Рішення
від 11.08.2021 по справі 320/2810/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 серпня 2021 року № 320/2810/21

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., при секретарі судового засідання Ставничому Н.В., за участю: позивача - ОСОБА_1 , представника відповідача - Мікеш С.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Ірпінської міської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Ірпінської міської ради та просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Ірпінської міської ради щодо розгляду клопотання ОСОБА_1 про затвердження документації та передачі у власність земельної ділянки (вх. №Л-16422 від 16.02.2021);

- зобов`язати Ірпінську міську раду затвердити документацію із землеустрою та передати ОСОБА_1 безоплатно у власність земельну ділянку з кадастровим номером 3222485200:05:001:5387, площею 1,4827 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Київській області Бучанського району с. Михайльвська-Рубежівка.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.03.2021 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

19.05.2021 позивачем подано заяву про забезпечення позову, в якій просить суд:

- забезпечити позов шляхом заборони здійснювати поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222485200:05:001:5387 до набрання законної сили рішення суду по справі;

- надіслати відповідне рішення до Міністерства юстиції України для реєстрації обмежень.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.05.2021 у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову відмовлено.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.07.2021 призначено судове засідання в даній адміністративній справі.

10.08.2021 від позивача до суду надійшла заява про забезпечення позову, в якій просить суд заборонити будь-яким особам вчиняти дії щодо відведення та/або передачі у власність, поділу, об`єднання, продажу, надання в оренду, зміни цільового призначення, вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно земельних ділянок з кадастровими номерами: 3222485200:05:001:5422, 3222485200:05:001:5423, 3222485200:05:001:5424, 3222485200:05:001:5425, 3222485200:05:001:5439, 3222485200:05:001:5438, 3222485200:05:001:5437, 3222488200:06:006:5435, 3222488200:06:006:5434, 3222485200:05:001:5433, 3222485200:05:001:5432, 3222485200:05:001:5431, 3222485200:05:001:5430, 3222485200:05:001:5429, 3222485200:05:001:5428, 3222485200:05:001:5427, 3222488200:06:006:5414, 3222488200:06:006:5415, 3222485200:05:001:5416, 3222485200:05:001:5417, 3222485200:05:001:5418, 3222485200:05:001:5419, 3222485200:05:001:5420, 3222485200:05:001:5421 до набрання законної сили рішення суду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.08.2021 у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову відмовлено.

В обґрунтування свої вимог позивач зазначив, що він звернувся до відповідача із клопотанням про затвердження проекту землеустрою щодо надання земельної ділянки у власність площею 1,4827 га, кадастровий номер 3222485200:05:001:5387, для ведення особистого селянського господарства. Стверджував, що станом на звернення до суду з даним позовом проект не затверджено, що є порушенням ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України та на офіційному сайті Ірпінської міської ради не опубліковано навіть проект рішення щодо розгляду клопотання позивача вх. № Л-16422 від 16.02.2021.

Відповідач проти позову заперечував з мотивів викладених у відзиві на позовну заяву. Зазначив, що клопотання позивача про затвердження проекту землеустрою щодо надання земельної ділянки у власність площею 1,4827 га, кадастровий номер 3222485200:05:001:5387, для ведення особистого селянського господарства було розглянуте відповідачем та прийняте відповідне рішення. Вказав, що рішенням Ірпінської міської ради №790-7-VII від 08.04.2021 ОСОБА_1 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення бажаної земельної ділянки та передачі її у власність, з тих підстав, що бажана позивачем земельна ділянка передана у комунальну власність Ірпінській міській територіальній громаді.

Позивач не погоджуючись з доводами відповідача надав до суду відповідь на відзив. На думку позивача, рішенням Ірпінської міської ради №790-7-VII від 08.04.2021, яким ОСОБА_1 відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,4827 га, кадастровий номер 3222485200:05:001:5387, та передачі її у власність протиправним.

Зазначив, що з 27.05.2020 в нього виникли правові відносини з Головним управлінням Держгеокадастру в Київській області щодо вищевказаної земельної ділянки. Вважає, що станом на час звернення до відповідача із клопотанням вх. №Л-16422 від 16.02.2021, всі інші територіальні громади здійснюють затвердження проектів землеустрою земельних ділянок, на які розроблено документацію до їх передачі територіальними органами Держгеокадастру. Таким чином, територіальна громада в статусі юридичної особи, якій була передана земля держаної власності, набуває ті ж обов`язки що мав на момент передачі землі територіальний орган Держгеокадастру та має обов`язок завершити процедуру приватизації, яка розпочата до передачі відповідної земельної ділянки з державної власності в комунальну. На думку позивача, правові відносини, які виникли між ним та Головним управлінням Держгеокадастру в Київській області від 27.05.2020, на час звернення із вищевказаним клопотанням, поширюються на відповідача.

Позивач у судовому засіданні свої позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив суд даний адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача проти даного адміністративного позову заперечував, просив суд відмовити у його задоволенні.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, суд вважає, що даний адміністративний позов слід задовольнити частково, виходячи з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що 27.05.2020 Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області зареєстровано клопотання за вх. №11235/0/94-20 про надання дозволу на розробку документації із землеустрою в межах ділянки з кадастровим номером: 3222485200:05:001:5387, орієнтовною площею 1,4827 га., з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, за межами Михайлівсько- Рубежівської сільської ради.

Зазначене клопотання подавалось через електронний сервіс Держгеокадастру з метою реалізації свого права на першочергове відведення землі як учаснику бойових дій згідно Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та статей 118, 121 Земельного кодексу України.

Відповідно до офіційного витягу з Державного земельного кадастру (далі - ДЗК), яке надавалось позивачем разом із зазначеним клопотанням, вбачається, що земельна ділянка з кадастровим номером: 3222485200:05:001:5387 зареєстрована 21.04.2015 в ДЗК та на час подання клопотання, обліковувалась як державна власність.

Як вбачається із матеріалів справи, рішення щодо розгляду вказаного клопотання позивача, у строки визначені статтею 118 Земельного кодексу України, прийнято не було.

Відповідно до абз. 3 ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, позивач 06.07.2020 замовив у Київській обласній філії Державного підприємства Центр Державного земельного кадастру проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки (далі - проект). Також, 06.07.2020 між ними складено відповідний договір №202999000076-ПЗ на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Відповідно до абзацу 3 ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, 10.07.2020 позивач повідомив Головне управління Держгеокадастру у Київській області про замовлення зазначеного проекту.

На вимогу ч. 8 ст. 118 Земельного кодексу України проект погоджено територіальним органом Держгеокадастру в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу (висновок Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області - №11325/82-20 від 02.09.2020).

У подальшому, погоджений проект передано до Держгеокадастру для реєстрації внесення змін до відомостей про земельну ділянку та замовлено витяг.

Згодом Головне управління Держгеокадастру у Київській області видало наказ про відмову у надані дозволу на розробку проекту землеустрою (наказ №10-10775/15-20-сг від 03.08.2020).

Не погоджуючись із зазначеним наказом, позивач оскаржив його до суду.

Наказ Головного управління Держгеокадастру у Київській області №10-10775/15-20-сг від 03.08.2020 визнано неправомірним та скасовано рішенням Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 (справа № 320/7460/20).

23.12.2020 на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 (справа № 320/7460/20), Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області надано дозвіл ОСОБА_1 на розробку документації землеустрою зазначеної у клопотанні від 27.05.2020 №11235/0/94-20 (наказ №2834-УБД від 23.12.2021).

Після рішення Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 (справа № 320/7460/20), наказ №2834-УБД додано до проекту (відповідні сторінки проекту скоректовано посиланням на наказ №2834-УБД від 23.12. 2020, а дату складання договору №202999000076-ПЗ від 06.07.2020 залишено без змін ).

У подальшому, скоректований проект повторно подано на погодження до Держгеокадастру.

Головним Управлінням Держгеокадастру в Полатвській області 29.01.2021 повторно погоджено проект (висновок № 2348/88-21 від 29.01.2021).

Позивач 04.02.2021 подав погоджений проект на затвердження через центр надання адміністративних послуг (зареєстровано 05.02.2021).

Головне управлінням Держгеокадастру у Київській області 09.02.2021 відмовило у затвердженні проекту, у зв`язку з тим, що земельну ділянку, зазначену в проекті, передано в комунальну власність до Ірпінської міської громади (лист відмова №1282/0-1044/0/17-21).

Відповідно до роз`яснення голови Держгеокадастру стосовно затвердження технічної документації після 15.12.2020: Громадяни, які розпочали розробку документів, але так і не подали їх на затвердження до сьогоднішнього дня, зможуть затвердити документацію вже у територіальних громадах, яким будуть передані земельні ділянки.

Важливо, що процес оформлення земельних ділянок не потрібно починати з нуля. До територіальних громад можна буде звернутися з документацією розробленою на основі дозволу виданого Держгеокадастром

На підставі цього, 16.02.2021 позивач подав клопотання про затвердження документації та передачу власність земельної ділянки вже до Ірпінської міської ради (вх. №Л-16422 від 16.02.2021).

У зв`язку з тим, що станом на подачу даного позову проект позивача не затверджено, на офіційному сайті Ірпінської міської ради не опублікований навіть проект рішення щодо розгляду клопотання (вхідний №Л-16422 від 16.02.2021) та проект землеустрою затверджений відповідачем, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.

Суспільні відносини щодо володіння, користування та розпорядження землею врегульовано Земельним кодексом України від 25.10.2001 №2768-ІІІ (далі - ЗК України).

Пунктом б ч. 1 ст. 81 ЗК України передбачено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина 2 статті 116 ЗК України).

Частинами 3 та 4 статті 116 ЗК України визначено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

Частиною 1 статті 121 ЗК України передбачено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах, зокрема, для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Частиною 1 статті 122 ЗК України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частини 6 статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно з частиною 7 статті 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Відповідно до частини 8 статті 118 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Частиною 9 статті 118 ЗК України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Згідно з частиною 6 статті 186 ЗК України (в редакції станом на момент прийняття спірного рішення) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Частиною 18 цієї ж статті визначено, що Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, іншим суб`єктам, визначеним цією статтею, при погодженні та затвердженні документації із землеустрою забороняється вимагати:

- додаткові матеріали та документи, не включені до складу документації із землеустрою, встановленого Законом України "Про землеустрій";

- надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, погодження яких не передбачено цією статтею;

- проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Кожен орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, інший суб`єкт, визначений цією статтею, розглядає та погоджує документацію із землеустрою самостійно та незалежно від погодження документації із землеустрою іншими органами.

Згідно з частиною 1 статті 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Частиною 4 статті 186-1 ЗК України передбачено, що розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту, а щодо земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, розробник подає оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а до органів, зазначених у частині третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.

Відповідно до частин 5-6 статті 186-1 ЗК України органи, зазначені в частинах 1-3 цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Отже, зміст наведених норм права свідчить про те, що законом передбачено певний алгоритм та етапність процесу безоплатної передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у власність громадян, а саме:

1) подання громадянином клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування щодо отримання земельної ділянки у власність;

2) отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (або мотивовану відмову у його наданні);

3) після розроблення проекту землеустрою такий проект погоджується, зокрема з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин у відповідності до приписів статті 186-1 ЗК України;

4) здійснення державної реєстрації сформованої земельної ділянки у Державному земельному кадастрі;

5) подання громадянином погодженого проекту землеустрою до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність, про що, в свою чергу, такий орган у двотижневий строк, зобов`язаний прийняти відповідне рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або рішення про відмову передання земельної ділянки у власність чи залишення клопотання без розгляду.

Судом встановлено, що клопотання ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо надання земельної ділянки у власність площею 1,4827 га, кадастровий номер 3222485200:05:001:5387, для ведення особистого селянського господарства виносилося на розгляд постійній депутатській комісії земельних відносин, лісових та природоохоронних питань 16.03.2021 та 23.03.2021.

Відповідач у своєму відзиві зазначив, що 16.03.2021 розгляд вказаного вище питання комісією було відкладено. Відповідно до висновку комісії земельних відносин, лісових та природоохоронних питань від 23.03.2021 відділом земельних ресурсів Ірпінської міської ради підготовлено проект рішення на засідання чергової сесії Ірпінської міської ради, яке відбулося 08.04.2021.

Відповідно до рішення Ірпінської міської ради №790-7-VIII від 08.04.2021, ОСОБА_1 відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,4827 га (кадастровий номер 3222485200:05:001:5387) та передачі її у власність з наступних підстав.

Згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Київській області №59-ОТГ від 23.12.2020, на підставі Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності , Указом Президента України від 15.10.2020 №449/2020 Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин , Постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2020 №1113 Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин , наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2020 №485, земельну ділянку, з кадастровим номером 3222485200:05:001:5387, передано у комунальну власність Ірпінській міській територіальній громаді.

Вказана земельна ділянка передана в комунальну власність згідно акту приймання-передачі земельної ділянки від 23.12.2020 на підставі п.1 ст.117 Земельного кодексу України.

Також, Головне управління Держгеокадастру у Київській області, відповідно до наказу №2834-УБД від 23.12.2020 на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 у справі №320/7460/20 надало дозвіл ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Михайлівсько-Рубежівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, орієнтовний розмір земельної ділянки 1,4827 га, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства. Окрім цього, пунктом третім зазначеного наказу зобов`язано керівника Відділу у Києво-Святошинському районі Міськрайонного управління у Києво-Святошинському районі та м. Ірпені Головного управління Держгеокадастру у Київській області при надходженні погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забезпечити в установленому законодавством порядку реєстрацію земельної ділянки у Державному земельному кадастрі.

Проте, як встановлено судом, зазначена земельна ділянка вже була сформованою, зареєстрованою в Державному земельному кадастрі, та має кадастровий номер 3222485200:05:001:5387.

Відповідно до ст. 79 ЗК України земельна ділянка як об`єкт права власності - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами. Право власності на земельну ділянку поширюється в її межах на поверхневий (ґрунтовий) шар, а також на водні об`єкти, ліси і багаторічні насадження, які на ній знаходяться, якщо інше не встановлено законом та не порушує прав інших осіб. Право власності на земельну ділянку розповсюджується на простір, що знаходиться над та під поверхнею ділянки на висоту і на глибину, необхідні для зведення житлових, виробничих та інших будівель і споруд.

Згідно з ст. 79-1 ЗК України формування земельних ділянок здійснюється у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Державна реєстрація права комунальної власності на вищезазначену земельну ділянку була здійснена 03.02.2021.

Відповідно до Закону України Про землеустрій проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

Згідно зі ст. 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Виходячи з вище викладеного, на момент звернення ОСОБА_1 з клопотанням (№1642.2 від 16.02.2021) про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у Ірпінській міській раді зареєстровано право комунальної власності на зазначену земельну ділянку, яка сформована та має кадастровий номер 3222485200:05:001:5387 (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №243383358 від 08.02.2021).

Крім того, судом встановлено, що Ірпінською міською радою прийняте рішення №607-7-VIII від 08.04.2021 на 7 сесії 8 скликання Про розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельних ділянок комунальної власності Ірпінської міської територіальної громади , відповідно до якого здійснений поділ спірної земельної ділянки на 24 окремі земельні ділянки з новими кадастровими номерами: 3222485200:05:001:5422, 3222485200:05:001:5423, 3222485200:05:001:5424, 3222485200:05:001:5425, 3222485200:05:001:5439, 3222485200:05:001:5438, 3222485200:05:001:5437, 3222488200:06:006:5435, 3222488200:06:006:5434, 3222485200:05:001:5433, 3222485200:05:001:5432, 3222485200:05:001:5431, 3222485200:05:001:5430, 3222485200:05:001:5429, 3222485200:05:001:5428, 3222485200:05:001:5427, 3222488200:06:006:5414, 3222488200:06:006:5415, 3222485200:05:001:5416, 3222485200:05:001:5417, 3222485200:05:001:5418, 3222485200:05:001:5419, 3222485200:05:001:5420, 3222485200:05:001:5421.

Отже, у зв`язку із зазначеними обставинами, суд дійшов висновку відмову у задоволенні вимоги позивача про зобов`язання Ірпінської міської ради затвердити документацію із землеустрою та передати ОСОБА_1 безоплатно у власність земельну ділянку з кадастровим номером 3222485200:05:001:5387, площею 1,4827 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Київській області Бучанського району с. Михайльвська-Рубежівка, оскільки на момент прийняття судом рішення земельної ділянки з кадастровим номером 3222485200:05:001:5387, площею 1,4827 га не існує.

Крім того, суд зазначає, що позивач звернувся до відповідача із вказаним вище клопотанням 16.02.2021, проте рішення Ірпінської міської ради №790-7-VIII, яким ОСОБА_1 відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,4827 га (кадастровий номер 3222485200:05:001:5387) та передачі її у власність прийняте 08.04.2021.

Відповідно до п.9 ст. 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Отже, враховуючи вищенаведене, Ірпінською міською радою невчасно розглянуте клопотання ОСОБА_1 про затвердження документації із землеустрою та передачі ОСОБА_1 безоплатно у власність земельної ділянки з кадастровим номером 3222485200:05:001:5387, площею 1,4827 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Київській області, Бучанський район, с. Михайлівка-Рубежівка, що порушило законні права та інтереси позивача.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Під час звернення з даним позовом до суду, позивач судовий збір не сплачував на підставі п. 13 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір". Таким чином, судовий збір за рахунок відповідача на користь позивача відшкодуванню не підлягає.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправною бездіяльність Ірпінської міської ради щодо невчасного розгляду клопотання ОСОБА_1 про затвердження документації із землеустрою та передачі ОСОБА_1 безоплатно у власність земельної ділянки з кадастровим номером 3222485200:05:001:5387, площею 1,4827 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Київській області, Бучанський район, с. Михайлівка-Рубежівка.

3. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Щавінський В.Р.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 18 серпня 2021 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2021
Оприлюднено20.08.2021
Номер документу99089946
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/2810/21

Постанова від 17.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Рішення від 11.08.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Рішення від 11.08.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 11.08.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 20.05.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні