Ухвала
від 19.08.2021 по справі 160/8422/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

19 серпня 2021 рокуСправа № 160/8422/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у порядку письмового провадження заяву про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі № 160/8422/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Квадранс-М до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

1. Рішенням суду від 06.10.2020 у справі № 160/8422/20 адміністративний позов задоволено частково, суд:

- визнав протиправним та скасував рішення від 08.05.2020 № 1556113/42345820 про відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС у Дніпропетровській області;

- зобов`язав Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 25.02.2020 № 29, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Квадранс-М , в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування датою її фактичного отримання;

- у задоволенні іншої частини позовних вимог відмовив;

- стягнув на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Квадранс-М за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області понесені судові витрати на сплату судового збору у розмірі 2102 грн.

2. На виконання рішення суду від 06.10.2020 у справі № 160/8422/20 виготовлені виконавчі листи, які отримані представником позивача 12.03.2020, щодо:

1) зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну від 25.02.2020 № 29, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Квадранс-М , в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування датою її фактичного отримання;

2) стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Квадранс-М за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області понесені судові витрати на сплату судового збору у розмірі 2102 грн.

3. Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 21.12.2020 апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.10.2020 по справі № 160/8422/20 повернуто заявнику.

4. Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 05.07.2021 відмовлено у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.10.2020 по справі № 160/8422/20.

5. 06.07.2021 від ТОВ Квадранс-М надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення, в якій заявник просить суд:

- зобов`язати Державну податкову службу України (ЄДРПОУ 43005393) подати звіт про виконання рішення суду від 06.10.2020 по справі № 160/8422/20;

- за результатами розгляду поданого звіту винести ухвалу про накладення штрафу на керівника Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393) в розмірі сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;

- стягнути з керівника Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393) на користь ТОВ Квадранс-М (ЄДРПОУ 42345820) половину суми накладеного штрафу.

6. Адміністративна справа № 160/8422/20 передана судді для розгляду заяви ТОВ Квадранс-М про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення 11.08.2021, після повернення з Третього апеляційного адміністративного суду.

ІІ. ДОВОДИ ЗАЯВНИКА В ОБҐРУНТУВАННЯ ЗАЯВИ

7. Підставою для звернення ТОВ Квадранс-М із вказаною заявою є невиконання відповідачем рішення суду, яке набрало законної сили.

8. По відношенню до ДПС України як до боржника відкрито виконавче провадження ВП № 64983641 від 30.03.2021.

9. Внаслідок ухиляння відповідача від виконання рішення по відношенню до боржника прийнята постанова про накладення штрафу за невиконання рішення суду.

10. Таким чином, факт ухиляння відповідача більше півроку від законного рішення суду підтверджений.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ЩОДО ВИКОНАННЯ РІШЕННЯ СУДУ

11. 12.03.2020 представнику ТОВ Квадранс-М видано, зокрема, виконавчий лист про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну від 25.02.2020 № 29, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Квадранс-М , в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування датою її фактичного отримання.

12. За вказаним виконавчим листом 30.03.2020 відкрито виконавче провадження № 64983641 постановою головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Назаровцем Андрієм Тарасовичем.

13. 09.06.2021 у виконавчому провадженні № 64983641 прийнято постанову про накладення штрафу за невиконання рішення суду без поважних причин у розмірі 5100 грн.

14. Крім того, через систему АСВП за номером ВП 64983641 та ідентифікатору доступу судом встановлено, що 18.08.2021 прийнято постанову про накладення штрафу за повторне невиконання рішення боржником без поважних причин у строк встановлений виконавцем у розмірі 10200 грн.

ІІІ. ОЦІНКА ТА ВИСНОВКИ СУДУ

15. Відповідно до частини першої статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

16. За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина - до Державного бюджету України (частини друга, третя статті 382 КАС України).

17. Відповідно до статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

18. Європейський суд з прав людини у рішенні по справі Рисовський проти України (№ 29979/04) висловив правову позицію, відповідно до якої принцип належного урядування , зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовний спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливості уникати виконання своїх обов`язків.

19. Для цілей статті 6 Конвенції стадія виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду .

20. З аналізу рішень Європейського суду з прав людини (остаточні рішення у справах Алпатов та інші проти України (заява № 7321/05 та 107 інших заяв), Робота та інші проти України (заява №7158/04 та 88 інших заяв), Варава та інші проти України (заява № 12405/06 та 118 інших заяв), ПМП Фея та інші проти України (заява № 27617/06 та 126 інших заяв), якими було встановлено порушення пункту 1 статті 6, статті 13 Конвенції та статті 1 Першого протоколу до Конвенції, вбачається однозначна позиція про те, що правосуддя не може вважатися здійсненим доти, доки не виконане судове рішення, а також констатується, що виконання судового рішення, як завершальна стадія судового процесу, за своєю юридичною природою є головною стадією правосуддя, що повністю узгоджується з нормою статті 124 Конституції України.

21. Крім того, за правилами статті 14 КАС України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

22. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

23. Наведена норма кореспондується із положеннями статті 370 КАС України, згідно якої, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

24. Конституційний Суд України у рішенні № 18-рп/2012 від 13.12.2012 (справа № 1-26/2012) зазначив, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.

25. Розглядаючи справу № 1-7/2013 Конституційний Суд України у рішенні № 5-рп/2013 від 26.06.2013 звернув увагу, що право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.

26. Таким чином, з моменту набрання законної сили судовим рішенням виникає безумовний обов`язок його виконання.

27. Суд зазначає, що загальний порядок виконання судових рішень, який встановлено Законом України Про виконавче провадження , не позбавляє суд права встановити судовий контроль за виконанням судового рішення.

28. Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

29. В матеріалах справи відсутні докази того, що ДПС України вживалися заходи з метою виконання судового рішення в цій частині.

30. З урахуванням вище викладеного, суд зазначає, що рішення суду, яке набрало законної сили та яке підлягає обов`язковому виконанню фактично залишається бездієвим для позивача, оскільки не виконується ДПС України в частині реєстрації податкової накладної від 25.02.2020 № 29.

31. Застосовуючи правові висновки Верховного Суду у справах № 826/11347/14 та № 800/592/17, суд доходить висновку, що КАС України, в редакції, що застосовується з 15.12.2017, не пов`язує встановлення судового контролю за виконанням рішення суду із встановленням у резолютивній частині рішення суду відповідачу-суб`єкту владних повноважень обов`язку подати звіт про виконання судового рішення.

32. Таким чином, судовий контроль в порядку статті 382 КАС України може встановлюватись судом і після постановлення рішення по суті спору, що відповідає правовому висновку, викладеному у постанові Великої Палати Верховного Суду від 14.05.2020 у справі № 800/320/17.

33. Оскільки виконання судового рішення є частиною процедури відновлення порушеного права осіб в судовому порядку, суд вважає правомірним встановлення судового контролю шляхом зобов`язання Державної податкової служби України надати звіт у місячний строк, з дня отримання цієї ухвали, про виконання рішення суду від 06.10.2020 у справі № 160/8422/20 в частині реєстрації податкової накладної від 25.02.2020 № 29 в Єдиному реєстрі податкових накладних із підтверджуючими доказами.

34. Керуючись статтями 14, 243, 248, 294, 370, 382 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

35. Заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю Квадранс-М про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі № 160/8422/20 - задовольнити.

36. Зобов`язати Державну податкову службу України надати у місячний строк, з дня отримання цієї ухвали, звіт про виконання рішення суду від 06.10.2020 у справі № 160/8422/20 в частині реєстрації податкової накладної від 25.02.2020 № 29 в Єдиному реєстрі податкових накладних із підтверджуючими доказами.

37. Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 КАС України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 КАС України.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2021
Оприлюднено25.08.2021
Номер документу99088970
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8422/20

Ухвала від 28.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 15.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 06.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Рішення від 06.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні