Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 серпня 2021 р. Справа№200/11154/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Шинкарьова І.В., розглянувши за правилами загального позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до відповідача 1 Управління соціального захисту населення Покровської районної державної адміністрації Донецької області, відповідач - 2 Військово-цивільна адміністрація м. Красногорівка Мар`їнського району Донецької області про визнання бездіяльності відповідача протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до відповідач - 1 Управління соціального захисту населення Покровської районної державної адміністрації Донецької області, відповідач - 2 Військово-цивільна адміністрація м. Красногорівка Мар`їнського району Донецької області про визнання протиправною відмову відповідача - 1 у призначення адресної допомоги на наступний шестимісячний строк, як внутрішньо переміщеним особам; зобов`язання відповідача - 1 призначити та виплатити позивачу адресну допомогу на наступний шестимісячний строк починаючи з дати подання заяви від 29 вересня 2020 року; зобов`язати відповідача 1 подати до суду звіт про виконання постанови у строк один місяць з дня отримання постанови після набрання судовим рішенням законної сили.
В обґрунтування позовних вимог, зазначено, що 27.07.2020 було видано акт обстеження від 30.06.2020 № 130, в якому зазначено що внаслідок бойових дій у 2015 році великих пошкоджень зазнав будинок АДРЕСА_1 . На житловому будинку було повністю розбито шиферну покрівлю, було розбиті дерев`яні стропила та обрешітка, порушено дерев`яне перекриття, пошкоджено чотири пластикових вікна, осколками побито фасад будинку. На теперішній час залишаються пошкодженими 4 пластикових вікна, залишаються пошкодженими стеля в житлових кімнатах. 28.07.2020органом соціального захисту населення Мар`їського району було видано довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи № 1443-5000293601, але в усному порядку позивачу було відмовлено у призначені адресної допомоги.
В управління соціального захисту населення позивачу повідомило, що у висновку акту обстеження вказано: «житловий будинок потребує ремонту та відновлення», що не відповідає вимогам законодавства, а повинно бути вказано: «житло не придатне або придатне для проживання», тому оформлення допомоги в нашому випадку не є можливим. При тому, що сам факт мого переміщення відповідачем не спростовувався.
Не погоджуючись з цим , позивачем було направлено лист з проханням надати допомогу у вирішенні цього питання до Донецької облдержадміністрації, на що отримано відповідь від 17.08.2020, про те, що акти видає тільки комісія місцевої ради та впливати на такі рішення обласна адміністрація не може.
Також, позивач листами до Красногорівської ВЦА з проханням переглянути рішення та привести акт у відповідність до вимог діючого законодавства, але відповіді були тотожними, що в акті обстеження житлового будинку буде зазначено тільки «потребує ремонту та відновлення».
Позивач зазначає, що наявність в акті обстеження запису про необхідність проведення ремонту та відновлення житлового будинку за наявності перелічених пошкоджень не може бути підставою у відмові в призначенні адресної допомоги.
Вважає, що відповідачем в порушення норм матеріального права протиправно відмовлено в призначенні зазначеної допомоги.
Ухвалою від 19 січня 2021 року прийнято зазначену позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; визначено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні).
Від представника Управління соціального захисту населення Мар`їнської районної державної адміністрації Донецької області 09 лютого 2021 року за вх. № 512/02-09 надійшов відзив на адміністративний позов, в якому представник відповідача позовні вимоги не визнає з таких підстав.
В обґрунтування позиції відповідач 1 зазначив, що відповідно пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам дня покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» (з урахуванням змін від 31.05.2017 № 370) (далі - Порядок), грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території України, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих па лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції та які взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.
Відповідно до акту - обстеження технічного стану житлового будинку (квартири) № 130 від 30.06.2020. розташований за адресою, м. Красногорівка, вул. Медична (Маяковського). б у д .17. що належить Позивачу, у висновку комісії наданого акту зазначено, що житловий будинок потребує ремонту та відновлення.
Відповідно пункт) 3 Порядку, у разі наявності житлової о приміщення, яке зруйноване або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, розташоване в інших регіонах, ніж тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населені пункти, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення, додається копія акта обстеження технічного стану житловою приміщення (будинку, квартири) (далі - акт технічного стан), складеного комісією, утвореною районною, районною у м. Києві та Севастополі держадміністрації , військово-цивільною адміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (в разі утворення) ради, виконавчим органом ради об`єднаної територіальної громади. Просив в відмовити в позовних вимогах позивача в повному обсязі.
Ухвалою суду від 19 березня 2021 року вирішено розгляд справи здійснювати в порядку загального позовного провадження. Замінено засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням.
Ухвалою суду від 13 травня 2021 року залучено у якості співвідповідача третю особу - Військово-цивільну адміністрацію м. Красногорівка Мар`їнського району Донецької області до участі у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Мар`їнської районної державної адміністрації Донецької області про визнання бездіяльності відповідача протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Відповідач 2 відзив на позовну заяву позивача не надав.
Ухвалою суду від 20 липня 2021 року клопотання представника відповідача - 1 про заміну сторони по справі задоволено та замінено відповідача 1 - Управління соціального захисту населення Мар`їнської районної державної адміністрації Донецької області на його правонаступника - Управління соціального захисту населення Покровської районної державної адміністрації Донецької області (код ЄДРПОУ 25967772, 85302, Донецька область, м.Покровськ, вул Торгівельна, 11).
Ухвалою суду від 03 серпня 2021 року закрито підготовче провадження в адміністративній справі №200/11154/20-а за позовом ОСОБА_1 до відповідача 1 Управління соціального захисту населення Покровської районної державної адміністрації Донецької області, відповідач - 2 Військово-цивільна адміністрація м. Красногорівка Мар`їнського району Донецької області про визнання бездіяльності відповідача протиправною та зобов`язання вчинити певні дії та вирішено розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження в межах строків, визначених КАС України для розгляду справи.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимогстатті 90 Кодексу адміністративного судочинства України(далі -КАС України), суд встановив таке.
Позивач ОСОБА_1 , громадянка України , що підтверджується паспортом серії НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_2 . Місце реєстрації АДРЕСА_2 . Фактичне місце проживання АДРЕСА_3 . Є пенсіонером за віком відповідно до посвідчення серії НОМЕР_3 .
Позивач, звернулась до відповідача 1 із заявою від 29.09.2020 щодо призначення на наступний шестимісячний строк щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Позивачем було отримано лист від 05.10.2020 р. № 5702/02-09 Управління соціального захисту населення Марийської районної державної адміністрації Донецької області про відмову у призначенні на наступний щомісячний строк щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття виплат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, оскільки для призначення допомоги позивачу необхідно надати акт технічного стану житлового приміщення з висновком про непридатність для проживання будинку, у разі не надання позивачу буде відмовлено в призначенні адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам у зв`язку с тим, що документи позивача не відповідають вимога порядку надання адресної допомоги ВПО для покриття витрат на проживання , в тому числі на оплату ЖКП.
Відповідно до акту від 30 червня 2020 року акту № 130 про обстеження технічного стану житлового будинку (квартири), приватного житлового будинку з господарськими будівлями та спорудами, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , що постраждали внаслідок бойових дій на території міста Красногорівка, комісією проведено обстеження житлового будинку, який належить на підставі договору купівлі-продажу від 24.12.1974 року посвідченого Марийською Держнотконторою та зареєстрованого Селидівським БТІ 15.06.1975 року.Загальна площа житлового будинку 55,2 кв. м., у т.ч. житлова 30,5 кв. м.Комісією підтверджено, що внаслідок бойових дій у 2015 році великих пошкоджень зазнав житловий будинок по АДРЕСА_1 . На житловому будинку було повністю розбито шиферну покрівлю, були розбиті дерев`яні стропила та обрешітка, порушено дерев`яне перекриття, пошкоджено чотири пластикових вікна, осколками побито фасад будинку.Гуманітарною організацією МКЧХ шиферна покрівля, дерев`яні стропила та обрешітка на житловому будинку відремонтовані.На час обстеження залишаються пошкодженими 4пластикових вікна, залишаються пошкодженими стеля в житлових кімнатах.Висновок комісії: Житловий будинок потребуєремонту та відновлення.
З відповіді від 18 серпня 2020 року № К-66-2 на звернення позивача Військово-цивільна адміністрація міста Красногорівка Мар`їнського району Донецької області повідомила, що житловий будинок , розташований в АДРЕСА_4 не можна вважати непридатним для проживання, житловий будинок ще потребує ремонт та відновлення.
Листом від 23.09.2020 №1167/06-05 Військово-цивільна адміністрація міста КрасногорівкаМар`їнського району Донецької області повідомила позивача, що житловий будинок розташований в м. Красногорівка, вул. Медична, не можна вважати непридатним для проживання, житловий будинок ще потребує ремонт та відновлення.
Листом Департаменту з питань цивільного захисту, мобілізаційної та оборонної роботи Донецької обласної держаної адміністрації від 17.08.2020 №КО-0302/1.1/106-20/0А27-571 позивача повідомлено, про те, що за інформацією управління соціального захисту населення Марийської райдержадміністрації (далі - управління), ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , з 19.09.2018 перебувають на обліку в управлінні як внутрішньо переміщені особи. Зареєстровані за адресою: АДРЕСА_4 ; тимчасове місце проживання: АДРЕСА_5 . Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» родині ОСОБА_3 була призначена щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (далі - щомісячна адресна допомога), за період: з 01 жовтня 2018 по 02 січня 2019 в розмірі 2000,00 грн щомісячно; з 03 січня 2019 по 02 липня 2019 в розмірі 2000,00 грн щомісячно; з 03 липня 2019 по 02 січня 2020 в розмірі 2000,00 грн щомісячно; з 03 січня 2020 по 02 липня 2020 в розмірі 2000,00 грн щомісячно. Виплата призначених сум щомісячної адресної допомоги проводилася в повному обсязі на поточний рахунок в Ощадбанку. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.202 № 264 «Деякі питання надання держаної соціальної допомоги» з метою посилення соціального захисту населення на період вжиття заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARSCoV-2, строк виплати допомоги, яку було призначено раніше, продовжується на період карантину та на один місяць після дати його відміни і допомога виплачується за повний місяць без звернення особи до органу соціального захисту населення. У зв`язку з цим з 03.07.2020 по 31.07.2020 виплату щомісячної адресної допомоги родині ОСОБА_3 подовжено без звернення до управління. Щомісячну адресну допомогу за період з 01.07.2020 по 02.07.2020 у сумі 129,03 грн. перераховано 16.07.2020 на поточний рахунок в Ощадбанку. Щомісячну адресну допомогу за період з 03.07.2020 по 31.07.2020 у сумі 1870,97 грн. перераховано 27.07.2020 на поточний рахунок в Ощадбанку. В липні 2020 року заявники повідомили управління про зміну місця проживання та отримали довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, в яких зазначено місце проживання: АДРЕСА_5 . Під час прийому фахівцями управління заявникам надано роз`яснення, що для подовження виплати щомісячної адресної допомоги на наступний шестимісячний строк відповідно до пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», до заяви про надання грошової допомоги необхідно надати копію акта обстеження технічного стану житлового приміщення, яке зруйноване або стало непридатне для проживання внаслідок проведення антитерористичноі операції або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, за встановленою формою. На сьогодні повноваження щодо організації обстеження стану жилих будинків, які є непридатними для проживання, належать виконавчому комітету відповідної місцевої влади. Таким чином, відповідно до чинного законодавства, факт фіксації руйнації житла підтверджується виконавчим комітетом відповідної місцевої влади. Станом на 11 серпня 2020 року заява на подовження щомісячної адресної допомоги до управління не надходила. Також повідомлено, що за виплатою матеріальної допомоги з державного бюджету відповідно до постанови КМУ від 12.04.2017 № 256 «Деякі питання використання коштів державного бюджету для виконання заходів із соціального захисту дітей, сімей, жінок та інших найбільш вразливих категорій населення» ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до управління у 2020 році не зверталися. З метою перевірки права на отримання будь-яких видів державної допомоги особі, яка претендує на їх призначення, запропоновано заявникам звернутися до управління, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_6 .
Згідно з витягом з єдиного реєстру досудових розслідувань номер кримінального провадження 12020050690000516 дата реєстрації 17 червня 2020 року із викладено вбачається, що 17 червня 2020 року о 11:29 год. до чергової чистини Мар`їнського ВП Волноваського ВП ГУ НП в Донецькій області надійшла заява від ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_4 який мешкає за адресою : АДРЕСА_7 , про те, що в червні 2015 року , в результаті бойових дій на території м. Красногорівка, було пошкоджено будинок заявника за адресою: АДРЕСА_1 (ЖЄО № 3929 від 17 червня 2020 року).
Позивачем надано фотокопії кімнат будинку та фасаду будинку за адресою : АДРЕСА_1 , а також диск із відеозаписом будинку із застосуванням функції «Геолокації» та скріншоти відомостей у доданим фото та відео.
Позивач вважає, що відповідач 1 неправомірно, відмовив у призначення адресної допомоги на наступний шестимісячний строк, як внутрішньо переміщеним особам, оскільки вважає, що його будинок не придатний для проживання.
Вирішуючи позов по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Частиною другоюстатті 19 КонституціїУкраїні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Відповідно достатті 46 Конституції Українигромадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Згідно зістаттею 1 Закону України від 20.10.2014 № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»(далі - Закон № 1706) внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Зазначені обставини вважаються загальновідомими і такими, що не потребують доведення, якщо інформація про них міститься в офіційних звітах (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об`єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщених на веб-сайтах зазначених організацій, або якщо щодо таких обставин уповноваженими державними органами прийнято відповідні рішення.
За приписами частин першої, другоїстатті 4 Закону № 1706факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбаченихстаттею 12 цього Закону. Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені встатті 1 цього Закону, на момент їх виникнення.
Механізм надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг визначений Порядком надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 505(далі - Порядок № 505).
Відповідно до пункту 2 Порядку № 505 грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованих територій у Донецькій та Донецькій областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, їх дітям, які народилися після дати початку проведення антитерористичної операції, тимчасової окупації або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.
За приписами пункту 5 Порядку № 505 Для отримання грошової допомоги уповноважений представник сім`ї звертається за фактичним місцем проживання (перебування) сім`ї до уповноваженого органу із письмовою заявою, складеною у довільній формі, про надання грошової допомоги і подає документи, визначені цим пунктом.
Уповноважений представник сім`ї пред`являє посадовій особі уповноваженого органу паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, а для іноземців та осіб без громадянства - документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус.
Для призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк уповноважений представник сім`ї подає до уповноваженого органу заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги, а також пред`являє довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб усіх членів сім`ї. Таку заяву на наступний шестимісячний строк може бути подано з дати його початку або не раніше ніж за 15 днів до закінчення поточного шестимісячного строку.
У заяві зазначаються такі відомості про всіх членів сім`ї, які претендують на отримання грошової допомоги:прізвище, ім`я та по батькові;число, місяць, рік народження;серія, номер (у разі наявності) паспорта громадянина України, ким і коли виданий або серія, номер документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, а для іноземців та осіб без громадянства - документа, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус;реєстраційний номер облікової картки платника податків (не зазначається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному територіальному органу ДФС і мають відмітку в паспорті);інформацію про:
- зареєстроване та фактичне місце проживання (перебування);
- наявність у будь-якого із членів сім`ї у власності житлового приміщення/частини житлового приміщення, розташованого в інших регіонах, ніж тимчасово окуповані території у Донецькій та Донецькій областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населені пункти, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення;
- наявність житлового приміщення, яке зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції, або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації;
- наявність у будь-якого з членів сім`ї на депозитному банківському рахунку (рахунках) коштів у розмірі, що перевищує 25-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб;
- місце роботи осіб працездатного віку та час, з якого особа там працює;
- наявність у будь-якого з членів сім`ї інвалідності із зазначенням групи інвалідності.
До заяви додаються копія довідки з військової частини про залучення до проведення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (для військовослужбовців з числа внутрішньо переміщених осіб, які захищають незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та беруть безпосередню участь у заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації), копія довідки з місця роботи або копія іншого документа, що посвідчує зайнятість (для працездатних осіб), копія свідоцтва про шлюб, копії свідоцтв про народження дітей, засвідчені власним підписом уповноваженого представника сім`ї, копія довідки від уповноваженого банку із зазначенням реквізитів поточного рахунка, письмова згода (у довільній формі) про виплату грошової допомоги уповноваженому представнику сім`ї від інших членів сім`ї та згода на обробку персональних даних, а також письмовий дозвіл на розкриття уповноваженим банком інформації, що містить банківську таємницю, щодо поточного рахунка, відкритого уповноваженому представнику сім`ї в установі уповноваженого банку. У разі наявності житлового приміщення, яке зруйноване або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, розташоване в інших регіонах, ніж тимчасово окуповані території у Донецькій та Донецькій областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населені пункти, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення, додається копія акта обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири) (далі - акт технічного стану), складеного комісією, утвореною районною, районною у мм. Києві та Севастополі держадміністрацією, військово-цивільною адміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (в разі утворення) ради, виконавчим органом ради об`єднаної територіальної громади, за формою згідно з додатком.
Якщо документи, подані уповноваженим представником сім`ї, не відповідають вимогам цього Порядку, уповноважений орган протягом семи робочих днів після отримання таких документів надсилає у письмовому вигляді уповноваженому представнику сім`ї інформацію про відмову у призначенні грошової допомоги з обґрунтуванням причин такої відмови.
Відповідно до абз. 3 п.5 Постанови №505 , для призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк уповноважений представник сім`ї подає до уповноваженого органу заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги, а також пред`являє довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб усіх членів сім`ї. Таку заяву на наступний шестимісячний строк може бути подано з дати його початку або не раніше ніж за 15 днів до закінчення поточного шестимісячного строку.
Разом з цим, відповідно до п.6 Постанови №505, грошова допомога не призначається у разі, коли:
-будь-хто із членів сім`ї має у власності житлове приміщення / частину житлового приміщення, що розташоване в інших регіонах, ніж тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населені пункти, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення, крім житлових приміщень, які непридатні для проживання, що підтверджується відповідним актом технічного стану;
-будь-хто з членів сім`ї має на депозитному банківському рахунку (рахунках) кошти у сумі, що перевищує 25-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
-Положення абзацу другого пункту 6 не поширюється на сім`ї, до складу яких входять військовослужбовці з числа внутрішньо переміщених осіб, які захищають незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та беруть безпосередню участь у заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (крім осіб, які набули право власності на зазначене житлове приміщення, придбане за рахунок державних коштів, після початку проведення антитерористичної операції або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях).
-Грошова допомога не призначається на члена сім`ї:
-який перебуває на повному державному утриманні в будинку дитини, дитячому будинку, дитячому будинку-інтернаті, психоневрологічному інтернаті, будинку-інтернаті для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, спеціальному будинку-інтернаті системи соціального захисту населення;
-який перебуває на повному державному утриманні в школі-інтернаті. закладі спеціалізованої освіти військового (військово-спортивного) профілю;
-який відбуває покарання в місцях позбавлення волі.
Відповідно до п.8 Порядку уповноважені органи протягом 10 днів після подання уповноваженим представником сім`ї заяви та документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, призначають грошову допомогу або відмовляють у її призначенні, про що надають відповідне повідомлення уповноваженому представнику сім`ї.
З наведеного вбачається, що житлове приміщення, яке зруйноване або стало непридатним для проживання , підтверджується актом обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири)складеного комісією, утвореною (в даному випадку) військово-цивільною адміністрацією, це є дискреційними повноваженнями комісії.
В матеріалах справи міститься акт від 30 червня 2020 року акту № 130 про обстеження технічного стану житлового будинку (квартири), приватного житлового будинку з господарськими будівлями та спорудами, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , що постраждали внаслідок бойових дій на території міста Красногорівка, у висновках якого зазначено, що житловий будинок потребує ремонту та відновлення, висновку відповідачем 2 про непридатність або придатність будинку для проживання не зроблено.
Згідно з додатком до порядку № 505, формою акту про обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири), у висновках, відповідач 2 повинен зазначити: зруйноване, придатне або непридатне для проживання тощо; із зазначенням причини зруйнування чи непридатностіжитлового приміщення (будинку, квартири) для проживання. Проте, як встановлено судом, відповідач 2 висновку про непридатність або придатність будинку для проживання не зробив, що є протиравними діями.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи наведене вище, суд дійшов висновку, що за умови відсутності у позивача акту обстеження технічного стану житлового будинку з висновком про непридатність будинку для проживання, у відповідача 1 були відсутні підстави для призначення адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття виплат на проживання.
Щодо наданих позивачем фотокопій зображень будинку та відеозапис будинку із застосуванням функції «Геолокація» , то суд зазначає, що суд перевіряє правомірність дій суб`єктів владних повноважень , проте встановлювати чи є придатним будинок для проживання чи ні у суду відсутні повноваження.
Відповідно до частини другоїстатті 9 КАС Українисуд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цьогоКодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно - правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
З метою ефективного захисту права позивача, суд вважає необхідним визнати неправомірними дії відповідача 2, щодо не зазначення в акті обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири) висновків про придатність або непридатність житла для проживання.
Зобов`язати відповідача - 2 зазначити в акті обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири) висновки про придатність або непридатність житла для проживання.
Щодо встановлення судового контролю за виконанням судового рішення шляхом подання звіту, то суд зазначає таке.
Відповідно до ч. 1ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Отже, встановити судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень - відповідачем у справі суд першої чи апеляційної інстанції може під час прийняття постанови у справі. Тобто, питання щодо зобов`язання відповідача подати такий звіт вирішується судом під час постановлення судового рішення.
Разом з тим, відповідно до ч. 1ст. 370 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Водночас, встановлення строку на подачу звіту про виконання судового рішення є правом суду, який ухвалив судове рішення, а не його обов`язком.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 840,80 грн., що підтверджується квитанцією від 15 грудня 2020 року.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
За приписами частини 3 статті 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Частиною 8 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у випадку якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
З огляду на таке, суд вважає за можливе покласти на відповідача 2 витрати, пов`язані із розглядом цієї справи.
Таким чином, на користь позивача підлягає відшкодуванню сума судового збору, а саме у розмірі 840,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань з відповідача 2.
Керуючись статтями2,9,139,241-246,255,263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позовні вимоги ОСОБА_1 до відповідача 1 Управління соціального захисту населення Покровської районної державної адміністрації Донецької області, відповідач - 2 Військово-цивільна адміністрація м. Красногорівка Мар`їнського району Донецької області про визнання протиправною відмову відповідача у призначення адресної допомоги на наступний шестимісячний строк, як внутрішньо переміщеним особам; зобов`язання відповідача призначити та виплатити позивачу адресну допомогу на наступний шестимісячний строк починаючи з дати подання заяви від 29 вересня 2020 року задовольнити частково.
Визнати неправомірними дії Військово-цивільної адміністрації м. Красногорівка Мар`їнського району Донецької області, щодо не зазначення в акті обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири) від 30.06.2020 №130 висновків про придатність або непридатність житла для проживання.
Зобов`язати Військово-цивільну адміністрацію м. Красногорівка Мар`їнського району Донецької області зазначити в акті обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири) від 30.06.2020 №130 висновки про придатність або непридатність житла для проживання.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Військово-цивільної адміністрації м. Красногорівка Мар`їнського району Донецької області на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 840,80 грн.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 18 серпня 2021 року.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя І.В. Шинкарьова
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2021 |
Оприлюднено | 02.09.2022 |
Номер документу | 99057784 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні