Ухвала
від 25.08.2021 по справі 127/20192/21
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 127/20192/21

Провадження 1-кс/127/9213/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 серпня 2021 року м. Вінниця

Слідчий суддя Вінницького міського суду Вінницької області ОСОБА_1 , розглянувши в залі Вінницького міського суду Вінницької області клопотання слідчого відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції у Вінницькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 , про тимчасовий доступ до речей та документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 , за відсутності фіксації судового розгляду технічними засобами, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий ОСОБА_2 звернувся до суду з вищевказаним клопотанням, яке погоджено з прокурором про тимчасовий доступ до речей та документів.

Клопотання мотивовано тим, що у слідчого в провадженні знаходяться матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020020000000059 від 18.02.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, у зв`язку із чим у органу досудового розслідування постала необхідність у отриманні дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів.

Під час судового розгляду, з матеріалів клопотання встановлено, що посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 , входячи до складу конкурсної комісії обласного фонду охорони навколишнього природного середовища, протягом 2017-2019 років в порушення існуючого порядку та вимог регіональної програми охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів, ініціювали виділення коштів фонду на проведення робіт по технічному переоснащенні блоку № 1 ВП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » АТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » в розмірі 45 млн. грн. Вказані кошти були перераховані на рахунок ІНФОРМАЦІЯ_5 , а звідти за розпорядженням ІНФОРМАЦІЯ_6 , на рахунок АТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », для проведення тендеру та освоєння виділених коштів. За наявною інформацією, кошти фонду були освоєні в повному обсязі, а роботи по реконструкції, зокрема в 2017 році, проведені лише частково.

В ході проведення досудового розслідування для участі у перевірці ІНФОРМАЦІЯ_7 та ІНФОРМАЦІЯ_5 залучено спеціаліста управління

ІНФОРМАЦІЯ_8 , який відповідно листа №26-02-15-07/4600, з 29.10.2020 розпочав проведення вищевказаної перевірки з питань, що відносяться до повноважень органу державного фінансового контролю.

За результатами проведеної перевірки встановлено, що розпорядження про виділення коштів спеціального фонду місцевих бюджетів, затверджених від імені голови ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_3 , винесені в порушення вимог Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні», п. 48 ст. 2, п. 9 ч. 1 ст. 69-1, п. 4 ч. 5 ст. 22 Бюджетного кодексу України, п. 9, п. 34 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002, п. 3 р. І, п.2 р. II, п. 1 р. VI Порядку планування та фінансування природоохоронних заходів з обласного фонду охорони навколишнього природного середовища, затвердженого Розпорядженням Голови обласної державної адміністрації від 05.05.2014 №194, п. 4.1 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 №938.

В ході досудового розслідування даного кримінального провадження отримано інформацію про незаконне та необґрунтоване збільшення тарифу на виробництво теплової енергії посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_5 , що відповідно рапорту працівника УСР у Вінницькій області ДСР НПУ від 21.04.2021.

Так, 27.11.2018 року ІНФОРМАЦІЯ_9 ( ІНФОРМАЦІЯ_10 ), відповідно до своїх повноважень передбачених ст. 20 Закону України «Про теплопостачання», прийнято постанову № 1556, якою встановлено для ВП« ІНФОРМАЦІЯ_3 » АТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » тариф на виробництво теплової енергії в розмірі 507 грн. 48 коп. за 1 Гкал. (без ПДВ).

27.12.2018 року ІНФОРМАЦІЯ_5 , нехтуючи рішенням НКРЕКП та вимогам Закону України «Про теплопостачання», «Про житлово-комунальні послуги», «Про місцеве самоврядування в Україні» та зловживаючи службовим становищем, встановив для ВП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », для всіх категорій споживачів, тариф на виробництво теплової енергії в розмірі 610 грн. 83 коп. за 1 Гкал. (без ПДВ). Вказаний тариф було введено в дію з 01.02.2019 року. В зв`язку з чим всі споживачі теплової енергії в м. Ладижин протягом 2019-2020 років здійснювали оплату за надані комунальні послуги за завищеним тарифом.

Встановлено, що документи, на підставі яких здійснюється перерахунок коштів в якості субсидій та пільг з Державного бюджету на рахунок ІНФОРМАЦІЯ_11 , знаходяться в ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Для проведення всебічного та повного досудового розслідування, а також перевірки з питань, що відносяться до повноважень органу державного фінансового контролю, виникла необхідність в отриманні документів з можливістю їх вилучення, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , а саме: розпорядження про виділення коштів, платіжні документи на виплату субсидій та пільг, які підтверджують переказ коштів Державного бюджету на рахунок ІНФОРМАЦІЯ_11 , за період з 01.01.2018 по 31.12.2020.

Вказані документи мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, містять інформацію про ці обставини та події кримінального правопорушення, є важливими для встановлення винних осіб. При цьому неможливо іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

Відповідно до ст. 159 Кримінального процесуального кодексу України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Статтею 160 КПК України передбачено право сторони кримінального провадження звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування із клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів.

Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.

Частина 5 статті 163 КПК України передбачає, що слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 91 Кримінального процесуального кодексу України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення).

Враховуючи, що зазначені вище документи мають важливе значення для встановлення обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, необхідні при проведенні ряду почеркознавчих та криміналістичних експертиз, а також те що іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів неможливо, а тому слідчий просив слідчого суддю клопотання задовольнити.

Слідчий в судове засідання не з`явився, завчасно подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність.

Дослідивши матеріали клопотання, оцінивши докази в їх сукупності, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи наведене, судовий розгляд клопотання здійснювався за відсутності фіксації судового процесу технічними засобами.

Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.

Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з якими подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Матеріалами кримінального провадження та клопотанням слідчого підтверджено те, що речі та документи про доступ до яких клопоче слідчий мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та проведення експертиз.

Враховуючи те, що вказані обставини є доведеними матеріалами кримінального провадження, оскільки сукупність інших заходів, застосованих слідчим підтверджує неможливість отримання вказаних відомостей іншими способами, а в подальшому відомості, що містяться в речах та документах можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, тому слідчий суддя дійшов висновку, що дане клопотання слід задовольнити.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 159, 162, 163, 164, 165 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції у Вінницькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 задовольнити.

Надати дозвіл слідчому відділу СУ ГУНП у Вінницькій області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_2 на тимчасовий доступ, виїмку належним чином завірених копій документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 , а саме: розпорядження про виділення коштів, платіжні документи на виплату субсидій та пільг, які підтверджують переказ коштів Державного бюджету на рахунок ІНФОРМАЦІЯ_11 , за період з 01.01.2018 по 31.12.2020.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

У разі невиконання даної ухвали, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, суд має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення25.08.2021
Оприлюднено23.05.2024
Номер документу99183754
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —127/20192/21

Ухвала від 25.08.2021

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Ковбаса Ю. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні