Справа № 617/1342/21
Провадження № 3/617/388/21
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 серпня 2021 року м. Вовчанськ Харківської області
Вовчанський районний суд Харківської області у складі судді - Сербіненко І.В.,
за участю особи яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засідання у залі суду у м. Вовчанську Харківської області матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли від Головного управління ДПС у Харківській області Державної податкової служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП,
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с. Благодатне Вовчанського району Харківської області, працюючої в Іванівській сільській раді на посаді голови сільської ради, одруженої, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 ,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , вчинила ведення податкового обліку з порушенням, а саме: Іванівська сільська рада в перевіряємому періоді не нараховувала податок на передане в оренду майно та не подавала до податкової інспекції Податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки в результаті чого донараховано податкове зобов`язання на майно в сумі 1437,77 грн., крім того сільською радою не оподатковано земельну ділянку, яку здавало в оренду, в результаті чого занижено об`єкт оподаткування по земельному податку за 2018 - 2021 року на 0,45 га., донараховано податок на землю всього на суму: 8990,06 грн.
У судовому засіданні ОСОБА_1 , свою провину визнала щиро розкаялась пояснивши, що працює в Іванівській сільській раді на посаді голови сільської ради, під час перевірки були виявлені вказані в протоколі порушення.
Крім визнання вини ОСОБА_1 , її вина підтверджується:
- даними протоколу про адміністративне правопорушення № 1913/20-40-07-22 від 22.07.2021 року;
-даними витягу з акта № 12636/20-40-07-02-04/04398979 від 22.07.2021 року.
3.4.1. Правильність нарахування, обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
При перевірці розділу XII Податок на майно ст. 265, 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-УІ із змінами та доповненнями встановлено, що за період з 01.01.2017 по 08.07.2021 року Іванівська сільська рада (код за ЄДРПОУ 04398979) користувалась пільгою з податку на нерухоме майно передбаченою п.п. 266.2.2 п.266.2 ст. 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI із змінами та доповненнями (в редакції з 01.01.2015 року (далі - ПКУ).
Відповідно отриманих відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що за Іванівською сільською радою обліковується об`єкт нерухомого майна загальною площею 239,3 (кв.м), нежитлова будівля літ. "А-1" з тамбуром літ. "а", крильцем літ. "к", прибудовою літ. "А1-1" та господарськими будівлями та спорудами: щитова літ. "Б"; убиральні літ. "У"; огорожа літ. "№1"; колодязь літ. "к", за адресою: АДРЕСА_2 .
В ході перевірки встановлено, що вищезазначений об`єкт нежитлової нерухомості (будівля колишнього стаціонару Іванівської лікарні), (далі - майно), на підставі рішення Іванівської сільської ради від 07.11.2018 року №171/УІІ-2018 Про укладення договору оренди комунального майна , для використання його у виробничих потребах (складське приміщення), загальною площею 239,3 (кв.м.), розташованого за адресою: Харківська обл., Вовчанський р-н., с. Іванівка, вулиця Центральна, буд. 62-6 у відповідності з технічним паспортом передано в оренду СТОВ Моноліт (код за ЄДРПОУ 30773112), про що укладено Договір оренди нерухомого майна (нежитлових приміщень, будівель, споруд) комунальної власності територіальної громади с. Іванівка від 13.11.2018 року №б/н, вартість орендної плати складає 7543 грн. на рік. Строк оренди встановлено на п`ять років з 13.11.2018 до 13.11.2023 року, до перевірки надано акт приймання-передачі до договору оренди нежитлової нерухомості будівлі колишнього стаціонару Іванівської лікарні від 13.11.2018 року.
Відповідно до п.п. а п.п.266.2.2 п.266.2 ст.266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 №2755-УІ Ззі змінами та доповненнями (далі - не є об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об`єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленному порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності).
Тобто, застосування установами, організаціями п.п. а п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ, можливе за умови одночасного виконання таких критеріїв:
1)створення їх органами державної влади, органами місцевого самоврядування;
2)фінансування лише за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів;
3)отримання статусу неприбутковості.
Документом, що підтверджує статус неприбутковості, є Рішення про включення підприємства, установи, організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій, видане контролюючим органом за їх місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості згідно з п. 5 розд. І Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440.
Таким чином, об`єкти житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також створених ними організацій, які утримуються за рахунок відповіднихбюджетів і отримують прибуток оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальних підставах.
3.4.2 Плата за землю (земельний податок)
За період з 01.01.17 по 08.07.2021 Іванівською сільською радою (код за ЄДРПОУ 04398979) задекларовано плату за землю ( земельний податок) в сумі 4483,83 грн., в т.ч. за 2017 рік в сумі 2024,28 грн., за 2018 рік в сумі 674,75 грн., за 2019 в сумі 674,75 грн., за 2020 рік в сумі 674,75 грн., за січень-лютий 2021 рік в сумі 435,3 грн., за березень - травень 2020 року податкову декларацію не подано.Відповідно до ст.ст. 269, 270 ПКУ платниками земельного податку (далі - податок) є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об`єктом оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності
Платники податку на землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку
щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за встановленою формою (п. 286.2 ст. 286 ПКУ).
Перевіркою достовірності відображених показників у поданих Податкових деклараціях з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за період з 01.01.2017 по 08.07.2021 встановлено, що загальний розмір земельних ділянок вказаних у Податкових деклараціях з плати за землю (відомостях про наявність земельних ділянок) на 2017-2020 за даними платскладає 0,13334 га., за 2021 рік0.03918 га. за даними перевірки згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, площа земельної ділянки за 2018-2021 роки Іванівською сільською радою занижено на 0,45 га., до Податкової декларації з плати за землю за 2018, 2019, 2020, 2021 роки не включена земельна ділянка площею0,45 га. На якій розташована нежитлова будівля за адресою АДРЕСА_3 , кадастровий номер 6321683601:00:000:0016, цільове призначення: для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, вищевказана земельна ділянка разом з нежитловими будівлями передані в оренду СТОВ Моноліт для використання його у виробничих потребах (складське приміщення). (В ході перевірки посадовою надана пояснювальна записка).
Керуючись вимогами п.284.1 ст.284 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-УІ із змінами і доповненнями: Верховна Рада Автономної республіки Крим та органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території за перевіряємий період 2017, 2018, 2019, 2021 роки Іванівською сільською радою на території якої знаходиться вищезазначена земельна ділянка була надана пільга по сплаті земельного податку в розмірі 100% для юридичних осіб, які утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів зокрема органів місцевого самоврядування, ставка земельного податку становить в 2017 році в розмірі 1 % (рішення на2017 рік від 21.06.2016 рік №54, рішення на 2018 рік від 13.07.2018 року № 47, рішення на 2019 рік від 05.06.2018 року №139/УІІ, рішення на 2020 рік від 24.06.2019 року №500/УІІ-2019, на 2021 рік від 09.07.2020 №452-УІІ-2020) в зв`язку з вищезазначеним сума податку на земельну ділянку становить 4483,83грн., сума пільги 100%.
За період 2018, 2019, 2020, 2021 роки Іванівською сільською радою надано в оренду нежитлову будівлю розташовану на земельній ділянці площею 0,45 га. (договір оренди від 13.11.2018 року №б/н з СТОВ Моноліт , код за ЄДРПОУ30773112).
Відповідно п. 284,3 ст. 284 ПКУ Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними в оренду приміщення іншим бюджетним установам.
Враховуючи вищевикладене, підприємством в порушення п.284.3 ст.284, п.270.1 ст.270 ПКУ занижено об`єкт оподаткування земельним податком за 2018-2021 роки на 0,45га., в результат чого донараховано податок на землю всього на суму 8990,06 грн., в тому числі за2018 рік на 479,33 грн. (782597 н.г.о. х 0,45 га х1 %х49 днів), за 2019 рік на 3521,69 грн. (782597 н.г.о. х 0,45 га х1 %), за 2020 рік на 3521,69 грн. (782597 н.г.о. х 0,45 га х1 %), за 2021 рік на 1467,35 грн. (782597 н.г.о. х 0,45 га х1 %:12м. х 5м.).
Проведеною перевіркою своєчасності надання Податкових декларацій з податку на землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) встановлено порушення граничних термінів подання Податкових декларацій з плати за землю за березень - травень 2021 рік, граничний термін надання Податкової декларації 20.04.2021, 20.05.2021року, фактично Іванівської сільською радою декларацію за квітень, травень 2021 не подано взагалі.
Станом на початок перевірки 09.07.2021 року підприємством при наявності земельної ділянки Податкова декларація з податку на землю за квітень, травень 2021 рік взагалі не подана, чим порушено підпункт 49.2 ст.49 та п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-УІ зі змінами та доповненнями.
Відповідно до п.52-1 підрозділу 10 розд. XX Перехідні положення Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ, зі змінами та доповненнями (далі ПКУ) визначено, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01 березні 2020 року по останній календарний день (місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України корновірусної хвороби (COVID-19) штрафні санкції не застосовуються, зокрема за несвоєчасну подачу Податкової декларації з плати заземлю.
Відповідно до ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Відповідно до вимог ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно ст. 245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до ст. 252, 280 КУпАП, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд має повно, всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності та з`ясувати, чи було скоєно адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною першою статті 163-1 КУпАП встановлена відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Виходячи з вищевикладеного суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП України.
Обставиною, що пом`якшує відповідальність ОСОБА_1 відповідно до вимог ст. 34 КУпАП, судом встановлено - щире розкаяння винного.
Обставин, що обтяжують відповідальність ОСОБА_1 не встановлено.
Згідно ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.
При призначенні виду та міри стягнення суд враховує ступінь важкості правопорушення, особистість особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ступінь її вини, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення та наявність обставини що пом`якшує відповідальність, та вважає за необхідне накласти адміністративне стягнення у виді штрафу, передбаченому санкцією ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
Крім того, згідно ЗУ Про судовий збір у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення стягується судовий збір 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та сплачуються особою, на яку накладено таке стягнення, а тому з ОСОБА_1 необхідно стягнути 454 грн. судового збору в дохід держави.
На підставі викладеного, керуючись ст. 33-38, ч. 1 ст. 163-1, ст. 276, ст. 283-285 КУпАП, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Накласти на ОСОБА_1 , на підставі ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, адміністративне стягнення у виді штрафу у дохід держави у розмірі п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 85 (вісімдесят п`ять) грн. 00 коп. Одержувач ГУК Харків обл/МТГ Вовчанськ/21081100, Банк одержувача Казначейство України (ЕАП) Код одержувача 37874947 Рахунок одержувача UA538999980313090106000020595.
Стягнути з ОСОБА_1 , 454 грн. судового збору у дохід держави (Отримувач коштів: ГУК у м.Києві /м.Київ/ 22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету: 22030106).
Постанова судді протягом десяти днів з дня її винесення може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги, через Вовчанський районний суд Харківської області.
Суддя -
Суд | Вовчанський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2021 |
Оприлюднено | 25.08.2021 |
Номер документу | 99144189 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Вовчанський районний суд Харківської області
Сербіненко І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні