ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 червня 2010 р. Справа № 2-а-1892/10/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Драчук Т етяни Олександрівни,
при секретарі судового зас ідання: Димчишиній Тетяні Ві кторівні,
за участю представника п озивача: Федорченко Р.О.
у відсутності представник а відповідача
розглянувши у відкритом у судовому засіданні матеріа ли справи
за позовом: Державної по даткової інспекції у м. Вінни ці
до: товариства з обмежен ою відповідальністю фірми "Л АКО"
про: стягнення заборгов аності
ВСТАНОВИВ :
до Вінницького окружного адміністративного суду наді йшов позов Державної податко вої інспекції (далі-ДПІ) у м. Ві нниці до ТОВ фірми "ЛАКО" про с тягнення заборгованості зі с плати штрафних (фінансових) с анкцій.
Позов мотивовано тим, що ста ном на 27.04.2010 року за ТОВ фірмою "Л АКО" рахується борг по сплаті штрафних (фінансових) санкці й в сумі 330,36 грн., який утворився в результаті прийняття пода ткового повідомлення - рішен ням № 0001981530/0 від 12.03.2009 року за наслі дками невиїзної документаль ної перевірки своєчасності п одання податкової звітності з податку на додану вартість .
Посилаючись на те, що відпов ідачем добровільно борг не п огашено, рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій не оскаржено, у зв'язку з чим, позивач звернувся до су ду про стягнення 330,36 грн. боргу .
Представник позивача в суд овому засіданні підтримала з аявлені позовні вимоги та пр осила задовольнити позов в п овному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , причини неявки суду не відом і, хоча про час, дату та місце р озгляду справи, він повідомл явся належним чином.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вжив всі залежн і від нього заходи для повідо млення відповідача належним чином про дату, час і місце ро згляду судової справи з його участю та реалізації ним пра ва судового захисту своїх пр ав та інтересів, а тому дійшов висновку за можливе розглян ути справу без участі відпов ідача або його повноважного представника відповідно до п оложень ст. 128 КАС України.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника ДПІ у м. Вінниці, оці нивши докази в їх сукупності , суд дійшов висновку про задо волення позову, враховуючи н аступне.
Судом встановлено, що ТОВ фі рма "ЛАКО" зареєстровано як юр идичну особу Виконавчим комі тетом Вінницької міської рад и 28.11.1995 року, про що видано відпо відне свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 825883 (а.с.6) т а перебуває на обліку платни ків податків, зборів та загал ьнообов'язкових платежів у Д ПІ у м. Вінниці від 05.12.1995 року, як платник податку на додану ва ртість - з 06.12.1995 року (свідоцтво п латника ПДВ № 100075471).
25.02.2009 року ДПІ у м. Вінниці пров едено невиїзну документальн у перевірку своєчасності под ання податкової звітності з податку на додану вартість Т ОВ фірми "ЛАКО" за листопад та грудень 2008 року. За результата ми перевірки, позивачем скла дено акт № 524/23102849 від 25.02.2009 року, яки м встановлено порушення ТОВ фірмою "ЛАКО" вимог п.п. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами", а саме, не подання відпов ідачем податкових деклараці й по податку на додану вартіс ть за листопад та грудень 2008 ро ку (а.с.9).
На підставі акту перевірки , ДПІ у м. Вінниці прийнято под аткове повідомлення-рішення № 0001981530/0 від 12.03.2009 року, яким до ТОВ фірми «ЛАКО»застосовані штр афні (фінансові) санкції в сум і 340 грн. (а.с.8).
Згідно даних особового рах унку відповідача по податку на додану вартість, на момент прийняття рішення про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій, за відповідачем рах увалась переплата по ПДВ в су мі 9,64 грн., у зв' язку з чим, забо ргованість підприємства ста ном на 31.12.2009 року склала 330,36 грн. Н а момент звернення позивача до суду з даним позовом, зазна чена сума боргу відповідачем так і не погашена, що також пі дтверджується розрахунком з аборгованості по платежах до бюджету ТОВ фірми «ЛАКО»ста ном на 27.04.2010 року (а.с.5).
Статтею 20 Закону України “П ро систему оподаткування” вс тановлено, що контроль за пра вильністю та своєчасністю сп равляння податків і зборів (о бов' язкових платежів) здійс нюється державними податков ими органами та іншими орган ами в межах повноважень, визн ачених законом.
Відповідно до п.11 ч.1 ст.10 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні»(далі -Закон), державні податкові ін спекції в районах, містах без районного поділу, районах у м істах, міжрайонні та об`єднан і державні податкові інспекц ії мають право подавати до су дів позови до підприємств, ус танов, організацій та громад ян про визнання угод недійсн ими і стягнення в доход держа ви коштів, одержаних ними за т акими угодами, а в інших випад ках - коштів, одержаних без ус тановлених законом підстав, а також про стягнення забор гованості перед бюджетом і д ержавними цільовими фондам и за рахунок їх майна.
Згідно вимог п.1 ч.1 ст.11 Закону , органи державної податково ї служби у випадках, в межах ко мпетенції та у порядку, встан овлених законами України, ма ють право здійснювати докуме нтальні невиїзні перевірки ( на підставі поданих податков их декларацій, звітів та інши х документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою по датків та зборів (обов'язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також план ові та позапланові виїзні пе ревірки своєчасності, достов ірності, повноти нарахуванн я і сплати податків та зборі в (обов'язкових платежів), до держання валютного законо давства юридичними особами , їх філіями, відділенням и, іншими відокремленими пі дрозділами, що не мають стату су юридичної особи, а також фізичними особами, які ма ють статус суб'єктів підпр иємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яки х згідно із законами України покладено обов'язок утримув ати та/або сплачувати подат ки і збори (обов'язкові пл атежі), крім Національного б анку України та його устано в.
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зоб ов'язань юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язко вих платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенс ійне страхування та внески н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування, на рахування і сплати пені та шт рафних санкцій, що застосову ються до платників податків контролюючими органами, у то му числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяль ності, та визначає процедуру оскарження дій органів стяг нення є Закон України “Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами” (далі - Закон № 2181 -ІІІ).
Так, відповідно до вимог п.п .4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону № 2181-ІІІ, податк ові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календар ному місяцю (у тому числі пр и сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно абзацу «а»п.п.4.2.2 п.4.2 ст . 4 цього Закону, контролюючий орган зобов'язаний самостій но визначити суму податковог о зобов'язання платника пода тків у разі якщо платник пода тків не подає у встановлені с троки податкову декларацію.
За неподання або несвоєчас не подання декларації у стро ки, визначені законодавством , передбачена відповідальніс ть платника податку відповід но до п.п.17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону № 2181-ІІ І, - до підприємства застосову ються штрафні (фінансові) сан кції у розмірі десяти неопод аткованих доходів громадян з а кожну затримку подання.
В даному випадку, відповіда чем не було подано податково ї декларації по податку на до дану вартість за листопад та грудень 2008 року, у зв' язку з ч им, податковим органом були з астосовані штрафні (фінансов і) санкції в сумі 340 грн.
На момент розгляду справи, з аборгованість зі сплати штра фних (фінансових) санкцій в ро змірі 330,36 гривень відповідаче м в добровільному порядку не сплачена, що тягне за собою не надходження коштів до Держав ного бюджету України та сутт єво порушує інтереси держави .
Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону № 2181-ІІІ, активи платника податків м ожуть бути примусово стягнен і в рахунок погашення його по даткового боргу виключно за рішенням суду.
Частиною 2 статті 124 Конститу ції України передбачено, що ю рисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що вин икають у державі.
Відповідно до статті 71 КАС У країни, кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення, крім випадків, вст ановлених статтею 72 цього Код ексу.
Згідно статті 86 КАС України , суд оцінює докази, які є у спр аві, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об'єктивному дос лідженні.
За правилами частини 4 статт і 94 КАС України, у справах, в яки х позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, с удові витрати, здійснені поз ивачем, з відповідача не стяг уються.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255,257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити
Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю фір ми "ЛАКО" (21001, м. Вінниця, вул.Че рвоноармійська,43, кв.15, код ЄД РПОУ 23102849, р/р № 26000050254091 АКБ "Укрсоцба нк" м. Хмельницький, МФО 315018) на к ористь дежавного бюджету Укр аїни (р/р № 31113029700002 в УДК у Вінницьк ій області, МФО 802015, по КБК 14010100) за боргованість зі сплати штраф них (фінансових) санкцій в сум і 330,36 грн. (триста тридцять грив ень тридцять шість копійок).
Відповідно до ст. 186 КАС Укр аїни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до ст. 160 ць ого Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження. Якщо постанову було пр оголошено у відсутності особ и, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апел яційне оскарження обчислюєт ься з дня отримання нею коп ії постанови. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження. При цьому апеляційна с карга може бути подана без по переднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. З аява про апеляційне оскаржен ня та апеляційна скарга пода ються до суду апеляційної ін станції через суд , який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС Украї ни постанова набирає зако нної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, встановлений цим Кодексом , постанова або ухвала суду пе ршої інстанції набирає сили після закінчення цього строк у.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Повний текст постанови оф ормлено: 15.06.2010 року.
Суддя /підпис/ Драчук Тетяна Олександрів на
копія вірна:
суддя:
секретар: 10.06.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2010 |
Оприлюднено | 08.07.2010 |
Номер документу | 9924546 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Драчук Тетяна Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні