Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 лютого 2020 р. Справа№200/12575/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кравченко Т.О.,
за участю
секретаря судового засідання Дьяченка Є.І.,
розглянув в порядку загального позовного провадження в судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю Ната-Транс про стягнення з платника податків податкового боргу,
встановив:
25 жовтня 2019 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Донецькій області (далі - позивач, ГУ ДПС у Донецькій області) до товариства з обмеженою відповідальністю Ната-Транс (далі - відповідач, ТОВ Ната-Транс ), в якому, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог від 12 листопада 2019 року, позивач просив:
- стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують ТОВ Ната-Транс , в рахунок погашення податного боргу на загальну суму 43 663,22 грн.
Заяви, клопотання учасників справи. Процесуальні дії у справі.
30 жовтня 2019 року суд постановив ухвалу про прийняття позовної заяви та відкриття провадження в адміністративній справі № 200/12575/19-а; вирішив розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження; призначив справу до розгляду в судовому засіданні на 26 листопада 2019 року; встановив строк для подання заяв по суті справи.
Про відкриття провадження у справі та призначення справи до судового розгляду учасники справи повідомлені з дотриманням вимог Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС).
21 листопада 2019 року до суду надійшла заява позивача про збільшення позовних вимог, датована 12 листопада 2019 року, в якій позивач просив стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують ТОВ Ната-Транс , в рахунок погашення податного боргу на загальну суму 43 663,22 грн.
26 листопада 2019 року судове засідання відкладено до 26 грудня 2019 року на підставі п. 1 ч. 2 ст. 205, ч. 1 ст. 223 КАС.
26 грудня 2019 року судове засідання відкладено до 17 січня 2020 року на підставі п. 1 ч. 2 ст. 205, ч. 1 ст. 223 КАС.
02 січня 2020 року суд постановив ухвалу про розгляд справи в порядку загального позовного провадження; з ініціативи суду продовжив строк підготовчого провадження на тридцять днів з дня закінчення шістдесятиденного строку, визначеного ч. 4 ст. 173 КАС; замінив судове засідання для розгляду справи по суті на підготовче засідання.
21 січня 2020 року суд постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 03 лютого 2020 року.
Про дату, час і місце проведення судового засідання сторони повідомлені в порядку, визначеному КАС.
Учасники справи явку своїх представників в судове засідання не забезпечили.
Представник позивача надала заяву про розгляд справи за її відсутності в письмовому провадженні.
Враховуючи, що участь у судовому засіданні є правом учасника справи, передбаченим п. 2 ч. 3 ст. 44 КАС, відсутність доказів поважності причин неявки представника відповідача, а також відсутність встановлених ст. ст. 205, 223 КАС підстав для відкладення розгляду справи, справа розглянута за відсутності учасників справи.
На підставі ч. 4 ст. 229 КАС повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що платник податків - ТОВ Ната Транс має податковий борг з податку на додану вартість, донарахованих штрафних санкцій та пені в сумі 43 663,22 грн, який позивач просить стягнути в судовому порядку.
Правом на подання відзиву на позовну заяву відповідач не скористався.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 175 КАС у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини. Докази відхилені судом, та мотиви їх відхилення.
На виконання вимог ст. 90 КАС суд оцінив докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні; оцінив належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, виходячи з того, що жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 77 КАС кожна особа повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
За правилами абз. 1 ч. 2 ст. 77 КАС в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З`ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Ната-Транс (ідентифікаційний код: 42538342, місцезнаходження: 85100, Донецька обл., м. Костянтинівка, вул. Громова, буд. 9, кв. 57) зареєстроване як юридична особа 09 жовтня 2018 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений відповідний запис, в стані припинення не перебуває.
ТОВ Ната-Транс як платник податків перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області, Костянтинівсько-Дружківське управління, Костянтинівська ДПІ (м. Костянтинівка).
Спірні правовідносини виникли у зв`язку з тим, що у ТОВ Ната-Транс існував податковий борг в сумі 43 662,22 грн, в тому числі:
з податку на додану вартість (код платежу: 14010100), а саме:
07 червня 2019 року - збільшення платником суми ПДВ на підставі уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 20654511 від 01 квітня 2019 року в сумі 4 543,00 грн;
07 червня 2019 року - нараховані платником самостійно штрафні санкції на підставі уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 20654511 від 07 червня 2019 року в сумі 179,00 грн;
10 червня 2019 року - збільшення платником суми ПДВ на підставі уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 20718803 від 01 квітня 2019 року в сумі 5 983,00 грн;
10 червня 2019 року - нараховані платником самостійно штрафні санкції на підставі уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 20718803 від 10 червня 2019 року в сумі 179,00 грн;
27 серпня 2019 року - донараховані штрафні санкції згідно з пп. пп. 120.1.1, 120.1.2 ст. 120 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Н № 0115234303 від 12 липня 2019 року в сумі 260,00 грн;
27 серпня 2019 року - донараховані штрафні санкції згідно з пп. пп. 120.1.1, 120.1.2 ст. 120 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Н № 0115234303 від 12 липня 2019 року в сумі 345,00 грн;
19 вересня 2019 року - донараховані штрафні санкції за актом перевірки поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Р № 0123864303 від 07 серпня 2019 року в сумі 595,75 грн;
19 вересня 2019 року - донарахований основний платіж за актом перевірки поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Р № 0123864303 від 07 серпня 2019 року в сумі 2 383,00 грн;
19 вересня 2019 року - нарахування пені згідно з пп. 129.1.2 ст. 129 ПК України за актом про результати камеральної перевірки податкової звітності по окремих загальнодержавних та місцевих податках і зборах від 19 червня 2019 року № 193/05-99-43-03, податкове повідомлення-рішення форма Р № 0123864303 від 07 серпня 2019 року в сумі 153,56 грн;
19 вересня 2019 року - донараховані штрафні санкції згідно зі ст. 126 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Ш № 0123964303 від 07 серпня 2019 року в сумі 150,00 грн;
19 вересня 2019 року - донараховані штрафні санкції згідно зі ст. 126 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Ш № 0123964303 від 07 серпня 2019 року в сумі 49,00 грн;
19 вересня 2019 року - донараховані штрафні санкції згідно зі ст. 126 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Ш № 0123964303 від 07 серпня 2019 року в сумі 144,00 грн;
19 вересня 2019 року - донараховані штрафні санкції згідно зі ст. 126 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Ш № 0123964303 від 07 серпня 2019 року в сумі 10,00 грн;
19 вересня 2019 року - донараховані штрафні санкції згідно зі ст. 126 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Ш № 0123964303 від 07 серпня 2019 року в сумі 40,00 грн;
19 вересня 2019 року - донараховані штрафні санкції згідно зі ст. 126 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Ш № 0123964303 від 07 серпня 2019 року в сумі 96,00 грн;
19 вересня 2019 року - донараховані штрафні санкції згідно зі ст. 126 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Ш № 0123964303 від 07 серпня 2019 року в сумі 79,20 грн;
19 вересня 2019 року - донараховані штрафні санації згідно з пп. пп. 120.1.1, 120.1.2 ст. 120.1 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Н № 0123904303 від 07 серпня 2019 року в сумі 1 519,99 грн;
19 вересня 2019 року - донараховані штрафні санації згідно з пп. пп. 120.1.1, 120.1.2 ст. 120.1 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Н № 0123904303 від 07 серпня 2019 року в сумі 421,67 грн;
10 жовтня 2019 року - донараховані штрафні санації згідно з пп. пп. 120.1.1, 120.1.2 ст. 120.1 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Н № 0135724303 від 28 серпня 2019 року в сумі 240,00 грн;
10 жовтня 2019 року - донараховані штрафні санації згідно з пп. пп. 120.1.1, 120.1.2 ст. 120.1 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Н № 0135724303 від 28 серпня 2019 року в сумі 1 686,67 грн;
10 жовтня 2019 року - донараховані штрафні санації згідно з пп. пп. 120.1.1, 120.1.2 ст. 120.1 ПК України за актом поточного року, податкове повідомлення-рішення форма Н № 0135724303 від 28 серпня 2019 року в сумі 100,00 грн;
15 жовтня 2019 року - збільшення суми ПДВ, що підлягає сплаті, уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 29545919 від 01 лютого 2019 року в сумі 14 492,00 грн;
15 жовтня 2019 року - нараховані платником самостійно штрафні санкції на підставі уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 29545919 від 15 жовтня 2019 року в сумі 435,00 грн;
15 жовтня 2019 року - збільшення суми ПДВ, що підлягає сплаті, уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 29708355 від 01 березня 2019 року в сумі 4 217,00 грн;
15 жовтня 2019 року - нараховані платником самостійно штрафні санкції на підставі уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 29708355 від 15 жовтня 2019 року в сумі 127,00 грн;
16 жовтня 2019 року - збільшення суми ПДВ, що підлягає сплаті, (уточнюючий розрахунок по декларації поточного року), уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням платником самостійно виявлених помилок № 29910269 за 01 квітня 2019 року в сумі 4 100,00 грн;
16 жовтня 2019 року - нараховані платником самостійно штрафні санкції (основна декларація, термін сплати поточний рік), уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 29910269 від 16 жовтня 2019 року в сумі 123,00 грн.
Нарахування пені:
15 жовтня 2019 року - нарахована пеня внаслідок самостійного виявлення платником податку помилок з ПДВ (пп. 129.1.3 ст. 129 ПК України), уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 29545919 з 29 червня 2019 року в сумі 757,36 грн;
15 жовтня 2019 року - нарахована пеня внаслідок самостійного виявлення платником податку помилок з ПДВ (пп. 129.1.3 ст. 129 ПК України), уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 29708355 з 30 липня 2019 року в сумі 157,70 грн;
16 жовтня 2019 року - нарахована пеня внаслідок самостійного виявлення платником податку помилок з ПДВ (пп. 129.1.3 ст. 129 ПК України), уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 29910269 з 29 серпня 2019 року в сумі 96,32 грн.
Наявність заборгованості, стягнення якої є предметом спору, підтверджена даними інтегрованої картки платника податків - ТОВ Ната Транс .
Докази оскарження платником податків зазначених вище податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку суду не надані.
Докази повного або часткового погашення платником податків податкового боргу з податку на додану вартість суду не надані.
Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування. Норми права, на які посилалися сторони, які не застосував суд, та мотиви їх незастосування. Мотивована оцінка кожного аргументу, наведеного учасниками справи, щодо наявності чи відсутності підстав для задоволення позову.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Платники податків визначені ст. 15 Податкового кодексу України (далі - ПК України).
Згідно з п. 15.1. ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Ст. 16 ПК України визначає обов`язки платників податків.
Серед іншого платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (пп. 16.1.4. п. 16.1. ст. 16 ПК України).
Відповідно до пп. 14.1.39. п. 14.1. ст. 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з пп. 14.1.156. п. 14.1. ст. 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Визначення сум податкових та грошових зобов`язань регламентовано положеннями ст. 54 ПК України.
Відповідно до п. 54.1. ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
П. 46.1. ст. 46 ПК України визначено, що податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов`язань.
Порядок подання податкової декларації до контролюючих органів регламентований ст. 49 ПК України.
Згідно з п. 49.1. ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Відповідно до п. 49.2. ст. 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
За правилами, наведеними у п. 54.2. ст. 54 ПК України грошове зобов`язання щодо суми податкових зобов`язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов`язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.
Відповідно до п. 54.3. ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:
54.3.1. платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством;
54.3.2. дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
54.3.3. згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
54.3.5. дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;
54.3.6. результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
Строки сплати податкового зобов`язання встановлені ст. 57 ПК України.
Відповідно до п. 57.1. ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п. 57.2. ст. 57 ПК України у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов`язання платника податків з причин, не пов`язаних з порушенням податкового законодавства, та надсилає (вручає) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум платнику податку, такий платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму податкового зобов`язання у строки, визначені в цьому Кодексі та в ст. 297 Митного кодексу України, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.
Відповідно до п. 57.3. ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. пп. 54.3.1. - 54.3.6. п. 54.3. ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Підстави та порядок надіслання платнику податків податкового повідомлення-рішення визначає ст. 58 ПК України.
Відповідно до п. 58.1. ст. 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до ст. 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт:
невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації;
завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу;
заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов`язання та/або зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, або заниження чи завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов`язань платника податків; суму грошового зобов`язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення результатів господарської діяльності або від`ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов`язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про необхідність складення та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування до неї або про необхідність виправлення помилок, допущених під час зазначення реквізитів податкової накладної, у випадках, передбачених цим Кодексом; попередження про наслідки несплати грошового зобов`язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов`язання (за наявності) та штрафних (фінансових) санкцій.
Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов`язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п. 58.2 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення.
Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків.
Згідно з п. 58.3. ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пп. 42.4. ст. 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
У разі якщо вручити податкове повідомлення - рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, податкове повідомлення - рішення вважається таким, що не вручено платнику податків.
За змістом п. 38.1. ст. 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
За визначенням, наведеним у пп. 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Погашення податкового боргу - зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом, що передбачено пп. 14.1.152. п. 14.1. ст. 14 ПК України.
Джерела сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків визначає ст. 87 ПК України.
Відповідно до п. 87.1. ст. 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно з п. 87.2. ст. 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Функції контролюючих органів визначає ст. 19-1 ПК України.
Відповідно до пп. пп. 19-1.1.1., 19-1.1.2., 19-1.1.22., 19-1.1.45 п. 19-1.1. ст. 19-1 ПК України контролюючі органи здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.
Пп. 14.1.153. п. 14.1. ст. 14 ПК України визначено, що податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Згідно з п. 59.1. ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Відповідно до п. 59.3. ст. 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Згідно з п. 59.4. ст. 54 ПК України податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається), що встановлено п. 59.5. ст. 59 ПК України.
Пп. 20.1.34. п. 20.1. ст. 20 ПК України передбачає право контролюючих органів звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Висновки суду за результатами розгляду справи.
Судом встановлено, що ТОВ Ната-Транс має податковий борг в сумі 43 663,22 грн.
Платник податків у строки, визначені ПК України, узгоджену суму податкового зобов`язання самостійно не сплатив.
Заходи, вжиті контролюючим органом, до погашення податкового боргу не призвели.
Належні та допустимі докази, які б свідчили про часткове або повне погашення податкового боргу на час судового розгляду, суду не надані.
Таким чином, позовні вимоги ГУ ДПС у Донецькій області є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.
Розподіл судових витрат.
Позивачем - суб`єктом владних повноважень, на користь якого ухвалено рішення, документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Позивачем не були понесені судові витрати, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Як наслідок, судові витрати присудженню на користь позивача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 2, 12, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 251, 255, 257, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
1. Адміністративний позов Головного управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код: 43142826, місцезнаходження: 87515, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Італійська, 59) до товариства з обмеженою відповідальністю Ната-Транс (ідентифікаційний код: 42538342, місцезнаходження: 85100, Донецька обл., м. Костянтинівка, вул. Громова, буд. 9, кв. 57) про стягнення з платника податків податного боргу - задовольнити повністю.
2. Стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю Ната-Транс (ідентифікаційний код: 42538342, місцезнаходження: 85100, Донецька обл., м. Костянтинівка, вул. Громова, буд. 9, кв. 57) в рахунок погашення податкового боргу в сумі 17 131 (сімнадцять тисяч сто тридцять одна) гривня 17 копійок.
3. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
4. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
5. Повне судове рішення складено 12 лютого 2020 року.
Суддя Т.О. Кравченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2020 |
Оприлюднено | 30.08.2021 |
Номер документу | 99226519 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні