Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2010 р. сп рава № 2а-8867/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 16- 45
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Чучко В.М .
при секретарі Каморнікові Д.Ю.
за участю представників: п озивача - не з' явилися, від повідача - Кензировської В.В. (довіреність № 01/72 від 29.04.2010 року), розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за позовом Державної податкової інспек ції у Орджонікідзевському ра йоні м.Маріуполя донецької о бласті до Закритого акціонер ного товариства «Будмеханіз ація» про стягнення заборгов аності перед бюджетом в сумі 3 026,90 грн.,
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспек ція у Орджонікідзевському ра йоні м.Маріуполя (надалі - ДП І у Орджонікідзевському райо ні м. Маріуполя,позивач) зверн улася до суду з позовом про ст ягнення з Закритого акціонер ного товариства «Будмеханіз ація» (надалі - відповідач) з аборгованості перед бюджето м в сумі 3 026,90 грн., державного ми та та витрати на інформаційн о-технічне забезпечення судо вого процесу.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у результаті проведен ня перевірки відповідача вст ановлені факти порушення ост аннім норм ЗУ «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг», Положення про веде ння касових операцій в націо нальній валюті, в частині не з абезпечення відповідності с ум готівкових коштів на місц і проведення розрахунків, та інші порушення, що є підставо ю для застосування штрафних санкцій у загальній сумі 3 026,90 г рн., яку заявник просить стягн ути в судовому порядку.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, а ле через канцелярію суду над ав заяву про розгляду справи без його участі..
Відповідача у судове засід ання з' явився, та заперечув ав проти позовних вимог поси лаючись на те, що наступному в иявлені порушення були відпо відачем виправлені.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши д оводи представника відповід ача, всебічно і повно з'ясував ши фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об'єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Закрите акціонерне товари ство «Будмеханізація» є юрид ичною особою, ідентифікаційн ий номер - 03366121, зареєстроване виконавчим комітетом Маріуп ольської міської ради Донець кої області 27.09.1993 року, місце зн аходження за даними свідоцтв а: 87522, Донецька область, м.Маріу поль, вул.Таганрозька, 40.
05 жовтня 2009 року Податковою і нспекцією проведено перевір ку, на підставі направлення п еревірку від 02.10.2009 року № 00959/664 та № 00960/665, та наказу від 02.10.2009 року № 646 щ одо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфе рі готівкового та безготівко вого обігу суб' єкта господа рської діяльності закритого акціонерного товариства «Бу дмеханізація», розташованог о за адресою: м. Маріуполь, вул . Таганрозька, 40, за результата ми якої складено акт від 05 жов тня 2009 року № 0251/05/83/23/03366121, в якому від ображені наступні порушення : не забезпечення відповідно сті готівкових коштів на міс ці проведення розрахунків су мі коштів, яка зазначена в ден ному звіті реєстратора розра хункових операцій на суму 3,76 г рн., не оприбуткування готівк ових коштів у касі, а саме 02.10.2009 р оку в книгу обліку розрахунк ових операцій не була внесен а сума готівкових коштів згі дно звіту № 1076 від 02.10.2009 року у роз мірі 601,62 грн. Вказані порушення не заперечувалися відповіда чем у ході судового розгляду справи.
Вказані порушення підтвер джуються: актом перевірки до тримання суб' єктами господ арювання порядку проведення розрахунків за товари (послу ги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій від 05 жов тня 2009 року; розрахунком фінан сової санкції за результатам и перевірки; висновком до пер евірки; поясненнями посадови х осіб.
З актом перевірки в установ леному законом порядку ознай омлено відповідача та вручен о примірник акту, про що містя ться підписи суб' єкта госпо дарювання. Даний акт підписа ний посадовими особами відпо відача без зауважень.
На підставі акту позивачем прийнято рішення про застос ування фінансових санкцій ві д 16 жовтня 2009 року № 0002542308 на су му 3 008,10 грн. та від 16 жовтня 2009 рок у № 002552308 на суму 18,80 грн., які були н адіслані відповідачу поштою з повідомленням про врученн я та отримання відповідачем.
Загальна сума заборговано сті, із розрахунком, складени м позивачем дорівнює 3 026,90 грн. , з яких 3 008,10 грн. за порушення но рм з регулювання обігу готів ки, 18,80 грн. а порушення операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг.
Частиною 1 ст. 15 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» пе редбачено, що контроль за дод ержанням суб'єктами підприєм ницької діяльності порядку п роведення розрахунків за тов ари (послуги), інших вимог цьог о Закону здійснюють органи д ержавної податкової служби У країни шляхом проведення пла нових або позапланових перев ірок згідно із законодавство м України.
Відповідно до п.п.2.6 гл.2 Полож ення про ведення касових опе рацій в національній валюті № 627 від 15.12.2004 року відповідачі зо бов' язані:
- усю готівку, що надход ить до кас, має своєчасно (у де нь одержання готівкових кошт ів) та в повній сумі оприбутко вуватися.
- оприбуткуванням гот івки в касах підприємств, які проводять готівкові розраху нки з оформленням їх касовим и ордерами і веденням касово ї книги відповідно до вимог г лави 4 цього Положення, є здійс нення обліку готівки в повні й сумі її фактичних надходже нь у касовій книзі на підстав і прибуткових касових ордері в.
- у разі проведення гот івкових розрахунків із засто суванням РРО або використанн ям РК оприбуткуванням готівк и є здійснення обліку зазнач ених готівкових коштів у пов ній сумі їх фактичних надход жень у книзі обліку розрахун кових операцій на підставі ф іскальних звітних чеків РРО (даних РК).
- суми готівки, що оприб утковуються, мають відповіда ти сумам, визначеним у відпов ідних касових (розрахункових ) документах.
Згідно з п. 13 ст. 3 вказаного За кону суб'єкти підприємницько ї діяльності, які здійснюють розрахункові операції в гот івковій та/або в безготівков ій формі (із застосуванням пл атіжних карток, платіжних че ків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг зобов'яза ні:
забезпечувати відповідніс ть сум готівкових коштів на м ісці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в д енному звіті реєстратора роз рахункових операцій, а у випа дку використання розрахунко вої книжки - загальній сумі пр одажу за розрахунковими квит анціями, виданими з початку р обочого дня.
Відповідно до ст. 17 вказаног о Закону за порушення вимог ц ього Закону до суб'єктів підп риємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації за товари (послуги), за р ішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фіна нсові санкції, зокрема:
у п'ятикратному розмірі вар тості проданих товарів (нада них послуг), на які виявлено не відповідність - у разі провед ення розрахункових операцій на неповну суму вартості про даних товарів (наданих послу г), у разі непроведення розрах ункових операцій через реєст ратори розрахункових операц ій, у разі нероздрукування ві дповідного розрахункового д окумента, що підтверджує вик онання розрахункової операц ії, або проведення її без вико ристання розрахункової книж ки.
Статтею 25 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг» визнач ено, що суми фінансових санкц ій, які визначені статтями 17-24 ц ього Закону, підлягають пере рахуванню суб'єктами підприє мницької діяльності до Держа вного бюджету України в деся тиденний термін з дня прийня ття органами державної подат кової служби України рішення про застосування таких фіна нсових санкцій.
З огляду на наведене, на дум ку суду, рішення про застосув ання фінансових санкцій № 0 002542308 від 16.10.2009 року у сумі 3 008,10 грн . (601,62 грн. х 5) та № 0002552308 від 16.10.2009 ро ку у сумі 18,80 грн. (3,76 грн. х 5) прийня ті позивачем обґрунтовано та на підставі діючого законод авства, відповідає обставина м справи та правильному заст осуванню норм матеріального права, оскільки матеріалами справи підтверджені факти п орушення відповідачем вимог Положення про ведення касов их операцій у національній в алюті в Україні» та Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» .
За приписами ст. 19 Конституц ії України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Згідно ст. 6 Конвенції про за хист прав людини і основопол ожних свобод від 04.11.1950 року № ETS N 00 5 кожен має право на справедли вий і публічний розгляд його справи упродовж розумного с троку незалежним і безсторон нім судом, встановленим зако ном, який вирішить спір щодо й ого прав та обов'язків цивіль ного характеру.
У відповідності до приписі в ст. 1 Протоколу 1 до Конвенції про захист прав людини і осно воположних свобод від 20.03.1952 р. № ETS N 009 кожна фізична або юридичн а особа має право мирно волод іти своїм майном. Ніхто не мож е бути позбавлений своєї вла сності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, пере дбачених законом і загальним и принципами міжнародного пр ава.
Нормами ст. 2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни визначено, що у справах щ одо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів вла дних повноважень адміністра тивні суди перевіряють, чи пр ийняті (вчинені) вони: на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваженн я надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення (вчинення дії); бе зсторонньо (неупереджено); до бросовісно; розсудливо; з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; пропорційно, зокрема з дотри манням необхідного балансу м іж будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод т а інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у проце сі прийняття рішення; своєча сно, тобто протягом розумног о строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають, а тому п озовні вимоги у цій частині є необґрунтованими.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов Державної податково ї інспекції у Орджонікідзевс ькому районі м.Маріуполя дон ецької області до Закритого акціонерного товариства «Бу дмеханізація» про стягнення заборгованості перед бюджет ом в сумі 3 026,90 грн. - задовольн ити частково.
Стягнути з Закритого акціо нерного товариства «Будмеха нізація» (87522, Донецька область , м.Маріуполь, вул.Таганрозька ,40, ЄДРПОУ 03366121) на користь Держав ного бюджету Орджонікідзевс ького району (поточний рахун ок 31117104700054, МФО 834016, отримувач: ГУДК У у Донецькій області, код пла тежу 3021080900) заборгованість перед бюджетом в сумі 3 026,90 грн.
В інший частині позову відм овити.
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошено 0 7 червня 2010 року.
Повний текст постанови виг отовлений 11 червня 2010 року.
Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.
Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2010 |
Оприлюднено | 16.07.2010 |
Номер документу | 9925115 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні