Постанова
від 25.12.2009 по справі 2а-9985/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ц

Справа № 2а-9985/09/0470

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 грудня 2009 року м. Дніпропетровськ

Дніпропетровський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

головуючого судді - Юхн о І.В.

при секретарі - Чупін ій О.В.

за участю представника по зивача - Компанець А.Л.

представника відпо відача - Суслова Р.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом Інспекції де ржавного архітектурно-будів ельного контролю у Дніпропет ровській області

до Товариства з обмежен ою відповідальністю Дніпрос пецінвестпроект

про зобов' язання вчин ити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Інспекція державного ар хітектурно-будівельного кон тролю у Дніпропетровській об ласті звернулась до суду з ад міністративним позовом до то вариства з обмеженою відпові дальністю Дніпроспецінвест проектпро зобов' язання вчи нити певні дії, а саме: зобов' язати товариство з обмеженою відповідальністю Дніпроспе цінвестпроектвиконати умов и приписів Інспекції державн ого архітектурно-будівельно го контролю у Дніпропетровсь кій області від 12.03.2009 року, від 29. 05.2009р. та від 10.06.2009р. - призупинити проведення будівельних робв т на об' єкті реконструкції, розташованому за адресою: м. Д ніпропетровськ, вул. Поля, 2 (пр иміщення 120/2), розробити та узго дити проектну документацію, отримати дозвіл на виконання будівельних робіт, після зак інчення будівництвом об' єк ту ввести його в експлуатаці ю згідно до вимог чинного зак онодавства.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що товариство з обмеже ною відповідальністю Дніпро спецінвестпроектв порушенн я вимог п. 4 Положення про держ авний архітектурно-будівель ний контроль, затверджений п остановою КМУ № 225 від 25.03.1993р. не в иконало припис щодо усунення порушень законодавства, дер жавних стандартів, норм і пра вил, архітектурних вимог, тех нічних розумів, затверджених проектних рішень, місцевих п равил забудови населених пун ктів, що стало підставою для з вернення Інспекції державно го архітектурно-будівельног о контролю у Дніпропетровськ ій області до суду з даним поз овом.

25.12.2009р. позивачем було уточне но позовні вимоги з викладен ням їх у наступній редакції: з обов' язати товариство з обм еженою відповідальністю Дні проспецінвестпроектвикона ти умови приписів Інспекції державного архітектурно-буд івельного контролю у Дніпроп етровській області від 12.03.2009 ро ку, від 29.05.2009р. та від 10.06.2009р., а саме: надати довідку про перелік т а вартість виконаних будівел ьних робіт станом на 22.12.2009р. В об грунтування уточнень позива чем було зазначено, що реконс трукція приміщень відповіда ча проводиться без дозволу І нспекції державного архітек турно-будівельного контролю у Дніпропетровській області . Головним державним інспект ором Інспекції державного ар хітектурно-будівельного кон тролю у Дніпропетровській об ласті 29.05.2009р. та 10.06.2009р. було видано повторні приписи щодо призу пинення будівельних робіт та надання інформації до інспе кції, однак, зазначені припис и відповідачем не виконані (а .с. 92-93). Уточнення були прийняті судом.

В судовому засіданні пред ставник позивача підтримав п озовні вимоги та просив задо вольнити їх в повному обсязі з підстав, викладених в адмін істративному позові.

Відповідач в судовому засі данні заперечив проти позову та просив відмовити в задово ленні позовних вимог з огляд у на те, що відповідно до вимо г чинного законодавства Укра їни до повноважень Інспекції державного архітектурно-буд івельного контролю у Дніпроп етровській області не входи ть контроль за процедурою ро зроблення та погодження прое ктної документації, а також п ідготовкою документації для отримання дозволу на викона ння будівельних робіт та при йняття об' єкту до експлуата ції. Крім того, на сьогоднішні й день будь-які будівельні ро боти на об' єкті товариством з обмеженою відповідальніст ю Дніпроспецінвестпроектне здійснюються, підстави вима гати їх призупинити відсутні . Всупереч вимогам законодав ства України відповідач в ус тановленому порядку не був п овідомлений про час, місце, пр едмет та підстави перевірки, через що уповноважений пред ставник відповідача зі зміст ом протоколу не був ознайомл ений і не приймав участь при й ого складанні під час переві рки. Позивачем до позовної за яви копія протоколу не додає ться, а можливість складання лише припису, без складання п ротоколу, як форма фіксації п равопорушення чинним законо давством України не передбач ено. Позивачем не надано до су ду доказів правомірності про ведення перевірки об' єкту. З огляду на викладене, відпов ідач вважає, що жодна посадов а особа Інспекції державного архітектурно-будівельного к онтролю у Дніпропетровській області не мала достатніх пр авових підстав для здійсненн я перевірки зазначеного об' єкту, а тому будь-які розпоряд чі документи, складені за рез ультатами такої перевірки, є незаконними і не можуть бути підставою для задоволення п озовних вимог. Крім того, відп овідач зазначив, що проектно -кошторисна документація, як а необхідна для виконання бу дівельних робіт перебуває на розгляді та затвердженні, а д озвіл на проведення будівель них робіт перебуває на стаді ї отримання (а.с. 29-31).

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін, дослідивш и подані до суду докази, оціни вши їх за своїм внутрішнім пе реконанням, що ґрунтується н а всебічному, повному та об' єктивному розгляді у судовом у процесі всіх обставин спра ви, суд встановив наступне.

Інспекція державного архі тектурно-будівельного контр олю у Дніпропетровській обла сті утворена згідно з наказо м Державної архітектурно-буд івельної інспекції, що діє в с кладі Міністерства регіонал ьного розвитку та будівництв а Про утворення інспекції де ржавного архітектурно-будів ельного контролю у Дніпропет ровській області№ 44 від 15.10.2007р., є її територіальним органом.

Згідно з п. 3 Положення про ін спекцію державного архітект урно-будівельного контролю у Дніпропетровській області, основними завданнями Інспек ції є, у тому числі, виконання у межах компетенції дозвільн их, реєстраційних функцій та здійснення контролю і нагля ду у сфері будівництва, місто будування та архітектури (де ржавний архітектурно-будіве льний контроль).

В рамках здійснення архіте ктурно-будівельного контрол ю головним державним інспект ором Дніпропетровського рег іонального відділу інспекці ї державного архітектурно-бу дівельного контролю у Дніпро петровській області було про ведено позапланову перевірк у додержання вимог містобуді вного законодавства при пров еденні будівельних робіт з р еконструкції приміщень перш ого поверху швацької майстер ні, розташованої за адресою: м істо Дніпропетровськ вул. По ля № 2 (приміщення 120/2). Замовнико м реконструкції є товариство з обмеженою відповідальніст ю Дніпроспецінвестпроект(49057, м. Дніпропетровськ, вул. Герої в Сталінграда, 151), що підтвердж ується Договором підряду № 19/0 1 від 19.01.2009р. (а.с. 83-85).

Перевіркою було встановле но факт порушення відповідач ем вимог ст. 29 Закону України П ро планування і забудову тер иторійпри виконанні будівел ьних робіт з реконструкції п риміщень першого поверху шва цької майстерні. Реконструкц ія зазначених приміщень п роводиться без дозволу ін спекції державного архітек турно-будівельного контролю в Дніпропетровській області .

Відповідальність за зазна чене порушення передбачена п оложеннями ст. 1 Закону Україн и Про відповідальність підпр иємств, їх об' єднань, устано в та організацій за правопор ушення у сфері містобудуванн я, а саме: підприємства, їх об' єднання, установи та організ ації незалежно від форм влас ності, які здійснюють проект ування, роботи по будівництв у, реконструкції, реставраці ї та капітальному ремонту (да лі - будівельні роботи), виго товляють будівельні матеріа ли, вироби і конструкції, а так само які є замовниками у буді вництві або поєднують функці ї замовника і підрядчика, нес уть відповідальність у вигля ді штрафу за проведення буді вельних робіт без дозволу на їх виконання або без затверд женої проектної документаці ї у розмірі п' ятдесяти відс отків вартості цих робіт.

Підставою для розгляду спр ави про правопорушення у сфе рі містобудування є протокол , складений уповноваженою на те особою інспекції державн ого архітектурно-будівельно го контролю (ст. 3 вищезазначен ого закону).

Форма протоколу затвердже на додатком № 1 до Положення пр о державний архітектурно-буд івельний контроль, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 25 березня 1 993р. № 225. Так, однією з обов' язко вих обставин, які фіксуються в вищезазначеному протоколі є вартість проведення будів ельних робіт, яка необхідна д ля визначення розміру штрафу за правопорушення.

В зв' язку з наведеним пози вач при проведенні перевірки не складав протокол про прав опорушення у сфері містобуду вання з огляду на те, що на мом ент проведення перевірки та фіксування правопорушення н е можливо було визначити вар тість проведених відповідач ем будівельних робіт, оскіль ки у товариства з обмеженою в ідповідальністю Дніпроспец інвестпроектбув взагалі від сутній дозвіл на проведення будь-яких будівельних робіт, а тому не було відомо, які буд івельні роботи вже здійснені відповідачем.

Відповідно ст. 29 Закону Укра їни Про планування та забудо ву територій, дозвіл на

виконання будівельних р обіт - це документ, що засвід чує право забудовника та під рядника, а виконання будівел ьних робіт, підключення об'єк та будівництва до інженерних мереж та споруд, видачу ордер ів на проведення земляних ро біт. Здійснення будівельних робіт на об' єктах містобу дування без дозволу на виконання будівельних ро біт або його реєстрації, а також здійснення не зазначен их у дозволі будівельних роб іт вважається самовільним бу дівництвом і тягне за собою в ідповідальність згідно з зак онодавством.

Статтею 28 Закону України „ Про архітектурну діяльність ", встановлено, що власники та користувачі об'єктів архіте ктури зобов'язані отримувати в установленому законодавст вом порядку дозвіл на викона ння робіт, пов'язаних із рекон струкцією, реставрацією чи к апітальним ремонтом об'єкта архітектури.

Згідно статті 9 Закону Ук раїни „Про архітектурну д іяльність", будівництво (нов е будівництво, реконструкц ія, реставрація, капіталь ний ремонт) об'єкта архіт ектури здійснюється відпов ідно до затвердженої проектн ої документації, державних с тандартів, норм і правил, місц евих правил забудови населен их пунктів.

Пунктом 4 Положення про де ржавний архітектурно-будіве льний контроль, затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України від 25 березня 1993р. № 225 передбачено, що інспекціям державного архітектурно-бу дівельного контролю надаєт ься право давати в межах своїх повноважень обов'язков і для виконання приписи щодо усунення порушень законодав ства, державних стандартів, н орм і правил, архітектурних в имог, технічних розумів, затв ерджених проектних рішень, м ісцевих правил забудови насе лених пунктів, вносити замов никам пропозиції про п рипинення фінансування об'єк тів до усунення виявлених не доліків.

У зв' язку з порушенням тов ариством з обмеженою відпові дальністю Дніпроспецінвест проектвищезазначених вимог законодавства у сфері місто будування Інспекцією держав ного архітектурно-будівельн ого контролю у Дніпропетровс ькій області було складено п рипис від 12.03.2009 року, яким запро поновано відповідачу призуп инити проведення будівельни х робіт, надати до інспекції д ержавного архітектурно-буді вельного контролю у Дніпроп етровській області проектно -кошторисну документацію та прибути до позивача для розг ляду справи про правопорушен ня (а.с. 15), однак, зазначений при пис відповідачем не було вик онано.

29.05.2009р. та 10.06.2009р. головним держа вним інспектором Дніпропет ровського регіонального в ідділу інспекції державно го архітектурно-будівельно го контролю у Дніпропетровс ькій області було видано п овторні приписи щодо призу пинення будівельних робіт та надання інформації до інспе кції, які були відповідно вру чені відповідачу через охоро нця та головного інженера то вариства з обмеженою відпові дальністю Дніпроспецінвест проект(а.с. 16, 17), однак, припис де ржавного органу, який здійсн ює архітектурно-будівельний контроль, відповідачем не ви конано.

Вищенаведені вимоги зако нодавства також відображені в ч. 1 ст. 1 Закону України Про ві дповідальність підприємств , їх об'єднань, установ та орга нізацій за правопорушення у сфері містобудування208/94-ВР ві д 14.10.1994р. підприємства, їх об'єдн ання, установи та організаці ї (далі - підприємства) незалеж но від форм власності, які зді йснюють проектування, роботи по будівництву, реконструкц ії, реставрації та капітальн ому ремонту (далі - будівельні роботи), виготовляють будіве льні матеріали, вироби і конс трукції, а так само які є замов никами у будівництві або поє днують функції замовника і п ідрядчика, несуть відповідал ьність у вигляді штрафу за та кі правопорушення, зокрема, п роведення будівельних робіт без дозволу на їх виконання а бо без затвердженої проектно ї документації - у розмірі п'ят десяти відсотків вартості ци х робіт.

Відповідно до частин 2, 3 ст. 2 в ищезазначеного закону встан овлено, що інспекції державн ого архітектурно-будівельно го контролю здійснюють держа вний нагляд за додержанням п ідприємствами вимог містобу дівної документації, місцеви х правил забудови населених пунктів, будівельних норм, де ржавних стандартів, норм і пр авил при здійсненні проектув ання, будівельних робіт, виго товленні будівельних матері алів, виробів і конструкцій. П осадові особи інспекцій держ авного архітектурно-будівел ьного контролю мають право, з окрема, давати у межах своїх п овноважень учасникам будівн ицтва та виробникам будівель них матеріалів, виробів і кон струкцій обов'язкові для вик онання приписи щодо усунення порушень будівельних норм, д ержавних стандартів, норм і п равил, а так само технічних ум ов або затверджених проектни х рішень; зупиняти будівельн і роботи, які не відповідають вимогам будівельних норм, де ржавних стандартів, норм і пр авил, затвердженим проектним рішенням або місцевим прави лам забудови населених пункт ів, здійснюються без дозволу на їх виконання, а так само ви робництво і застосування у б удівництві будівельних мате ріалів, виробів і конструкці й, виготовлених з порушенням будівельних норм, державних стандартів.

Враховуючи те, що відповіда ч не надав до суду доказів щод о оскарження зазначених прип исів, приписи Інспекції держ авного архітектурно-будівел ьного контролю у Дніпропетро вській області від 12.03.2009 року, в ід 29.05.2009р. та від 10.06.2009р. є чинними т а обов' язковими для виконан ня відповідачем.

Відповідно до п. 4.16 Положення про інспекцію державного ар хітектурно-будівельного кон тролю у Дніпропетровській об ласті, інспекція має право зд ійснювати захист у суді свої х прав та законних інтересів , звертатися до суду в разі вия влення правопорушень у сфері будівництва, містобудування та архітектури, що надає прав о Інспекції державного архіт ектурно-будівельного контро лю у Дніпропетровській облас ті звернутися до суду з позов ними вимогами про примусов е зобов'язання відповідача усунути правопорушення у сфері будівництва, містобуд ування та архітектури.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 Код ексу адміністративного судо чинства України, до компетен ції адміністративного суду в іднесено розгляд справ за зв ерненням суб'єкта владних по вноважень у випадках, встано влених законом.

Відповідно до частини 2 ста тті 19 Конституції України орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відпов ідно до якого органи державн ої влади, органи місцевого са моврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Отже, суд дійшов висновку, щ о при складанні приписів упо вноважені особи відповідача діяли відповідно до вимог чи нного законодавства України .

Суд приходить до висновку, щ о позовні вимоги позивача є о бґрунтованими і тому не підл ягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 10, 12, 70 71, 79, 86, 94, 160-162 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю у Дніпропетровській област і до товариства з обмеженою в ідповідальністю Дніпроспец інвестпроектпро зобов' яза ння вчинити певні дії - задово льнити.

Зобов' язати товариство з обмеженою відповідальністю Дніпроспецінвестпроект(код ЄДРПОУ 35543487, р/р 26005010402306 в ДПФ ВАТ АК Б Автокразбанк, МФО 307219, ІПН 35543480462 9, свідоцтво № 100095956, адреса: вул. Г ероїв Сталінграду, 151, м. Дніпро петровськ, 49057) виконати умови п риписів Інспекції державног о архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровські й області від 12.03.2009 року, від 29.05.2009р . та від 10.06.2009р., а саме: надати дов ідку про перелік та вартість виконаних будівельних робіт станом на 22.12.2009р.

На постанову протягом деся ти днів з дня її складення у по вному обсязі до Дніпропетров ського апеляційного адмініс тративного суду через Дніпро петровський окружний адміні стративний суд може бути под ано заяву про її апеляційне о скарження, а протягом двадця ти днів після подання заяви - апеляційна скарга на постано ву суду.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, у разі її подання п ротягом десяти днів з дня скл адання постанови у повному о бсязі.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо заяву п ро апеляційне оскарження не було подано, а у разі її поданн я - після закінчення строку на подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не б уде скасовано, набирає закон ної сили після закінчення ро згляду справи апеляційним су дом.

Повний текст постанови скл адений 30.12.2009 року.

Суддя І. В. Юхно

Дата ухвалення рішення25.12.2009
Оприлюднено01.09.2010
Номер документу9909103
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9985/09/0470

Постанова від 25.12.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні