11/337-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.09.2007р.м.Київ№ 11/337-А
За позовом Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва
до Товариства з обмеженою відповідальністю
Приватного підприємства „Ірина-К”
про стягнення 7.455,50 грн.
Суддя Євсіков О.О.
Секретар судового засідання Пунейко Л.М.
Представники:
від позивача Галій Ю.М. (предст. за дов.);
від відповідача не з'явились
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 04.09.2007 о 16 год. 21 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 10.09.2007 на 17 год. 30 хв., про що повідомлено стороні після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України. З технічних причин виготовлення повного тексту постанови відкладено на 12.09.2007 на 17 год. 30 хв.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся до Господарського суду м. Києва з позовом про стягнення з ПП „Ірина-К” заборгованості у розмірі 7.455,50 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем у визначені законодавством строки не сплачено суму штрафних (фінансових) санкцій, визначених йому рішенням ДПІ у Оболонському районі м. Києва № 0000742305/0 від 26.01.2007 у розмірі 7.455,50 грн.
Відповідач відзиву на позовну заяву не надав, явку своїх представників у судове засідання не забезпечив.
У зв'язку з нез'явленням представників відповідача та ненаданням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвали про призначення розгляду справи та повістки про її відкладення направлялися відповідачу за всіма наявними у матеріалах справи адресами.
Справа розглядається судом за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Матеріалами справи підтверджується, що відповідач –Приватне підприємство „Ірина-К” зареєстроване Мінською районною державною адміністрацією м. Києва (свідоцтво № 22888658 від 17.11.1994), перереєстроване Мінською районною державною адміністрацією м. Києва 31.12.1997, є юридичною особою та платником податків і зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування".
Як свідчать матеріали справи, ПП “Ірина - К”, порушуючи чинне законодавство про патентування, регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування, заборгувало до бюджету 7.455,50 грн.
Зазначена вище заборгованість виникла у відповідача у зв'язку з несплатою ним у встановлені строки суми штрафних санкцій, визначеної у рішенні ДПІ у Оболонському районі м. Києва про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000742305/0 від 26.01.2007.
Так, ДПІ у Оболонському районі м. Києва було проведено перевірку відповідача щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері торгівлі, готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності.
За результатами перевірки складено Акт № 71 від 22.01.2007, яким встановлено порушення п. 2.6 гл. 2 Положення № 637 від 15.12.2004 „Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні” та п. 1 ст. 7 Закону України від 23.03.1996 № 98/96-ВР „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” із змінами і доповненнями.
Рішенням ДПІ у Оболонському районі м. Києва про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000742305/0 від 26.01.2007, прийнятим на підставі вищевказаного акта, відповідачу нараховано штрафні санкції у розмірі 8.078,50 грн.
Вказане рішення вручено відповідачу 07.02.2007, що підтверджується підписом директора відповідача на корінці вказаного рішення.
Доказів оскарження вказаного рішення у судовому чи адміністративному порядку станом на день розгляду суду не надано.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 156 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі.
Разом з тим позивачем не надано жодного належного доказу (ухвала про порушення провадження у справі тощо) на підтвердження того, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за № 0000742305/0 від 26.01.2007 оскаржено у судовому порядку.
Таким чином, станом на день розгляду спору вказане рішення є чинним та обов'язковим до виконання.
Згідно з преамбулою Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” цей Закон визначає порядок патентування торговельної діяльності за готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток, діяльності у сфері торгівлі іноземною валютою, діяльності з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг, що провадиться суб'єктами підприємницької діяльності.
Як встановлено ч. 1 ст. 1 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності”, об'єктом правового регулювання згідно з цим Законом є торговельна діяльність за готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток на території України, діяльність з обміну готівкових валютних цінностей (включаючи операції з готівковими платіжними засобами, вираженими в іноземній валюті, та з кредитними картками), а також діяльність з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг.
Відповідно до ст. 2 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Згідно зі ст. 3 зазначеного Закону органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень.
Статтею 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, такі функції:
- здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів;
- забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами;
- подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно до п. 3 ст. 9 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” контроль за дотриманням вимог цього Закону здійснюється державними податковими органами та органами Міністерства внутрішніх справ України.
Частиною 3 статті 8 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” встановлено, що штрафи, передбачені цією статтею, підлягають сплаті порушником у п'ятиденний термін відповідно до законодавства.
Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" передбачена відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за порушення норм цього закону. За такі порушення за рішенням відповідних органів державної податкової служби України до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у встановлених цим Законом розмірах.
Такі санкції відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а також Бюджетного кодексу України зараховуються до бюджетів, незважаючи на те, що за класифікацією бюджетних доходів вони відносяться до неподаткових надходжень.
Відповідно до ст. 25 вказаного Закону суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Як свідчать матеріали справи, станом на день розгляду спору сума штрафних санкцій, визначена рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій, відповідачем у повному обсязі не сплачена. Заборгованість складає 7.455,50 грн. Доказів зворотнього суду не надано.
Таким чином суд дійшов висновку, що визначення відповідачеві фінансових санкцій здійснено податковим органом в межах компетенції контролюючого органу, встановленої законами України, в т. ч. спеціальним законодавством, зокрема Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” та Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача заборгованості зі сплати штрафних санкцій у розмірі 7.455,50 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, Господарський суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства „Ірина-К” (ідент. код 22888658, 04205, м. Київ, пр-т Героїв Сталінграду, 27, р/р № 26003300052301 в Оболонській філії АКБ Київ, МФО 32605) до Державного бюджету України (р/р 31419541700006, одержувач: Оболонське РВДК, код 21080900, банк одержувача: УДК у м. Києві, МФО 820019, ідент. код 26077916) штрафні санкції у розмірі 7.455,50 грн.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя О.О. Євсіков
Дата складення та підписання постанови у повному обсязі –12.09.2007.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2007 |
Оприлюднено | 04.10.2007 |
Номер документу | 990612 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Євсіков О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні