Постанова
від 09.06.2010 по справі 2-а-1939/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2010 р. м. Вінниця Справа № 2-а-1939/10/0 270

Вінницький окружний адм іністративний суд в складі

Головуючого судді Чудак Ол есі Миколаївни,

при секретарі судового зас ідання: Педорук Олесі Сергі ївні

за участю представників ст орін:

позивача : не з'явивс я

відповідача : не з'явивс я

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи

за позовом: управління П енсійного фонду України у м. Х мільнику

до: Комунального підпр иємства "Хмільниктеплоресур с"

про: стягнення заборгов аності зі сплати страхових в несків на загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння

ВСТАНОВИВ :

12 травня 2010 року управління Пенсійного фонду України у м . Хмільнику (УПФ України у м. Хм ільнику) звернулося в суд з по зовом до Комунального підпри ємства «Хмільниктеплоресур с» (КП «Хмільниктеплоресурс» , Підприємство) про стягнення заборгованості по сплаті ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування в розмірі 1267 гр н 20 коп.

Зазначили, що КП «Хмільникт еплоресурс» зареєстроване в УПФ України у м. Хмільнику і є платником страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування. Станом на час звернення до су ду за відповідачем рахується борг по сплаті страхових вне сків у розмірі 1267 грн 20 коп. - це недоїмка, що підтверджуєтьс я самостійно поданими відпов ідачем розрахунками за лютий та березень місяці 2010 року.

Посилаючись на те, що вказан а заборгованість відповідач ем добровільно не сплачена, - п росили стягнути з КП «Хмільн иктеплоресурс» суму заборго ваності на користь УПФ Украї ни у м. Хмільнику в судовому по рядку.

Ухвалою Вінницького окруж ного адміністративного суду від 13 травня 2010 року відкрито п ровадження і адміністративн а справа призначена до розгл яду.

31 травня 2010 року, через канцел ярію суду за вхідним №11039 від по вноважного представника УПФ України у м. Хмільнику подано заяву з проханням розглянут и справу у їх відсутність і за довольнити позов повністю (а .с. 21).

Відповідач в судові засіда ння призначені на 01 червня 2010 р оку, 09 червня 2010 року жодного ра зу не з' явився, хоча про час, дату і місце розгляду справи повідомлявся завчасно та на лежним чином, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштових відпр авлень від 28 травня 2010 року №13590 т а від 08 червня 2010 року №20028555 (а.с. 11, 24) .

При цьому, слід зазначити, щ о поштові відправлення здійс нювались на адресу, зазначен у УПФ України у м. Хмільнику в позовній заяві та в довідці з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій У країни. Розгляд справи по сут і у зв' язку з неявкою відпов ідача переносився.

За таких обставин, суд вважа є, що вжив всіх заходів для пов ідомлення належним чином КП «Хмільниктеплоресурс» про ч ас і місце розгляду справи дл я участі повноважного предст авника відповідача та надав можливість для реалізації ни ми права на судовий захист, а ле відповідач даним правом н е скористався.

Крім того, суд враховує і те , що частиною сьомою статті 56 К одексу адміністративного су дочинства України (КАС Украї ни) передбачено, що законним п редставником органу, підприє мства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом , положенням, статутом.

Тому, відповідно до частини першої статті 58 КАС України к ерівник КП «Хмільниктеплоре сурс» наділений правом самос тійно представляти інтереси підприємства або правом над авати доручення будь-якому п рацівнику для представлення інтересів відповідача в суд і, але даним правом як зазначе но вище не скористався.

Більше того, письмових запе речень на позовну заяву, відп овідно до ухвали суду від 13 травня 2010 року, інших дока зів по справі, будь-яких заяв ч и клопотань відповідач не на дсилав, що свідчить взагалі п ро відсутність у нього інтер есу до розгляду справи.

Відповідно до частини перш ої статті 122 КАС України адмін істративна справа має бути р озглянута і вирішена протяго м розумного строку, але не біл ьше двох місяців з дня відкри ття провадження у справі, якщ о інше не встановлено цим код ексом.

Отже, виходячи зі змісту ста тті 128 КАС України неявка упов новаженого представника від повідача без поважних причин або неповідомлення про прич ини неприбуття не є перешкод ою для розгляду справи протя гом розумного строку, у зв' я зку з чим судом ухвалено розг лянути справу за наявними в н ій матеріалами.

Суд розглянувши матеріали справи, повно, всебічно, об' є ктивно дослідив надані у спр аву докази та надав їм юридич ну оцінку.

Так, відносини, що виникають між суб'єктами системи загал ьнообов' язкового державно го пенсійного страхування, р егулюються Законом України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування » від 09 липня 2003 року №1058-ІV (Закон №1058), який набрав чинності з 01 сі чня 2004 року. Дія інших норматив но-правових актів може пошир юватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не с уперечить цьому Закону.

Згідно положень частини др угої статті 5 Закону №1058-IV, виклю чно цим Законом визначаються принципи та структура систе ми загальнообов' язкового д ержавного пенсійного страху вання, коло осіб, які підлягаю ть загальнообов' язковому д ержавному пенсійному страху ванню, а також платники страх ових внесків.

Платниками внесків є робот одавці, підприємства, устано ви і організації, створені ві дповідно до законодавства Ук раїни, незалежно від форм вла сності, виду діяльності та го сподарювання, об'єднання гро мадян, профспілки, політичні партії, фізичні особи - суб'єк ти підприємницької діяльнос ті та інші особи (включаючи юр идичних та фізичних осіб - суб 'єктів підприємницької діяль ності, що обрали особливий сп осіб оподаткування - фіксова ний податок, єдиний податок, ф іксований сільськогосподар ський податок, придбали спец іальний торговий патент), які використовують працю фізичн их осіб на умовах трудового д оговору (контракту) або на інш их умовах, передбачених зако нодавством або за договорами цивільно-правового характер у (ст. 15 Закону №1058).

Як вбачається із свідоцтва про державну реєстрацію, КП « Хмільниктеплоресурс» зареє строване виконавчим комітет ом Хмільницької міської ради Вінницької області 18 червня 2 008 року, про що зроблено запис у журналі обліку реєстраційни х справ №11791020000002801 (а.с. 4).

Згідно з довідкою Вінницьк ого обласного управління ста тистики у Хмільницькому райо ні від 19 червня 2008 року №063210 це пі дприємство включене до Єдино го Державного реєстру підпри ємств та організацій України (а.с. 5).

Згідно поданої заяви до УП Ф України у м. Хмільнику, КП «Х мільниктеплоресурс» зареєс троване платником страхових внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування (а.с. 3).

Страхові внески - це кошти в ідрахувань на соціальне стра хування та збір на обов' язк ове державне пенсійне страху вання, сплачені згідно із зак онодавством, що діяло раніше ; кошти, сплачені на загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування відповідно до цього Закону (ст. 1 Закону №105 8).

Обчислення страхових внес ків зазначеною категорією пл атників здійснюється щоміся чно за ставками, визначеними пунктами 4.1, 4.2 Інструкції про п орядок обчислення і сплати с трахувальниками та застрахо ваними особами внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України, затв ердженої постановою правлін ня Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1, зареєст рованої в Міністерстві юстиц ії України від 16 січня 2004 року № 64/8663 на підставі бухгалтерськи х та інших документів, відпов ідно до яких провадиться нар ахування (обчислення) або які підтверджують нарахування ( обчислення) заробітної плати (доходу) виходячи з розміру ст рахового внеску, що діє на ден ь нарахування виплат (доходу ).

Пунктом 6 частини другої ста тті 17 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування» передб ачено, що страхувальники зоб ов' язані нараховувати, обчи слювати і сплачувати в устан овлені строки та в повному об сязі страхові внески.

Зокрема, згідно з підпункто м 5.1.4 пункту 5.1 вказаної Інструк ції нараховані за відповідни й базовий звітний період стр ахові внески сплачуються пла тниками (крім гірничих підпр иємств) шляхом перерахування безготівкових сум з їх банкі вських рахунків не пізніше н іж через 20 календарних днів із дня закінчення цього період у незалежно від виплати заро бітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Базовим звітним пері одом є календарний місяць.

Відповідно до чинного зако нодавства, КП «Хмільниктепло ресурс» 09 березня 2010 року до УП Ф України у м. Хмільнику подан о розрахунок суми страхових внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування, що підлягають сплаті за лютий місяць 2010 року в розмі рі 633 грн 60 коп, 19 квітня 2010 рок у розрахунок суми страхових внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування, що підлягають сплаті за березень місяць 2010 року в ро змірі 633 грн 60 коп., однак вказа ні суми не сплачені (а.с. 6-7).

Станом на час звернення до с уду заборгованість КП «Хміль никтеплоресурс» перед УПФ Ук раїни у м. Хмільнику становит ь 1267 грн 20 коп., що підтверджуєть ся витягом з картки особовог о рахунку платника (а.с. 14-19).

Крім того, на пропозицію УПФ України у м. Хмільнику, сторон ами погоджено суму заборгова ності у 1267 грн 60 коп. та підписан о акт взаємозвірки (а.с. 22).

Таким чином, 1267 грн 60 коп. забо ргованості відповідача пере д УПФ України у м. Хм ільнику знайшла своє підтвер дження фактичними обставина ми і матеріалами справи.

В силу частини третьої стат ті 18 Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування» страхов і внески є цільовим загально обов' язковим платежем, який справляється на всій тери торії України в порядку, вс тановленому цим Законом.

Не проведення розрахунків з Пенсійним фондом істотно з ачіпає інтереси держави, пер ешкоджає їй в здійсненні сво єчасного та в повному обсязі фінансування пенсійних випл ат відповідно до чинного зак онодавства.

Відповідно до пункту 4 части ни першої статті 17 КАС України компетенція адміністративн их судів поширюється на спор и за зверненням суб' єкта вл адних повноважень у випадках , встановлених законом.

Такий випадок передбачени й, зокрема, Законом України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» , згідно із пунктом 7 частини п ершої статті 64 якого, виконавч а дирекція Пенсійного фонду та її територіальні органи н аділені правом стягувати з п латників страхових внесків н есплачені суми страхових вне сків, а згідно із частиною тре тьою статті 106 цього Закону ор ган Пенсійного фонду має пра во звернутися до суду чи госп одарського суду з позовом пр о стягнення недоїмки.

В таких адміністративних с правах за зверненням суб' єк та владних повноважень з поз овом до фізичної чи юридично ї особи у випадках, визначени х законом, адміністративний суд надає упереджувальний за хист правам, свободам та інте ресам особи. При цьому, щоб не допустити зловживань суб' є кта владних повноважень та м ожливих порушень прав, свобо д чи інтересів, Конституцією та законами України встанов лено судовий контроль за вжи ттям таких заходів. Адмініст ративний суд у зазначених сп равах, згідно з частиною перш ою статті 2 КАС України, переві ряє, зокрема, чи не буде поруше но (у тому числі безпідставно обмежено) права, свободи та ін тереси осіб у разі задоволен ня адміністративного позову суб' єкта владних повноваже нь.

Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, а суд згідно стат ті 86 цього Кодексу, оцінює док ази, які є у справі за своїм вн утрішнім переконанням, що ґр унтується на їх безпосереднь ому, всебічному, повному та об ' єктивному дослідженні.

Враховуючи те, що вимоги УПФ України у м. Хмільнику област і є обґрунтованими, відповід ають дійсним обставинам та м атеріалам справи, оскільки з аявлена сума до стягнення ск ладається із сум внесків, які визначенні відповідачем у п оданих до управління розраху нках самостійно, що свідчить про їх погодження, в установл ений строк ці суми не сплачен і, що потягло за собою виникне ння заборгованості, доказів про сплату заборгованості на час розгляду та вирішення сп рави відповідачем не надано, підтверджується актом звірк и взаємних розрахунків, а так ож враховуючи, що УПФ України у м. Хмільнику має право зверн утися з позовом про стягненн я заборгованості, а суд повно важний стягнути, суд вважає з а доцільне позов задовольнит и.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов' язаних із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз, судові витрат и (судовий збір) стягненню з ві дповідача не підлягають.

На підставі викладеного, ке руючись статями 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 16 7, 255, 257 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позо в задовольнити.

Стягнути з Комунального пі дприємства «Хмільниктеплор есурс» (вул.. Чайковського, 17, м. Хмільник, Вінницька область , 22000, код ЄДРПОУ 35797981, р/р 2600216253 ВО Д Райффайзен банк Аваль м. Він ниця, МФО 302247) на користь управл іння Пенсійного фонду Україн и у м. Хмільнику Вінницької об ласті (вул. Столярчука, 10, м. Хмі льник, Вінницька область, 22000, р /р 25605323441203 в ОПЕРУ Ощадбанку м. Він ниці, МФО 302076, код 20106440) заборгован ість зі сплати страхових вне сків на загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння в розмірі 1267 грн 20 коп. (одна тисяча двісті шістдесят сім гривень двадцять копійок).

Відповідно до статті 186 КАС У країни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом пода чі заяви про апеляційне оска рження. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею ко пії постанови.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. При ць ому апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до суду апеляційної інстан ції.

Відповідно до статті 254 КАС У країни постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений цим Кодексом, п останова або ухвала суду пер шої інстанції набирає сили п ісля закінчення цього строку .

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови офо рмлено: 10.06.10

Суддя Чудак Олес я Миколаївна

09.06.2010

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2010
Оприлюднено01.09.2010
Номер документу9924568
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1939/10/0270

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні