ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у забезпеченні позову
"25" серпня 2021 р. Справа № 300/4194/21
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Шумей М.В., розглянувши заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської міської ради треті особи: Яворів-Безульківська гімназія Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 про визнання протиправним та скасування рішення №644-09/2021 від 21.05.2021, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської міської ради, треті особи: Яворів-Безульківська гімназія Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 про визнання протиправним та скасування рішення №644-09/2021 від 21.05.2021.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17.08.2021, відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення.
20.08.2021 на адресу суду від позивача надійшла заява про забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області №644-9/2021 від 21.05.2021 Про припинення юридичної особи - Яворів-Безульківської гімназії Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області шляхом повної ліквідації до вирішення справи по суті та набрання рішення законної сили; заборони комісії з припинення Яворів-Безульківської гімназії Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області у складі ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , Чорнищук Миколи Миколайовича, Дворник Ірини Петрівни виконання будь-яких дій, пов`язаних з проведення ліквідаційної процедури Яворів-Безульківської гімназії Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області, визначених пунктами 3, 5, 6, 7, 8 рішення №644-9/2021 від 21.05.2021, ст. ст. 111, 112 ЦК України, до вирішення справи по суті та набрання рішення законної сили.
Заява про забезпечення позову мотивована тим, що на сьогоднішній час Косівською міською радою Косівського району Івано-Франківської області не вжито жодного заходу із забезпечення 60-ти учнів Яворів-Безульківської гімназії Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області доступу до навчання шляхом визначення іншого навчального закладу, перевезення учнів до іншого навчального закладу, забезпечення безпечного доступу до іншого навчального закладу, не забезпечені книжками, партомісцями, харчуванням, забезпечення доступу до бібліотеки, гуртків, соціального працівника, психолога, не велася просвітницька та роз`яснювальна робота, інші питання, відсутній інтернет зв`язок іншого закладу з батьками учнів, відсутня інтернет-мережа. Таким чином, з 01.09.2021 учні Яворів-Безульківської гімназії Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області не мають можливості розпочати навчання ані в гімназії, ані в іншому навчальному закладі, що є порушенням прав та законних інтересів, передбачених ст. ст. 38, 53, 54, 143 Конституції України, законами України Про освіту , Про повну загальну середню освіту . З урахуванням вказаного, зупинення дії незаконного рішення органу місцевого самоврядування дозволить учням продовжувати повноцінне навчання за місцем їх проживання за їх волевиявленням у Яворів-Безульківській гімназії Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області у 2021-2022 навчальному році, яка належним чином забезпечує учнів об`ємним повноцінним доступним навчанням у 1 - 9 класах. При цьому, вивіз обладнання, меблів, документації, книг, тощо зробить неможливим відновлення роботи навчального закладу у випадку винесення рішення на користь позивача після вивезення обладнання, меблів, документації, книг, учбового матеріалу, звільнення вчителів та обслуговуючого персоналу, що також впливає на право учнів та їх дітей на освіту, доступну та повноцінну. Крім цього, невжиття такого запобіжного заходу, як зупинення дії оскаржуваного рішення відповідача, унеможливить або ускладнить виконання рішення суду, якщо незаконність оскаржуваного рішення буде підтверджено судом шляхом винесення законного обґрунтованого рішення, тобто повернення навчального закладу до його роботи.
Суд, розглянувши заяву про забезпечення позову, оцінивши зміст позовної заяви та додані до неї матеріалами, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги заяви, зазначає наступне.
Вирішуючи заяву про забезпечення позову, суд оцінює наявність обставин, що зумовлює винесення відповідної ухвали, з урахуванням доказів, що містяться в матеріалах позову та керуючись законом.
За правилами частини 1 статті 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Частина 1 статті 150 КАС України передбачає, що суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Відповідно до пунктів 3 - 5 частини 1 статті 152 вказаного Кодексу заява про забезпечення позову подається в письмовій формі і повинна містити: предмет позову та обґрунтування необхідності забезпечення позову; захід забезпечення позову, який належить застосувати, з обґрунтуванням його необхідності; інші відомості, потрібні для забезпечення позову.
Частиною 2 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Таким чином, частина друга статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює вичерпний перелік підстав для забезпечення позову.
Тобто, забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.
Стаття 151 Кодексу адміністративного судочинства України визначає види забезпечення позову.
Згідно з частиною 1 статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути забезпечено: зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; забороною відповідачу вчиняти певні дії; встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
У відповідності до частини 2 статті 151 даного Кодексу заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Аналіз змісту вказаних норм свідчить про те, що суд може забезпечити позов лише за наявності двох обов`язкових умов: існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі та якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.
Обґрунтовуючи підстави забезпечення позову заявник, в тому числі покликається на те, що для нього є очевидними ознаки протиправності оскаржуваного рішення відповідача.
На переконання суду, наведені у заяві ознаки очевидної протиправності оскаржуваного рішення, не є достатніми та обґрунтованими, оскільки встановлення такої протиправності є предметом розгляду адміністративної справи.
Суд звертає увагу заявника на ту обставину, що очевидна протиправність рішень суб`єкта владних повноважень, це прийняття ним таких рішень, які взагалі не передбачені законодавством України, або прийняття рішень, суб`єктами, які не наділені компетенцією у відповідній сфері.
Однак, вирішення питання ліквідації закладів загальної середньої освіти належить до повноважень органів місцевого самоврядування.
Питання обґрунтованості чи необґрунтованості ліквідації закладів загальної середньої освіти, проведеної оскаржуваним рішенням, на даний час є спірним та підлягає дослідженню під час судового розгляду.
Щодо тверджень заявника про те, що Косівською міською радою Косівського району Івано-Франківської області не вжито жодного заходу із забезпечення 60-ти учнів Яворів-Безульківської гімназії Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області доступу до навчання шляхом визначення іншого навчального закладу, перевезення учнів до іншого навчального закладу, в зв`язку з чим невжиття заходів забезпечення позову позбавить учнів права на освіту, то суд зазначає таке.
Як зазначалось судом вище, забезпечення позову можливе за умови доведення заявником та встановлення судом двох обов`язкових умов в сукупності - існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі та якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.
В той же час, заявником не доведено, а судом не встановлено існування таких ознак, а наведені твердження не є достатніми підставами для вжиття заходів забезпечення позову.
Крім того, пунктом 6 оскаржуваного рішення уповноважено відділ освіти Косівської міської ради забезпечити учням юридичної особи Яворів-Безульківської гімназії Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області, що припиняється шляхом ліквідації, можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти в інших закладах освіти Косівської міської територіальної громади. Доказів щодо невжиття таких заходів суду не надано.
Також, суд звертає увагу позивача на те, що підпунктом 3.3 пункту 3 оскаржуваного наказу визначено, що протягом трьох місяців з дати публікації (25.05.2021) повідомлення про припинення юридичної особи - Яворів-Безульківська гімназія Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області здійснити організаційно-правові заходи та всі дії, пов`язані з ліквідацією установи згідно з вимогами чинного законодавства України. Так, на момент розгляду заяви (25.08.2021) трьохмісячний строк для вчинення організаційно-правових заходів та всі дії, пов`язані з ліквідацією установи закінчився.
За таких обставин суд приходить до висновку, що заява про забезпечення позову не підлягає до задоволення.
На підставі наведеного, керуючись статтями 150, 151, 152, 241-243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської міської ради треті особи: Яворів-Безульківська гімназія Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 про визнання протиправним та скасування рішення №644-09/2021 від 21.05.2021 - відмовити.
Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Шумей М.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2021 |
Оприлюднено | 28.08.2021 |
Номер документу | 99214757 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Шумей М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні