон з додатками.

Відповідач надав Позивачу відповідь № 14/14-03/364-20 від 21.08.2020 року, що передбачала надання Позивачем додаткових документів, а саме:

- відомості із зазначенням інформації про особу, що відповідає за поводження з відходами (опис способу поводження, і місцезнаходження об`єкта поводження з відходами) за підписом заявника;

- зобов`язання отримувача відходів щодо відповідальності за будь-які несприятливі наслідки в результаті подання неправильних відомостей, неправильного поводження з відходами, аварій або інших непередбачуваних подій за підписом заявника.

Позивач зазначає, що за результатами розгляду листа Відповідача, ним повторно направлено заяву щодо розгляду питання про імпорт відходів обрізки і скрапу з пластмас в кількості 10 000 тон № 28/08-1/Т від 28.08.2020 року та окрім додатків, що додавалися до першої заяви, було додано документи, які вимагалися листом Відповідача.

У відповідь на заяву Позивача від 28.08.2020 року, відповідачем було направлено лист № 14/14-03/723-20 від 18.09.2020 року, де Відповідач зазначив, що зазначені у зверненні Позивача відходи (згідно з кодом CER 19 12 12 - інші відходи (включаючи суміші матеріалів від механічної обробки відходів) європейського каталогу відходів (EWC) та потребує отримання письмової згоди (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів, що прямо суперечить, за твердженням Позивача, наданим Позивачем документам.

У зв`язку із збільшенням обсягів відходів, що Позивач планував транспортувати на територію України, до Відповідача було направлено нову заяву щодо імпорту відходів обрізки і скрапу з пластмас в кількості 50 000 тон № 02/10-20/Т від 02.10.2020 року.

Листом № 14/14-03/1133-20 від 22.10.2020 року Відповідач стверджує, що зазначені у третьому зверненні Позивача відходи, можуть відноситись до категорії відходів, включених до Жовтого переліку відходів, а саме до пункту 82 розділу Б (відходи, які потребують окремого розгляду), бути небезпечними та потребувати отримання письмової згоди (повідомлення) для транскордонного перевезення небезпечних відходів.

Позивач додає, що додатки у вигляді Контракту № 1 від 18.05.2020 року, Звіту про проведені випробувальні дослідження / тестування № 863.1/20 від 27.03.2020 р. з перекладом, Експертного висновку № К-593А від 18.05.2020 року, Звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень проб № 821 від 22.06.2020 року щодо всіх заяв Позивача надавалися однакові.

Позивач підсумовує свою позицію у позовній заяві тим, що щодо заяв подібного (майже однакового) змісту, Позивач отримав три різних відповіді, у двох з яких, за твердженням Позивача, нехтують результатами досліджень української (Центру превентивної медицини Державного управління справами) та італійської (виданий "ECOLOGY LAB С.Р.Л.", Доктором хімії Вінченцо Д`Апіче, Міжрегіональна асоціація хіміків та фізиків регіонів Лаціо, Умбрія, Абруццо і Молізе (Італія)) лабораторій, що підтверджують те, що заявлені Позивачем відходи не підпадають під дію пунктів 6 - 33 цього Положення, а отже Відповідач, як зазначає Позивач, розглянувши надані документи повинен видати Висновок, щодо того, що відходи, заявлені Позивачем не підпадають під дію п. 6-33 Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2000 р. № 1120.

Позивач пояснює, що ввезення (імпорт) відходів здійснюється ним з метою їх переробки, покращення екологічної ситуації в України, Італії, та на планеті в цілому. Позивач зазначає, що не планує під час поводження з відходами здійснювати дії, передбачені Розділом А Додатку № 1 до Положення (Операції з видалення та утилізації відходів), таких як поховання, скидання, переупаковування.

Позивач також у відповіді на відзив Відповідача зазначив, що повний пакет документів відповідно до Положення ним не може бути наданий через те, що для отримання ліцензії на утилізацію та перевезення небезпечних відходів потрібно розуміти - які саме небезпечні відходи Позивач планує транспортувати. Як вже вказувалося раніше, Відповідач не повідомив Позивача про те, які саме речовини у відходах, які Позивач планує ввозити, можуть бути небезпечними. Тому Позивач фактично не має змоги отримати ліцензію.

Позиція відповідача.

Відповідач надав суду відзив проти позову, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог, з огляду на наступне.

Відповідач зазначає, що, порядок здійснення державного контролю за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням під час їх експорту з України, імпорту в Україну чи транзиту через територію України визначено Положенням про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/ видаленням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2000 р. № 1120, та відповідно до пункту 16 зазначеного Положення небезпечні відходи можуть імпортуватися тільки за умови наявності письмової згоди Відповідача.

Відповідач наводить перелік відходів, що є об`єктом транскордонного перевезення та зазначає, що висновок щодо того, чи підпадають відходи Зеленого переліку відходів, які є об`єктом експорту або імпорту, під дію пунктів 6-33 зазначеного Положення, чи не підпадають, надає Відповідач.

Відповідач зазначає, що листом Міністерства енергетики та захисту довкілля України ним поінформовано Позивача щодо переліку документів, які необхідні для отримання висновку на транскордонне перевезення відходів, що відносяться до Зеленого переліку.

Відповідач зауважує, що відповідно до інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом діяльності Товариства є обробка та видалення небезпечних відходів, однак дозвільних документів на провадження діяльності з небезпечними відходами Позивач не отримував.

Відповідач повідомляє, що за результатами розгляду заяв Позивача, його поінформовано про те, що зазначені ним відходи можуть відноситись до категорії відходів, включених до Жовтого переліку відходів, а саме до пункту 82 розділу Б (відходи, які потребують окремого розгляду), бути небезпечними та потребувати отримання письмової згоди (повідомлення) для транскордонного перевезення небезпечних відходів.

Відповідач також акцентує увагу на тому, що ухилення від виконання вимог міжнародних зобов`язань України, що випливають з її участі в Базельській конвенції, а саме: відсутність контролю за транскордонним перевезенням відходів, які потенційно можуть бути небезпечними може нести екологічну загрозу як навколишньому середовищу, так і здоров`ю людини.

Відповідачем зокрема, наводилася судова практика, відповідно до якої у постанові від 23.01.2020 у справі № 820/1001/17 Верховний Суд вказав, що бездіяльністю суб`єкта владних повноважень є невиконання приписів закону щодо реалізації управлінської функції, тобто пасивна форма правової поведінки, а під протиправною слід розуміти нереалізацію управлінською функції чи невиконання наданого повноваження за наявності чітко визначеного приводу.

Процесуальні дії, вчинені у справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.12.2020 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою від 22.12.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику сторін на підставі ч. 1 ст. 257 КАС України.

Встановлені судом обставини.

Розглянувши наявні в матеріалах справи документи, враховуючи пояснення позивача, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

18 травня 2020 року Позивачем було укладено Контракт № 1 від 18.05.2020 року з ЕКО С.Р.Л.С. та А1АМБІЄНТЕ С.Р.Л. щодо поставки та передачі у власність Позивача відходів під кодом CER 19 12 12.

18 травня 2020 року Позивачу було видано Експертний висновок № К-593А, відповідно до якого суміш відходів CER 19 12 12 згідно з кодом Європейського каталогу відходів (EWC), являють собою відходи механічної обробки (сортування, подрібнення, пресування, гранулювання) відходів, у складі: пластик 90%, целюлоза 5%, деревина 2%, текстиль та шкіра 2%, метал 1%, відповідають коду:

3915 90 80 00 Відходи, обрізки та скрап із пластмас:

- інших пластмас;

- інші.

22 червня 2020 року Позивач отримав звіт № 821 Центру превентивної медицини Державного управління справами проведення санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень проб, в якому зазначено, що партія, яка відповідає надісланому зразку суміш відходів CER 19 12 12 (у складі: пластик 90%, целюлоза 5%, деревина 2%, текстиль та шкіра 2%, метал 1%), не містять матеріали, наведені у додатку 2 до Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2000 р. № 1120, та відповідно не виявляють небезпечних властивостей, наведених у Переліку небезпечних властивостей, затвердженому наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 16.10.2000 № 165, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.11.2000 за № 770/4991.

24 червня 2020 року Позивач подав до Відповідача заяву з додатками, в якій просив розглянути питання щодо імпорту відходів обрізки та скрапу з пластмас в кількості 10 000 тон за кодом УКТ ЗЕД 3915 90 80 00 згідно контракту № 1 від 18.05.2020 р. з ЕКО С.Р.Л.С. .

Відповідач надав відповідь №14/14-03/354-20 від 21.08.2020 року на заяву Позивача, де зазначив, серед іншого, що з метою забезпечення дотримання вимог екологічної безпеки під час транскордонних перевезень небезпечних відходів, Відповідач просить Позивача надати до Міндовкілля відомості про особу, що відповідає за поводження з відходами, а також зобов`язання отримувача відходів щодо відповідальності за будь-які несприятливі наслідки в результаті подання неправильних відомостей, неправильного поводження з відходами, аварій або інших непередбачуваних подій.

Заявою від 28.08.2020 року № 28/08-1/Т, Позивач подав до Міндовкілля серед іншого Відомості про особу, що відповідає за утилізацію/видалення відходів (п. 6 заяви) та Зобов`язання ТОВ ТЕРМІОН-ПЛЮС щодо відповідальності за будь-які несприятливі наслідки в результаті подання неправильних відомостей, неправильного поводження з відходами, аварій або інших непередбачуваних подій, у тому числі за здійснення альтернативних заходів з утилізації/видалення відходів у разі неможливості виконання первісних умов контракту.

У відповіді № 8931/10/20 від 31.08.2020 року Відповідач зазначає, що відходи (згідно з кодом CER 19 12 12 - інші відходи (включаючи суміші матеріалів від механічної обробки відходів) європейського каталогу відходів (EWC) та потребує отримання письмової згоди (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів. Враховуючи викладене, Відповідач зазначив про необхідність надання до Міндовкілля всього пакету документів, що передбачений Положенням для отримання письмової згоди (повідомлення) для транскордонного перевезення небезпечних відходів

02 жовтня 2020 року Позивач подав до Відповідача ще одну заяву № 02/10-20ТП, відповідно до якої просив розглянути питання щодо імпорту відходів обрізки та скрапу з пластмас в кількості 50 000 тон за кодом УКТ ЗЕД 3915 90 80 00 згідно контракту № 1 від 18.05.2020 р. з ЕКО С.Р.Л.С. .

Відповідач зазначає у своєму листі №14/14-03/1133-20 від 22.10.2020 року, що зазначені у зверненні Позивача відходи, можуть відноситись до категорії відходів, включених до Жовтого переліку відходів, а саме до пункту 82 розділу Б (відходи, які потребують розгляду), бути небезпечними та потребувати отримання письмової згоди (повідомлення) для транскордонного перевезення небезпечних відходів.

Позивач вважає, що Звіт про проведені випробувальні дослідження / тестування № 863.1 / 20 від 27.03.2020 р., Експертний висновок № К-593А від 18.05.2020 року та Звіт санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень проб № 821 від 22.06.2020 року є достатніми для визнання відходів за кодом CER 19 12 12 (у складі: пластик 90%, целюлоза 5%, деревина 2%, текстиль та шкіра 2%, метал 1%) кодом УКТ ЗЕД 3915 90 80 00 згідно контракту № 1 від 18.05.2020 р. з ЕКО С.Р.Л.С. не небезпечними та надання висновку про те, що вони не підпадають під дію пунктів 6 - 33 Положення № 1120.

Позивач вважаючи свої права порушеними, звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 червня 2020 р. № 614, Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України (Міндовкілля) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Пунктом 4 цього ж Положення визначено, що Міндовкілля відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням .

Контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням здійснюється Міндовкілля відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2000 р. N 1120 (далі - Положення № 1120) Про затвердження Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів.

Відповідно до пункту 4 Положення № 1120 Дія пунктів 6 - 33 цього Положення поширюється на такі відходи, що є об`єктом транскордонного перевезення:

а) небезпечні відходи, що включені до розділу А Жовтого переліку відходів;

б) відходи, які потребують окремого розгляду, що включені до розділу Б Жовтого переліку відходів;

в) відходи, що включені до Зеленого переліку відходів і є об`єктом транскордонного перевезення, у разі, коли вони містять матеріали, наведені у додатку 2 до цього Положення, в таких кількостях, що можуть виявляти небезпечні властивості, наведені у переліку небезпечних властивостей (затверджується Міндовкіллям), а також якщо транскордонні перевезення таких відходів підпадають під державне регулювання у заінтересованих державах.

В інших випадках відходи, що включені до Зеленого переліку відходів, не підпадають під дію пунктів 6 - 33 цього Положення.

Висновок щодо того, чи підпадають відходи Зеленого переліку відходів, які є об`єктом експорту або імпорту, під дію пунктів 6 - 33 цього Положення, чи не підпадають, надає Міндовкілля.

Позивач звернувся до Відповідача 24 червня 2020 року з заявою з додатками, в якій просив розглянути питання щодо імпорту відходів обрізки та скрапу з пластмас в кількості 10 000 тон за кодом УКТ ЗЕД 3915 90 80 00 згідно контракту № 1 від 18.05.2020 р. з ЕКО С.Р.Л.С. . Зі змісту даної заяви видно, що Позивач надав Відповідачу зокрема: Звіт про проведені випробувальні дослідження / тестування № 863.1 / 20 від 27.03.2020 р., Експертний висновок № К-593А від 18.05.2020 року, Звіт санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень проб № 821 від 22.06.2020 року, контракт № 1 від 18.05.2020 р. з ЕКО С.Р.Л.С. , виписку з єдиного державного реєстру.

Відповідачем листом №14/14-03/354-20 від 21.08.2020 року зазначалося, що з метою забезпечення дотримання вимог екологічної безпеки під час транскордонних перевезень небезпечних відходів, Відповідач просить Позивача надати до Міндовкілля відомості про особу, що відповідає за поводження з відходами, а також зобов`язання отримувача відходів щодо відповідальності за будь-які несприятливі наслідки в результаті подання неправильних відомостей, неправильного поводження з відходами, аварій або інших непередбачуваних подій.

Позивач надав зазначені Відповідачем документи у заяві від 28.08.2020 року № 28/08-1/Т.

Відповідач у своєму листі № 8931/10/20 від 31.08.2020 зазначив, що відходи (згідно з кодом CER 19 12 12 - інші відходи (включаючи суміші матеріалів від механічної обробки відходів) європейського каталогу відходів (EWC) та потребує отримання письмової згоди (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів. Враховуючи викладене, Відповідач зазначив про необхідність надання до Міндовкілля всього пакету документів, що передбачений Положенням для отримання письмової згоди (повідомлення) для транскордонного перевезення небезпечних відходів

Щодо повторної заяви Позивача про розгляд питання щодо імпорту відходів обрізки та скрапу з пластмас в кількості 50 000 тон за кодом УКТ ЗЕД 3915 90 80 00 згідно контракту № 1 від 18.05.2020 р. з ЕКО С.Р.Л.С. , Відповідач у своєму листі №14/14-03/1133-20 від 22.10.2020 року зазначає, що вказані у зверненні позивача відходи, можуть відноситись до категорії відходів, включених до Жовтого переліку відходів, а саме до пункту 82 розділу Б (відходи, які потребують розгляду), бути небезпечними та потребувати отримання письмової згоди (повідомлення) для транскордонного перевезення небезпечних відходів.

Позивачем до Відповідача було подано, зокрема копію звіту санітарно-гігієнічної оцінки результатів лабораторних досліджень проб № 821 від 22 червня 2020 року, відповідно до якого зазначено, що партія, яка відповідає надісланому зразку, суміш відходів, які є об`єктом транскордонного перевезення, не містять матеріали, наведені у додатку 2 до Положення № 1120, та відповідно не виявляють небезпечних властивостей, наведених у Переліку небезпечних властивостей та інструкцій щодо контролю за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням, затвердженого Наказом міністерства екології та природних ресурсів N 165 від 16.10.2000 року. Таким чином, у Позивача на момент подання заяви від 24 червня 2020 року була наявна інформація про те, що відходи, які він планував транспортувати не виявляють небезпечних властивостей та не містять матеріали, наведені у додатку 2 до Положення № 1120.

Відповідач затребував надання додаткових необхідних йому для прийняття рішення документів.

На підставі наданих Позивачем документів, Відповідач не надав конкретного обґрунтування застосування Відповідачем пунктів 6-33 Положення №1120 до відходів, які планує перевозити Позивач. Відповідачем не було роз`яснено Позивачу причин вимоги надання документів, які вимагаються відповідно до п. 17 Положення № 1120, натомість Відповідач зазначає, що відходи, які Позивач планує імпортувати можуть відноситись до категорії відходів, включених до Жовтого переліку відходів, а саме до пункту 82 розділу Б (відходи, які потребують розгляду), бути небезпечними та потребувати отримання письмової згоди (повідомлення) для транскордонного перевезення небезпечних відходів. Рекомендацій або вимог щодо проведення додаткових досліджень Відповідачем не надавалося. Відповідач в порядку, визначеному Положенням № 1120 та самим Відповідачем не надав в межах своїх повноважень Позивачу висновок щодо того, що відходи, які Позивач планує імпортувати, підпадають під дію пунктів 6 - 33 Положення № 1120.

У даному конкретному випадку , за висновком суду, у спірних відносинах відповідач реалізує свої виключні повноваження щодо надання висновку, формування якого (висновку) не може перебирати на себе суд. Саме Міністерство за результатами розгляду наданих документів може віднести ту чи іншу позицію до того чи іншого переліку відходів.

У даному конкретному випадку суд не може втручатися у таку діяльність Міністерства та замість останнього формувати висновки про віднесення чи не віднесення відходів до певних класифікацій.

Відтак , враховуючи вищевикладене, а також те, що судом не встановлено у діях Міністерства процедурних порушень такого роду, які б зумовлювали можливість зобов`язання відповідача вчинити заявлені у позові дії, суд не вбачає підстав для задоволення позову та приходить до висновку про відмову у задоволенні позову.

На підставі вищевикладеного та керуючись положеннями статей 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 241 - 246, 250, 251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити у повному обсязі .

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 КАС України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 292, 293, 295, 296 КАС України з урахуванням положень п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України.

Суддя О.А. Кармазін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.08.2021
Оприлюднено19.08.2021
Номер документу99031553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/30280/20

Рішення від 16.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Ухвала від 09.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні