Постанова
від 27.05.2010 по справі 2-а-1771/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2010 р. м. Вінниця Справа № 2-а-1771/10/0270

Вінницький окружний адм іністративний суд в складі

Головуючого судді Чудак Ол есі Миколаївни,

при секретарі судового зас ідання: Балан Марині Анатол іївні

за участю представників ст орін:

позивача : не з'явивс я

відповідача : не з'явивс я

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи

за позовом: Гайсинської міжрайонної державної подат кової інспекції Вінницької о бласті

до: Політичної партії "Н ова демократія"

про: припинення юридичн ої особи

ВСТАНОВИВ :

27 квітня 2010 року Гайсинська міжрайонна державна податко ва інспекція Вінницької обла сті (Гайсинська МДПІ) звернул ася в суд з позовом до Політич ної партії «Нова демократія» (Партія) про скасування держа вної реєстрації.

Зазначали, що, як юридична о соба, Політична партія «Нова демократія» зареєстрована Г айсинською районною державн ою адміністрацією 19 серпня 2005 р оку. Як платник податків відп овідно до Закону України “Пр о систему оподаткування” Пар тія зобов' язана вести бухга лтерський облік та подавати до податкових органів у вста новлені строки податкові дек ларації.

Відповідач допускає поруш ення вказаних вимог закону, а саме, не подає протягом року о рганам державної податкової служби податкову звітність, що є підставою для постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи.

Ухвалою Вінницького окруж ного адміністративного суду від 28 квітня 2010 року відкрито п ровадження і адміністративн а справа призначена до розгл яду.

27 травня 2010 року через канцел ярію Вінницького окружного а дміністративного суду за вхі дним №10860 від повноваженого пр едставника Гайсинської МДПІ надійшла заява з проханням п ровести судове засідання у ї х відсутності за наявними ма теріалами у справі (а.с. 22).

Відповідач в судові засіда ння, призначені на 18 травня 2010 р оку, 27 травня 2010 року жодного ра зу не з' являвся, хоча про час , дату і місце розгляду справи повідомлявся завчасно та на лежним чином, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштового відп равлення від 05 травня 2010 року № 2272782, від 20 травня 2010 року №20011601 та ві д 21 травня 2010 року №20011628 (а.с. 18, 20, 21).

При цьому, слід зазначити, щ о поштові відправлення здійс нювались на адресу, зазначен у Гайсинською МДПІ в позовні й заяві та в довідці з Єдиного державної реєстру підприємс тв та організацій України. Ро згляд справи по суті у зв' яз ку з неявкою відповідача пер еносився.

За таких обставин, суд вважа є, що вжив всіх заходів для пов ідомлення Політичної партії «Нова демократія» належним чином про час і місце розгляд у справи для участі їх повнов ажного представника та надав можливість для реалізації н ими права на судовий захист, а ле відповідач даним правом н е скористався.

Більше того, письмових запе речень на позовну заяву, відп овідно до ухвали суду від 28 квітня 2010 року, інших дока зів по справі, будь-яких заяв ч и клопотань відповідач не на дсилав, що свідчить взагалі п ро відсутність у нього інтер есу до розгляду справи.

Відповідно до частини перш ої статті 122 КАС України адмін істративна справа має бути р озглянута і вирішена протяго м розумного строку, але не біл ьше двох місяців з дня відкри ття провадження у справі, якщ о інше не встановлено цим код ексом.

Отже, виходячи зі змісту ста тті 128 КАС України неявка упов новаженого представника від повідача без поважних причин або неповідомлення про прич ини неприбуття не є перешкод ою для розгляду справи протя гом розумного строку, у зв' я зку з чим судом ухвалено розг лянути справу за наявними в н ій матеріалами.

Суд повно, всебічно, об' єкт ивно дослідив надані у справ у докази та надав їм юридичну оцінку.

Так, суд встановив, що відпо відно до свідоцтва №533756 серії А 00, Політична партія «Нова демо кратія» зареєстрована Гайси нською районною державною ад міністрацією Вінницької обл асті 19 серпня 2005 року №11501200000000170 (а.с. 3)

Відповідно до довідки з Єди ного державного реєстру підп риємств та організацій Украї ни станом на 20 січня 2010 року Пол ітична партія «Нова демократ ія» включена до реєстру, місц езнаходження: вул. Райдужна, 14 , м. Гайсин, 23700, Вінницька област ь (а.с. 4-5, 9). Згідно адресних дани х платника податків керівник ом Партії являється Подого в Ігор Васильович (а.с. 7). На об ліку як платник податків від повідач перебуває в Гайсинсь кій МДПІ з 15 вересня 2005 року за № 454, що підтверджується довідко ю про взяття на облік платник а податків №6665 від 15 вере сня 2005 року (а.с. 8).

Згідно з довідкою позивача №335 від 15 квітня 2010 року Партія п одала останню податкову звіт ність до Гайсинської МДПІ 02 кв ітня 2008 року за №3761 (а.с. 11-13), а із дов ідки №324 від 15 квітня 2010 року в бачається, що станом на 14 квіт ня 2010 року у відповідача відсу тня заборгованість зі сплати податків і зборів (а.с. 10).

Визначаючись щодо позовни х вимог, суд виходить з того, щ о статтями 2, 3 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних та фізичних осіб-підпр иємців» від 15травня 2003 року №755-I V, встановлено, що відносини, я кі виникають у сфері державн ої реєстрації юридичних та ф ізичних осіб - підприємці в, регулюються Конституціє ю України, цим Законом та н ормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цьо го Закону. Дія даного Закону п оширюється на державну реєст рацію всіх юридичних осіб не залежно від організаційно-пр авової форми, форми власност і та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до статей 4, 5, 9 Зак ону України «Про систему опо даткування» платниками пода тків і зборів (обов' язкових платежів) є юридичні і фізичн і особи, на яких згідно з закон ами України покладено обов' язок сплачувати податки і зб ори (обов' язкові платежі); об лік платників податків і збо рів (обов' язкових платежів) здійснюється органами держа вної податкової служби та ін шими державними органами від повідно до законодавства; пл атники податків і зборів (обо в' язкових платежів) зобов' язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідн о до законів декларації, бухг алтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані зі сплатою податків і з борів (обов' язкових платежі в).

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» визначено, що подат кові декларації подаються за базовий податковий (звітний ) період, що дорівнює календар ному місяцю - протягом 20 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) місяця; кал ендарному кварталу або кален дарному півріччю - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу (півріччя); календарному року - протягом 60 календарни х днів за останнім календарн им днем звітного (податковог о) року.

Згідно з абзацом 5 частини д ругої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців» однією з пі дстав для постановлення судо вого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' я зано з банкрутством юридично ї особи, є неподання протягом року органам державної пода ткової служби податкових дек ларацій, документів фінансов ої звітності відповідно до з акону.

Так, відповідач не подавав д о Гайсинської МДПІ податкову звітність протягом року. Зві тністю, яку відповідач воста ннє подавав до Гайсинської М ДПІ, була податкова звітніст ь про використання коштів не прибутковими установами й ор ганізаціями за 1-й квартал 2008 ро ку (а.с. 12-13).

Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19 лютого 1998 року № 80, зареєстрованої в Міністерс тві юстиції України 16 березня 1998 року за №172/2612, якщо платник по датків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі наяв ності в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням, кері вник державної податкової сл ужби приймає рішення про зве рнення до суду або господарс ького суду із позовною заяво ю про скасування державної р еєстрації суб'єкта підприємн ицької діяльності.

Відповідно до пункту 17 част ини 1 статті 11 Закону України « Про державну податкову служб у в Україні» органи державно ї податкової служби у випадк ах, в межах компетенції та у по рядку, встановлених законами України, мають право звертат ися у передбачених законом в ипадках до судових органів і з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстр ації суб'єкта підприємницько ї діяльності.

Згідно з частиною першою ст атті 216 Господарського кодекс у України (ГК України) учасник и господарських відносин нес уть господарсько-правову від повідальність за правопоруш ення у сфері господарювання шляхом застосування до право порушників господарських са нкцій на підставах і в порядк у, передбачених цим Кодексом , іншими законами та договоро м.

Відповідно до статті 218 ГК Ук раїни підставою господарськ о-правової відповідальності учасника господарських відн осин є вчинене ним правопору шення у сфері господарювання . Учасник господарських відн осин відповідає за невиконан ня або неналежне виконання г осподарського зобов'язання ч и порушення правил здійсненн я господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито ус іх залежних від нього заході в для недопущення господарсь кого правопорушення.

Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за по рушення встановлених законо давчими актами правил здійсн ення господарської діяльнос ті до суб'єктів господарюван ня можуть бути застосовані у повноваженими органами держ авної влади або органами міс цевого самоврядування адмін істративно-господарські сан кції, тобто заходи організац ійно-правового або майнового характеру, спрямовані на при пинення правопорушення суб'є кта господарювання та ліквід ацію його наслідків.

А згідно з частиною першою с татті 247 ГК України у разі здій снення суб'єктом господарюва ння діяльності, що суперечит ь закону чи установчим докум ентам, до нього може бути заст осовано адміністративно-гос подарську санкцію у вигляді скасування державної реєстр ації цього суб'єкта та його лі квідації.

Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітує у встановле ному законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважає вимоги позивача обґр унтованими, у зв' язку з чим є всі підстави для припинення юридичної особи - Політичн ої партії «Нова демократія».

Відповідно до частини перш ої статті 105 Цивільного кодекс у України від 16 січня 2003 року №435 -IV учасники юридичної особи, с уд або орган, що прийняв рішен ня про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно пи сьмово повідомити про це орг ан, що здійснює державну реєс трацію, який вносить до Єдино го державного реєстру відомо сті про те, що юридична особа п еребуває у процесі припиненн я.

Частиною 1 статті 38 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» встан овлено, що суд, який постанови в рішення щодо припинення юр идичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної ос оби, у день набрання таким ріш енням законної сили направля є його копію державному реєс тратору за місцезнаходження м юридичної особи для внесен ня до Єдиного державного реє стру запису про судове рішен ня. Дата надходження відпові дного судового рішення вноси ться державним реєстратором до журналу обліку реєстраці йних дій.

Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння, а суд згідно статті 86 зазн аченого Кодексу оцінює доказ и, які є у справі, за своїм внут рішнім переконанням, що ґрун тується на їх безпосередньо му, всебічному, повному та об'є ктивному дослідженні.

Враховуючи встановлені в с удовому засіданні обставини , вищезазначені положення чи нного законодавства України , ненадання відповідачем жод них заперечень у справі, суд в важає, що вимоги Гайсинської МДПІ є обґрунтованими, відпо відають дійсним обставинам т а матеріалам справи, а тому пі длягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позо в задовольнити.

Припинити юридичну особу - Політичну партію «Нова демо кратія» (вул. Райдужна, 14, м. Гай син, Вінницька область, 23700, код ЄДРПО 33556976).

Копію постанови направити державному реєстратору м. Га йсина Вінницької області для виконання вимог статті 38 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців».

Відповідно до статті 186 КАС У країни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом пода чі заяви про апеляційне оска рження. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. При ць ому апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до суду апеляційної інстан ції.

Відповідно до статті 254 КАС У країни постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений цим Кодексом, п останова або ухвала суду пер шої інстанції набирає сили п ісля закінчення цього строку .

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови офо рмлено: 28.05.10

Суддя Чу дак Олеся Миколаївна

27.05.2010

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2010
Оприлюднено01.09.2010
Номер документу9924562
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1771/10/0270

Постанова від 27.05.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні