ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
12.03.10 Справа №2а-12677/09/11/0170
о 12 годині 48 хвилин
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі судді Москаленк а С.А. , при секретарі Бурдейні й Г.Ю., розглянувши за участю:
представника позивача Ко новалової О.Ю., довіреність від 02.01.2009р.,
представника відповідаа Маслюка О.В., довіреність ві д 04.03.2010р.,
у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у
за позовом Державного під приємства "Кримські генеруюч і системи"
до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим
про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство "Кримські генеруючі системи " звернулося до суду із адмін істративним позовом до Держа вної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим про виз нання недійсним та скасуванн я податкового повідомлення - рішення №0013322301/0 від 21.10.2009р.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем неправо мірно винесене податкове пов ідомлення - рішення про донар ахування позивачу податково го зобов'язання з податку на з емлю у сумі 29808,38грн. за період сі чень - червень 2009р. та застосова ні фінансові санкції у сумі 145 77,38грн., оскільки Державне під приємство "Кримські генеруюч і системи" не є власником земе льної ділянки, що підтверджу ється даними державного земе льного кадастру.
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував, просив суд відмовити у задоволені позо вних вимог у повному обсязі.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, як і є у справі за своїм внутрішн ім переконанням, що ґрунтуєт ься на їх безпосередньому, вс ебічному, повному та об'єктив ному дослідженні, суд дійшов висновку, що позовні вимоги п ідлягають задоволенню, з нас тупних підстав.
Згідно наказу Міністерств а палива та енергетики Украї ни № 150 від 28.08.1998р. у складі ДАЕК "Кр именерго", на базі частини май на уставного фонду енергоком панії створено Дочірнє підп риємство "Кримські генеруючі системи".
Наказом № 3 від 23.11.1998р. Сімфероп ольська ТЕЦ ім. Леніна переда на до складу Дочірнього підп риємства "Кримські генеруючі системи".
Відповідно до наказу № 120 Мі ністерства палива та енергет ики України від 25.05.2000р. на базі д ержавного майна Сімферополь ської ТЕЦ, Камиш-Бурунської Т ЕЦ, Сакських теплових мереж с творене державне підприємст во "Кримські генеруючі систе ми" (а.с.65).
Державне підприємство "Кри мські генеруючі системи" (код ЄДРПОУ 30909683) зареєстроване вик онавчим комітетом Сімферопо льської міської ради АР Крим 21.06.2000 року (а.с.5).
Згідно наказу № 120 Міністерс тва палива та енергетики Укр аїни від 25.05.2000р. (у редакції нака зу № 337 від 16.08.2000р.) Державне підпр иємство "Кримські генеруючі системи" не є правонаступник ом ДАЕК " Крименерго" та ВАТ "Кр именерго", а є правонаступник ом Дочірнього підприємства " Кримські генеруючі системи" в частині прав, зобов'язань та майна, переданого згідно з ро зділювальним актом (балансом ).
Посадовими особами відпов ідача за результатами планов ої виїзної перевірки Державн ого підприємство "Кримські г енеруючі системи" (код ЄДРПОУ 30909683) з питань дотримання вимог податкового законодавства з а період з 01.10.2007р. до 30.06.2009р., валютн ого та іншого законодавства за період з 01.010.2007р. до 30.06.2009р. склад ений акт, якім зафіксовано за ниження податкового зобов'яз ання по податку на землю за пе ріод з січня до червня 2009р. на с уму 29808,38грн. структурним підро зділом Сімферопольської теп лоелектроцентралі ДП "Кримсь кі генеруючі системи" (а.с.9-13).
Аналогічні висновки викла дені в акті перевірки структ урного підрозділу Державног о підприємства "Кримські ген еруючі системи" Сімферополь ської теплоелектроцентралі (код ЄДРПОУ 24407249) від 18.09.2009р. № 9113/23-2/244072 49.
При цьому, посадовими особа ми відповідача під час перев ірки взяті до уваги наступні документи: договір про спіль ну діяльність № 1583/92-11 від 06.12.1999р., а кт прийому - передачі нежитло вих приміщень, укладений на п ідставі Мирової угоди від 01.02.20 06р., лист державного комітету земельних ресурсів ДП "Центр державного земельного кадас тру при державному комітеті України по земельних ресурса х" № 02-44/442 від 26.02.2009р., державний акт на право постійного користу вання землею серії КМ-І № 004352 ві д 25.09.1997р., довідку " 221 від 05.02.1999р. Сімф еропольського міського упра вління земельних ресурсів пр о розміри і вартість земельн их ділянок в м. Сімферополь на 1999р., виданої Сімферопольсько ї ТЕЦ ім. Леніна ДП "КГС" ГАЕК "Кр именерго" по вул. Монтажна,1.
Дослідивши вищезазначені документи, відповідач дійшов висновку, що ДП "Кримські гене руючі системи" в особі структ урного підрозділу Сімферопо льська теплоелектроцентрал ь, є землекористувачем земел ьної ділянки площею 26,27га, що зн аходиться в м. Сімферополі, по вул. Монтажній, б.1, на підставі державного акту на право пос тійного користування серії К М-І № 004352 від 25.09.1997р.
Зазначені обставини стали підставою для висновку про п орушення позивачем вимог ст. ст. 2,13,15 Закону України "Про плат у за землю" від 03.07.1992р., ст.ст.126,141 Зе мельного кодексу України, у з в' язку з чим Державному під приємству "Кримські генеруюч і системи" донараховані пода ткові зобов' язання по пдатк у на землю за період з 01.10.2007р. до 3 0.06.2009р. у сумі 29808,38грн., в тому числі за січень - червень 2009року в с умі 4968грн. щомісячно.
На підставі акту перевірки від 09.10.2009р. винесено податкове повідомлення-рішення від 21.10. 2009р. у сумі 44385,76грн., в тому числі 29 808,30грн. за основним зобов' яза нням та 14577,38грн. за штрафними са нкціями(а.с.8).
Позивачем 14.10.2009р. були надані заперечення на акт перевірк и, відповідно до яких позивач зазначив про відсутність пр авових підстав нарахування п одаткового зобов' язання із земельного податку, оскільк и він не є землекористувачем земельної ділянки пл..26,27га, що розташована м. Сімферополі, п о вул. Монтажній, б.1. Також пози вач не є правонаступником Сі мферопольської ТЕЦ ГАЕК «Кри менерго»(а.с.22-25).
19.10.2009р. ДПІ в м. Сімферополь над ана відповідь, якою підтверд жено правильність донарахув ання земельного податку за п еріод з січня до червня 2009р у су мі 29808,38грн. (а.с.18-21).
Стосовно правомірності на рахування податкового зобов 'язання по податку на землю за період з січня до червня 2009р. н а суму 29808,38грн. суд зазначає нас тупне.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закон у України “Про систему опода ткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в' язані подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов'я зані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язков их платежів); сплачувати нале жні суми податків і зборів (об ов'язкових платежів) у встано влені законами терміни.
Закон України “Про плату за землю” від 03.07.1992 року №2535-XII зі змі нами та доповненнями визнача є розміри та порядок плати за використання земельних ресу рсів, а також напрями викорис тання коштів, що надійшли від плати за землю, відповідальн ість платників та контроль з а правильністю обчислення і справляння земельного подат ку.
Частиною першою статті 4 заз наченого Закону встановлено , що розмір земельного податк у не залежить від результаті в господарської діяльності в ласників землі та землекорис тувачів.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни “Про плату за землю” ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю здійс нюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності в ід грошової оцінки земель. Вл асники земельних ділянок, зе мельних часток (паїв) і землек ористувачі сплачують земель ний податок. Об' єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), я ка перебуває у власності або користуванні (ст. 5 Закону Укр аїни “Про плату за землю”).
Згідно до ст. 15 Закону Україн и “Про плату за землю” власни ки землі та землекористувачі сплачують земельний податок , а також орендну плату за земе льні ділянки державної та ко мунальної власності з дня ви никнення права власності або права користування земельно ю ділянкою.
Згідно ст. 125 Земельного код ексу України право власності на земельну ділянку, а також п раво постійного користуванн я та право оренди земельної д ілянки виникають з моменту д ержавної реєстрації цих прав .
Перелік документів, що посв ідчують право на земельну ді лянку, передбачений ст. 126 Земе льного кодексу України, а сам е ч. 1 встановлено, що право вла сності на земельну ділянку п освідчується державним акто м, крім випадків, визначених ч астиною другою цієї статті. Ч астиною 5 зазначеної норми вс тановлено, що право оренди зе мельної ділянки посвідчуєть ся договором оренди землі, за реєстрованим відповідно до з акону.
Відповідно до листа Кримсь кої регіональної філії ДП "Це нтр державного земельного ка дастру при Державному коміте ті України по земельних ресу рсах" № 02-44/442 від 26.02.2009р., за державн им підприємством Державне пі дприємство "Кримські генерую чі системи" (код ЄДРПОУ 30909683) дер жавних актів та договорів ор енди земельних ділянок з 01.07.2003р оку на території АР Крим не за реєстровано(а.с.26).
Посилання відповідача на Д ержавний акт на право корист ування земельною ділянкою се рії КМ-І №004352 є необґрунтованим , оскільки як вбачається із ко пії зазначеного Державного а кту, землекористувачем є Сім ферополська ТЕЦ ім.В.І.Леніна (структурний підрозділ ГАЕК «Крименерго»). Як зазначалос я вище, позивач не є правонаст упником ГАЕК «Крименерго». П ередача позивачу при його ст воренні майна Сімферополськ ої ТЕЦ не є підставою для авто матичного виникнення у позив ача прав на земельну ділянку , на якій таке майно знаходить ся.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що в період, що перевіряв ся відсутнє зареєстроване у встановленому порядку право позивача на користування за значеною вище земельною діля нкою.
Щодо фактичного користува ння земельною ділянкою за пл . 26,27га, що розташована м. Сімфер ополі, по вул. Монтажній, б.1 суд зазначає наступне.
Згідно наказу Міністерств а палива та енергетики Украї ни № 253 від 11.10.2005р. ДП "Кримські ген еруючі системи" 31.10.2006р. на викон ання постанови Київського ап еляційного суду у справі № 2/61 в ід 06.07.2006р. повернено з оренди ці лісний майновий комплекс Сім феропольської теплоелектро централі та здійснювалася го сподарська діяльність з виро бництва теплової та електрич ної енергії. 02.08.2007р. на виконанн я постанови Вищого господарс ького суду України у справі № 2/61 цілісний майновий комплекс Сімферопольської теплоелек троцентралі повернено в орен ду ТОВ "Кримтеплоелектроцент раль", що підтверджується дог овором оренди № 125 від 01.01.2004р., стр ок дії якого до 01.01.2014р. (а.с.37-39). На в иконання Мирової угоди від 21 .09.2007р. у справі №2/61 від 07.09.2007р. за акт ом прийому - передачі позивач ем передано, а орендарем прий нятий цілісний майновий комп лекс Сімферопольської тепл оелектроцентралі (а.с.66-82), що та кож підтверджується довідко ю про передачу цілісного май нового комплексу (а.с.29).
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді й чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Відповідачем не надано док азів того, що в перевіряємий п еріод фактичним користуваче м земельної ділянки пл.26,27га, що розташована м. Сімферополі, п о вул.Монтажній, б.1 та на якій р озміщений цілісний майновий комплекс Сімферопольська ТЕ Ц був саме позивач.
Частиною другою статті 19 Ко нституції України встановле но, що органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Консти туцією та законами України.
Суд при вирішенні справи ке рується принципом законност і, відповідно до якого органи державної влади, органи місц евого самоврядування, їхні п осадові і службові особи зоб ов' язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та Законами України (частина 1 статті 9 Кодексу адм іністративного судочинства України).
Враховуючи вищевикладене, оцінивши надані сторонами д окази у їх сукупності, суд дій шов висновку про те, що відпов ідачем при винесенні оскаржу ваного податкового повідомл ення-рішення порушені норми матеріального права, оскаржу ване рішення прийнято без ур ахування всіх обставин справ и, а відтак є протиправним та п ідлягає скасуванню.
За таких обставин, позовні в имоги підлягають задоволенн ю у повному обсязі.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Держа вного підприємства "Кримські генеруючі системи" документ ально підтверджені судові ви трати у сумі 3,40 грн.
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 12.03.2010 року .
У повному обсязі постанову складено 18.03.2010 року.
Керуючись ст.ст. 158, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов з адовольнити повністю.
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державно ї податкової інспекції у м. Сі мферополі № 0013322301/0 від 21.10.2009. про ви значення суми податкового зо бов'язання та штрафних санкц ій з земельного податку у сум і 44385(сорок чотири триста вісім десят п'ять) гривень 76 копійок .
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Держа вного підприємства "Кримські генеруючі системи" витрати з і сплати судового збору у роз мірі 3,40грн.
Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний су д через Окружний адміністра тивний суд АР Крим шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження постанови суду в дес ятиденний строк з дня отрима ння постанови у повному обся зі та поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення. Якщо постанову було про голошено у відсутності особ и, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апел яційне оскарження обчислюєт ься з дня отримання нею копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано.
Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у встановлений строк, пост анова набирає законної сили після закінчення цього строк у. У разі подання апеляційної скарги поставно, якщо її не ск асовано, набирає законної си ли після закінчення апеляцій ного розгляду справи.
Суддя Мо скаленко С.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2010 |
Оприлюднено | 27.09.2010 |
Номер документу | 9924304 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні