Ухвала
від 13.08.2021 по справі 753/12396/21
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/12396/21

провадження № 1-кс/753/3192/21

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" серпня 2021 р. слідчий суддя Дарницького районного суду м. Києва ОСОБА_1 з секретарем судового засідання ОСОБА_2 за участі прокурора ОСОБА_3 , розглянувши в судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора Дарницької окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів у кримінальному провадженні № 42017101020000022,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Дарницької окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до матеріалів досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12020110000000638, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , з можливістю вилучення оригіналів або належним чином завірених копій таких документів:

?договорів, укладених в період 2016-2021 років між КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 (кодЄДРПОУ НОМЕР_2 )іТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ),щодо виконанняробіт зреконструкції амбулаторіїлікарів сімейноїмедицини зприбудовою центрупервинної медико-санітарноїдопомоги на АДРЕСА_1 здодатками ідодатковими угодами а саме: договір № 130 від 19.07.2016, договір№ 25 від 24.11.2017, № 10 від 16.04.2020, інші договори;

?дефектних актів, актів на закриття прихованих робіт до даних договорів, документів які підтверджують виконання умов договорів за вказаними тендерами (акти виконання будівельних (ремонтних) робіт за формою КБ-2в, довідки про вартість будівельних (ремонтних) робіт та витрати за формою КБ-4 та інші), копії витягів про перерахування коштів за виконанням ремонтних (будівельних) робіт по зазначеному об`єкту, інформацію щодо службових осіб, які були відповідальними за проведення тендерів, підписували договори, здійснювали технічний нагляд з наданням завірених копій наказів про призначення та посадових інструкцій, технічну документацію; документи, які складалися за наслідком здійснення господарських операцій КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 )і ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »(код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), а саме: акти за формою №КБ-2В, довідки за формою №КБ-3, податкові накладні, акти виконаних робіт, відповідні реєстри отриманих та виданих податкових накладних та інші документи щодо здійснення фінансово-господарської діяльності по зазначеним вище договорам, листи, претензії, інші матеріали переписки між підприємствами, інші документи, щодо здійснення господарських відносин між вищевказаними підприємствами, в тому числі враховуючи особливості конкретної господарської операції, реєстри бухгалтерського обліку (оборотно-сальдові відомості з конкретизацією інформації по постачальнику та покупцю, журнали-ордери, акти звірок тощо), які складалися на підприємстві щодо взаємовідносин з вищевказаними підприємствами та які підтверджують відображення даних господарських операцій в бухгалтерському обліку підприємства;

?затвердженої проектно-кошторисної документації навиконання робіт з «реконструкції амбулаторії лікарів сімейної медицини з прибудовою центру первинної медико-санітарної допомоги на АДРЕСА_1 »в повному обсязі, в т.ч. текстові, графічні та розрахункові-кошторисні матеріали;

?договорів з субпідрядними організаціями, первинної документації по розрахункам із субпідрядниками та актів прийому-приймання виконаних робіт (наданих послуг), які були залучені до виконання робітз «реконструкції амбулаторії лікарів сімейної медицини з прибудовою центру первинної медико-санітарної допомоги на АДРЕСА_1 »;

?документів щодо закупівлі будівельних матеріалів та обладнання, з паспортами та сертифікатами якості на будівельні матеріали, конструкції та вироби, використані при виконанні робітз «реконструкції амбулаторії лікарів сімейної медицини з прибудовою центру первинної медико-санітарної допомоги на АДРЕСА_1 »;

?документів про наявність на балансі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »(код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) машин та механізмів, які використовувалися при виконанні робітз «реконструкції амбулаторії лікарів сімейної медицини з прибудовою центру первинної медико-санітарної допомоги на АДРЕСА_1 »;

?завірених копій договорів оренди машин та механізмів, які використовувались при виконанні робітз «реконструкції амбулаторії лікарів сімейної медицини з прибудовою центру первинної медико-санітарної допомоги на АДРЕСА_1 »;

?документів бухгалтерського обліку щодо фактичної кількості робітників та документи щодо фактично виплаченої заробітної плати робітників, а також залучених осіб до виконання робіт та надання послуг при виконанні робітз «реконструкції амбулаторії лікарів сімейної медицини з прибудовою центру первинної медико-санітарної допомоги на АДРЕСА_1 ».

?документів, які підтверджують виконання умов даних договорів; проектно-кошторисної документації по даному об`єкту; договорів з субпідрядними організаціями, документації по розрахунках з субпідрядними організаціями та актів прийому-передачі виконаних робіт; документів щодо закупівлі-будівельних матеріалів та обладнання; виконання «Реконструкція амбулаторії лікарів сімейної медицини з прибудовою центру первинної медико-санітарної допомоги на АДРЕСА_1 ».

Клопотання обґрунтоване такими обставинами.

Слідчим відділом Дарницького УП ГУНП в м. Києві проводиться досудове розслідування кримінального провадження № 42017101020000022 від 15.02.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364, ч. 5 ст. 191 КК України.

Відповідно до інформації оперативного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_5 (лист № 8/1/4-1618 від 04.02.2021) отримано дані, що в період 2016-2020 р.ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » визначено переможцем низки публічних закупівель, а саме:19.07.2016 між ІНФОРМАЦІЯ_3 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за результатами відкритих торгів укладено договір № 130 щодо «реконструкції амбулаторії лікарів сімейної медицини з прибудовою центру первинної медико-санітарної допомоги на АДРЕСА_1 » на 44,998 млн. грн. (з ПДВ).

Згідно наявної інформації щодо використання публічних коштів (сайт 007. ІНФОРМАЦІЯ_6 ) в рамках договору № 130 від 19.07.2016 сплачено на рахунки підрядника лише 685,7 тис. грн. у якості авансу (09.09.2016, з ПДВ).

24.11.2017 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » і ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » по переговорній процедурі укладено договір № 25 щодо «реконструкції амбулаторії лікарів сімейної медицини з прибудовою центру первинної медико-санітарної допомоги на АДРЕСА_1 » на 111 855 143,09 грн. (з ПДВ).

Обґрунтуванням для проведення публічної закупівлі у формі переговорної процедури (закупівля в одного учасника) було те, що роботи на вказаному об`єкті вже проводились ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » і об`єкт не зданий в експлуатацію.

Додатковою угодою № 1 від 12.12.2017 змінено ціни договору № 25 на 102,883 млн. грн. (з ПДВ) у зв`язку із позитивним висновком експертизи.

Додатковою угодою № 2 від 26.12.2017 визначено, що фінансування договору № 25 на 2017 рік складає 3,6 млн. (з ПДВ), а 99,29 млн. грн. переноситься на 2018 рік.

Додатковою угодою № 3 від 28.12.2018 визначено, що фінансування договору № 25 на загальну сум 99,349 млн. грн. переноситься на 2019 рік.

Додатковою угодою № 4 від 18.10.2018 визначено, що фінансування договору № 25 на загальну сум 89,697 млн. грн. переноситься на 2020 рік.

Додатковою угодою № 5 від 18.12.2019 змінено реквізити підрядника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а саме номер банківського рахунку: до цього часу використовувався рахунок № НОМЕР_4 в ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », який змінено на рахунок НОМЕР_5 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », а також змінено рахунок замовника з одного рахунку в районному УДКСУ на інший.

Додатковою угодою № 6 від 19.10.2018 визначено, що фінансування договору № 25 на загальну сум 82,407 млн. грн. переноситься на 2020 рік.

Згідно наявної інформації щодо використання публічних коштів (сайт 007. ІНФОРМАЦІЯ_6 ) в рамках договору № 25 від 24.11.2017 сплачено на рахунки підрядника на підставі актів приймання виконаних підрядних робіт: 06.12.17 3,522 млн. грн. з ПДВ; 13.12.17 0,0115 млн. грн. з ПДВ; 21.12.19 5,499 млн. грн. з ПДВ; 21.12.19 0,9959 млн. грн. з ПДВ; 21.12.19 0,535 млн. грн. з ПДВ; 26.12.19 2,621 млн. грн. з ПДВ. Всього 13,184 млн. грн. (з ПДВ).

16.04.2020 між КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за результатами переговорної процедури укладено договір № 10 щодо реконструкції амбулаторії лікарів сімейної медицини з прибудовою центру первинної медико-санітарної допомоги на АДРЕСА_1 » на 44,986 млн. грн.

Обґрунтуванням для проведення публічної закупівлі у форму переговорної процедури було те, що роботи на вказаному об`єкті вже проводились ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », у зв`язку з відсутністю достатнього фінансування роботи не були виконанні в повному об`ємі, а також виявлено необхідність здійснення додаткових робіт.

Згідно наявної інформації щодо використання публічних коштів (сайт 007. ІНФОРМАЦІЯ_6 ) в рамках договору № 10 від 16.04.2020 сплачено на рахунки підрядника на підставі актів приймання виконаних підрядних робіт: 26.05.20 7,096 млн. грн. з ПДВ; 22.10.20 5,559 млн. грн. з ПДВ; 09.11.20 7,973 млн. грн. з ПДВ; 16.11.20 9,927 млн. грн. з ПДВ; 11.12.20 7,984 млн. грн. з ПДВ; 11.12.20 6,439 млн. грн. з ПДВ; 29.12.20 6,3 млн. грн. з ПДВ. Всього 51,27 млн. грн. з ПДВ.

Водночас в ході досудового розслідування з`ясовано, що під час виконання вказаних вище будівельних робіт службовими особами КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » до фінансово-господарської документації (акти приймання виконаних підряд робіт, довідки про вартість виконаних робіт, підсумкові відомості ресурсів, тощо) можливо вносились неправдиві відомості щодо вартості та обсягів виконаних робіт, ціни і якості застосованих будівельних матеріалів. Різниця коштів між документальною і фактичною вартістю проведених робіт перераховувалась керівництвом ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » на рахунки підконтрольних суб`єктів господарювання та обготівковувалась шляхом проведення ланцюгу безтоварних операцій.

Крім того, отримано дані, що з метою приховування своєї протиправної діяльності від контролюючих органів службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не відображувалипо податковій звітності в Єдиному реєстрі податкових накладних (як в розрізі податкових зобов`язань, так і в розрізі податкового кредиту) отримання коштів відКП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за виконання будівельних робіт тавитрати щодо виконання даних робіт (закупівля матеріалів, оплата субпідрядним підприємствам, тощо).

Ухвалою слідчого судді від 01.07.2021 надано дозвіл на тимчасовий доступ до документів з можливістю вилучення завірених належним чином копій, які знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

На виконання даної ухвали ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » були надані копії фінансової документації відповідно до додатку № 1 до протоколу тимчасового доступу до речей і документів. Водночас ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » листом від 20.07.2021 повідомило, що 13.10.2020 слідчими ІНФОРМАЦІЯ_9 проведений обшук в рамках кримінального провадження № 12020110000000638 від 22.05.2020 та в ході цього обшуку серед інших були вилучені оригінали документів, які вказані в ухвалі.

Клопотання мотивоване тим, що для проведення будівельно-технічної експертизи виникла необхідність в отримання тимчасового доступу до інформації та документів, які були вилучені ІНФОРМАЦІЯ_9 в ході обшуку, та знаходяться в матеріалах кримінального провадження № 12020110000000638.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотанні підтримав пославшись на наведені у ньому обставини та обґрунтування.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 до суду не прибув без повідомлення причин неявки, проте його неприбуття не є перешкодою для розгляду даного клопотання.

Заслухавши прокурора та дослідивши копії матеріалів кримінального провадження, вважаю клопотання необґрунтованим з таких підстав.

За загальним правилом, встановленим частиною 4 статті 132 КПК України, для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Із точного тлумачення формулювань наведеної норми можна зробити висновок, що це положення застосовується лише до одного виду заходів забезпечення кримінального провадження тимчасового доступу до речей і документів.

Згідно частини 2 статті 93 цього Кодексу сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Частина 2 статті 100 КПК України визначає, що речовий доказ або документ, наданий добровільно або на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий.

Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що кримінальний процесуальний закон визнає законним «добровільний» порядок отримання доступу до речей і документів передбачаючи, що відповідна ухвала слідчого судді необхідна лише в разі, якщо особа, у володінні якої вони знаходяться, не надає їх добровільно.

Водночас жодних доказів звернення до володільця матеріалів досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12020110000000638 з проханням надати доступ до них та відмову у такому наданні, матеріали клопотання не містять.

Окрім того відповідно до положень частини 5 статті 163 КПК України обов`язковою умовою задоволення слідчим суддею клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів є наявність достатніх підстав вважати, що речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи, проте в матеріалах клопотання відсутні докази, які б свідчили про те, що у ІНФОРМАЦІЯ_1 дійсно є заявлені до доступу документи.

Отже ураховуючи, що прокурор не довів неможливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні, та достатні підстави вважати, що заявлені до доступу документи перебувають або можуть перебувати у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , правові підстави для задоволення клопотання відсутні.

Слід також зазначити, що норма частини 1 статті 159 КПК України передбачає, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Наведене означає, що під час здійснення тимчасового доступу до речейі документівсторона кримінальногопровадження вправі самостійно зробити копії документів, якщо відповідне рішення було прийняте слідчим суддею, при цьому закон не зобов`язує володільця документів засвідчувати їх копії.

Більше того,відповідно доСтандарту №55«Уніфікована системаорганізаційно-розпорядчоїдокументації» орган державної влади може засвідчувати копії лише тих документів, що створюються в ньому, а в даному випадку мова іде про документи, які складені ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Зважаючи на викладене, вимоги клопотання про надання можливості вилучити належним чином завірені копії документів суперечать кримінальному процесуальному закону.

Керуючись статтями 163, 164 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В:

Відмовити у задоволенні клопотання прокурора Дарницької окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів у кримінальному провадженні № 42017101020000022.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення і оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.08.2021
Оприлюднено23.05.2024
Номер документу99072733
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —753/12396/21

Ухвала від 30.09.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Трусова Т. О.

Ухвала від 23.09.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Цимбал І. К.

Ухвала від 28.09.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Цимбал І. К.

Ухвала від 28.09.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Цимбал І. К.

Ухвала від 31.08.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Котвицький В. Л.

Ухвала від 17.08.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Курічова В. М.

Ухвала від 13.08.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Трусова Т. О.

Ухвала від 13.08.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Трусова Т. О.

Ухвала від 05.08.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Курічова В. М.

Ухвала від 05.08.2021

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Курічова В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні