Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 серпня 2021 р. № 520/9642/21
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Куп`янського відділення управління виконавчої дирекції ФСС України в Харківській області (пл.Конституції,1,Палац Праці,3 під.,4 пов.,м. Харків,61200) до Ліквідаційної комісії Сектору освіти Шевченківської районної державної адміністрації (вул. Центральна, буд. 30,смт. Шевченкове,Шевченківський район, Харківська область,63601) про стягнення капіталізованих платежів,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Куп`янського відділення управління виконавчої дирекції ФСС України в Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із позовом, в якому просить суд: стягнути з Сектору освіти Шевченківської районної державної адміністрації на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Куп`янського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області капіталізовані платежі на суму 36894,00 грн. (тридцять шість тисяч вісімсот дев`яносто чотири гривні).
В обґрунтування позову зазначено, що відповідач має заборгованість з капіталізованих платежів на суму 36894,00 грн., яка залишається несплаченою, а отже підлягає стягненню в судовому порядку.
Ухвалою суду від 14.06.2021 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Представником відповідача 05.07.2021 року надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, та зазначає, що відповідно до Закону України від 17 вересня 2020 року №907-ІХ "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України", ст.ст. 5, 6, 39, 47 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" з 1 січня 2021 року припинено бюджетне фінансування сектору освіти Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області. На підставі вищезазначених нормативно-правових актів, а також постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ "Про утворення та ліквідацію районів" 17 грудня 2020 року Шевченківською районною державною адміністрацією видано розпорядження №279 "Про припинення діяльності сектору освіти Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області", внаслідок чого юридична особа публічного права сектор освіти Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області (ЄДРПОУ 02146216) припинена шляхом ліквідації та утворена комісія з ліквідації сектору освіти Шевченківської районної державної адміністрації Харківської області.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що відповідач - Сектор освіти Шевченківської районної державної адміністрації зареєстровано, як платник страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у Куп`янському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області.
25 листопада 2008 року з працівником Сектору освіти Шевченківської РДА ОСОБА_1 стався нещасний випадок. В результаті ушкодження здоров`я рішенням МСЕК від 04.02.2021 року ОСОБА_1 встановлено 15% втрати працездатності від трудового каліцтва.
Позивач проводить страхові виплати пов`язані з нещасним випадком на виробництві потерпілій ОСОБА_1 .
Куп`янське відділення отримало відомості від Державного реєстратора стосовно внесення до ЄДР запису про рішення засновника (учасників) або уповноваженого ним органу щодо припинення Сектору освіти Шевченківської РДА (код ЄДРПОУ 02146216) шляхом ліквідації.
14.04.2021 року Куп`янське відділення направило до голови комісії з припинення Сектору освіти Шевченківської РДА заяву про грошові вимоги.
19.04.2021 року вищезазначена заява була отримана відповідачем, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Проте, відповіді Сектор освіти Шевченківської РДА позивачу не надав, доказів зворотного суду не надано.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Відповідно ч.2 ст.1205 Цивільного кодексу України у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.
У разі відсутності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для капіталізації платежів, які підлягають сплаті, обов`язок щодо їх капіталізації покладається на ліквідаційну комісію на підставі рішення суду за позовом потерпілого.
Згідно з п.5 ч.1 ст.11 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 № 1105-ХІV джерелами формування коштів Фонду є: капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 1 Порядку капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 986 (далі за текстом Порядок №986) визначено, що відповідно до цього Порядку здійснюється капіталізація платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством) страхувальника (далі платежі) для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам.
З огляду на п.3 Порядку № 986 капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.
Відповідно до п.4 Порядку № 986 капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу таким чином:
1) щомісячні страхові виплати втраченого заробітку з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності;
2) витрати на догляд за потерпілим відповідно до медичного висновку згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами;
3) витрати на забезпечення потерпілого автомобілем безоплатно чи на пільгових умовах, організацію та оплату навчання водінню автомобіля, а також на виплату компенсації на бензин (пальне), ремонт і технічне обслуговування автомобілів або на транспортне обслуговування згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами;
4) витрати на санаторно-курортне лікування - із розрахунку середньої вартості санаторно-курортної путівки: для осіб з інвалідністю I групи щороку, для інших осіб з інвалідністю не рідше одного разу на три роки.
Частинами 1, 2 ст.17 Закону №1105 визначено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
З аналізу зазначених норм судом встановлено, що законодавчо визначено обов`язок страхувальника здійснювати капіталізацію платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.
Враховуючи викладене, суд прийшов до висновку, що відповідач зобовязаний сплатити капіталізовані платежі на користь управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Куп`янського відділення управління виконавчої дирекції ФСС України в Харківській області на суму 36894,00 грн.
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Куп`янського відділення управління виконавчої дирекції ФСС України в Харківській області (пл.Конституції,1,Палац Праці,3 під.,4 пов.,м. Харків,61200) до Ліквідаційної комісії Сектору освіти Шевченківської районної державної адміністрації (вул. Центральна, буд. 30,смт. Шевченкове,Шевченківський район, Харківська область,63601) про стягнення капіталізованих платежів - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Сектору освіти Шевченківської районної державної адміністрації на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Куп`янського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області капіталізовані платежі на суму 36894,00 грн. (тридцять шість тисяч вісімсот дев`яносто чотири гривні).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2021 |
Оприлюднено | 20.08.2021 |
Номер документу | 99091388 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні