Рішення
від 13.07.2021 по справі 677/1554/20
КРАСИЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Справа № 677/1554/20

13 липня 2021 року м. Красилів

Красилівський районний суд Хмельницької області

в складі головуючого - судді Кускової Т.В.,

за участі секретаря судового засідання Коломієць Л.В.,

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, третя особа - Хмельницька районна державна адміністрація Хмельницької області, про скасування права власності на земельну ділянку,-

В с т а н о в и в :

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача в якому просить суд скасувати розпорядження Красилівської районної держадімінстрації, скасувати державний акт, скасувати державну реєстрацію земельної ділянки.

В позові посилається на те, що 9 грудня 2004 року Красилівським районним судом Хмельницької області по справі № 2-1663 за позовною заявою до колективного сільськогосподарського підприємства Стожари було винесено рішення про визнання за позивачем, ОСОБА_2 , права на земельну ділянку (пай) розміром 4,14 га із земель резервного фонду Глібківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області та зобов`язано Красилівську районну державну адміністрацію Хмельницької області видати на його ім`я державний акт про траво на земельну ділянку.

В 2009 році на підставі розпорядження Красилівської районної державної адміністрації № 24/2005-р від 01 лютого 2005 року "Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) з видачею державних актів на право власності на землю" приватним підприємцем ОСОБА_3 (ліцензія серії АВ № 440024) виготовлено Технічну документацію із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва гр. ОСОБА_1 за межами населеного пункту с. Глібки Глібківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області на дві земельних ділянки площею 2,3714 га та 0,9754 га.

21 серпня 2009 року проект землеустрою був затверджений Красилівською районною державною адміністрацією розпорядженням №362/2009-р Про затвердження проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) з видачею державних актів на право власності на земельні ділянки".

Згідно довідки управління Держкомзему у Красилівському районі № 1813 від 30.07.2009 року управлінням Держкомзему у Красилівському районі перевірено та оброблено інформацію на магнітних носіях (обмінні файли, на яких зазначено точки координат земельної ділянки ) та присвоєно кадастрові номера двом земельним ділянкам, які належать позивачу ОСОБА_1 : 6822782400:13:002:0023-площею 0,9754 га, та 6811782400:13:003:0024 площею 2,3714 га.

12 листопада 2009 року Управлінням Держкомзему у Красилівському районі на ім`я позивача було видано два державних акта: Державний акт на право власності серії ЯИ № 197580 на земельну ділянку кадастровий номер 6822782400:13:003:0024 загальною площею 2,3714 га та Державний акт на право власності серії ЯИ № 197579 на земельну ділянку кадастровий номер - 6822782400:13:002:0023 загальною площею 0,9754 га.

26 листопада 2010 року позивач уклав два Договори оренди земельних ділянок з Фермерським господарством "Яромир".

В червні 2020 року від представника ФГ "Яромир" позивачу стало відомо про те, що земельна ділянка кадастровий номер 6822782400:13:002:0023 площею 0,9754 га зареєстрована за іншою особою.

При перевірці кадастрового номеру на кадастровій карті України видно, що земельна ділянка кадастровий номер 6822782400:13:002:0023, який зазначений в моєму Державному акті серії ЯИ № 197579, зареєстрована за ОСОБА_4 , але площа цієї земельної ділянки інша - 3,3013 га, конфігурація інша та місце розташування інше, ніж в земельної ділянки, що значиться в Державному акті позивача на право власності серії ЯИ № 197579, видане на імя позивача.

Позивач звернувся до відділу Держгеокадастру у Красилівському районі Головного управління держгеокадастру у Хмельницькій області із заявою про надання відомостей із Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровий номер 6822782400:13:002:0023 площею 0,9754 га., на що він отримав усну відповідь, земельна ділянка не внесена до Державного земельного кадастру.

Позивач подав заяву про внесення відомостей до Державного земельного кадастру згідно даних Технічної документації із землеустрою щодо виділення йому земельних часток (паїв) у натурі на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за межами населеного пункту с. Глібки Глібківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області (яка була виготовлена в 2009 році) на земельну ділянку площею 0,9754 га.

25.08.2020 року відділом Держгеокадастру у Красилівському районі надано рішення № РВ-6800636832020 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, де вказано три підстави відмови:

1 - розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини,

2 - невідповідність поданих документів законодавству, а саме: порушення вимог ст.24 п.6 Закону України "Про Державний земельний кадастр"; перетин ділянок з ділянкою кадастровий номер 6822782400:13:003:0016, площа співпадає на 34,9204%;

3 - розгляд заяви належить до повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора, у зв`язку з чим рекомендується звернутися до кадастрового реєстратора відділу держгеокадастру у Волочиському районі.

5 жовтня 2020 року за вих.№ 20-22-0.26-384/109-20 відділ у Красилівському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області на запит адвоката повідомив про те, що Національною кадастровою системою було допущено технічну помилку - здійснено дублювання кадастрового номеру, що відповідно до державного позивача акту серії ЯИ№197579 вірний кадастровий номер 6822782400:13:003:0023, а не 6822782400:13:002:0023.

Отже, в 2009 році земельна ділянка площею 0,9754 га не була сформована державним кадастровим реєстратором при її формуванні та відповідно земельну ділянку площею 0,9754 не було внесено до Державного земельного кадастру. А в 2020 році державним кадастровим реєстратором позивачу було відмовлено у внесенні відомостей про цю земельну ділянку у зв`язку з тим, що частина земельної ділянки (34,9204 %), яка належить позивачу згідно Державного акту на право власності серії ЯИ № 197579 загальною площею 0,9754 га накладається на земельну ділянку кадастровий номер 6822782400:13:003:0016, інша частина земельної ділянки (65,0796 знаходиться на території Волочиського району, а кадастровий номер 6822782400:13:002:0023, що зазначений в Державному акті позивача серії ЯИ № 197579 присвоено іншій земельній ділянці.

Вважає, що порушено його право власності на земельну ділянку, яку він не можу її використовувати згідно цільового призначення (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва) у зв`язку з її відсутністю в Державному земельному кадастрі, а сформувати її немає можливості тому що згідно точок координат, вказаних в Технічній документації 2009 року більша частина земельної ділянки знаходиться території Волочиського району, решта накладається на іншу земельну ділянку.

Зважаючи на Рішення державного кадастрового реєстратора відділу у Красилівському районі ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області № РВ-6800636832020 від 25.08.2020 року, де зазначено, що частина земельної ділянки позивача розташована на території Волочиського району і розгляд його заяви належить до повноважень Державного реєстратора відділу Держгеокадастру у Волочиському районі та перетин земельної ділянки позивача з іншою земельною ділянкою на 34,9204%, тобто частина земельної ділянки позивача (34,9204%) накладається на іншу земельну ділянку, а решта земельної ділянки (65,0796 %) знаходиться у Волочиському районі, то вважає, що в його Державному акті серії ЯИ № 197579 на право власності на земельну ділянку площею 0,9754 га неправильно визначено конфігурацію земельної ділянки, яка допущена при проведенні технічних робіт з обміру та визначення площі цієї земельної ділянки, неправильно визначено кадастровий номер земельної ділянки, що є технічною помилкою, яку Відділ у Красилівському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області самостійно керуючись Порядком ведення Державного земельного кадастру виправити не можливо.

В судове засідання представник позивача надав заяву про розгляд справи за його відсутності. Позов підтримує.

Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області надав суду відзив. В судове засідання не з`явився.

Представник третьої особи - Хмельницька районна державна адміністрація Хмельницької області, в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд до відома не поставив.

Суд, дослідивши письмові докази по справі, приходить до настпних висновків.

Судом встановлено, 9 грудня 2004 року Красилівським районним судом Хмельницької області по справі № 2-1663 за позовною заявою до колективного сільськогосподарського підприємства Стожари було винесено рішення про визнання за позивачем ОСОБА_1 , права на земельну ділянку (пай) розміром 4,14 га із земель резервного фонду Глібківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області та зобов`язано Красилівську районну державну адміністрацію Хмельницької області видати на ім`я позивача державний акт про право на земельну ділянку.

В 2009 році на підставі розпорядження Красилівської районної державної адміністрації № 24/2005-р від 01 лютого 2005 року "Про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) з видачею державних актів на право власності на землю приватним підприємцем ОСОБА_3 (ліцензія серії АВ № 440024) виготовлено Технічну документацію із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва позивачу ОСОБА_1 за межами населеного пункту с. Глібки Глібківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області на дві земельних ділянки площею 2,3714 га та 0,9754 га.

21 серпня 2009 року проект землеустрою був затверджений Красилівською районною державною адміністрацією розпорядженням №362/2009-р Про затвердження проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) з видачею державних актів на право власності на земельні ділянки".

Згідно довідки управління Держкомзему у Красилівському районі № 1813 від 30.07.2009 року управлінням Держкомзему у Красилівському районі перевірено та оброблено інформацію на магнітних носіях (обмінні файли, на яких зазначено точки координат земельної ділянки ) та присвоєно кадастрові номера двом земельним ділянкам, які належать позивачу ОСОБА_1 : 6822782400:13:002:0023-площею 0,9754 га, та 6811782400:13:003:0024 площею 2,3714 га.

12 листопада 2009 року Управлінням Держкомзему у Красилівському районі на ім`я позивача було видано два державних акта: Державний акт на право власності серії ЯИ № 197580 на земельну ділянку кадастровий номер 6822782400:13:003:0024 загальною площею 2,3714 га та Державний акт на право власності серії ЯИ № 197579 на земельну ділянку кадастровий номер - 6822782400:13:002:0023 загальною площею 0,9754 га.

26 листопада 2010 року позивач уклав два Договори оренди земельних ділянок з Фермерським господарством "Яромир".

В червні 2020 року від представника ФГ "Яромир" позивачу стало відомо про те, що земельна ділянка кадастровий номер 6822782400:13:002:0023 площею 0,9754 га зареєстрована за іншою особою.

При перевірці кадастрового номеру на кадастровій карті України видно, що земельна ділянка кадастровий номер 6822782400:13:002:0023, який зазначений в Державному акті позивача серії ЯИ № 197579, зареєстрована за ОСОБА_4 , але площа цієї земельної ділянки інша - 3,3013 га, конфігурація інша та місце розташування інше, ніж в земельної ділянки, що значиться в Державному акті на право власності серії ЯИ № 197579, видане на імя позивача.

Позивач звернувся до відділу Держгеокадастру у Красилівському районі Головного управління держгеокадастру у Хмельницькій області із заявою про надання відомостей із Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровий номер 6822782400:13:002:0023 площею 0,9754 га., на що він отримав усну відповідь, земельна ділянка не внесена до Державного земельного кадастру.

Позивач подав заяву про внесення відомостей до Державного земельного кадастру згідно даних Технічної документації із землеустрою щодо виділення йому земельних часток (паїв) у натурі на місцевості для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за межами населеного пункту с. Глібки Глібківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області (яка була виготовлена в 2009 році) на земельну ділянку площею 0,9754 га.

25.08.2020 року відділом Держгеокадастру у Красилівському районі позивачу надано рішення № РВ-6800636832020 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, де вказано три підстави відмови:

4 - розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини,

5 - невідповідність поданих документів законодавству, а саме: порушення вимог ст.24 п.6 Закону України "Про Державний земельний кадастр"; перетин ділянок з ділянкою кадастровий номер 6822782400:13:003:0016, площа співпадає на 34,9204%;

6 - розгляд заяви належить до повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора, у зв`язку з чим рекомендується звернутися до кадастрового реєстратора відділу держгеокадастру у Волочиському районі.

5 жовтня 2020 року за вих.№ 20-22-0.26-384/109-20 відділ у Красилівському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області на запит адвоката повідомив про те, що Національною кадастровою системою було допущено технічну помилку - здійснено дублювання кадастрового номеру, що відповідно до державного акту позивача серії ЯИ№197579 вірний кадастровий номер 6822782400:13:003:0023, а не 6822782400:13:002:0023.

Отже, в 2009 році земельна ділянка площею 0,9754 га не була сформована державним кадастровим реєстратором при її формуванні та відповідно земельну ділянку площею 0,9754 не було внесено до Державного земельного кадастру. А в 2020 році державним кадастровим реєстратором позивачу було відмовлено у внесенні відомостей про цю земельну ділянку у зв`язку з тим, що частина земельної ділянки (34,9204 %), яка належить позивачу згідно Державного акту на во власності серії ЯИ № 197579 загальною площею 0,9754 га накладається на земельну ділянку кадастровий номер 6822782400:13:003:0016, інша частина земельної ділянки (65,0796 знаходиться на території Волочиського району, а кадастровий номер 6822782400:13:002:0023, що зазначений в Державному акті позивача серії ЯИ № 197579 присвоєно іншій земельній ділянці.

Зважаючи на встановлені обставини, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.79-1 ЗК України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру, формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, і за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. А земельна ділянка площею 0,9754 га позивача виявилася несформованою, відомості про земельну ділянку не внесені до Державного земельного кадастру.

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України.

За змістом ст. 16 Закону України "Про Державний земельний кадастр" земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер, який є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі.

У ст.1 п.1 абз.7 Закону України "Про Державний земельний кадастр" визначено, що метровий номер земельної ділянки - це індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Згідно зст.9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" внесення відомостей Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Пунктом 4 ст.9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" передбачено повноваження державного кадастрового реєстратора, зокрема здійснює внесення відомостей Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; здійснює виправлення кидок у Державному земельному кадастрі.

Статтею 24 цього Закону України передбачено порядок державної реєстрації земельної -ділянки.

Відповідно до п. п 4,5 Постанови КМУ № від 17 жовтня 2012 р. № 1051"Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру" ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи.

Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр.

До складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України "Про Державний земельний кадастр" та цим Порядком.

Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей.

Згідно абз.2 п.29 Порядку ведення Державного земельного кадастру, що затверджений Постановою КМУ 17.10.2012 року №1051, кадастровий номер земельної ділянки присвоюється за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.

Виправлення помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру, регулюється пунктами 138-161 Порядку ведення Державного земельного кадастру.

Помилками у Державному земельному кадастрі є:

1)технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру;

2)технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру);

3)помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об`єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою);

4)помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії;

5)технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель;

6)помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки;

7)помилка у застосуванні систем координат для земельних ділянок, які були зареєстровані до 1 січня 2013 р. та перенесені до Державного земельного кадастру.

Помилка, що виникла у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки з порушенням вимог цього Порядку, виправляється на підставі заяви про виправлення помилки, що виникла під час державної реєстрації земельної ділянки з порушенням вимог цього Порядку.

Отже, зважаючи на Рішення державного кадастрового реєстратора відділу у Красилівському районі ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області№ РВ-6800636832020 від 25.08.2020 року, де зазначено, що частина земельної ділянки позивача розташована на території Волочиського району і розгляд заяви позивача належить до повноважень Державного реєстратора відділу Держгеокадастру у Волочиському районі та перетин земельної ділянки позивача з іншою земельною ділянкою на 34,9204%, тобто частина земельної ділянки позивача (34,9204%) накладається на іншу земельну ділянку, а решта земельної ділянки (65,0796 %) знаходиться у Волочиському районі, суд вважає, що в Державному акті позивача серії ЯИ № 197579 на право власності на земельну ділянку площею 0,9754 га міститься помилки, зокрема неправильно визначено конфігурацію земельної ділянки, яка допущена при проведенні технічних робіт з обміру та визначення площі цієї земельної ділянки, неправильно визначено кадастровий номер земельної ділянки, що є технічною помилкою, яку Відділ у Красилівському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області самостійно керуючись Порядком ведення Державного земельного кадастру виправити не можуть, а тому у позивача не існує іншого варіанту захисту своїх прав, окрім як скасування державного акту та його реєстрації.

Відповідно до ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.

За змістом ч. 2 ст. 373 Цивільного кодексу України право власності на землю гарантується Конституцією України. Право власності на землю (земельну ділянку) набувається і здійснюється відповідно до закону.

Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації цих прав.

Статті 116, 118 Земельного кодексу України передбачають, що громадяни та юридичні особи набувають права власності або права користування земельними ділянками на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Державний акт на право приватної власності на землю видається на підставі рішення органу місцевого самоврядування або органу виконавчої влади.

За положеннями статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою.

Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється в тому числі шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Відповідно до частин другої, п`ятої статті 158 Земельного кодексу України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей.

Відповідно до ч. 2 ст. 90 Земельного кодексу України, порушені права власників земельних ділянок підлягають відновленню в порядку, встановленому законом.

Як вбачається із ст. 153 Земельного кодексу України, власник не може бути позбавлений права власності на земельну ділянку, крім випадків, передбачених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до ст.3 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" (в редакції станом на день видачі Державного акту на право власності на землю) підставою для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради. Право власності на земельну ділянку згідно частини першої статті 126 ЗК України в редакції, яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин, посвідчувалось державним актом.

У Постанові Верховного суду України від 22 травня 2013 року в справі № 6-33цс13, зазначено, що державні акти на право власності на земельні ділянки є документами, що посвідчують право власності й видаються на підставі відповідних рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. У спорах, пов`язаних із правом власності на земельні ділянки, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності на земельні ділянки. Визнання недійсними державних актів на право власності вважається законним, належним та окремим способом поновлення порушених прав у судовому порядку.

Як роз`яснив Пленум Верховного Суду України в абзаці другому пункту 2 Постанови від 16 квітня 2004 року № 7 "Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ" судам підвідомчі (підсудні) справи за заявами, зокрема, з приводу володіння, користування, розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян чи юридичних осіб, і визнання недійсними державних актів про право власності та право постійного користування земельними ділянками.

Отже, державні акти на право власності на земельні ділянки є документами, що посвідчують право власності й видаються на підставі відповідних рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. У спорах, пов`язаних із правом власності на земельні ділянки, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності на земельні ділянки. Визнання недійсними державних актів на право власності вважається законним, належним та окремим способом поновлення порушених прав у судовому порядку.

За постановою Верховного Суду України від 20 квітня 2016 року у справі № 6- 2 824цс 15 державні акти на право власності на земельні ділянки є документами, що посвідчують право власності й видаються на підставі відповідних рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, то у спорах, пов`язаних із правом власності на земельні ділянки, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності на земельні ділянки.

Виходячи зі змісту вищенаведених норм закону та встановлених обставин по справі, суд приходить до висновку, що іншого способу захисту права власності позивача на земельну ділянку, окрім як скасування розпорядження, державного акту та його реєстрації у позивача не має, оскільки в його акті допущені технічні помилки, які виправити самостійно неможливо, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного та керуючись ст.. 79-1, ч.2 ст. 90, 153,153, 158 ЗК України, 263-265, 273, 293, 294, ЦПК України, суд-

У х в а л и в :

Позов задовольнити.

Скасувати розпорядження Красилівської районної державної адміністрації № 362/2009-р від 21 серпня 2009 року Про затвердження проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) з видачею державних актів на право власності на земельні ділянки в частині затвердження ОСОБА_1 проекту землеустрою земельної ділянки № 2-0,9754 га та в частині видачі державного акта на земельну ділянку прощею 0,9754 га.

Скасувати Державний акт серії ЯИ № 197579 на право власності на земельну ділянку площею 0,9754 га, кадастровий номер 6822782400:136002:0023, що розташована за межами населеного пункту Глібківської сільської ради Красилівського району Хмельницької області, виданий управлінням Держкомзему у Красилівському районі Хмельницької області 12 листопада 2009 року ОСОБА_1 , що зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди за № 010975600026.

Скасувати державну реєстрацію Державного акта серії ЯИ № 197579 направо власності на земельну ділянку площею 0,9754 га, кадастровий номер 6822782400:136002:0023 в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та направо постійного користування землею, договорів оренди за № 010975600026.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Хмельницького апеляційного суду через Красилівський районний суд Хмельницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 ,реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .

Відповідач - Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (29016, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Інститутська, 4/1, ЄДРПОУ 39767479) .

Третя особа - Хмельницька районна державна адміністрація ( 29018, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Кам`янецька, 122/2, ЄДРПОУ 21318806).

Суддя Кускова Т.В.

СудКрасилівський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення13.07.2021
Оприлюднено22.08.2021
Номер документу99132728
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —677/1554/20

Рішення від 13.07.2021

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Кускова Т. В.

Рішення від 13.07.2021

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Кускова Т. В.

Ухвала від 08.06.2021

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Кускова Т. В.

Ухвала від 24.03.2021

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Кускова Т. В.

Ухвала від 22.12.2020

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Кускова Т. В.

Ухвала від 16.11.2020

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Вознюк Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні